quote:Op donderdag 25 oktober 2012 19:38 schreef Loqi het volgende:
Schaamteloze copy paste.. ik ken toch niet alle mythes jonguh!
(boah, zelfs op mijn vakgebied ben ik niet nuttig)
Een wild en zondig levenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 19:36 schreef Loqi het volgende:
[..]
oh, voor 7 jaar seks en wat kennis blijkbaar![]()
Mariken wordt door haar oom, bij wie ze in huis woont, naar Nijmegen gestuurd om op de markt boodschappen te doen. 's Avonds is het te laat om veilig naar huis terug te lopen, maar haar Nijmeegse tante wil haar geen onderdak bieden en jaagt haar weg. Wanhopig gaat Mariken bij een heg zitten. Daar spreekt een vreemdeling haar aan, de duivel vermomd als mens. Hij maakt zich bekend als ‘Moenen met het ene oog’ en belooft haar kennis en rijkdom als ze met hem meegaat. Wel moet ze haar naam veranderen, want hij vindt het niet prettig steeds aan een zekere Maria herinnerd te worden. Mariken wordt nu Emmeken. Emmeken en Moenen reizen naar Antwerpen, waar ze zeven jaar lang een wild en zondig leven leiden. Dan wil Emmeken haar familie terugzien. Ze gaan naar Nijmegen en zien daar op straat de opvoering van een toneelstuk over Gods genade. Emmeken krijgt berouw. De duivel voert haar hoog de lucht in en laat haar vallen om zo haar nek te breken en haar ziel mee te voeren naar de hel. Maar ze overleeft de val doordat haar oom voor haar gebeden heeft. Met hem reist ze naar de paus om vergeving te vinden voor haar zondige jaren. De paus geeft haar metalen ringen om haar nek en armen. Als de ringen eraf zullen vallen, zal dat het teken zijn dat God haar vergeven heeft. Mariken gaat het klooster in. Na vele jaren van boetedoening verschijnt er een engel die in haar slaap de ringen verwijdert. Als Mariken twee jaar later sterft, worden de ringen boven haar graf geplaatst.
GENIET DIT DAT ALLESquote:
En max havelaarquote:Op donderdag 25 oktober 2012 19:42 schreef Stormqueen het volgende:
ik zat op zo'n school waar al die zuut verplicht was... Mariken, de Beatrijs, van den vos Reinaerde en Karel ende Elegast
Literatuur? Wij moesten op het vwo eigenlijk ook een boek per periode lezen, middeleeuwen / renaissance etc.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 19:42 schreef Stormqueen het volgende:
ik zat op zo'n school waar al die zuut verplicht was... Mariken, de Beatrijs, van den vos Reinaerde en Karel ende Elegast
Wel vermakelijker dan Karel ende elegast.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 19:43 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
klinkt ook als een goeden boek!
quote:Op donderdag 25 oktober 2012 19:43 schreef Loqi het volgende:
oke oke, feitje wat ik wel zelf weet dan![]()
wist je dat er in veel middeleeuwse manuscripten vieze plaatjes in de kantlijnen verborgen zitten?
[ afbeelding ]
vaak hebben die plaatjes wel een diepere betekenis, maar soms zijn ze gewoon voor de viezigheid
Baas.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 19:43 schreef Loqi het volgende:
oke oke, feitje wat ik wel zelf weet dan![]()
wist je dat er in veel middeleeuwse manuscripten vieze plaatjes in de kantlijnen verborgen zitten?
[ afbeelding ]
vaak hebben die plaatjes wel een diepere betekenis, maar soms zijn ze gewoon voor de viezigheid
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Knoei
quote:Op donderdag 25 oktober 2012 19:46 schreef Loqi het volgende:
LOLSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of course life's a bitch. If it was a slut, it would be easy.
Kost hij maar zo weinig?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 19:54 schreef princess-a het volgende:
Ik ging net naar de stad voor een kleinigheidje voor mezelf want zieligkom thuis met het Vice palette (voor 33.95!!) en het natural palette van Sleek.. doei zielig, hallo happy
Nice!!quote:Op donderdag 25 oktober 2012 19:54 schreef princess-a het volgende:
Ik ging net naar de stad voor een kleinigheidje voor mezelf want zieligkom thuis met het Vice palette (voor 33.95!!) en het natural palette van Sleek.. doei zielig, hallo happy
Vanwege je examen?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 19:54 schreef princess-a het volgende:
oh sorryquote:Op donderdag 25 oktober 2012 19:56 schreef Incantrix het volgende:
Lekker dan Loqi![]()
Maar ik denk dat je mijn vraag gemist hebt: wat kun je vertellen over Zeno?
Ja dat dacht ik ook; but I was so wrongquote:Op donderdag 25 oktober 2012 19:55 schreef megamandy het volgende:
[..]
Kost hij maar zo weinig?
Eigenlijk wilde ik hem niet, want 15th + Naked is genoeg. Morgen toch maar even kijken
Zéér goeien faalquote:Op donderdag 25 oktober 2012 19:54 schreef princess-a het volgende:
Morgen maar even de Sephora induiken voordat ik naar het werk gaquote:Op donderdag 25 oktober 2012 19:59 schreef PriemGirl het volgende:
[..]
Ja dat dacht ik ook; but I was so wrong![]()
Bij de Sephora?? kak moet ik daar morgfen toch heenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 19:54 schreef princess-a het volgende:
Dat kan toch heul niet!quote:Op donderdag 25 oktober 2012 19:36 schreef Loqi het volgende:
[..]
oh, voor 7 jaar seks en wat kennis blijkbaar![]()
Mariken wordt door haar oom, bij wie ze in huis woont, naar Nijmegen gestuurd om op de markt boodschappen te doen. 's Avonds is het te laat om veilig naar huis terug te lopen, maar haar Nijmeegse tante wil haar geen onderdak bieden en jaagt haar weg. Wanhopig gaat Mariken bij een heg zitten. Daar spreekt een vreemdeling haar aan, de duivel vermomd als mens. Hij maakt zich bekend als ‘Moenen met het ene oog’ en belooft haar kennis en rijkdom als ze met hem meegaat. Wel moet ze haar naam veranderen, want hij vindt het niet prettig steeds aan een zekere Maria herinnerd te worden. Mariken wordt nu Emmeken. Emmeken en Moenen reizen naar Antwerpen, waar ze zeven jaar lang een wild en zondig leven leiden. Dan wil Emmeken haar familie terugzien. Ze gaan naar Nijmegen en zien daar op straat de opvoering van een toneelstuk over Gods genade. Emmeken krijgt berouw. De duivel voert haar hoog de lucht in en laat haar vallen om zo haar nek te breken en haar ziel mee te voeren naar de hel. Maar ze overleeft de val doordat haar oom voor haar gebeden heeft. Met hem reist ze naar de paus om vergeving te vinden voor haar zondige jaren. De paus geeft haar metalen ringen om haar nek en armen. Als de ringen eraf zullen vallen, zal dat het teken zijn dat God haar vergeven heeft. Mariken gaat het klooster in. Na vele jaren van boetedoening verschijnt er een engel die in haar slaap de ringen verwijdert. Als Mariken twee jaar later sterft, worden de ringen boven haar graf geplaatst.
quote:Op donderdag 25 oktober 2012 19:46 schreef Loqi het volgende:
lolSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
disclaimer
Hij stond vermeld in mijn mythologieboek, maar dat was het dan ook. Zoon van Hera. Volgens mijn boek dusquote:Op donderdag 25 oktober 2012 20:02 schreef Loqi het volgende:
ik ben bang dat er geen zoon van Zeus is die Zeno heet![]()
misschien in een taal die ik niet ken ofzo, maar.. ik geloof t niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |