abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118381550

quote:
Ajax en Aalborg akkoord over Andersen

Ajax heeft overeenstemming bereikt met het Deense Aalborg BK over de overgang van Lucas Andersen.

De multifunctionele aanvaller werd geboren op 13 september 1994 in Aalborg. De 17-jarige jeugdinternational speelde reeds 41 wedstrijden in het eerste elftal van Aalborg, waar hij op zijn 16e zijn officiële debuut maakte.

Directeur voetbalzaken Marc Overmars is verheugd dat het jonge talent voor Ajax kiest: ,,Dat Lucas op deze jonge leeftijd al zoveel wedstrijden in de Deense Eredivisie heeft gespeeld, geeft al aan dat hij een groot talent is. Hij sluit na de interlandperiode aan bij de A-selectie. Ik verwacht dat hij zich daar verder gaat ontwikkelen. Voor ons is het een zeer interessante speler, aangezien hij voorin op veel posities uit de voeten kan, zelfs op ‘tien’ kan hij spelen. Dus we zijn blij dat hij voor Ajax heeft gekozen, want ook voor hem was veel interesse, onder andere van twee Engelse topclubs. Wij hebben het geluk dat Ajax een goede naam heeft in Scandinavië, daar weten ze dat talentvolle spelers hier een kans krijgen. Dat is ons voordeel en daar moeten we van profiteren.”
quote:
Andersen over Ajax: "Droom die uitkomt"

Lucas Andersen tekende vrijdag een contract bij Ajax. De Deense middenvelder kwam over van Aalborg BK uit zijn vaderland.

De 17-jarige Andersen werd door Ajax-trainer Frank de Boer al rondgeleid op De Toekomst, waar Andersen in eerste instantie in de jeugdopleiding zal aansluiten. "Ik weet dat Ajax de jeugd veel kans geeft. Mede daarom wilde ik naar Ajax. Mijn eerste indruk van vandaag is dat Ajax een zeer grote club is, met een prachtig stadion en een heel groot trainingscomplex", aldus de Deen op de officiële website van Ajax.

In Amsterdam komt de Deen een paar bekenden tegen, waaronder Viktor Fischer, die dit seizoen geregeld zijn opwachting in het eerste maakte. "k ken Viktor al heel lang. We speelden altijd samen in de onder 16, onder 19 en nu in onder 21. Dat hij bij Ajax zit en nog zoveel andere Denen maakt het voor mij een stuk makkelijker om hier te wennen."

"Ik ben technisch sterk, zie het spel goed, en heb veel snelheid met de bal. Ik ben een aanvallende speler. Dat zal ik hier op de trainingen en in wedstrijden laten zien. Dat ik hier nu ben, is weer droom die uitkomt. Mijn debuut (bij Aalborg BK, red.) was voor mij de eerste droom die uitkwam. Ik speelde opeens met voetballers tegen wie ik altijd had opgekeken."
  woensdag 24 oktober 2012 @ 18:18:48 #2
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_118381597
Ik ben fan.
hallo dus dit noemen ze nou twitter
pi_118381662
Deed het bij mij goed in FM. Scoorde altijd hoger dan een 7,5 om na 4 seizoen voor véél geld naar Liverpool te verhuizen.
pi_118382155
Ik denk dat hij gaat doorbreken op het middenveld bij Ajax, spits heeft hij nog nooit gespeeld en een echte buitenspeler is het niet.

Heeft bij Aalborg op 17 jarige leeftijd al 41 keer meegedaan met het eerste elftal, traint nu ook regelmatig mee met Ajax 1. Verwacht hem binnenkort toch wel bij de selectie, als beloning zoals de Boer dat noemt.

Zit net zoals Fischer ook al bij Denemarken U21, beide als 18 jarigen.
pi_118466817
quote:
While Viktor Fischer poised for the first team, Lucas Andersen suffered by him in the queue. A recent switch from Aalborg to Ajax means that he has to go through a small period of adaptation, and while he has been set back because of an injury.

He has played little left edge, where he previously was an imminent attack in Aalborg. So he must get used to. And while he must also adjust to a new and bigger club than AaB. But it goes well, and then you have to just remember that words can not walk from Aalborg to Ajax's first team from one day to the next, says Kenneth Perez.

A minus by Lucas Andersen is his physique. But immediately the improved and he also gets regular playing time at both U/19-holdet and Jong Ajax, the club U/23-mandskab, the possibilities are great for aalborgenseren, is the message from Kenneth Perez.

Now he has been part of our U/19-hold, and I must say that he is a great player to work with. He has qualities, especially when he comes up to speed with the ball, says Kenneth Perez, who believe that both Danes are among the best in U/19-holdet, which also include 7:00 to 8:00 Dutch U-internationals.

If both Lucas Andersen and Viktor Fischer have taken hold on the club's first team in the near future, they come to share a dressing room with four other Danes: Christian Poulsen, Lasse Schoene, Christian Eriksen and Nicolai Boilesen.
pi_118746277
quote:
Andersen debuteert in wedstrijdselectie Ajax

Lucas Andersen maakt tegen Vitesse mogelijk zijn debuut in het eerste elftal van Ajax. De pas 18-jarige Deense aanvaller, die in september naar Amsterdam kwam, maakt voor het eerst deel uit van de wedstrijdselectie. Dat gaat ten koste van Miralem Sulejmani, wiens contract bij Ajax komende zomer afloopt.

Ajax-trainer Frank de Boer geeft toe dat de keuze om Sulejmani te passeren, te maken heeft met zijn contractsituatie. "Je moet keuzes maken. Z'n contract loopt af en de tijd is rijp Andersen er bij te halen", laat hij de via de officiële kanalen weten.
quote:
Na de A1 en Jong Ajax zit Andersen nu bij het eerste

Hij is pas net twee maanden in Nederland en maakt al deel uit van drie verschillende elftallen. Lucas Andersen is door Frank de Boer opgeroepen voor de wedstrijd tegen Vitesse. De Deense linksbuiten kwam maandag nog met Jong Ajax in actie.

Andersen ging met Ajax A1 mee naar Molde voor een wedstrijd in de NextGen Series, die met 0-5 werd gewonnen. Sindsdien is hij actief bij Jong Ajax, maar namens Aalborg BK speelde de achttienjarige al vijftig duels in de Deense competitie.

Juist omdat Andersen nog linksbuiten speelde bij Jong Ajax - dat met 2-1 won van Jong NEC - is de verrassing groot dat hij er nu alsnog bij zit. Verschillende Jong Ajacieden kregen namelijk rust omdat ze met het eerste mee mochten naar Sneek voor de bekerwedstrijd tegen ONS.
quote:
Over Andersen zei De Boer verder: ,,Hij is een heel talentvolle speler. Anders hadden we hem ook niet als jeugdspeler uit het buitenland gehaald. Hij is creatief en heeft bovendien een heel mooie en elegante stijl van spelen.”
Is meer een middenvelder, zou het logischer vinden als Fischer doorbreekt op linksbuiten en hij op linkshalf maar goed we zullen zien hoe ze dat gaan oplossen.
pi_118746304
Matige speler
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_118746437
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 november 2012 16:37 schreef Seam het volgende:
Matige speler
Goed onderbouwd ook.
pi_118746534
quote:
6s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 18:20 schreef karton2 het volgende:
Deed het bij mij goed in FM. Scoorde altijd hoger dan een 7,5 om na 4 seizoen voor véél geld naar Liverpool te verhuizen.
Oh dan oO< oO<
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_118746565
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 16:41 schreef Tyron het volgende:

[..]

Goed onderbouwd ook.
Grapje jongen :*
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_119431338
quote:
Schöne: ‘De reden dat Ajax hem haalde is dat hij fucking goed is’

Lasse Schöne snapt waarom Ajax in augustus moeite deed Lucas Andersen weg te halen bij Aalborg BK. Schöne kende het talent van zijn jonge landgenoot niet, maar nadat hij begon te trainen met Andersen begreep hij dat Ajax er geen gras over had laten groeien. In gesprek met het Deense Sporten legt Schöne uit dat Andersen over bijzonder veel potentie beschikt.

Andersen voegde zich eind augustus bij Ajax, dat een onbekend bedrag voor hem betaalde aan AB uit Denemarken. De middenvelder doorliep alle elftallen van de Deense bond en wordt een grote toekomst voorspeld door de kenners. Schöne sluit zich nu aan bij de experts. “Ik kende hem nog niet, had Lucas nog nooit zien spelen”, vertelt de ex-NEC’er dinsdag in een interview met TV2.

“Maar er is een reden dat Ajax hem gehaald heeft. Hij is fucking goed. Hij traint geregeld mee met het eerste elftal en nu heb ook ik kunnen zien hoe goed hij is. Hij houdt van aanvallend voetbal en dan ben je hier op je plek”, weet Schöne. “Nu moet hij alleen de speelwijze goed aanleren en zich aanpassen. Dan krijgt hij op zeker moment vast wel speeltijd”, voorspelt de landgenoot van Andersen.

Schöne geeft ook hoog op van een andere recent aanwinst, Viktor Fischer. “Van hem hebben we het laatste nog niet gezien, daarvan ben ik overtuigd. Op de vraag hoe ver hij het kan schoppen, kan ik alleen maar zeggen: dat ligt helemaal aan hem zelf. Hij doet goed zijn best tijdens de trainingen en wil graag bewijzen wat hij kan. Hij gaat waarschijnlijk nog geen veertig duels per seizoen spelen, maar er zullen genoeg kansen komen.”
pi_120041438
quote:
De Boer haalt Andersen opnieuw bij de selectie

Lucas Andersen is door Frank de Boer bij de selectie gehaald voor de wedstrijd tegen FC Groningen. Het is de tweede keer dat de Deen bij de achttien namen hoort. Hij vervangt de geblesseerde Christian Poulsen.

Niet verklappen

Andersen zat op de bank tijdens de verliesbeurt tegen Vitesse en krijgt nu wellicht een nieuwe kans zijn eerste speelminuten te maken, want hij wacht nog op zijn debuut. Het is best opvallend dat Andersen de vervanger is van Poulsen; hij is immers een buitenspeler.

De grote vraag is dan ook: wie vervangt Poulsen op het middenveld, Lasse Schøne of Eyong Enoh? "De spelers weten de opstelling nog niet, dus ik ga het niet verklappen," reageert De Boer tijdens het persmoment op die vraag. "Maar als je me een beetje kent, dan weet je het wel."

Andere vraagstukken voor Ajax - Groningen: krijgt Viktor Fischer opnieuw een basisplaats en staat Danny Hoesen wederom in de spits? De antwoorden volgen op de wedstrijddag.
pi_120090326
Eerste minuutjes binnen, jammer van die bal op de paal ;(
pi_120091149

Helaas. :{

[ Bericht 19% gewijzigd door j0rdiiii op 08-12-2012 23:43:18 ]
  zaterdag 8 december 2012 @ 23:10:47 #15
334746 The_Groove
And cricket is the winner
pi_120091551
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 23:01 schreef j0rdiiii het volgende:
[ afbeelding ]

Helaas. :{
Het sprookje van Andersen mocht niet zijn.

Kut grap van Evert :P
So confused when you're lost in the groove
pi_120091688

Interview met Ajax TV komt eraan. :)
pi_120091722
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 23:13 schreef j0rdiiii het volgende:
[ afbeelding ]

Interview met Ajax TV komt eraan. :)
^O^
pi_120096595
De jeugdopleiding van Ajax draait overuren. De ene na de andere geweldenaar komt van de lopende band rollen _O_ .
pi_120097666
Ajax TV - Andersen: 'Overweldigend'

Reactie van Andersen is op het eind, eerst de Boer en Schone.
pi_120098257
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 01:27 schreef Devv het volgende:
De jeugdopleiding van Ajax draait overuren. De ene na de andere geweldenaar komt van de lopende band rollen _O_ .
Allemaal jeugd uit Scandinavie halen en dat dan de jeugdopleiding noemen. :') Zorg eerst maar eens voor een 100% NL-team met talenten.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_120098775
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 02:45 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Allemaal jeugd uit Scandinavie halen en dat dan de jeugdopleiding noemen. :') Zorg eerst maar eens voor een 100% NL-team met talenten.
Dit is jeugdopleiding 2.0 _O_ . Spelers van eigen bodem aanvullen met de beste jeugdspelers die je in het buitenland weg kunt kapen, is gewoon visie.
pi_120098965
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 01:27 schreef Devv het volgende:
quote:

[..]

quote:
7s.gif Op zondag 9 december 2012 03:22 schreef Devv het volgende:

[..]

Dit is jeugdopleiding 2.0 _O_ .
Dit vat het wel goed samen.
pi_120099280
quote:

[..]
Zorg eerst maar eens voor een 100% NL-team met talenten.
Jij leeft nog in 1960?
pi_120099663
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 04:42 schreef Class het volgende:

[..]

Jij leeft nog in 1960?
Nee, maar het opleiden van Nederlandse jeugdtalenten zou toch het doel van een Nederlandse jeugdopleiding moeten zijn. Uiteindelijk moeten we er ook als land voor zorgen dat we een goed Nederlands elftal kunnen blijven opstellen. Het is geen wonder dat het Nederlands Elftal langzaamaan een Feyenoord-gezicht begint te krijgen, aangezien Feyenoord, zij het noodgedwongen, als eerste de nadruk heeft moeten leggen op het ontwikkelen van de jeugd.

Dus, mensen kunnen wel hosanna roepen over de Amsterdamse jeugdopleiding maar vooralsnog praten we dan over twee Belgen, een paar Denen, een Zuid-Afrikaan enzovoorts. Als we het dan toch over een lopende band hebben, kijk dan naar Rotterdam. Daar komt het volgende Nederlands elftal gewoon van de lopende band rollen. De Vrij, Martins Indi, Clasie, Vilhena, Boetius, Janmaat, enz. Kijk voor de grap naar Nederland-Duitsland. 2 Ajacieden, 6 Feyenoorders.

Al met al snap ik die adoratie van op hun 17e/18e gestolen buitenlandse talenten niet. Zeker met deze Andersen, die voor meer dan een miljoen gekocht is. Dat noem je toch geen jeugdopleiding meer?
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  Moderator zondag 9 december 2012 @ 08:52:11 #25
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_120099860
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 08:12 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Nee, maar het opleiden van Nederlandse jeugdtalenten zou toch het doel van een Nederlandse jeugdopleiding moeten zijn. Uiteindelijk moeten we er ook als land voor zorgen dat we een goed Nederlands elftal kunnen blijven opstellen. Het is geen wonder dat het Nederlands Elftal langzaamaan een Feyenoord-gezicht begint te krijgen, aangezien Feyenoord, zij het noodgedwongen, als eerste de nadruk heeft moeten leggen op het ontwikkelen van de jeugd.

Dus, mensen kunnen wel hosanna roepen over de Amsterdamse jeugdopleiding maar vooralsnog praten we dan over twee Belgen, een paar Denen, een Zuid-Afrikaan enzovoorts. Als we het dan toch over een lopende band hebben, kijk dan naar Rotterdam. Daar komt het volgende Nederlands elftal gewoon van de lopende band rollen. De Vrij, Martins Indi, Clasie, Vilhena, Boetius, Janmaat, enz. Kijk voor de grap naar Nederland-Duitsland. 2 Ajacieden, 6 Feyenoorders.

Al met al snap ik die adoratie van op hun 17e/18e gestolen buitenlandse talenten niet. Zeker met deze Andersen, die voor meer dan een miljoen gekocht is. Dat noem je toch geen jeugdopleiding meer?
Waarheid. _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')