Als de processor dubbel zo snel is, dan vind ik dat wel relevant bij een toekomstige aankoop.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:50 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Dat is aan jou om te beslissen
Met klein bedoelde ik eigenlijk meer dat er maar twee dingen veranderd zijn. Processor en connector.
De iPad 3 is alsnog de één na beste tablet die er te krijgen is op het moment
Voordeel is wel is dat je met de nieuwe iPad 4 maar één kabel bij je hoeft te hebben als je onderweg je iPhone of iPad op wilt laden, en niet twee.
Als je de hele discussie had gelezen en niet enkel mijn laatste reactie had je geweten dat Lyzio een iPhone 5 wil halenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:53 schreef Tokus het volgende:
[..]
dat hangt dan volledig af van het model iPhone dat je hebt. De meesten hebben (nog) een 4, 4S of zelfs 3G.
Ik vind dit eigenlijk een soort ipad 3s als ik heel eerlijk mag zijn. De ipad 1 naar 2 was een wereld van verschil. 2 naar 3 ook, en dan is de ipad 4 zo'n stomme speedbump. Natuurlijk komt er niks in de buurt, omdat ze al ver voor liepen, maar in 8 maanden oid had er iets beters op de plank kunnen komen dan "een speedbump".quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:50 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Dat is aan jou om te beslissen
Met klein bedoelde ik eigenlijk meer dat er maar twee dingen veranderd zijn. Processor en connector.
De iPad 3 is alsnog de één na beste tablet die er te krijgen is op het moment
Voordeel is wel is dat je met de nieuwe iPad 4 maar één kabel bij je hoeft te hebben als je onderweg je iPhone of iPad op wilt laden, en niet twee.
[..]
Mwoah, een spec bump vind ik wel ok. Er is niks op de markt wat in de buurt komt. Van mij mogen ze best een jaar de tijd nemen om iets moois te maken als "echte" upgrade. Als ze dan maar niet teleurstellen zoals bij de iPhone 4S
Lol wut, zelfde secondequote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:58 schreef Pino112 het volgende:
Alle prijzen in de Stores zijn omhoog gegaan.
¤0.79 is nu ¤0.89 en ¤1.59 is nu ¤1.79.
Tweetbot kost dus nu ¤17.99 ipv ¤15.99..
Gaat mijn tegoed ook mee?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:58 schreef Pino112 het volgende:
Alle prijzen in de Stores zijn omhoog gegaan.
¤0.79 is nu ¤0.89 en ¤1.59 is nu ¤1.79.
Tweetbot kost dus nu ¤17.99 ipv ¤15.99..
Dubbel zo snel op een schaal van een seconde gemiddeld oid. Ik had beter verwacht, maargoed.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:56 schreef Lyzio het volgende:
Hij heeft een processor die -volgens Apple- dubbel zo snel is. Daar is toch niks mis mee lijkt me.
Bij Apple is het vrij normaal dat een grote upgrade afgewisseld wordt met een "specs" upgrade. Dat zie je bij de iPhone (iPhone 3G, 3GS, 4, 4S, 5). bij OS X (Leopard, Snow Leopard, Lion, Mountain Lion) maar ook bij MacBooks etc.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:55 schreef blow... het volgende:
[..]
Ik vind dit eigenlijk een soort ipad 3s als ik heel eerlijk mag zijn. De ipad 1 naar 2 was een wereld van verschil. 2 naar 3 ook, en dan is de ipad 4 zo'n stomme speedbump. Natuurlijk komt er niks in de buurt, omdat ze al ver voor liepen, maar in 8 maanden oid had er iets beters op de plank kunnen komen dan "een speedbump".
Je hebt gelijk, maar ik had beter verwacht van de ipad 4, en dan is minder altijd even jammer. De ipad 1 naar 2 was een echte update en de 2 naar 3 ook. 4 is de eerste echte speedbump, en dat had ik niet verwacht. Ze doen het goed hoor, maar wat de ipad 4 kan kan de 3 ook, behalve syncen op usb 3.0 snelheid en de connector op de kop erin.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 00:09 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Bij Apple is het vrij normaal dat een grote upgrade afgewisseld wordt met een "specs" upgrade. Dat zie je bij de iPhone (iPhone 3G, 3GS, 4, 4S, 5). bij OS X (Leopard, Snow Leopard, Lion, Mountain Lion) maar ook bij MacBooks etc.
Daarnaast is een iPad geen telefoon waar je een abonnement bij hebt die je om het jaar/twee jaar kan verlengen en je weer een nieuwe uit mag kiezen. Apple zit wat dat betreft dus minder aan release data vast dan bij de iPhone.
Vergeet ook niet dat naast de nieuwe processor je er ook iOS 6 krijgt. Nou kan je die volgens mij ook prima op de iPad 3 zetten maar dat neemt niet weg dat ook dat weer een best grote upgrade is met veel nieuwe functies. Toen de iPad 3 uit kwam stond daar iOS 5.1 op.
Als je kijkt naar wat Apple de afgelopen 3 maanden aan nieuwe producten/updates heeft uitgebracht:
• iPhone 5
• iPod Nano
• iPod Touch
• MacBook Pro met Retina scherm
• iPad 4
• iPad mini
• Mac Mini
• iMac
En dat is volgens mij nog niet eens alles.
Ik vind dat vrij veel en ook best impressive als je kijkt naar wat voor upgrades het zijn voor de meeste van die gevallen. Dat ze een prima product dan alleen een specs bump geven zit ik niet zo mee. Als je een iPad 3 hebt zit je nog goed en hoef je helemaal niet persé weer een nieuwe iPad en als je een iPad 2 of 1 hebt en je wil upgraden dan is de 4 toch prima?
Dat gezeur altijd
Daardoor maken ze het voor iedereen moeilijk. Vooral voor techsupport. Wat voor iPad heb je? Ja de iPad. Maar welke versie?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 00:15 schreef TwyLight het volgende:
Het heet trouwens ook niet officieel "iPad 4" maar gewoon "iPad". Of nog beter gezegd "iPad Retina". Als deze nieuwe upgrade een nummer gehad zou hebben, en de vorige ook, dan zou deze 3S heten gok ik zo.
Apple wil volgens mij liever af van die nummers. hier een grappige blog daarover.
Als je tech support belt vragen ze meestal om je device id (ik heb bijvoorbeeld een iMac9,1), dus echt een "probleem" is het niet. Maar ik snap wat je bedoeld inderdaadquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 00:25 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Daardoor maken ze het voor iedereen moeilijk. Vooral voor techsupport. Wat voor iPad heb je? Ja de iPad. Maar welke versie?
Ik weet niet of ze dat ook bij interne techsupport kunnen (als in, binnen bedrijven zelf).quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 00:29 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Als je tech support belt vragen ze meestal om je device id (ik heb bijvoorbeeld een iMac9,1), dus echt een "probleem" is het niet. Maar ik snap wat je bedoeld inderdaad
Mag ik toch hopen van wel. Als ik als hobbiëst dat al weet.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 00:36 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ik weet niet of ze dat ook bij interne techsupport kunnen (als in, binnen bedrijven zelf).
Dat is zowat bij elke Apple gebruiker het geval. Wie heeft er nou nog nooit Windows gebruikt?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 00:24 schreef DutchErrorist het volgende:
Noem me dom, maar ik weet nu eindelijk waar 'Think Different' vandaan komtTerwijl het zo duidelijk is, ook omdat ik van beide merken waar het om gaat veel weet
!!!
Geen idee, maar er zal vast een keer zijn dat ze moeten weten om wat voor iPad het gaat.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 00:43 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Mag ik toch hopen van wel. Als ik als hobbiëst dat al weet.
Waarom zou een interne tech support moeten weten of het een iPad 3 of 4 is though? (Al kan je dat al zien aan de connector, maar goed) De garantie vervalt zodra je hem zelf open maakt en qua software is hij identiek.
[..]
Dat is zowat bij elke Apple gebruiker het geval. Wie heeft er nou nog nooit Windows gebruikt?
Iedereen heeft altijd zijn/haar mening klaar over Apple/OS X maar 9 van de 10 mensen hebben er nog nooit mee gewerkt en heeft geen idee waar hij/zij het over heeft.
Als het ding totaal niks meer doet staat het serie- en modelnummer altijd nog achterop de iPad waarmee je ook achter het type kan komenquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 00:44 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Geen idee, maar er zal vast een keer zijn dat ze moeten weten om wat voor iPad het gaat.
Volgens mij snap ik prima waar dat motto op slaat maar leg het eens uit wat jij precies bedoeld dan als je er van uit gaat dat de rest hier het niet snapt?quote:Jij weet ook niet waar die motto op sloeg blijkbaar
In die tijd was een grote concurrent van Apple IBM die al heel lang als motto 'Think' hadquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 00:52 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Als het ding totaal niks meer doet staat het serie- en modelnummer altijd nog achterop de iPad waarmee je ook achter het type kan komennon-issue dus eigenlijk
[..]
Volgens mij snap ik prima waar dat motto op slaat maar leg het eens uit wat jij precies bedoeld dan als je er van uit gaat dat de rest hier het niet snapt?
Ik speelde eigenlijk meer in op het feit dat je zei dat je met "beide merken" ervaring had waardoor ik even OS X vs Windows "fanboys" er bij haalde. Misschien bedoelde je wel Apple en Nokia, dat vermeldde je verder niet in je post.
Ja dat vond ik ook alquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 01:34 schreef TwyLight het volgende:
Ah, dat wist ik inderdaad niet
Geniaal.
Het ging me meer om kleinere bedrijven waarbij de werknemers iPads hebben, maar als het toch op de achterkant staat maakt het niet uit natuurlijk.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 07:16 schreef ook_gek het volgende:
Bij tech support vragen ze altijd om je serienummer. Dan weten ze meteen welk product je hebt.
Niks moeilijks aan voor tech support dus
GPU is nu in ieder geval beter voor het Retinascherm geschikt. GPU was 2× sneller (iPad 2 » 3) terwijl er 4× meer pixels waren.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:55 schreef blow... het volgende:
[..]
Ik vind dit eigenlijk een soort ipad 3s als ik heel eerlijk mag zijn. De ipad 1 naar 2 was een wereld van verschil. 2 naar 3 ook, en dan is de ipad 4 zo'n stomme speedbump. Natuurlijk komt er niks in de buurt, omdat ze al ver voor liepen, maar in 8 maanden oid had er iets beters op de plank kunnen komen dan "een speedbump".
Jammer maar stiekem zou het wel tijd worden. Sinds die prijzen zijn geïntroduceerd in juli 2008 is de euro 18 % in waarde gedaald ten opzichte van de dollar, en er is hier ook nog eens 2 %punt extra BTW bovenop gekomen. Dan valt een stijging in prijs van 12,6% nog mee.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:58 schreef OverRated het volgende:
Apps worden duurder: Apple verhoogt prijzen App Store
Onzin, zo'n foto staat ook gewoon erbijquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 10:51 schreef DeMessias het volgende:
[ afbeelding ]
Zo bespaar je niet veel plaats.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |