abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118381902
Hallo,

Ik post zelden in dit forum, niet geheel onlogisch want ik ben zelf geen ouder. Toch wil ik ergens jullie mening over. Laat ik beginnen met een paar korte anekdotes.

Vroeger, toen ik nog op school zat en de leerkracht die gaf me strafwerk of ik moest nablijven en mijn ouders kregen er weet van, kreeg ik van hun ook nog eens op mijn donder en in het ergste geval extra straf.

Vroeger als een jongen flink gepest of geslagen werd en hij klaagde bij de ouders van de pestkop, kreeg de pestkop, en plein public, de wind van voren van zijn ouders (vaak moeder) zodat hij gezichtverlies leed voor als zijn vrienden.

Tegenwoordig, als een kind straf krijgt, staan ouders (soms één, soms ook beide) direct bij de deur van de leerkracht om verhaal te halen. Dat het onterecht is, dat de hele klas bezig was en dat dan niet hun kind als enige straf mag krijgen

Tegenwoordig als je gepest wordt en je spreekt de ouders van een pestkop erop aan, krijg je al snel reacties van: "Onzin, zoiets doet mijn kind niet" of "Nou, daar zul je het zelf wel naar gemaakt hebben."

Het gezag dat leerkrachten vroeger hadden is ook compleet verdwenen, felle ouders staan bij het minst geringste op de stoep. Als de zaak dan bij de directeur komt, zal hij bemiddelend optreden, vooral ten gunste van de ouders, want hij is bang dat ouders het kind van school halen en de school dus inkomsten mist.

Voor de duidelijkheid: Deze voorbeelden zijn persoonlijke ervaringen, daarom wil ik weten of andere die ervaringen ook hebben of niet. Misschien (hopelijk) heb ik een verkeerd beeld van de huidige ouders.

Samenvatting:
Naar mijn mening staan ouders van tegenwoordig vaak ten onrechte onvoorwaardelijk achter hun kind. Hun kind kan niets verkeerds doen en heeft altijd gelijk. Slecht gedrag van kinderen voor door hun ouders weggewuifd, gebagatelliseerd of gewoonweg ontkend. De schuld ligt altijd bij een andere leerling, de leerkracht of de school.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 18:34:08 #2
382084 garay007
haat aan mensen die je probere
pi_118382147
Je hebt totaal gelijk, kinderen van nu hebben gwn relax leventje.
(Maar ff off topic hoe start je een topicc
?)
pi_118382223
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 18:27 schreef Shreyas het volgende:

Vroeger als een jongen flink gepest of geslagen werd en hij klaagde bij de ouders van de pestkop, kreeg de pestkop, en plein public, de wind van voren van zijn ouders (vaak moeder) zodat hij gezichtverlies leed voor als zijn vrienden.

Tegenwoordig als je gepest wordt en je spreekt de ouders van een pestkop erop aan, krijg je al snel reacties van: "Onzin, zoiets doet mijn kind niet" of "Nou, daar zul je het zelf wel naar gemaakt hebben."

Wat een onzin :')

Beide dingen zijn geheel afhankelijk van de ouder.
20 jaar geleden genoeg ouders mee gemaakt die van mening waren dat hun kind niet doet aan pesten.. Dat is niet iets van nu..
pi_118382437
Alles voor de prins en de prinsjes.

Ouders van tegenwoordig kopen hun schuldgevoel af met speelgoed en quality time waar men vooral niet streng wilt zijn omdat men de kinderen overdag in de kinderopvang dumpt of bij opa en oma.

Alles voor de hypotheek van het te grootte huis, Ipad, en de derde vakantie.

Het wordt tijd dat kinderen gewoon weer een ouderwetse opvoeding krijgen zoals in de jaren 80 waar er nog wel tijd was voor het gezin met een opvoeding waar normen en waarde centraal staan ipv de nieuwste gadgets en de 3de vakantie.

Als ik zou hoe veel jonge ouders hun kinderen opvoeden... ik walg ervan.
pi_118382786
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 18:42 schreef Revolution-NL het volgende:
Het wordt tijd dat kinderen gewoon weer een ouderwetse opvoeding krijgen zoals in de jaren 80 waar er nog wel tijd was voor het gezin met een opvoeding waar normen en waarde centraal staan ipv de nieuwste gadgets en de 3de vakantie.

Je beseft je wel dat de kinderen van de jaren 80 degene zijn die nu de opvoeders zijn?
pi_118383451
quote:
Hallo,

Ik post zelden in dit forum, niet geheel onlogisch want ik ben zelf geen ouder.
Je hoeft niet te posten, maar als je eens zou meelezen zou je ontdekken dat situaties zoals jij ze omschrijft hier heel regelmatig besproken dan wel bediscussieerd worden. Dus bij oprechte interesse: Zoek en gij zult vinden! :P
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_118383499
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 18:42 schreef Revolution-NL het volgende:

Wat dat betreft zou je denk ik met mijn opvoeding geen reden tot klagen hebben. In zo'n geval zou ik er thuis nog niet vanaf zijn, een beetje afhankelijk van wat er is voorgevallen. Extra straf ligt dan wel voor de hand, maar dat krijg ik ook nog wel buiten school om. Dan krijg ik vaak van anderen te horen dat ik nog heel ouderwets opgevoed wordt.
pi_118383704
Ik wacht op de eerste post over het invoeren van de corrigerende tik. :D
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_118384049
Maak mij meer zorgen om de druk om te presteren en later zo hoog mogelijk met alles te eindigen die er vanuit veel ouders word gelegd laat een kind een kind wezen.
When your drunk the old woman tastes like a virgin... Crap!
pi_118384119
Sterre doet zoiets niet!!!
  Licht Ontvlambaar woensdag 24 oktober 2012 @ 19:27:08 #11
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_118384206
quote:
Hallo,

Ik post zelden in dit forum, niet geheel onlogisch want ik ben zelf geen ouder. Toch wil ik ergens jullie mening over. Laat ik beginnen met een paar korte anekdotes.

Vroeger, toen ik nog op school zat en de leerkracht die gaf me strafwerk of ik moest nablijven en mijn ouders kregen er weet van, kreeg ik van hun ook nog eens op mijn donder en in het ergste geval extra straf.

Tegenwoordig, als een kind straf krijgt, staan ouders (soms één, soms ook beide) direct bij de deur van de leerkracht om verhaal te halen. Dat het onterecht is, dat de hele klas bezig was en dat dan niet hun kind als enige straf mag krijgen

Het gezag dat leerkrachten vroeger hadden is ook compleet verdwenen, felle ouders staan bij het minst geringste op de stoep. Als de zaak dan bij de directeur komt, zal hij bemiddelend optreden, vooral ten gunste van de ouders, want hij is bang dat ouders het kind van school halen en de school dus inkomsten mist.

Voor de duidelijkheid: Deze voorbeelden zijn persoonlijke ervaringen, daarom wil ik weten of andere die ervaringen ook hebben of niet. Misschien (hopelijk) heb ik een verkeerd beeld van de huidige ouders.

Samenvatting:
Naar mijn mening staan ouders van tegenwoordig vaak ten onrechte onvoorwaardelijk achter hun kind. Hun kind kan niets verkeerds doen en heeft altijd gelijk. Slecht gedrag van kinderen voor door hun ouders weggewuifd, gebagatelliseerd of gewoonweg ontkend. De schuld ligt altijd bij een andere leerling, de leerkracht of de school.
Ik herken je verhaal! Vanuit de jaren tachtig...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_118384221
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 19:14 schreef Moonah het volgende:
Tikkie, jij bent 'm.
pi_118384269
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 19:23 schreef FAUSTINO het volgende:
Maak mij meer zorgen om de druk om te presteren en later zo hoog mogelijk met alles te eindigen die er vanuit veel ouders word gelegd laat een kind een kind wezen.
De prestaties van een kind lijken ouders tegenwoordig wel als statussymbool te zien. Hun prins of prinsesje is altijd overal het beste zijn, loopt overal in voorop en is zeer speciaal. Iedereen moet dit horen bij gelegenheden of je nu wil of niet.
pi_118384275
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 19:14 schreef Moonah het volgende:
Lost een hoop problemen op en kweekt een ruggegraat bij kinderen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 24-10-2012 19:28:51 ]
pi_118384334
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 19:23 schreef FAUSTINO het volgende:
Ik maak me drukker om het feit dat al die verwende kutkinders van tegenwoordig later ook pappa en mamma gaan worden. Die generatie kinderen gaat echt zo kei- en keihard falen aangezien opa en oma ook al dramatisch zijn :X
pi_118384627
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 19:28 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

De prestaties van een kind lijken ouders tegenwoordig wel als statussymbool te zien. Hun prins of prinsesje is altijd overal het beste zijn, loopt overal in voorop en is zeer speciaal. Iedereen moet dit horen bij gelegenheden of je nu wil of niet.
En als dat niet het geval is en de ouders erop aangesproken worden op school dat hun kind toch echt wat meer hulp nodig heeft is dat onmogelijk want hun kind heeft dat toch helemaal niet nodig.

quote:
7s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 19:29 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik maak me drukker om het feit dat al die verwende kutkinders van tegenwoordig later ook pappa en mamma gaan worden. Die generatie kinderen gaat echt zo kei- en keihard falen aangezien opa en oma ook al dramatisch zijn :X
Kinderen van een jaar of 14 welke nu al een schuld hebben vanwege een mobiele abonnement of ouders die hun kinderen alles maar gewoon geven. Later denken die kinderen dat ze gewoon overal recht op hebben wat hun hartje belangt.
pi_118384667
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 19:35 schreef FAUSTINO het volgende:

Kinderen van een jaar of 14 welke nu al een schuld hebben vanwege een mobiele abonnement of ouders die hun kinderen alles maar gewoon geven. Later denken die kinderen dat ze gewoon overal recht op hebben wat hun hartje belangt.
Kinderen in groep 8 met een fucking smartphone :') I rest my case.
pi_118384670
quote:
14s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 19:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Lost een hoop problemen op en kweekt een ruggegraat bij kinderen.
Als je hard genoeg slaat wordt het kind vanzelf sterk ja.
(Lekker spieren kweken als afweermechanisme).

:')
pi_118384758
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 19:36 schreef Wumb het volgende:

[..]

Als je hard genoeg slaat wordt het kind vanzelf sterk ja.
(Lekker spieren kweken als afweermechanisme).

Ja, want een corrigerende tik is een kind afrossen.
Ouders van tegenwoordig hebben blijkbaar ook al moeite met lezen. Het lijkt goffedomme wel een slechte remake van Idiocracy hiero.
pi_118384762
quote:
10s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 19:36 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Kinderen in groep 8 met een fucking smartphone :') I rest my case.
Ja maar het kind moet wel altijd bereikbaar zijn, handig voor later want dan moet je dat ook voor je werk zijn :')
pi_118384812
quote:
7s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 19:37 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ouders van tegenwoordig hebben blijkbaar ook al moeite met lezen. Het lijkt goffedomme wel een slechte remake van Idiocracy hiero.
Maar goed dat ik nog geen ouder ben dan.

pi_118384869
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 19:38 schreef Wumb het volgende:

[..]

Maar goed dat ik nog geen ouder ben dan.

Je bent iig al aardig besmet met het OUD virus.
pi_118384897
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 19:37 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

Ja maar het kind moet wel altijd bereikbaar zijn, handig voor later want dan moet je dat ook voor je werk zijn :')
En dan moet het een Iphone 5 zijn, want minder kan heul niet, we zijn geen plebs :{w
pi_118384901
quote:
7s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 19:37 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ouderwetse billenkoek niks mis mee in sommige gevallen :)
pi_118384951
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 19:41 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

Ouderwetse billenkoek niks mis mee in sommige gevallen :)
Kijk uit hoor, nu komen de New Age ouders uit alle hoeken en gaten om te verklaren dat ze hun Sterrekinderen geboren onder de Blauwe Maan met Groene Aura nooit en te nimmer zullen aanraken en altijd een vriend/vriendin willen zijn voor hun kind _O_

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 24-10-2012 19:43:05 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')