abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118393369
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Ja doei.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 22:45:39 #2
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_118396600
Thuis. Beslissing genomen: ik ga niet meer mee.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_118397083
Goeie!
Worry is a misuse of imagination
  woensdag 24 oktober 2012 @ 23:01:18 #4
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_118397488
quote:
14s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 22:45 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ook niet als er koekjes komen?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_118398062
Daar ging vanavond weer mijn goede voornemens met twee glazen alcohol *morgen doe ik het goed, morgen gaat goed verdorie*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_118398303
quote:
14s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 22:45 schreef XcUZ_Me het volgende:
Dat komt wel als je een terracotta eend voor de deur wil zetten.

CoS sterkte met de vriend.
  Moderator woensdag 24 oktober 2012 @ 23:23:06 #7
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_118398599
Leuke avond gehad door onverwacht bezoek van een vriendin *O* Had haar al 2 maanden niet gesproken en zat vanavond te denken dat ik haar echt weer eens moest zien en 5 minuten later belt ze opeens met de vraag of ze langs zal komen :o O+

CoS wat een kutverhaal inderdaad -O- Hopelijk voelt hij zich snel weer beter! Kunnen ze de pijnstilling niet verhogen zodat hij wat minder last heeft?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_118398728
Klote CoS :* en ergens niet beter van worden, wil nog niet zeggen dat iemand er niets aan heeft, al lijkt het nog zo onbenullig,
Machteloosheid sucks, sterkte en ook sterkte voor je vriend.
pi_118398887
Naja... die jongen heeft sowieso ontzettend veel pijn en koorts, maar er komen ook steeds meer beschadigingen aan het licht, zoals een verlamde stemband (eentje, hij is niet stom) e.d. En ze weten niet waardoor hij zo ziek blijft en wat ze er dus aan kunnen doen, terwijl hij dus wel schade blijft maken.

En ik weet vanuit mijn opleiding welke zenuw ze beschadigd hebben (door die stembandverlamming aan een kant), waardoor ik nogal mijn hart vasthoud voor de verdere gevolgen...

Dank jullie wel :*
  woensdag 24 oktober 2012 @ 23:39:46 #10
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_118399502
Machteloosheid sucks inderdaad. Sterkte Cots en probeer het wel een beetje van je af te zetten, daar help je hem ook niet mee en soms is een beetje egoistisch denken niet erg :*
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_118399603
Nou... dat doe ik ook zeker, alleen viel het nu even zuur. Ik ben op het moment erg op mezelf gericht (kom net uit een zeer slechte relatie), alleen nu hij ineens weer heel erg ziek is was het even ***

O... ja... ik vergeet natuurlijk even de ruzie met mijn ex omdat ik hem Faust noemde (eerst een nieuwe relatie starten om mij vervolgens te dumpen met een SOA). Natuurlijk geen reden om boos te worden, maar goed...
Al doet dit mij beseffen dat ik heel gelukkig ben nu, me goed voel en dat ik er mag zijn :)

[ Bericht 50% gewijzigd door ChildoftheStars op 24-10-2012 23:50:01 ]
  Vis een optie? donderdag 25 oktober 2012 @ 00:28:25 #12
70532 loveli
N
pi_118401655
Cots, sterkte met die vriend.

En je toen je ex nog je vriend was maakte 'ie ook al geen goede indruk op ons, dus good riddens.

Leuke dag gehad, gezellig gegeten en zo plat :z
crap in = crap out
  Vis een optie? donderdag 25 oktober 2012 @ 00:32:39 #13
70532 loveli
N
pi_118401822
quote:
3s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 10:23 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ah, gezellig, we gaan interpreteren wat de ander bedoelt heeft. :)
Ik interpreteer ff dat je "bedoeld" bedoelt. Anders ga ik huilen.
crap in = crap out
  Vis een optie? donderdag 25 oktober 2012 @ 00:34:49 #14
70532 loveli
N
pi_118401896
En nu ik toch aan het bijlezen ben, ik heb (en rij) een auto en motor, maar heb nog nooit iets weggegooid terwijl ik op de motor zat. Wel heb ik gepoogd meerdere klokhuizen in de berm te mikken. Weet niet of dat gelukt is. En sinds mijn studententijd heb ik niet meer zonder pleepapier gezeten.
crap in = crap out
  donderdag 25 oktober 2012 @ 01:42:57 #15
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_118403715
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 23:16 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Dat komt wel als je een terracotta eend voor de deur wil zetten.

Dan ben ik minstens in de 80, dus wie dan leeft... :+
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  donderdag 25 oktober 2012 @ 01:43:57 #16
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_118403737
En sterkte CotS, klinkt heftig..
pi_118404841
Ik heb spierpijn dus opstaan lukt niet zo :')
Worry is a misuse of imagination
pi_118404847
Mogge!
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 00:34 schreef loveli het volgende:
En nu ik toch aan het bijlezen ben, ik heb (en rij) een auto en motor, maar heb nog nooit iets weggegooid terwijl ik op de motor zat. Wel heb ik gepoogd meerdere klokhuizen in de berm te mikken. Weet niet of dat gelukt is. En sinds mijn studententijd heb ik niet meer zonder pleepapier gezeten.
Snaaien van de uni werkt wel :+
pi_118405544
Mogguh!

Sterkte CotS! :{

Hoe kun je anderhalf uur vergaderen over een terracotta eend :? Na zoveel minuten discussiëren ga je toch gewoon stemmen?
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_118405576
Goedemorgen! Lekker geslapen, maar wel kort. Wilde mijn lief nog even uitzwaaien vanmorgen *;

lijstje wordt zoiets:

O: havermoutpap met whey, blauwe bessen en lijnzaad
T: rijstwafels met ei
L: gemengde salade met kipfilet
T: rijstwafels met avocado
S: fitness
D: gewokte groenten met rijst en vis
B: dansje doen
T: 1/2 bak kwark met ananananananas :P
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_118405885
ik heb echt enorme spierpijn van m'n rondje hardlopen gister. Gek, t was maar m'n korte rondje.

Verder zat er vanmorgen ijs op m'n fiets, en ijs op de regenplassen. Tis geloof ik langzamerhand tijd de winterjas uit de kast te halen...
pi_118405924
Ik heb onrustig geslapen, maar het gaat vast allemaal goed komen. ;)

Lijstje:
O: 2 boterhammen met gebakken ei met spek
T: 2 rijstwafels met kaas
L: restje chili
S: krachttraining
T: kwark denk ik
D: geen idee
B: dansje doen

En ook hier nog even de complimenten voor de verkoopster van Men at work die een spijkerbroek uit een stapel trok die gelijk goed paste. En het was er nog eentje in de aanbieding ook!
_O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_118405989
wat fijn, hpkw!

als ik in de US ben winkel ik altijd bij GAP, die hebben kleding die mij goed past...
pi_118406048
Op zich wel apart, Nederland en Zweden zijn de landen met de langste mensen dus zou je verwachten dat je hier en in Zweden beter uit was :?
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_118406090
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 09:16 schreef V1z0R het volgende:
Op zich wel apart, Nederland en Zweden zijn de landen met de langste mensen dus zou je verwachten dat je hier en in Zweden beter uit was :?
broeken enzo kan ik hier niet vinden. Schoenen trouwens ook niet. Maar goed, Zweden is dan ook wat modebewuster dan ik, wellicht is dat ook een probleem. in NL kan ik ook wel kleding vinden, maar broeken blijven altijd moeilijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')