de restschuld blijft aftrekbaar tot 12 jaarquote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:12 schreef Sjabba het volgende:
Maar al het gezwets ter zijde.
Is er al iets bekend wat er gister is besproken. De Telegraaf weer met veel bombarie maar ondertussen helemaal geen nieuws.
Niks, als de Telegraaf niks te horen krijgt, zuigen ze gewoon een suggestief verhaal uit hun dikke duim - hey, ik zie een trendquote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:12 schreef Sjabba het volgende:
Maar al het gezwets ter zijde.
Is er al iets bekend wat er gister is besproken. De Telegraaf weer met veel bombarie maar ondertussen helemaal geen nieuws.
Hoe en wat?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:15 schreef HD9 het volgende:
[..]
de restschuld blijft aftrekbaar tot 12 jaar
en de aftrek wordt beperkt met 3% per jaar
Jij schuimt vuilnisbakken af? Right. If so, nee, daar wordt je niet gelukkig van denk ik. En dat denk ik, omdat het niet zo is dat dat consuminderen van jou niet uit vrije wil gebeurde. Als die polis van je goed was gegaan, ipv slecht, dan had jij én niet geconsumindert en niet in vuilnisbakken geschooid (dat laatste geloof ik geen fluit van). Dus niks overheen gegroeid, je hebt gewoon geen andere keus dan consuminderen.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 09:58 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik spaar koringsbonnen, voedsel en brandhout voor mijn kachel. Sparen kan je ook in andere vormen doen dan fiat hè...
Daarnaast schuim ik ook de vuilnisbakken in het winkelcentrum af op zoek naar voedsel, bruikbare spullen etc.... consuminderen... kan je heel gelukkig van worden. Kijk... jij zit nog in de fase dat jij gelukkig word van meer en meer... Ben ik al lang overheen gegroeid
Het is maar een voorstelquote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:17 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Hoe en wat?
12 jaar aftrekbaar vanaf het moment van ontstaan?
En is dit een voorstel? Van wie?
Bron?
Banken geneigd zijn restschuld te financieren? Banken mogen volgens mij door strengere regels toch gewoon niet meer dat 1XX% van de waarde financieren?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:23 schreef MaLo het volgende:
Leuk bedacht, maar zolang banken niet geneigd zijn de restschuld mee te financieren in een nieuwe hypotheek, schiet men hier nog steeds niets mee op.
Ja dat is een hersenspinsel van de belanghebbende. Niet wat de PvdA en VVD hebben besproken.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:23 schreef MaLo het volgende:
[..]
Het is maar een voorstel
http://www.nu.nl/geldzake(...)ente-restschuld.html
Leuk bedacht, maar zolang banken niet geneigd zijn de restschuld mee te financieren in een nieuwe hypotheek, schiet men hier nog steeds niets mee op.
En dan nog is het belachelijk dan moet je ook weer de rente van je creditcard/ consumptief crediet en weet ik waarvoor je nog allemaal rente betaald kunnen aftrekken.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:33 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Ja dat is een hersenspinsel van de belanghebbende. Niet wat de PvdA en VVD hebben besproken.
Die restschuld aftrekbaar houden kan wel, meefinancieren zie ik niet gebeuren.
Edit de rente aftrekbaar dan he.
Ik ben wel een voorstander van jingle mail als ik het mag zeggen...quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En dan nog is het belachelijk dan moet je ook weer de rente van je creditcard/ consumptief crediet en weet ik waarvoor je nog allemaal rente betaald kunnen aftrekken.
Laat die mensen maar een paar jaar de tering naar de nering zetten en versneld hun schuld aflossen ipv 3* per jaar op vakantie te moeten gaan, alle gezinsleden een telefoonabbo van minimaal 30 euro pp p/m te hebben enz....
De wetgeving naar onze banksector zit net wat anders in elkaar dat dit volgens mij niet mogelijk is. Het zou mooi geweest zijn als de wel het geval was, dan hadden banken misschien wat meer aan risicoinschatting gedaan ten opzicht van de verstrekte leningen. Alhoewel in de VS ook alle banken lekker rotzooiden met inkomensverklaringen en ander onzin waarop slechte leningen werden afgesloten. Als er gewoon eens wat meer de regels die overheden hebben gesteld nageleefd zouden worden in die branche en er ook echte veroordelingen (dus geen schikkingen meer waarbij overtreders er gewoon goed vanaf komen) tegen overtreders zouden plaats vinden misschien dat banken dan hun gedrag jegen consumenten wel wat meer zouden aanpassen.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:40 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Ik ben wel een voorstander van jingle mail als ik het mag zeggen...
Als men met het totaal (aanvraag plus restschuld) beneden de 80% van de executiewaarde blijft dan zal dat best wel kunnenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:33 schreef Sjabba het volgende:
Die restschuld aftrekbaar houden kan wel, meefinancieren zie ik niet gebeuren.
Uit z'n dikke duim.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:17 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Hoe en wat?
12 jaar aftrekbaar vanaf het moment van ontstaan?
En is dit een voorstel? Van wie?
Bron?
Waarom zou je een restschuld financieren als je een hypotheek van 80% van je nieuwe woning nodig hebt?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:48 schreef HD9 het volgende:
[..]
Als men met het totaal (aanvraag plus restschuld) beneden de 80% van de executiewaarde blijft dan zal dat best wel kunnen
Als je onder de 80% blijft heb je natuurlijk geen restschuld maar spaargeld.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:48 schreef HD9 het volgende:
Als men met het totaal (aanvraag plus restschuld) beneden de 80% van de executiewaarde blijft dan zal dat best wel kunnen
Mensen die politici op hun woord geloven, bestaan die nog?!quote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:04 schreef Nielsch het volgende:
Ik begin steeds meer te vermoeden dat het stuk van De Telegraaf van gisteren niet gebaseerd is op een bron of iets substantieels, maar gewoon een manier is van De Telegraaf om Mark Rutte nog eens te herinneren aan zijn verkiezingsbelofte en hem in te laten zien wat voor boosheid er ontstaat onder de VVD achterban als hij die belofte breekt.
nou, overzichtelijk houden van de hypotheekquote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:27 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Waarom zou je een restschuld financieren als je een hypotheek van 80% van je nieuwe woning nodig hebt?
Eerder hoe ziet hij het voor zich?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:27 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Waarom zou je een restschuld financieren als je een hypotheek van 80% van je nieuwe woning nodig hebt?
http://www.encyclo.nl/begrip/executiewaardequote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Eerder hoe ziet hij het voor zich?
Oude huis rust een hypotheek op van 200.000 euro, wordt verkocht voor 180.000, nieuwe huis wat die mensen willen kopen kost na onderhandeling 175.000 en dan het vervolg van zijn financierings verhaaltje hoe ziet de heer HD9 dat dan? Ze vragen een hypotheek van 0.8*175= 140.000 aan, financieren de restschuld van 20.000 ook nog dus krijgen hypotheek van 160 K , maar hoe ze dan nog aan die 35K voor het kopen van het nieuwe huis komen is een grote vraag.
Dat bedoel ik...quote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Eerder hoe ziet hij het voor zich?
Oude huis rust een hypotheek op van 200.000 euro, wordt verkocht voor 180.000, nieuwe huis wat die mensen willen kopen kost na onderhandeling 175.000 en dan het vervolg van zijn financierings verhaaltje hoe ziet de heer HD9 dat dan? Ze vragen een hypotheek van 0.8*175= 140.000 aan, financieren de restschuld van 20.000 ook nog dus krijgen hypotheek van 160 K , maar hoe ze dan nog aan die 35K voor het kopen van het nieuwe huis komen is een grote vraag.
de bank zal NOOIT een restschuld hypothecair financieren, tenzij de overheid hiervoor garant wil staanquote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:38 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Dat bedoel ik...
Als jij die 35k hebt dan gaat de bank die echt wel eisen op het moment dat je je woning verkoopt. In je nieuwe woning steken en dan een zgn restschuld meenemen is een broekzak/vestzak verhaal.
sparen ??quote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:39 schreef Sjabba het volgende:
En ik weet wel wat executiewaarde is, maar daar gaat het niet om.
Hoe denk je 80% van de executie te financieren als je een andere woning koopt? Waar kotm de rest vandaan?
? Ik kan je niet meer volgen eerst zeg je nog dat het wel kan...quote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:40 schreef HD9 het volgende:
[..]
de bank zal NOOIT een restschuld hypothecair financieren, tenzij de overheid hiervoor garant blijft / is
He doe, bistoe ook ain Grunneger?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:16 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
en velen zullen hun leuter weer terug moeten stoppen in de bokse.
Oja...quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |