Nee, niks is nog zeker, alleen dat er 850 fte weg moet.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 11:29 schreef livelink het volgende:
Is het al zeker dat jij weg moet, Lily? Je hebt ook te maken met het afspiegelingsbeginsel. Dat zorgde bij onze reorganisatie nog voor onverwachte wendingen. Het is gewoon niet meer last in, first out.
oh ja, qua "perk" sowieso fotogenieker denk ik.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 11:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Eerst even met de ijsklontjes in de weer he!
#tip
Ik heb wel het idee dat het steeds meer terugkomt. Ook bij zaken als Mediamarkt enzo. Klantgerichtheid lijkt wel weer belangrijker te worden.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 11:34 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Ik denk ondertussen dat het heel veel bedrijven allemaal niet zoveel meer uitmaakt wie het werk doet, als het maar gebeurt en zo goedkoop mogelijk. Als er daarbij spaanders vallen, mja, lekker belangrijk. De gemiddelde consument is helemaal niet zo kritisch meer dus die paar procent die voor de concurrent kiest neem je er gewoon bij.
Vroeger werd je nog wel eens fatsoenlijk geholpen in een winkel door geinteresseerd personeel, tegenwoordig mag je al blij zijn dat je uberhaupt wordt gezien door zo'n 16 jarige kauwgom kauwer die met z'n vriendin staat te whatsappen. En ze blijven het gewoon doen.
We doen het onszelf een beetje aan ook natuurlijk. Door tv's van 100 euro te eisen en kipfilet van een euro de kilo. Niks kost meer wat het waard is.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 11:36 schreef Armageddon het volgende:
Klopt J. Ik werkte vroeger in zo'n "kwaliteits winkel" genaamd Staffhorst op het Vredenburg in Utrecht. Toen kwam de mediamarkt en was het einde oefening.
inderdaad jaquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 11:34 schreef Luigi het volgende:
[..]
Vroeger werd je nog wel eens fatsoenlijk geholpen in een winkel door geinteresseerd personeel, tegenwoordig mag je al blij zijn dat je uberhaupt wordt gezien door zo'n 16 jarige kauwgom kauwer die met z'n vriendin staat te whatsappen. En ze blijven het gewoon doen.
Klopt. Hier is m'n vriendin slachtoffer van geworden. Ze had het zo naar haar zin daar.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 11:39 schreef Estrys het volgende:
Het ergste is dat je het in de kinderopvang ook ziet. Alle vaste eruit en alleen maar invallers. Iedere twee weken een andere leidster. Laatst was er eentje en die zat gewoon met haar Iphone. En ze keek nog niet op van die telefoon toen ik binnen kwam. "ja ik moet even opzoeken of het koopavond is" JA en?
En dan écht flex.dat is al jaren aan de hand. als je dan op een dag niet kunt, omdat je jarig bent ofzo, of naar de dokter moet, lig je zo weer onderaan de stapel. motiverend ook.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 11:42 schreef Luigi het volgende:
De hele zorg hangt aan elkaar van flexers en tempers.
Klinkt een beetje gek en offtopic misschien maar het schiet me nu te binnen dat VMWare (oa) dit al 5 jaar geleden riep. Vwb hun end user computing visie dus. Dat je dus idd op een soort marktplaats jezelf verkoopt en opdrachtjes doet binnen je vakgebied ipv een vaste aanstelling. Vond dat toen heel raar maar het begint er steeds meer op te lijken.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 11:46 schreef Swetsenegger het volgende:
Over 10 jaar zijn we allemaal kleine ondernemertjes. Geloof me. Allemaal ZZP'end door het leven en je per maand verkopen aan een werkgever die je op elk moment kwijt wil. Slechts een enkeling zal nog een langdurige aanstelling krijgen.
Zoals mensen van mijn vaders leeftijd die toen ze 15 waren ergens begonnen en daar werkten tot ze met pensioen gingen en intern groeiden, zie je al nauwelijks meer.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 11:46 schreef Swetsenegger het volgende:
Over 10 jaar zijn we allemaal kleine ondernemertjes. Geloof me. Allemaal ZZP'end door het leven en je per maand verkopen aan een werkgever die je op elk moment kwijt wil. Slechts een enkeling zal nog een langdurige aanstelling krijgen.
Ik ben nu 35 en heb 3 serieuze werkgevers gehad. Dat is al best uitzonderlijk merk ik.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 11:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zoals mensen van mijn vaders leeftijd die toen ze 15 waren ergens begonnen en daar werkten tot ze met pensioen gingen en intern groeiden, zie je al nauwelijks meer.
Op zich klinkt het op papier heel leuk. Het probleem is natuurlijk dat vooral de zwakkeren in de samenleving hierdoor een serieus probleem hebben. En 'zwakker' wordt langzamerhand een heel ruim begrip, want dat ben je al bij 40+ met een behoorlijke hypotheek (en dus een bepaald inkomen noodzakelijk is).quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 11:48 schreef Luigi het volgende:
[..]
Klinkt een beetje gek en offtopic misschien maar het schiet me nu te binnen dat VMWare (oa) dit al 5 jaar geleden riep. Vwb hun end user computing visie dus. Dat je dus idd op een soort marktplaats jezelf verkoopt en opdrachtjes doet binnen je vakgebied ipv een vaste aanstelling. Vond dat toen heel raar maar het begint er steeds meer op te lijken.
In het bedrijf waar ik werk nog massa's. De gemiddelde leeftijd ligt hier vrij hoog en de meeste daarvan zijn hier op hun 17de begonnen en hebben nu de hoogste functies. Functies die nu een WO eis hebben terwijl de huidige werknemers alleen maar mulo op hun cv hebben staan.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 11:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zoals mensen van mijn vaders leeftijd die toen ze 15 waren ergens begonnen en daar werkten tot ze met pensioen gingen en intern groeiden, zie je al nauwelijks meer.
Op papier vind ik het helemaal niet leuk klinkenquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 11:55 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Op zich klinkt het op papier heel leuk. Het probleem is natuurlijk dat vooral de zwakkeren in de samenleving hierdoor een serieus probleem hebben. En 'zwakker' wordt langzamerhand een heel ruim begrip, want dat ben je al bij 40+ met een behoorlijke hypotheek (en dus een bepaald inkomen noodzakelijk is).
ik heb pas twee serieuze werkgevers gehad op mijn nu 41stequote:Op vrijdag 26 oktober 2012 11:50 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ik ben nu 35 en heb 3 serieuze werkgevers gehad. Dat is al best uitzonderlijk merk ik.
Oh, dat was bij mijn vorige werkgever precies zo. En ook hele familieclans werkten daar. Vader, zoon, echtgenote van zoon, zus van echtgenote, etceteraquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 11:55 schreef lily het volgende:
[..]
In het bedrijf waar ik werk nog massa's. De gemiddelde leeftijd ligt hier vrij hoog en de meeste daarvan zijn hier op hun 17de begonnen en hebben nu de hoogste functies. Functies die nu een WO eis hebben terwijl de huidige werknemers alleen maar mulo op hun cv hebben staan.
quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:04 schreef livelink het volgende:
[..]
Oh, dat was bij mijn vorige werkgever precies zo. En ook hele familieclans werkten daar. Vader, zoon, echtgenote van zoon, zus van echtgenote, etcetera
Ik heb daar 10 jaar gewerkt, maar het ging me zo tegenstaan. Nu werk ik bij een veel kleiner bedrijf, met weinig zekerheid en minder salaris, maar met veel meer plezier. Hopelijk kan ik hier nog wel een paar jaren verder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |