abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118381902
Hallo,

Ik post zelden in dit forum, niet geheel onlogisch want ik ben zelf geen ouder. Toch wil ik ergens jullie mening over. Laat ik beginnen met een paar korte anekdotes.

Vroeger, toen ik nog op school zat en de leerkracht die gaf me strafwerk of ik moest nablijven en mijn ouders kregen er weet van, kreeg ik van hun ook nog eens op mijn donder en in het ergste geval extra straf.

Vroeger als een jongen flink gepest of geslagen werd en hij klaagde bij de ouders van de pestkop, kreeg de pestkop, en plein public, de wind van voren van zijn ouders (vaak moeder) zodat hij gezichtverlies leed voor als zijn vrienden.

Tegenwoordig, als een kind straf krijgt, staan ouders (soms één, soms ook beide) direct bij de deur van de leerkracht om verhaal te halen. Dat het onterecht is, dat de hele klas bezig was en dat dan niet hun kind als enige straf mag krijgen

Tegenwoordig als je gepest wordt en je spreekt de ouders van een pestkop erop aan, krijg je al snel reacties van: "Onzin, zoiets doet mijn kind niet" of "Nou, daar zul je het zelf wel naar gemaakt hebben."

Het gezag dat leerkrachten vroeger hadden is ook compleet verdwenen, felle ouders staan bij het minst geringste op de stoep. Als de zaak dan bij de directeur komt, zal hij bemiddelend optreden, vooral ten gunste van de ouders, want hij is bang dat ouders het kind van school halen en de school dus inkomsten mist.

Voor de duidelijkheid: Deze voorbeelden zijn persoonlijke ervaringen, daarom wil ik weten of andere die ervaringen ook hebben of niet. Misschien (hopelijk) heb ik een verkeerd beeld van de huidige ouders.

Samenvatting:
Naar mijn mening staan ouders van tegenwoordig vaak ten onrechte onvoorwaardelijk achter hun kind. Hun kind kan niets verkeerds doen en heeft altijd gelijk. Slecht gedrag van kinderen voor door hun ouders weggewuifd, gebagatelliseerd of gewoonweg ontkend. De schuld ligt altijd bij een andere leerling, de leerkracht of de school.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 18:34:08 #2
382084 garay007
haat aan mensen die je probere
pi_118382147
Je hebt totaal gelijk, kinderen van nu hebben gwn relax leventje.
(Maar ff off topic hoe start je een topicc
?)
pi_118382223
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 18:27 schreef Shreyas het volgende:

Vroeger als een jongen flink gepest of geslagen werd en hij klaagde bij de ouders van de pestkop, kreeg de pestkop, en plein public, de wind van voren van zijn ouders (vaak moeder) zodat hij gezichtverlies leed voor als zijn vrienden.

Tegenwoordig als je gepest wordt en je spreekt de ouders van een pestkop erop aan, krijg je al snel reacties van: "Onzin, zoiets doet mijn kind niet" of "Nou, daar zul je het zelf wel naar gemaakt hebben."

Wat een onzin :')

Beide dingen zijn geheel afhankelijk van de ouder.
20 jaar geleden genoeg ouders mee gemaakt die van mening waren dat hun kind niet doet aan pesten.. Dat is niet iets van nu..
pi_118382437
Alles voor de prins en de prinsjes.

Ouders van tegenwoordig kopen hun schuldgevoel af met speelgoed en quality time waar men vooral niet streng wilt zijn omdat men de kinderen overdag in de kinderopvang dumpt of bij opa en oma.

Alles voor de hypotheek van het te grootte huis, Ipad, en de derde vakantie.

Het wordt tijd dat kinderen gewoon weer een ouderwetse opvoeding krijgen zoals in de jaren 80 waar er nog wel tijd was voor het gezin met een opvoeding waar normen en waarde centraal staan ipv de nieuwste gadgets en de 3de vakantie.

Als ik zou hoe veel jonge ouders hun kinderen opvoeden... ik walg ervan.
pi_118382786
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 18:42 schreef Revolution-NL het volgende:
Het wordt tijd dat kinderen gewoon weer een ouderwetse opvoeding krijgen zoals in de jaren 80 waar er nog wel tijd was voor het gezin met een opvoeding waar normen en waarde centraal staan ipv de nieuwste gadgets en de 3de vakantie.

Je beseft je wel dat de kinderen van de jaren 80 degene zijn die nu de opvoeders zijn?
pi_118383451
quote:
Hallo,

Ik post zelden in dit forum, niet geheel onlogisch want ik ben zelf geen ouder.
Je hoeft niet te posten, maar als je eens zou meelezen zou je ontdekken dat situaties zoals jij ze omschrijft hier heel regelmatig besproken dan wel bediscussieerd worden. Dus bij oprechte interesse: Zoek en gij zult vinden! :P
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_118383499
quote:

Wat dat betreft zou je denk ik met mijn opvoeding geen reden tot klagen hebben. In zo'n geval zou ik er thuis nog niet vanaf zijn, een beetje afhankelijk van wat er is voorgevallen. Extra straf ligt dan wel voor de hand, maar dat krijg ik ook nog wel buiten school om. Dan krijg ik vaak van anderen te horen dat ik nog heel ouderwets opgevoed wordt.
pi_118383704
Ik wacht op de eerste post over het invoeren van de corrigerende tik. :D
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_118384049
Maak mij meer zorgen om de druk om te presteren en later zo hoog mogelijk met alles te eindigen die er vanuit veel ouders word gelegd laat een kind een kind wezen.
When your drunk the old woman tastes like a virgin... Crap!
pi_118384119
Sterre doet zoiets niet!!!
  Licht Ontvlambaar woensdag 24 oktober 2012 @ 19:27:08 #11
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_118384206
quote:
Hallo,

Ik post zelden in dit forum, niet geheel onlogisch want ik ben zelf geen ouder. Toch wil ik ergens jullie mening over. Laat ik beginnen met een paar korte anekdotes.

Vroeger, toen ik nog op school zat en de leerkracht die gaf me strafwerk of ik moest nablijven en mijn ouders kregen er weet van, kreeg ik van hun ook nog eens op mijn donder en in het ergste geval extra straf.

Tegenwoordig, als een kind straf krijgt, staan ouders (soms één, soms ook beide) direct bij de deur van de leerkracht om verhaal te halen. Dat het onterecht is, dat de hele klas bezig was en dat dan niet hun kind als enige straf mag krijgen

Het gezag dat leerkrachten vroeger hadden is ook compleet verdwenen, felle ouders staan bij het minst geringste op de stoep. Als de zaak dan bij de directeur komt, zal hij bemiddelend optreden, vooral ten gunste van de ouders, want hij is bang dat ouders het kind van school halen en de school dus inkomsten mist.

Voor de duidelijkheid: Deze voorbeelden zijn persoonlijke ervaringen, daarom wil ik weten of andere die ervaringen ook hebben of niet. Misschien (hopelijk) heb ik een verkeerd beeld van de huidige ouders.

Samenvatting:
Naar mijn mening staan ouders van tegenwoordig vaak ten onrechte onvoorwaardelijk achter hun kind. Hun kind kan niets verkeerds doen en heeft altijd gelijk. Slecht gedrag van kinderen voor door hun ouders weggewuifd, gebagatelliseerd of gewoonweg ontkend. De schuld ligt altijd bij een andere leerling, de leerkracht of de school.
Ik herken je verhaal! Vanuit de jaren tachtig...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_118384221
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 19:14 schreef Moonah het volgende:
Tikkie, jij bent 'm.
pi_118384269
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 19:23 schreef FAUSTINO het volgende:
Maak mij meer zorgen om de druk om te presteren en later zo hoog mogelijk met alles te eindigen die er vanuit veel ouders word gelegd laat een kind een kind wezen.
De prestaties van een kind lijken ouders tegenwoordig wel als statussymbool te zien. Hun prins of prinsesje is altijd overal het beste zijn, loopt overal in voorop en is zeer speciaal. Iedereen moet dit horen bij gelegenheden of je nu wil of niet.
pi_118384275
quote:
Lost een hoop problemen op en kweekt een ruggegraat bij kinderen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 24-10-2012 19:28:51 ]
pi_118384334
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 19:23 schreef FAUSTINO het volgende:
Ik maak me drukker om het feit dat al die verwende kutkinders van tegenwoordig later ook pappa en mamma gaan worden. Die generatie kinderen gaat echt zo kei- en keihard falen aangezien opa en oma ook al dramatisch zijn :X
pi_118384627
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 19:28 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

De prestaties van een kind lijken ouders tegenwoordig wel als statussymbool te zien. Hun prins of prinsesje is altijd overal het beste zijn, loopt overal in voorop en is zeer speciaal. Iedereen moet dit horen bij gelegenheden of je nu wil of niet.
En als dat niet het geval is en de ouders erop aangesproken worden op school dat hun kind toch echt wat meer hulp nodig heeft is dat onmogelijk want hun kind heeft dat toch helemaal niet nodig.

quote:
7s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 19:29 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik maak me drukker om het feit dat al die verwende kutkinders van tegenwoordig later ook pappa en mamma gaan worden. Die generatie kinderen gaat echt zo kei- en keihard falen aangezien opa en oma ook al dramatisch zijn :X
Kinderen van een jaar of 14 welke nu al een schuld hebben vanwege een mobiele abonnement of ouders die hun kinderen alles maar gewoon geven. Later denken die kinderen dat ze gewoon overal recht op hebben wat hun hartje belangt.
pi_118384667
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 19:35 schreef FAUSTINO het volgende:

Kinderen van een jaar of 14 welke nu al een schuld hebben vanwege een mobiele abonnement of ouders die hun kinderen alles maar gewoon geven. Later denken die kinderen dat ze gewoon overal recht op hebben wat hun hartje belangt.
Kinderen in groep 8 met een fucking smartphone :') I rest my case.
pi_118384670
quote:
14s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 19:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Als je hard genoeg slaat wordt het kind vanzelf sterk ja.
(Lekker spieren kweken als afweermechanisme).

:')
pi_118384758
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 19:36 schreef Wumb het volgende:

[..]

Als je hard genoeg slaat wordt het kind vanzelf sterk ja.
(Lekker spieren kweken als afweermechanisme).

Ja, want een corrigerende tik is een kind afrossen.
Ouders van tegenwoordig hebben blijkbaar ook al moeite met lezen. Het lijkt goffedomme wel een slechte remake van Idiocracy hiero.
pi_118384762
quote:
10s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 19:36 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja maar het kind moet wel altijd bereikbaar zijn, handig voor later want dan moet je dat ook voor je werk zijn :')
pi_118384812
quote:
7s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 19:37 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ouders van tegenwoordig hebben blijkbaar ook al moeite met lezen. Het lijkt goffedomme wel een slechte remake van Idiocracy hiero.
Maar goed dat ik nog geen ouder ben dan.

pi_118384869
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 19:38 schreef Wumb het volgende:

[..]

Maar goed dat ik nog geen ouder ben dan.

Je bent iig al aardig besmet met het OUD virus.
pi_118384897
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 19:37 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

Ja maar het kind moet wel altijd bereikbaar zijn, handig voor later want dan moet je dat ook voor je werk zijn :')
En dan moet het een Iphone 5 zijn, want minder kan heul niet, we zijn geen plebs :{w
pi_118384901
quote:

[..]

Ouderwetse billenkoek niks mis mee in sommige gevallen :)
pi_118384951
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 19:41 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

Ouderwetse billenkoek niks mis mee in sommige gevallen :)
Kijk uit hoor, nu komen de New Age ouders uit alle hoeken en gaten om te verklaren dat ze hun Sterrekinderen geboren onder de Blauwe Maan met Groene Aura nooit en te nimmer zullen aanraken en altijd een vriend/vriendin willen zijn voor hun kind _O_

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 24-10-2012 19:43:05 ]
pi_118384967
quote:
10s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 19:36 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Mijn neefje van 6 zou bijna een Ipad krijgen voor zijn verjaardag, uiteindelijk is het een netbook geworden dit was namelijk echt nodig voor zijn ontwikkeling! Hij pakte het computeren namelijk zo goed op als hij op de laptop van papa zat 8)7

Het vervelende verwende etterbakje zegt niet eens dankjewel als je een cadeau geeft, als het cadeau hem niet aan staat wordt het gewoon in de hoek geflikkerd. Maargoed... deze kleine prins is dan ook de baas thuis 8)7

Toen zijn ouders vertelde dat ze naar Disney gingen werd hij boos omdat hij Mickey mouse niet leuk vond _O-
pi_118385021
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 19:43 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Mijn neefje van 6 zou bijna een Ipad krijgen voor zijn verjaardag, uiteindelijk is het een netbook geworden dit was namelijk echt nodig voor zijn ontwikkeling! Hij pakte het computeren namelijk zo goed op als hij op de laptop van papa zat 8)7

Het vervelende verwende etterbakje zegt niet eens dank je wel als je een cadeau geeft, als het cadeau hem niet aan staat wordt het gewoon in de hoek geflikkerd. Maargoed... deze kleine prins is dan ook de baas thuis 8)7

Toen zijn ouders vertelde dat ze naar Disney gingen werd hij boos omdat hij Mickey mouse niet leuk vond _O-
Zo mooi om te zien he, hoe volwassen hun volledige ruggegraat kwijtraken aan zo`n irritant schijtkind.
pi_118385094
quote:
7s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 19:41 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En dan moet het een Iphone 5 zijn, want minder kan heul niet, we zijn geen plebs :{w
En wel dure merkkleding en al die andere zooi de meeste kinderkamers zien er meer uit als een elektronicawinkel :')

quote:
7s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 19:42 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Kijk uit hoor, nu komen de New Age ouders uit alle hoeken en gaten om te verklaren dat ze hun Sterrekinderen geboren onder de Blauwe Maan met Groene Aura nooit en te nimmer zullen aanraken en altijd een vriend/vriendin willen zijn voor hun kind _O_
Jaartjes terug kreeg ik weleens een manneke te slapen in huis en die kon het bont maken na een paar keer een flinke pets op zijn kont begon hij het te begrijpen dat het niet normaal was als je heel je tas met kleding dwars door de kamer pleurt :')

Zijn ouders vonden dat spelen wat ie deed...
pi_118385281
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 19:45 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

En wel dure merkkleding en al die andere zooi de meeste kinderkamers zien er meer uit als een elektronicawinkel :')

[..]

Jaartjes terug kreeg ik weleens een manneke te slapen in huis en die kon het bont maken na een paar keer een flinke pets op zijn kont begon hij het te begrijpen dat het niet normaal was als je heel je tas met kleding dwars door de kamer pleurt :')

Zijn ouders vonden dat spelen wat ie deed...
Andermans kinderen slaan vind ik sowieso onacceptabel. Daar hoor je ten alle tijden van af te blijven. Maar voor dat dit topic langzaam converteert naar een ''voor of tegen slaan''-topic, het gaat er dus niet om dat ik vind dat kinderen strenger of harder aangepakt moeten worden, het gaat mij erom dát ze aangepakt worden. Dat ze van hun ouders op één of andere manier te horen krijgen dat ze niet goed bezig zijn en niet dat ze steeds maar weer in bescherming worden genomen of dat alles wat ze doen goedgepraat wordt.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_118387299
Andermans kinderen slaan :'(
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_118388726
Ach ja, de ouders van tegenwoordig....
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  woensdag 24 oktober 2012 @ 21:02:17 #32
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_118388776
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 19:37 schreef FAUSTINO het volgende:

Ja maar het kind moet wel altijd bereikbaar zijn,
Stel je voor dat er wat gebeurd en je Pietje wordt verkracht dan moet je hem wel kunnen bellen! :Y
pi_118389263
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 19:49 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Andermans kinderen slaan vind ik sowieso onacceptabel. Daar hoor je ten alle tijden van af te blijven. Maar voor dat dit topic langzaam converteert naar een ''voor of tegen slaan''-topic, het gaat er dus niet om dat ik vind dat kinderen strenger of harder aangepakt moeten worden, het gaat mij erom dát ze aangepakt worden. Dat ze van hun ouders op één of andere manier te horen krijgen dat ze niet goed bezig zijn en niet dat ze steeds maar weer in bescherming worden genomen of dat alles wat ze doen goedgepraat wordt.
Ja daarom zal de jongen nu ook wel uit geplaatst zijn omdat zijn ouders hem niet meer aankonden toen het in puberteit kwam ^O^

quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 21:02 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Stel je voor dat er wat gebeurd en je Pietje wordt verkracht dan moet je hem wel kunnen bellen! :Y
Waarop mama vraagt doe je het wel veilig? Zegt ik heb het nu te druk hoor en de telefoon uitdrukt :')
pi_118391370
Imho als je een kind slaat kan je het ook niet aan..
Slaan vind ik echt een zwaktebod.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 07:35:48 #35
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_118404995
Ik ben wel benieuwd hoe oud TS eigenlijk is:

quote:
Dat heb ik nog nooit meegemaakt, en volgens mij moet dat al héél lang geleden zijn.

quote:
Ouders van tegenwoordig kopen hun schuldgevoel af met speelgoed en quality time waar men vooral niet streng wilt zijn omdat men de kinderen overdag in de kinderopvang dumpt of bij opa en oma.
Jij denkt dat de Oud-Zuid-mentaliteit de standaard is?

quote:
Ja, klopt. Maar ik denk dat je je even moet afvragen of het nu echt zoveel minder is dan vroeger.

Verder ben ik héél benieuwd wíe van de FOKkers die zo afgeven op de "opvoeding door de ouders van nu" zelf kinderen hebben.

In de Quest van novemver staat een interessant artikel over hoe het zover gekomen is. Één van de conclusies is, dat je nu ziet dat kinderen die te weinig NEE gehoord hebben, daar later méér problemen mee krijgen dan als je ze nú wèl NEE zou verkopen.
Beetje het idee van "helaas gaat de cursus omgaan met teleurstellingen niet door".

quote:
Potentieel reltopic :9

quote:
14s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 19:28 schreef Scorpie het volgende:
quote:
Volgens mij hadden we in een eerder topic al geconcludeerd dat jij (1) zelf geen kinderen hebt en (2) er nog steeds niet in slaagt een duidelijk onderscheid te maken tussen de corrigerende tik en kindermishandeling, en bovendien dat (3) je de tik niet nodig hebt om op te voeden, maar dan moet je wèl opvoeden.

Dit is geen probleem van het wel of niet slaan van kinderen ter correctie.
Dit is een probleem van ouders van nu die meer vriend dan ouder voor hun kind willen zijn.

Maar of het in de praktijk zo'n vaart loopt, ik denk dat het meevalt. Ik ben er i.i.g. niet van overtuigd dat een groot deel van de kinderen te soft opgroeit... dat wordt immers al gezegd over de jeugd sinds de Griekse oudheid.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_118405046
Goed, duidelijk is dat de meesten die nu gereageerd hebben vinden dat het niet zo langer kan met de jeugd van nu die gemiddeld genomen verwend, kleinzerig is en alleen opgaat in zijn of haar zelfverzonnen leefwereldje waar 24/7 met je mobiel rondlopen het enige leven is.

Ik zeg dat dit ook deels de fout van de ouders die naarmate de jaren vorderen ook steeds gemakzuchtiger worden en als het erop aankomt altijd voor de makkelijkste weg kiezen als het om opvoeden gaat en dat vaak "afkopen" het middel is in de hoop dat het kind dat meegaat in wat de ouder wil.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2012 07:51:59 ]
pi_118405170
Zie hier de bevestiging van de teloorgang van ouders en kinderen van deze tijd:

http://www.rtl.nl/compone(...)lieren-en-ouders.xml

Dit zijn dus de kindertjes die door hun ouders als misbakseltjes worden opgevoed en geleerd krijgen dat het oke is om geweld tegen andere mensen te gebruiken.

Ouders van tegenwoordig falen, net zoals hun kinderen, zo blijkt maar weer.
pi_118405215
Maar mag je ook niet een klein beetje nadenkendheid van kinderen/jongeren verwachten Scorpie? Ik ben zelf ook nooit geslagen, ben redelijk vrij en open opgevoed, maar heb nooit de behoefte gehad een conciergie in elkaar te slaan, door een discotheekdeur heen te schieten of me gewoonweg asociaal of kwetsend op te stellen in het openbaar.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 08:21:24 #39
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_118405244
quote:
7s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 08:18 schreef Luigi het volgende:
Maar mag je ook niet een klein beetje nadenkendheid van kinderen/jongeren verwachten Scorpie? Ik ben zelf ook nooit geslagen, ben redelijk vrij en open opgevoed, maar heb nooit de behoefte gehad een conciergie in elkaar te slaan, door een discotheekdeur heen te schieten of me gewoonweg asociaal of kwetsend op te stellen in het openbaar.
elk kind heeft natuurlijk een ander soort opvoeding nodig. Er zijn ook kinderen/jongen die niet zien wat goed/fout is. Of wel zien , maar er niets van aantrekken. Ja die moet je strenger aanpakken, dan een kind als jou die die behoeftes allemaal niet heeft.
pi_118405450
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 08:21 schreef Cue_ het volgende:

[..]

elk kind heeft natuurlijk een ander soort opvoeding nodig. Er zijn ook kinderen/jongen die niet zien wat goed/fout is. Of wel zien , maar er niets van aantrekken. Ja die moet je strenger aanpakken, dan een kind als jou die die behoeftes allemaal niet heeft.
Ja ongetwijfeld maar wij hadden ook wel kinderen in de klas van wat we nu 'tokkies' zouden noemen en ja, die flikten wel eens wat, maar hadden toch ook hun grenzen. Ik wil trouwens niemand vrijpleiten hoor want sommige ouders maken er ook echt een bende van maar in mijn ervaring zijn dat niet echt de 'sterrekind' ouders... Je kunt het er niet mee eens zijn, die manier, maar die zorgen zelden voor structurele overlast.
pi_118407318
quote:
14s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 08:12 schreef Scorpie het volgende:
Zie hier de bevestiging van de teloorgang van ouders en kinderen van deze tijd:

http://www.rtl.nl/compone(...)lieren-en-ouders.xml

Dit zijn dus de kindertjes die door hun ouders als misbakseltjes worden opgevoed en geleerd krijgen dat het oke is om geweld tegen andere mensen te gebruiken.

Ouders van tegenwoordig falen, net zoals hun kinderen, zo blijkt maar weer.
En laat de concierge niets terugdoen of zeggen want dan klagen we gewoon de hele zooi aan. Moderne ouders :r :r
  donderdag 25 oktober 2012 @ 10:39:50 #42
238326 Worteltjestaart
pi_118408342
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 10:02 schreef Chahna het volgende:
En laat de concierge niets terugdoen of zeggen want dan klagen we gewoon de hele zooi aan. Moderne ouders :r :r
Tja. Er zijn altijd 2 kanten aan het verhaal.
De conciërges in kwestie moeten daar tegen kunnen optreden, echter, 'iets terugdoen' is een no-go. Geen handtastelijkheden.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
pi_118412039
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 10:39 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Tja. Er zijn altijd 2 kanten aan het verhaal.
De conciërges in kwestie moeten daar tegen kunnen optreden, echter, 'iets terugdoen' is een no-go. Geen handtastelijkheden.
Precies, je mag niet optreden tegen kids want dan worden de ouders boos. Diezelfde ouders treden zelf ook niet op, immers als je je kind maar 3 uur per dag ziet tijdens het eten (want school, opvang etc) ga je hem/haar niet straffen in die korte tijd.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 13:27:52 #44
238326 Worteltjestaart
pi_118414635
Ach kom nou. Je wilt toch niet zeggen dat jij fysiek optreden tegen leerlingen wil gaan goedkeuren?

:{w :N
pi_118414671
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 13:27 schreef Worteltjestaart het volgende:
Ach kom nou. Je wilt toch niet zeggen dat jij fysiek optreden tegen leerlingen wil gaan goedkeuren?

Als je een school in een soort war zone wilt veranderen is dat wel een goed idee ja ;).
pi_118414732
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 13:27 schreef Worteltjestaart het volgende:

Wie zegt er iets over fysiek optreden? Aangifte doen van mishandeling die ook daadwerkelijk opvolging krijgt van de politie lijkt me prima.
pi_118414749
quote:
7s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 13:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wie zegt er iets over fysiek optreden? Aangifte doen van mishandeling die ook daadwerkelijk opvolging krijgt van de politie lijkt me prima.
Daar sluit ik me bij aan.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 14:02:28 #48
238326 Worteltjestaart
pi_118415904
quote:
7s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 13:30 schreef Scorpie het volgende:
Wie zegt er iets over fysiek optreden?
Ik reageerde op de quoot van Chahna, die weer het gevolg was van mijn opmerking "geen handtastelijkheden".

quote:
Aangifte doen van mishandeling die ook daadwerkelijk opvolging krijgt van de politie lijkt me prima.
Precies!
pi_118416122
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 14:02 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Ik reageerde op de quoot van Chahna, die weer het gevolg was van mijn opmerking "geen handtastelijkheden".

[..]

Precies!
Er is een verschil tussen optreden en mishandelen. Fysiek geweld hoeft van mij ook niet maar de 'moderne ouder' wordt al kwaad als ze horen dat Sterre in de hoek moest staan, of moest nablijven.

Daarnaast vind ik, dat wanneer een leraar aan een leerling vraagt of hij het lokaal wil verlaten (wegsturen) en hij wil niet, dat hij hem aan zijn arm naar buiten mag begeleiden.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 14:11:05 #50
238326 Worteltjestaart
pi_118416224
Ah, ja, maar dát is de nuance die je niet geeft als je meteen protesteert tegen een opmerking 'geen handtastelijkheden' ;)

Ik vraag me trouwens af of 'de moderne ouder' gemiddeld genomen wel zo kwaad wordt als kindlief straf krijgt. Ik ben van mening dat dat zeker voorkomt, maar (gelukkig) nog altijd de uitwassen zijn.
Al sinds mensenheugenis klaagt de oudere generatie altijd over de jongere, maar wordt het per saldo echt erger, of wordt er gewoon meer aandacht aan besteed?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')