Die wachten tot de overheid de huurmarkt vrij geeft en nieuwbouw gaat subsidieren om de bouwmarkt vlot te trekken. Investeren in nieuw niet is wat losse pandje her en der.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:29 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Nou... ik denk niet dat er voorlopig weer een heel leger kooplustige vastgoedspeculanten opstaat
Principes kosten geld, echter weet ik ook dat tegen de huidige daling simpelweg niet valt op te sparen en subsidie te lurkenquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:24 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Inmiddels roep jij al bijna 5 jaar dat de HRA eraan gaat. Nu wordt hij straks vanaf 52% een halve % per jaar ingeperkt.
Moet je eens uitrekenen boeveel je mis bent gelopen aan HRA als je een gemiddelde woning had gekocht! Had je de prijsdaling wel mee kunnen opvangen hoor...
Die staan al aan de grenzen te wachtenquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:29 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Nou... ik denk niet dat er voorlopig weer een heel leger kooplustige vastgoedspeculanten opstaat
ik denk dat de overheid locaties gaat vrijgeven waar huur gebouwd kan worden en dat pensioenfondsen en corporaties verzocht worden om deel te nemenquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:31 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Die wachten tot de overheid de huurmarkt vrij geeft en nieuwbouw gaat subsidieren om de bouwmarkt vlot te trekken. Investeren in nieuw niet is wat losse pandje her en der.
De vrije val zit gewoon nog in de pijplijn hoor, het sentiment is al dusdanig aangetast dat het aantal transacties doodleuk blijft dalen. Misschien dat de toekomstige minister van speculatieve zeepbellen wel een leuke premie bedenkt?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:27 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Leuk die stabilisering, maar het niveau van wat er besteed kan worden gaat wel omlaag. Dan zal de prijs ook wel omlaag gaan. Het is gewoon marktwerking.
Nou... dat zou best wel eens kunnen ja...quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:31 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Die wachten tot de overheid de huurmarkt vrij geeft en nieuwbouw gaat subsidieren om de bouwmarkt vlot te trekken. Investeren in nieuw niet is wat losse pandje her en der.
Iemand met een hypotheek van 200.000 euro tegen een rentepercentage van 6% per jaar, zal 12.000 euro per jaar aan hypotheekrente betalen. Met een inkomen dat belast wordt volgens het tarief van 42% is het belastingvoordeel voor deze persoon 5.040 euro per jaar (12.000 × 0,42).quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:31 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Principes kosten geld, echter weet ik ook dat tegen de huidige daling simpelweg niet valt op te sparen en subsidie te lurken
De banken gaan wel zorgen voor die verplichte aflossing, zeker als de prijzen nog verder dalen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:35 schreef michaelHD9 het volgende:
Ik heb trouwens ook nog een nieuwtje.
In ruil voor de PVDA wens van extreem geleidelijk afbouwen van het belastingpercentage van de aftrek ook voor bestaande gevallen, krijgt de VVD ook wat.
Namelijk geen verplichte aflossing, maar enkel een aftrekbeperking, berekend aan de hand van fictieve aflossing.
Haha... je bent echte een ongelofelijke sukkel als je denkt de subsidie op de rentelasten jou voordeel zijn. Ga toch weg man... in die tussentijd is de waarde van die woning ook met 25k gezakt, geld dat je uberhaupt nooit meer hoeft te lenenquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:38 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Iemand met een hypotheek van 200.000 euro tegen een rentepercentage van 6% per jaar, zal 12.000 euro per jaar aan hypotheekrente betalen. Met een inkomen dat belast wordt volgens het tarief van 42% is het belastingvoordeel voor deze persoon 5.040 euro per jaar (12.000 × 0,42).
Keer 5 is ruim 25.000 al ontvangen. En dan heb ik het niet over een 52% lurker!
Dan moet je wel aflossen als je dat niet doet blijf je gewoon na 30 jaar ook nog steeds betalen alleen krijg je van de BD geen korting op je betaalde rente meer.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:39 schreef Sjabba het volgende:
Als je dat keer 30 doet (looptijd) heb je al 150k bij elkaar op je "aflossingsvrije" hypotheek...
Kijk.... Bas stond wel vooraan tijdens de lessen economiequote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan moet je wel aflossen als je dat niet doet blijf je gewoon na 30 jaar ook nog steeds betalen alleen krijg je van de BD geen korting op je betaalde rente meer.
quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:38 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
De banken gaan wel zorgen voor die verplichte aflossing, zeker als de prijzen nog verder dalen.
Dan gaan er ineens allemaal mannetjes door het land rijden die de staat van onderhoud en waarde opnieuw gaan beoordelen.
Vervolgens krijgen de mensen die niet voldoen aan de eisen zoals opgesteld in het hypohteekcontract een leuke aangename brief van de bank krijgen. Mogelijk zal er geld bijgestort moeten worden of zal er een rente opslag komen.
Nee die waren nooit boeiend genoeg, veel te simpel alleen maar rekenregeltjes toepassen ipv kritische moeten zijn om te kijken wat je nu aan het berekenen bent.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:42 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Kijk.... Bas stond wel vooraan tijdens de lessen economie
Ik noem niemand een sukkel, ik zeg alleen dat je een sukkel bent als je zo denktquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:43 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
en dan noem je iemand anders een sukkel
/dromenland
deze broodje aap bagger is al ongeveer twintig keer weeglegt hier
Blaat, is geen subsidiequote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:44 schreef ComplexConjugate het volgende:
De HRA is een banksubsidie, zo simpel is het. De stijgende waarde is alleen leuk als je uit de woningmarkt stapt. Feitelijk zouden zelfs woningbezitters voordeel hebben bij zulke laag mogelijke prijzen. Konden ze dat geld lekker aan andere dingen besteden.
Dure huizen en hoge leningen zijn vooral de natte droom van elke bankster.
Dus het geld is zo gelopen:quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:24 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Inmiddels roep jij al bijna 5 jaar dat de HRA eraan gaat. Nu wordt hij straks vanaf 52% een halve % per jaar ingeperkt.
Moet je eens uitrekenen boeveel je mis bent gelopen aan HRA als je een gemiddelde woning had gekocht! Had je de prijsdaling wel mee kunnen opvangen hoor...
Ditoquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:44 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik noem niemand een sukkel, ik zeg alleen dat je een sukkel bent als je zo denkt
Ik wou ook eerst wat anders typen maar dat vond zelfs ik een beetje teveel op de man gespeeldquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nee die waren nooit boeiend genoeg, veel te simpel alleen maar rekenregeltjes toepassen ipv kritische moeten zijn om te kijken wat je nu aan het berekenen bent.
In mijn tijd hadden ze nog geen lessen trollen anders had ik daar wel vooraan gestaan om net zo goed als jou te worden.
Daar zijn wel heel wat voorbeelden van de speculantjes/baissers hier aan te wijzen, jaquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:44 schreef Artimunor het volgende:
Korte termijn en alleen aan jezelf denken is zoooo kamikaze...
Het is gewoon een gevalletje van cognitieve dissonantie, je weet dat er iets niet klopt maar het is te pijnlijk om de zaken goed te analyseren. Vooral als je zelf in de val gelopen bent.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:44 schreef Artimunor het volgende:
Korte termijn en alleen aan jezelf denken is zoooo kamikaze...
Maar gelukkig begint het met een beter zelfbeeld/zelfinzicht, dus er is hoopquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:48 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Het is gewoon een gevalletje van cognitieve dissonantie, je weet dat er iets niet klopt maar het is te pijnlijk om de zaken goed te analyseren. Vooral als je zelf in de val gelopen bent.
Dan word je irrationeel en ga je proberen de situatie recht te praten, gewoon om je eigen ego maar te beschermen tegen de vervelende waarheid.
Jouw analyse daarentegen was (weer/wederom) zeer scherp
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |