abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:31:18 #201
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_118454961
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:29 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Nou... ik denk niet dat er voorlopig weer een heel leger kooplustige vastgoedspeculanten opstaat :P
Die wachten tot de overheid de huurmarkt vrij geeft en nieuwbouw gaat subsidieren om de bouwmarkt vlot te trekken. Investeren in nieuw niet is wat losse pandje her en der.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:31:22 #202
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118454965
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:24 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Inmiddels roep jij al bijna 5 jaar dat de HRA eraan gaat. Nu wordt hij straks vanaf 52% een halve % per jaar ingeperkt.

Moet je eens uitrekenen boeveel je mis bent gelopen aan HRA als je een gemiddelde woning had gekocht! Had je de prijsdaling wel mee kunnen opvangen hoor...
Principes kosten geld, echter weet ik ook dat tegen de huidige daling simpelweg niet valt op te sparen en subsidie te lurken :*
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_118455007
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:29 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Nou... ik denk niet dat er voorlopig weer een heel leger kooplustige vastgoedspeculanten opstaat :P
Die staan al aan de grenzen te wachten :) We gaan ook onze huisvesting offshoren namelijk :)
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:33:12 #204
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_118455017
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:31 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Die wachten tot de overheid de huurmarkt vrij geeft en nieuwbouw gaat subsidieren om de bouwmarkt vlot te trekken. Investeren in nieuw niet is wat losse pandje her en der.
ik denk dat de overheid locaties gaat vrijgeven waar huur gebouwd kan worden en dat pensioenfondsen en corporaties verzocht worden om deel te nemen
Mogelijk dat grote bouwers zelf in gaan stappen
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:34:09 #205
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118455036
quote:
19s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:27 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Leuk die stabilisering, maar het niveau van wat er besteed kan worden gaat wel omlaag. Dan zal de prijs ook wel omlaag gaan. Het is gewoon marktwerking.
De vrije val zit gewoon nog in de pijplijn hoor, het sentiment is al dusdanig aangetast dat het aantal transacties doodleuk blijft dalen. Misschien dat de toekomstige minister van speculatieve zeepbellen wel een leuke premie bedenkt?

@Mark Rutte: Heeft u al eens overwogen om Betty de Boer voor deze functie voor te dragen?
Als er een kamerlid is wat voorstander was het stimuleren van het eigen woningbezit dan was het wel deze charmante trekpop :D
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_118455062
Ik heb trouwens ook nog een nieuwtje.

In ruil voor de PVDA wens van extreem geleidelijk afbouwen van het belastingpercentage van de aftrek ook voor bestaande gevallen, krijgt de VVD ook wat.

Namelijk geen verplichte aflossing, maar enkel een aftrekbeperking, berekend aan de hand van fictieve aflossing.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:36:03 #207
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118455082
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:31 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Nou... dat zou best wel eens kunnen ja...

Niet leuk voor de wannabe verkopers maar dat geeft ook niet, die zijn reeds geknecht door de banksters. Eerst moeten de grondspeculanten dan maar een bail out krijgen via de belastingbetaler ^O^
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:38:05 #208
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_118455149
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:31 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Principes kosten geld, echter weet ik ook dat tegen de huidige daling simpelweg niet valt op te sparen en subsidie te lurken :*
Iemand met een hypotheek van 200.000 euro tegen een rentepercentage van 6% per jaar, zal 12.000 euro per jaar aan hypotheekrente betalen. Met een inkomen dat belast wordt volgens het tarief van 42% is het belastingvoordeel voor deze persoon 5.040 euro per jaar (12.000 × 0,42).

Keer 5 is ruim 25.000 al ontvangen. En dan heb ik het niet over een 52% lurker!
and made it rain upward
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:38:55 #209
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118455169
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:35 schreef michaelHD9 het volgende:
Ik heb trouwens ook nog een nieuwtje.

In ruil voor de PVDA wens van extreem geleidelijk afbouwen van het belastingpercentage van de aftrek ook voor bestaande gevallen, krijgt de VVD ook wat.

Namelijk geen verplichte aflossing, maar enkel een aftrekbeperking, berekend aan de hand van fictieve aflossing.
De banken gaan wel zorgen voor die verplichte aflossing, zeker als de prijzen nog verder dalen.
Dan gaan er ineens allemaal mannetjes door het land rijden die de staat van onderhoud en waarde opnieuw gaan beoordelen.
Vervolgens krijgen de mensen die niet voldoen aan de eisen zoals opgesteld in het hypohteekcontract een leuke aangename brief van de bank krijgen. Mogelijk zal er geld bijgestort moeten worden of zal er een rente opslag komen.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:39:23 #210
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_118455180
Als je dat keer 30 doet (looptijd) heb je al 150k bij elkaar op je "aflossingsvrije" hypotheek...
and made it rain upward
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:40:32 #211
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118455204
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:38 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Iemand met een hypotheek van 200.000 euro tegen een rentepercentage van 6% per jaar, zal 12.000 euro per jaar aan hypotheekrente betalen. Met een inkomen dat belast wordt volgens het tarief van 42% is het belastingvoordeel voor deze persoon 5.040 euro per jaar (12.000 × 0,42).

Keer 5 is ruim 25.000 al ontvangen. En dan heb ik het niet over een 52% lurker!
Haha... je bent echte een ongelofelijke sukkel als je denkt de subsidie op de rentelasten jou voordeel zijn. Ga toch weg man... in die tussentijd is de waarde van die woning ook met 25k gezakt, geld dat je uberhaupt nooit meer hoeft te lenen _O_
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:41:02 #212
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118455223
En dus ook nooit meer terug hoeft te betalen 8-)
pi_118455230
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:39 schreef Sjabba het volgende:
Als je dat keer 30 doet (looptijd) heb je al 150k bij elkaar op je "aflossingsvrije" hypotheek...
Dan moet je wel aflossen als je dat niet doet blijf je gewoon na 30 jaar ook nog steeds betalen alleen krijg je van de BD geen korting op je betaalde rente meer. ;)
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:42:15 #214
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118455253
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:41 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan moet je wel aflossen als je dat niet doet blijf je gewoon na 30 jaar ook nog steeds betalen alleen krijg je van de BD geen korting op je betaalde rente meer. ;)
Kijk.... Bas stond wel vooraan tijdens de lessen economie ^O^
pi_118455282
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:38 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

De banken gaan wel zorgen voor die verplichte aflossing, zeker als de prijzen nog verder dalen.
Dan gaan er ineens allemaal mannetjes door het land rijden die de staat van onderhoud en waarde opnieuw gaan beoordelen.
Vervolgens krijgen de mensen die niet voldoen aan de eisen zoals opgesteld in het hypohteekcontract een leuke aangename brief van de bank krijgen. Mogelijk zal er geld bijgestort moeten worden of zal er een rente opslag komen.
:D

en dan noem je iemand anders een sukkel

/dromenland

deze broodje aap bagger is al ongeveer twintig keer weeglegt hier
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:44:15 #216
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118455313
De HRA is een banksubsidie, zo simpel is het. De stijgende waarde is alleen leuk als je uit de woningmarkt stapt. Feitelijk zouden zelfs woningbezitters voordeel hebben bij zulke laag mogelijke prijzen. Konden ze dat geld lekker aan andere dingen besteden.

Dure huizen en hoge leningen zijn vooral de natte droom van elke bankster.
pi_118455323
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:42 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Kijk.... Bas stond wel vooraan tijdens de lessen economie ^O^
Nee die waren nooit boeiend genoeg, veel te simpel alleen maar rekenregeltjes toepassen ipv kritische moeten zijn om te kijken wat je nu aan het berekenen bent.

In mijn tijd hadden ze nog geen lessen trollen anders had ik daar wel vooraan gestaan om net zo goed als jou te worden. :D
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:44:47 #218
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118455334
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:43 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

en dan noem je iemand anders een sukkel

/dromenland

deze broodje aap bagger is al ongeveer twintig keer weeglegt hier
Ik noem niemand een sukkel, ik zeg alleen dat je een sukkel bent als je zo denkt :*
pi_118455336
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:44 schreef ComplexConjugate het volgende:
De HRA is een banksubsidie, zo simpel is het. De stijgende waarde is alleen leuk als je uit de woningmarkt stapt. Feitelijk zouden zelfs woningbezitters voordeel hebben bij zulke laag mogelijke prijzen. Konden ze dat geld lekker aan andere dingen besteden.

Dure huizen en hoge leningen zijn vooral de natte droom van elke bankster.
Blaat, is geen subsidie :)

Zo simpel is het.
pi_118455343
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:24 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Inmiddels roep jij al bijna 5 jaar dat de HRA eraan gaat. Nu wordt hij straks vanaf 52% een halve % per jaar ingeperkt.

Moet je eens uitrekenen boeveel je mis bent gelopen aan HRA als je een gemiddelde woning had gekocht! Had je de prijsdaling wel mee kunnen opvangen hoor...
Dus het geld is zo gelopen:

Jouw belasting -> Overheid -> Banken

Dat het voor jou wegstreepbaar is t.a.v. maandkosten wil niet zeggen dat dit de beste manier is om het belasting geld te besteden.

De banken hebben nu veel meer geld uitstaan dan ze anders gehad hadden omdat zonder de HRA en aflossingsvrij prijzen niet zo hard gestegen waren.

Ik geef toe het gaat lastig worden om dit weer te veranderen.
Het veranderen gaat pijn doen bij mensen die hier geen schuld aan gehad hebben (ook al was je er zelf bij toen je de handtekening onder het contract zetten; gevalletje kat op het spek binden)
Maar toch moeten we dit doen voor de toekomst van ons land.

We betalen al meer dan genoeg rente aan banken over onze staatsschuld.
Om dan over de woning voorraad ook nog is miljarden extra kwijt te zijn op jaarbasis is gewoon geen gezonde situatie.

Jouw gedachte dat omdat je tot op heden inclusief prijsdaling netto ongeveer net zo duur uit bent geweest er niets aan de hand is, is kortzichtig.
Dit omdat je nu wel een veel grotere schuld hebt staan dan nodig was geweest als er geen HRA en aflossingsvrij bestaan had.
Een schuld die voor jou wel nadelig kan uitpakken als er bepaalde situaties onstabiel worden.
Een schuld die voor vele nu al nadelig aan het uitpakken is.

Korte termijn en alleen aan jezelf denken is zoooo kamikaze...
pi_118455357
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:44 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik noem niemand een sukkel, ik zeg alleen dat je een sukkel bent als je zo denkt :*
Dito
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:45:38 #222
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118455370
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:44 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nee die waren nooit boeiend genoeg, veel te simpel alleen maar rekenregeltjes toepassen ipv kritische moeten zijn om te kijken wat je nu aan het berekenen bent.

In mijn tijd hadden ze nog geen lessen trollen anders had ik daar wel vooraan gestaan om net zo goed als jou te worden. :D
Ik wou ook eerst wat anders typen maar dat vond zelfs ik een beetje teveel op de man gespeeld :@
pi_118455378
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:44 schreef Artimunor het volgende:

Daar zijn wel heel wat voorbeelden van de speculantjes/baissers hier aan te wijzen, ja
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:48:38 #224
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118455458
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:44 schreef Artimunor het volgende:
Het is gewoon een gevalletje van cognitieve dissonantie, je weet dat er iets niet klopt maar het is te pijnlijk om de zaken goed te analyseren. Vooral als je zelf in de val gelopen bent.

Dan word je irrationeel en ga je proberen de situatie recht te praten, gewoon om je eigen ego maar te beschermen tegen de vervelende waarheid.

Jouw analyse daarentegen was (weer/wederom) zeer scherp ^O^
pi_118455479
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:48 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Het is gewoon een gevalletje van cognitieve dissonantie, je weet dat er iets niet klopt maar het is te pijnlijk om de zaken goed te analyseren. Vooral als je zelf in de val gelopen bent.

Dan word je irrationeel en ga je proberen de situatie recht te praten, gewoon om je eigen ego maar te beschermen tegen de vervelende waarheid.

Jouw analyse daarentegen was (weer/wederom) zeer scherp ^O^
Maar gelukkig begint het met een beter zelfbeeld/zelfinzicht, dus er is hoop
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')