abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118434714
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 20:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Weet je, succes ermee
Je komt totaal niet met gefundeerde argumenten, en toch verwacht je dat ik gelijk zeg, doe ik! Beetje jammer.
pi_118448155
quote:
2s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 19:43 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Nee. Op mijn foto's zie je dat ik een stuk van de tonearm los heb. Mijn vraag was eigenlijk of ik alleen dat stuk kon vervangen door zo'n metalen S arm. Of moet ik dan ook heel het contragewicht mechanisme etc etc losschroeven en er een totaal nieuw 'platform' opzetten?
Nee dat kan niet, dan moet je de gehele baseplaat vervangen inderdaad. Een tafel van Technics kan inderdaad ook een optie zijn hoor, die doen het prima. In deze hobby kun je het zo gek maken als je zelf wilt, maar zoals gezegd kun je het veel beter gaan zoeken in het element en je phonovoorversterker.
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_118448388
Dus mijn versterker is een bottleneck? Ik heb momenteel een Denon PMA-700v.

Die Thorens blijft sowieso hier. Ik wil wel een MC element erop gaan zetten.
pi_118448662
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 07:07 schreef Amoeba het volgende:
Dus mijn versterker is een bottleneck? Ik heb momenteel een Denon PMA-700v.

Die Thorens blijft sowieso hier. Ik wil wel een MC element erop gaan zetten.
Het leuke van een vinyl hobby is dat je flink kunt wisselen van componenten die ook echt wat doen in het verbeteren van het geluid.

In jou geval kun je bv naar de phono versterker kijken, door een losse te kopen, zeer vaak ga je daardoor aanzienlijk vooruit, met een MC element is de keuze voor een goede versterker nog kritischer omdat je een zeer klein signaal gaat versterken, dus kwaliteit is hier op zijn plaats.
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')