http://www.scriptgirl.nl/(...)jaar-erger-dan-ooit/quote:Expeditie Robinson 2012: "Het is dit jaar erger dan ooit."
Heilig ontzag heb ik voor de deelnemers van Expeditie Robinson. Je zult maar ergens op een exotische locatie gedropt worden zonder enige vorm van luxe, eten of ander gemak. Dan dien je ook nog eens muggen en vervelende mede-kandidaten van je af te slaan en wedstrijdjes te winnen. En guess what, volgens nieuwbakken presentator Dennis Weening wordt het dit jaar erger dan ooit. Dat kunnen we vanaf donderdag 30 augustus met eigen ogen zien op RTL5.
Hoge kijkcijfers Expeditie Robinson
Maar dat is misschien ook precies de reden waarom zoveel kijkers ieder jaar weer afstemmen op het programma. Met gemak scoort Expeditie Robinson zomaar wel eens meer dan een miljoen kijkers. Bijzonder netjes voor een wat kleinere zender als RTL5.
De kijkers worden ook dit jaar niet teleurgesteld. Tenminste, dat wil presentator Dennis Weening ons laten geloven in een interview met Veronica Magazine. Al is het alleen maar omdat hij zelf ook ooit een keer meedeed aan het programma ( al maakte hij niet écht een goede indruk als survivor).
Eerste heftige proef
Maar wat maakt het dit jaar dan zo heftig? Het begint meteen al goed met een heftige eerste proef in een mangrovebos in Maleisië. Die proef maakt trouwens ook gelijk duidelijk wie in welk team zit. Het team dat de proef wint, gaat naar een prachtig strand. En moesten sommige deelnemers zich vorig jaar nog staande houden in een grot, dit maal moet het verliezende team zien te overleven in de mangrove.
Mangrove
Voor de duidelijkheid: de mangrove is een soort platform tussen de bomen op water. Denk aan een kust met grote struiken met enorme wortels. En ja, dat staat constant onder water en wordt belaagd door honderdduizenden muggen plus andere rare beesten. Laat staan dat er fatsoenlijk voedsel is. En dat is nog maar het begin .
Intriges en verraad
Want volgens Weening is niet alleen de mangrove geestdodend, maar zijn de intriges en het verraad tussen de kandidaten onderling ook niet van de lucht. "Niemand kan een ander vertrouwen, er worden continu messen in elkaars ruggen gestoken. Het is dit jaar erger dan ooit!" laat Weening dan ook weten.
Kandidaten
Stiekem is het ieder jaar dan toch weer een wonder dat de makers dan toch weer met nieuwe kandidaten op de proppen komen. Dat zijn rapper Willie Wartaal en presentatrice Tess Milne ( bekend van Sterren Springen), Fatima Moreira de Melo, Ruud Feltkamp, The Voice finalist Paul Turner, Fajah Lourens, Peggy Vrijens en tuinman Lodewijk Hoekstra.
En omdat Expeditie Robinson samen met de Vlamingen wordt gemaakt, zijn de acht Vlaamse kandidaten: Min Hee Bervoets, Joke Van de Velde, Gene Thomas, Zoë van Gestel, Aagje Vanwallghem, Matthias De Meulder, Christophe De Meulder en Olivier Bisback.
Zij liever dan ik. Dat staat als een paal als boven water. Maar kijken doe ik dan wel. En dat vind ik eerlijk gezegd al spannend genoeg.
Expeditie Robinson is vanaf vanaf donderdag 30 augustus om 20.30 op RTL te zien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou nu met de ogen dicht gaat het rap denk ikquote:Op donderdag 25 oktober 2012 21:37 schreef Chai het volgende:
Ik denk dat er eerder een blokje valt van kramp dan door echt in slaap vallen.
Daar help je de rest alleen maar mee...quote:Op donderdag 25 oktober 2012 21:38 schreef waaromniet1988 het volgende:
Ik zou een complete muziekalbum neuriën
In mijn hoofd danquote:Op donderdag 25 oktober 2012 21:38 schreef Greys het volgende:
[..]
Daar help je de rest alleen maar mee...
Na zo'n vreetfestijn?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 21:38 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Ik zou niet zo snel slapen met 10 cameramensen om me heen.
Ik zou in mn hoofd bladmuziek visualiserenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 21:38 schreef Greys het volgende:
[..]
Daar help je de rest alleen maar mee...
Ze leek al aardig moe, maar heeft haar blokje best slim vast, zo tegen de hangmat aan.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 21:38 schreef Ace1 het volgende:
Het zou wel mooi zijn als Evi in slaap viel..
Lolquote:Op donderdag 25 oktober 2012 21:39 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Ze leek al aardig moe, maar heeft haar blokje best slim vast, zo tegen de hangmat aan.
Davy Jones locker denk ik.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 21:39 schreef Ongedierte het volgende:
Hoe heet dit ookal weer? Ik herken deze OST...
Ja, maar die hebben drank in hun lijfquote:Op donderdag 25 oktober 2012 21:38 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Ik zou niet zo snel slapen met 10 cameramensen om me heen.
quote:
Jaquote:
quote:Op donderdag 25 oktober 2012 21:39 schreef Ongedierte het volgende:
Hoe heet dit ookal weer? Ik herken deze OST...
Inderdaad, dan zit ie sowieso veilig!quote:Op donderdag 25 oktober 2012 21:41 schreef Greys het volgende:
[..]
Nu moet ie in een complotje met Ruud en Fajah en Min Hee
quote:Op donderdag 25 oktober 2012 21:40 schreef Ambrosius het volgende:
Gelukkig, eindelijk Nederlands praten.
Dan hebben ze verkeerd gegoktquote:Op donderdag 25 oktober 2012 21:42 schreef Tha_Erik het volgende:
Teh fack, nu gaan ze achter min hee aan?
, houd eens op.
Als Christophe net die 2 zwarte stemmen had gekregen niet. Dan hadden Fatima en Matti gedacht dat er stemmen naar Christophe zouden gaan. Die zou dan zijn munten (heeft ie toch?) hebben ingezet om ze te hopen toch aan eliminatie te ontkomen. Intussen zou (een deel vd) rest op Fatima of Matti stemmen met als gevolg dat 1 van die 2 toch zeker 3-4 stemmen (Ruud, Fajah en wellicht Gene, Minhee, Joke) zou stemmen en kan vertrekken. Dan kunnen ze nog met z'n drieeën+ die domme Peggy op 1 gaan stemmen maar daar zouden ze het hoogstwaarschijnlijk niet mee redden.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 21:22 schreef Chai het volgende:
[..]
Die rekent er wel op, zij verwacht stemmen op haar of Matti.
Jup, sowieso Paul met Min Hee en Faya en Ruud.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 21:48 schreef Chai het volgende:
Sowieso wil Fajah Fatima eruit en alle anderen willen ook het pokertrio uit elkaar.. dus hoop dat ze geen risico nemen en gelijk een complotje op zetten.
Ze moeten Gene er ook bij, anders is het 4 tegen 4.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 21:49 schreef Greys het volgende:
[..]
Jup, sowieso Paul met Min Hee en Faya en Ruud.
Hoppa, op een van die klotebroertjes of op Fatima.
quote:
Alleen a.s. eilandraad . Is wel heeel onlogisch anders.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 21:51 schreef Dr.Mikey het volgende:
De zwarte stemmen voor Paul gaan alleen op bij de volgende eiland raad of zo lang als dat hij meedoet?
redden ze dat wel? broertjes/fatima, alles op paul, twee zwarte stemmen... ik vrees dat paul dan de lul is?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 21:49 schreef Greys het volgende:
[..]
Jup, sowieso Paul met Min Hee en Faya en Ruud.
Hoppa, op een van die klotebroertjes of op Fatima.
Ik denk dat de broertjes en fatima niemand mee krijgen om op Paul te stemmen.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 22:20 schreef okiokinl het volgende:
vind dit nu al het leukste seizoen in jaren.
[..]
redden ze dat wel? broertjes/fatima, alles op paul, twee zwarte stemmen... ik vrees dat paul dan de lul is?
Als ik team fatima was dan zou ik naar Paul toe gaan om te zeggen dat als hij er niet uit wil vliegen hij mee moet stemmen op wie zij willen.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 22:21 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik denk dat de broertjes en fatima niemand mee krijgen om op Paul te stemmen.
Al hebben ze idd genoeg aan 3 stemmen met die 2 zwarte stemmen, denken ze.
Maar hij heeft 2 munten
Tja. Maar dat kan ook averrechts werken. Misschien doet hij in eerste instantie wel alsof hij erin meegaat, maar zet dan een complot op tegen een van hen en laat bijv. Min Hee munten in zetten als ze die heeft.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 22:25 schreef Stranger het volgende:
[..]
Als ik team fatima was dan zou ik naar Paul toe gaan om te zeggen dat als hij er niet uit wil vliegen hij mee moet stemmen op wie zij willen.
Maar dan giechelt Paul een beetje en zegt Girllll don't be af foollll en giechelt nog wat meer.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 22:25 schreef Stranger het volgende:
[..]
Als ik team fatima was dan zou ik naar Paul toe gaan om te zeggen dat als hij er niet uit wil vliegen hij mee moet stemmen op wie zij willen.
Als mij dat zou gebeuren zou ik daar mooi ja en amen tegen zeggen, en achter hun rug om een tegencomplot maken met leuke mensenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 22:25 schreef Stranger het volgende:
[..]
ah, 2 munten... mooi zo.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 22:21 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik denk dat de broertjes en fatima niemand mee krijgen om op Paul te stemmen.
Al hebben ze idd genoeg aan 3 stemmen met die 2 zwarte stemmen, denken ze.
Maar hij heeft 2 munten
Peggy.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 22:42 schreef okiokinl het volgende:
[..]
ah, 2 munten... mooi zo.![]()
maar het pokertrio heeft ook nog en vierde he, die vrouw, hoeheetze.
dat is waar, ze zei zelfs if you cant beat them, join them. maar nu kunnen ze verslagen worden. en ze vind de rest ook veel leuker. komt goedquote:Op donderdag 25 oktober 2012 22:44 schreef Greys het volgende:
[..]
Peggy.
Maar Peg kuste Paul vandaag, ik denk dat ze hem te lief vind en te leuk om op te stemmen, dat zij de rest van dat kliekje overhaalt een ander te pakken 'omdat iedereen nu Paul verwacht omdat zwarte stemmen'. Ofzo. Hoop ik.
Gene sympathiekquote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:27 schreef Het.Beest het volgende:
Voor het eerst in jaren dat ik weer een seizoen Robinson meepak en ik moet zeggen dat het behoorlijk meeslepend is. Ik had nooit gedacht dat ik respect op zou brengen voor Paul, maar die gast is eigenlijk best sympathiek. Hetzelfde geldt voor Min Hee, Gene en Fajah, waarvan de laatstgenoemde mij ook in positieve zin heeft verrast. Het is jammer dat Willis Willis het niet wat verder heeft geschopt, die dikke zorgt toch voor een goede dosis humor in het spelletje. Ik ga tot mijn eigen schaamte ook helemaal mee in de Fatima-haat. Wat een goor wijf is dat zeg, die kan echt niet der bek houden. Je wordt helemaal gek van dat snerpende stemmetje. En lelijk dat ze is. Wat dat betreft is het jammer dat Tess eruit is. Alleen om dat mooie koppie zap je met plezier naar RTL. Maar goed, Fajah is ook een mooie tweede.
Voor de rest hoop ik dat die pokergang in een akelige slangennest stapt ofzo. Sterf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |