Wat een onzinquote:Op woensdag 24 oktober 2012 18:27 schreef Shreyas het volgende:
Vroeger als een jongen flink gepest of geslagen werd en hij klaagde bij de ouders van de pestkop, kreeg de pestkop, en plein public, de wind van voren van zijn ouders (vaak moeder) zodat hij gezichtverlies leed voor als zijn vrienden.
Tegenwoordig als je gepest wordt en je spreekt de ouders van een pestkop erop aan, krijg je al snel reacties van: "Onzin, zoiets doet mijn kind niet" of "Nou, daar zul je het zelf wel naar gemaakt hebben."
Je beseft je wel dat de kinderen van de jaren 80 degene zijn die nu de opvoeders zijn?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 18:42 schreef Revolution-NL het volgende:
Het wordt tijd dat kinderen gewoon weer een ouderwetse opvoeding krijgen zoals in de jaren 80 waar er nog wel tijd was voor het gezin met een opvoeding waar normen en waarde centraal staan ipv de nieuwste gadgets en de 3de vakantie.
Als ik zou hoe veel jonge ouders hun kinderen opvoeden... ik walg ervan.
Je hoeft niet te posten, maar als je eens zou meelezen zou je ontdekken dat situaties zoals jij ze omschrijft hier heel regelmatig besproken dan wel bediscussieerd worden. Dus bij oprechte interesse: Zoek en gij zult vinden!quote:Op woensdag 24 oktober 2012 18:27 schreef Shreyas het volgende:
Hallo,
Ik post zelden in dit forum, niet geheel onlogisch want ik ben zelf geen ouder.
Wat dat betreft zou je denk ik met mijn opvoeding geen reden tot klagen hebben. In zo'n geval zou ik er thuis nog niet vanaf zijn, een beetje afhankelijk van wat er is voorgevallen. Extra straf ligt dan wel voor de hand, maar dat krijg ik ook nog wel buiten school om. Dan krijg ik vaak van anderen te horen dat ik nog heel ouderwets opgevoed wordt.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 18:42 schreef Revolution-NL het volgende:
Het wordt tijd dat kinderen gewoon weer een ouderwetse opvoeding krijgen zoals in de jaren 80 waar er nog wel tijd was voor het gezin met een opvoeding waar normen en waarde centraal staan ipv de nieuwste gadgets en de 3de vakantie.
Als ik zou hoe veel jonge ouders hun kinderen opvoeden... ik walg ervan.
Ik herken je verhaal! Vanuit de jaren tachtig...quote:Op woensdag 24 oktober 2012 18:27 schreef Shreyas het volgende:
Hallo,
Ik post zelden in dit forum, niet geheel onlogisch want ik ben zelf geen ouder. Toch wil ik ergens jullie mening over. Laat ik beginnen met een paar korte anekdotes.
Vroeger, toen ik nog op school zat en de leerkracht die gaf me strafwerk of ik moest nablijven en mijn ouders kregen er weet van, kreeg ik van hun ook nog eens op mijn donder en in het ergste geval extra straf.
Vroeger als een jongen flink gepest of geslagen werd en hij klaagde bij de ouders van de pestkop, kreeg de pestkop, en plein public, de wind van voren van zijn ouders (vaak moeder) zodat hij gezichtverlies leed voor als zijn vrienden.
Tegenwoordig, als een kind straf krijgt, staan ouders (soms één, soms ook beide) direct bij de deur van de leerkracht om verhaal te halen. Dat het onterecht is, dat de hele klas bezig was en dat dan niet hun kind als enige straf mag krijgen
Tegenwoordig als je gepest wordt en je spreekt de ouders van een pestkop erop aan, krijg je al snel reacties van: "Onzin, zoiets doet mijn kind niet" of "Nou, daar zul je het zelf wel naar gemaakt hebben."
Het gezag dat leerkrachten vroeger hadden is ook compleet verdwenen, felle ouders staan bij het minst geringste op de stoep. Als de zaak dan bij de directeur komt, zal hij bemiddelend optreden, vooral ten gunste van de ouders, want hij is bang dat ouders het kind van school halen en de school dus inkomsten mist.
Voor de duidelijkheid: Deze voorbeelden zijn persoonlijke ervaringen, daarom wil ik weten of andere die ervaringen ook hebben of niet. Misschien (hopelijk) heb ik een verkeerd beeld van de huidige ouders.
Samenvatting:
Naar mijn mening staan ouders van tegenwoordig vaak ten onrechte onvoorwaardelijk achter hun kind. Hun kind kan niets verkeerds doen en heeft altijd gelijk. Slecht gedrag van kinderen voor door hun ouders weggewuifd, gebagatelliseerd of gewoonweg ontkend. De schuld ligt altijd bij een andere leerling, de leerkracht of de school.
Tikkie, jij bent 'm.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 19:14 schreef Moonah het volgende:
Ik wacht op de eerste post over het invoeren van de corrigerende tik.
De prestaties van een kind lijken ouders tegenwoordig wel als statussymbool te zien. Hun prins of prinsesje is altijd overal het beste zijn, loopt overal in voorop en is zeer speciaal. Iedereen moet dit horen bij gelegenheden of je nu wil of niet.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 19:23 schreef FAUSTINO het volgende:
Maak mij meer zorgen om de druk om te presteren en later zo hoog mogelijk met alles te eindigen die er vanuit veel ouders word gelegd laat een kind een kind wezen.
Lost een hoop problemen op en kweekt een ruggegraat bij kinderen.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 19:14 schreef Moonah het volgende:
Ik wacht op de eerste post over het invoeren van de corrigerende tik.
Ik maak me drukker om het feit dat al die verwende kutkinders van tegenwoordig later ook pappa en mamma gaan worden. Die generatie kinderen gaat echt zo kei- en keihard falen aangezien opa en oma ook al dramatisch zijnquote:Op woensdag 24 oktober 2012 19:23 schreef FAUSTINO het volgende:
Maak mij meer zorgen om de druk om te presteren en later zo hoog mogelijk met alles te eindigen die er vanuit veel ouders word gelegd laat een kind een kind wezen.
En als dat niet het geval is en de ouders erop aangesproken worden op school dat hun kind toch echt wat meer hulp nodig heeft is dat onmogelijk want hun kind heeft dat toch helemaal niet nodig.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 19:28 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
De prestaties van een kind lijken ouders tegenwoordig wel als statussymbool te zien. Hun prins of prinsesje is altijd overal het beste zijn, loopt overal in voorop en is zeer speciaal. Iedereen moet dit horen bij gelegenheden of je nu wil of niet.
Kinderen van een jaar of 14 welke nu al een schuld hebben vanwege een mobiele abonnement of ouders die hun kinderen alles maar gewoon geven. Later denken die kinderen dat ze gewoon overal recht op hebben wat hun hartje belangt.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 19:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik maak me drukker om het feit dat al die verwende kutkinders van tegenwoordig later ook pappa en mamma gaan worden. Die generatie kinderen gaat echt zo kei- en keihard falen aangezien opa en oma ook al dramatisch zijn
Kinderen in groep 8 met een fucking smartphonequote:Op woensdag 24 oktober 2012 19:35 schreef FAUSTINO het volgende:
Kinderen van een jaar of 14 welke nu al een schuld hebben vanwege een mobiele abonnement of ouders die hun kinderen alles maar gewoon geven. Later denken die kinderen dat ze gewoon overal recht op hebben wat hun hartje belangt.
Als je hard genoeg slaat wordt het kind vanzelf sterk ja.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 19:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Lost een hoop problemen op en kweekt een ruggegraat bij kinderen.
Ja, want een corrigerende tik is een kind afrossen.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 19:36 schreef Wumb het volgende:
[..]
Als je hard genoeg slaat wordt het kind vanzelf sterk ja.
(Lekker spieren kweken als afweermechanisme).
Ja maar het kind moet wel altijd bereikbaar zijn, handig voor later want dan moet je dat ook voor je werk zijnquote:Op woensdag 24 oktober 2012 19:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Kinderen in groep 8 met een fucking smartphoneI rest my case.
Maar goed dat ik nog geen ouder ben dan.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 19:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, want een corrigerende tik is een kind afrossen.
Ouders van tegenwoordig hebben blijkbaar ook al moeite met lezen. Het lijkt goffedomme wel een slechte remake van Idiocracy hiero.
Je bent iig al aardig besmet met het OUD virus.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 19:38 schreef Wumb het volgende:
[..]
Maar goed dat ik nog geen ouder ben dan.
En dan moet het een Iphone 5 zijn, want minder kan heul niet, we zijn geen plebsquote:Op woensdag 24 oktober 2012 19:37 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Ja maar het kind moet wel altijd bereikbaar zijn, handig voor later want dan moet je dat ook voor je werk zijn
Ouderwetse billenkoek niks mis mee in sommige gevallenquote:Op woensdag 24 oktober 2012 19:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, want een corrigerende tik is een kind afrossen.
Ouders van tegenwoordig hebben blijkbaar ook al moeite met lezen. Het lijkt goffedomme wel een slechte remake van Idiocracy hiero.
Kijk uit hoor, nu komen de New Age ouders uit alle hoeken en gaten om te verklaren dat ze hun Sterrekinderen geboren onder de Blauwe Maan met Groene Aura nooit en te nimmer zullen aanraken en altijd een vriend/vriendin willen zijn voor hun kindquote:Op woensdag 24 oktober 2012 19:41 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Ouderwetse billenkoek niks mis mee in sommige gevallen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |