abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118418137
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 14:58 schreef Aether het volgende:

[..]

16GB kit ≈¤120 @ MyCom IIRC.
http://tweakers.net/categ(...)xfwq_Vfrt9L_m5rTZK0v
¤ 70 incl verzenden.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_118418782
quote:
Ja, behoorlijke verschillen.
Dit is Corsair (en ‘Mac compatible’, voor wat het waard is ;))
http://www.mycom.nl/Produ(...)160016GB-KIT/1365545
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  FOK!fotograaf donderdag 25 oktober 2012 @ 16:51:17 #153
159915 -Menn0-
MNO
pi_118422940
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 01:16 schreef Junkie het volgende:

[..]

Die wordt volgens mij gereset bij een SMC reset.

Maar een het kan zijn dat de batterij tegen de onderkant aanduwt. Check eens of deze opgezwollen is.

Portables and Magic Trackpad: Jumpy or erratic trackpad operation
Thanks, het resetten heeft helaas niet geholpen en mijn adapter is gewoon van Apple ;(
,,/
pi_118423237
MadBook Pro.
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_118423732
Ik zie een boos transformer gezicht :P

Telfort is wel snel, gisteren aangevraagd via internet, vandaag ligt de simkaart al in de bus :)
pi_118424025
quote:
10s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 16:58 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
MadBook Pro.
[ afbeelding ]
Mooi ding wel he.
Because you know i'm all about that ass
pi_118425146
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 19:20:11 #158
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_118428789
even klein vraagje van een apple noob.

Maar ik probeer via subler wat mkv bestanden om te zetten, nu zegt hij dat dit niet gaat en maakt een file van 4KB aan en meer niet. Kennelijk had ik een code pack moeten installeren. Dit heb ik gedaan in de vorm van Perian code pack. Volgens google is dat de beste :P

Maar het probleem is nog altijd niet verholpen en....... ik kan ook geen MKV afspelen, dat is ook niet zo heeel erg want ik wil ze omzetten met subler.

Wat doet ik fout?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  donderdag 25 oktober 2012 @ 19:33:14 #159
230788 n8n
Pragmatisch
pi_118429358
Met Perian zou je mkv af moeten kunnen spelen. De ondersteuning is volgens mij wel gestopt. Volgens mij gebruikt mijn huisgenoot handbrake voor subs. Om evt. toch af te spelen raad ik mplayerx aan.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  donderdag 25 oktober 2012 @ 19:40:29 #160
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_118429687
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 19:33 schreef n8n het volgende:
Met Perian zou je mkv af moeten kunnen spelen. De ondersteuning is volgens mij wel gestopt. Volgens mij gebruikt mijn huisgenoot handbrake voor subs. Om evt. toch af te spelen raad ik mplayerx aan.
Handbrake kan geen subs inbranden, subler wel. En subler is veel sneller met omzetten.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 19:47:45 #161
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_118430090
quote:
HandBrake has two methods of subtitle OUTPUT:
Hard Burn: This means the subtitles are written on top of the image permanently. They cannot be turned on or off like on the DVD.
Soft Subtitles: This means the subtitles will appear as separate selectable tracks in your output file. With the correct playback software, you’ll be able to enable / disable these subtitles as required.
https://trac.handbrake.fr/wiki/Subtitles
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  donderdag 25 oktober 2012 @ 19:51:18 #162
230788 n8n
Pragmatisch
pi_118430268
Hard burn kost meer tijd door het hercoderen dat dan sowieso moet
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_118430676
Waarom zou je subs in willen branden?
pi_118430966
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 19:59 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
voor (mobiele) apparaten die niet de subs erbij kunnen lezen
  donderdag 25 oktober 2012 @ 20:34:42 #165
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_118432414
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 20:06 schreef Adames het volgende:

[..]

voor (mobiele) apparaten die niet de subs erbij kunnen lezen
dit dus, en handbrake zegt ze in te branden, maar die stopt ze in een door zichtende balk helaas.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 20:36:39 #166
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_118432522

dit is de grijze balk dus.

SRT files are pass-through only. They cannot be burnt into the video.

daarom subler die nog sneller met omzetten is ook, maar dat gaat dus niet zo goed bij mij kennelijk.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 20:45:05 #167
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_118432981
De share functie in iBooks 3 is leuk, maar werkt natuurlijk niet met beschermd materiaal. Dus uit het onlangs gekochte boek kan ik geen quotes delen, in de gratis versie van Max Havelaar werkt het prima.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  donderdag 25 oktober 2012 @ 21:29:31 #168
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_118435447
subler maakt wel M4V file aan, maar die is maar 400KB

Iemand een idee, of is een nieuw topic openen handiger?
pi_118436944
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 19:59 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Subs en branden... Heel even dacht ik dat ik in het Keldertje beland was... :o
pi_118439979

Die opties werken niet meer in ML. En da's erg irritant :P
  donderdag 25 oktober 2012 @ 23:11:57 #171
188728 Lyzio
why do we fall
pi_118441210
Beste FOK!kers,

Ik ben al sinds jaar en dag een gebruiker van systemen die draaien op Windows/Android, maar onlangs moest ik -min of meer- verplicht wegens zakelijke redenen met Apple/Mac gaan werken. Ik had nooit een hoge pet op van Apple en haar producten, ik vond het maar pure geldklopperij en voor de hardware die ze boden waren er veel goedkopere (en soms zelfs betere) alternatieven te vinden. Dacht ik.

Lang heb ik in deze wereld geleefd. Ik wil de blue screens, vastlopers in Android en uren ergernis niet tellen die ik heb beleefd in de systemen die ik heilig verklaarde. Ik nam het voor lief, want hé.. het is nou eenmaal een computer.

Afijn, onlangs ben ik dus moeten overstappen, beroepsmatig, op Apple. En ik ben weggeblazen door die dudes uit California. Ik kan het niet helemaal omschrijven, maar het is inderdaad een soort magie die je van jezelf meester maakt. Erg raar, maar tegelijkertijd heerlijk om te ervaren. Ik werk nu nog met verouderde systemen van Apple, maar zelfs die lopen als een trein. De hardware is op papier zoveel minder dan de systemen waar ik vroeger mee werkte, maar het loopt ZO VEEL SNELLER! Ik snap niet hoe ze het doen.

Nu zit ik met een paar vragen. Ten eerste ga ik overstappen, privé. Ik heb een Galaxy SIII en die ga ik vervangen voor de iPhone 5. In de jungle die internet heet krijg ik nergens écht een oplossing wat betreft mijn behoeftes, abbo-wise. Is het verstandiger om gewoon naar een fysieke winkel te gaan en je daar te laten adviseren?

Ten tweede ben ik er over aan het denken om ook een iPad (Mini/Retina?) en een iMac aan te schaffen. Ik weet dat de iMac 27" pas in december uitkomt, dus daar moet ik nog even op wachten. Maar ik vind her en der verhalen die niet stroken met elkaar omtrent de iPad met het -weergaloze- Retina-scherm. Is dat ding er nou al of niet? Zo niet, wanneer komt hij uit. En is hij er wel, wat kost dat dingetje?

Tot zoverre mijn confession of a former Windows/Android-user en alvast bedankt voor de antwoorden :)
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
pi_118441596
Zojuist een nieuwe iPad uitgekomen, iPad 4 zegmaar, de tweede inmiddels met Retina scherm. De nieuwe iPad mini die ook net uit is heeft geen Retina scherm. hier kan je ze vergelijken.

En inderdaad net een nieuw iMac model aangekondigd, waarvan de 27" pas in december uit komt. Verstandig om even te wachten dus inderdaad.

Wat betreft de iPhone 5, daar kan ik je niet over adviseren. Dat wordt waarschijnlijk los kopen en dan je Samsung weer verkopen ofzo.

Verder: Welkom. Zie je wel ;)

Vaak zo trouwens. 99% van de mensen die een negatieve mening over Apple hebben hebben er nog nooit mee gewerkt en hebben geen flauw idee waar ze over praten. Maar is zo makkelijk hè, lekker negatief zijn.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 23:20:59 #173
188728 Lyzio
why do we fall
pi_118441705
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 23:19 schreef TwyLight het volgende:
Zojuist een nieuwe iPad uitgekomen, iPad 4 zegmaar, de tweede inmiddels met Retina scherm. De nieuwe iPad mini die ook net uit is heeft geen Retina scherm. hier kan je ze vergelijken.

En inderdaad net een nieuw iMac model aangekondigd, waarvan de 27" pas in december uit komt. Verstandig om even te wachten dus inderdaad.

Wat betreft de iPhone 5, daar kan ik je niet over adviseren. Dat wordt waarschijnlijk los kopen en dan je Samsung weer verkopen ofzo.

Verder: Welkom. Zie je wel ;)
De vorige iPad met Retina-scherm was de zogeheten 'New iPad', of heb ik dat mis? Wat is het verschil met de 'iPad 4' als ze allebei een Retina-scherm hebben?

Wat betreft de 27", heb je enige indicatie van de kosten? Heeft Apple daar al iets over bekend gemaakt?
- james 'jimmy' dean
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 25 oktober 2012 @ 23:25:11 #174
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_118441946
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 23:20 schreef Lyzio het volgende:

[..]

De vorige iPad met Retina-scherm was de zogeheten 'New iPad', of heb ik dat mis? Wat is het verschil met de 'iPad 4' als ze allebei een Retina-scherm hebben?

Wat betreft de 27", heb je enige indicatie van de kosten? Heeft Apple daar al iets over bekend gemaakt?
quote:
Het instapmodel van de 21,5 inch iMac bevat een 2,7-Ghz quad-core Intel i5 processor, 8 gb RAM en is beschikbaar in november voor ¤ 1379. Het 27 inch-instapmodel is beschikbaar met 2,9-Ghz quad-core Intel i5, 8GB RAM, 1 TB HDD en wordt geleverd vanaf december voor ¤ 1899. Bijkomend voordeel is dat de nieuwe iMac 50% minder energie verbruiken.
Aldus OMT.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_118442254
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 23:20 schreef Lyzio het volgende:

[..]

De vorige iPad was inderdaad de "new iPad" met Retina scherm en alles er op en eraan. Het nieuwe model heeft alleen een (kleine?) specs upgrade gekregen tegenover de vorige. Van buiten is hij het zelfde gebleven.

Grootste veranderingen zijn de nieuwe A6X processor (was A5X) en de nieuwe Lightning connector ipv de 30-pins connector die Apple voorheen altijd gebruikte. Volgens Apple is de nieuwe processor dubbel zo snel als de vorige.
pi_118442580
Lekker boekjaar weer voor Apple: $ 42 mld nettowinst op een omzet van $ 157 mld. Meer cijfers: http://t.co/LqZDRJeI
  donderdag 25 oktober 2012 @ 23:39:45 #177
188728 Lyzio
why do we fall
pi_118442738
quote:
3s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 23:31 schreef TwyLight het volgende:

[..]

De vorige iPad was inderdaad de "new iPad" met Retina scherm en alles er op en eraan. Het nieuwe model heeft alleen een (kleine?) specs upgrade gekregen tegenover de vorige. Van buiten is hij het zelfde gebleven.

Grootste veranderingen zijn de nieuwe A6X processor (was A5X) en de nieuwe Lightning connector ipv de 30-pins connector die Apple voorheen altijd gebruikte. Volgens Apple is de nieuwe processor dubbel zo snel als de vorige.
Dat is dus niet zo'n kleine specs-upgrade, dunkt mij :9
- james 'jimmy' dean
pi_118443215
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 23:39 schreef Lyzio het volgende:

[..]

Ik vind het maar tegenvallen.

Zeker als dit de 4 is en over een jaar pas de 5 komt, ipv volgend jaar maart.
Because you know i'm all about that ass
pi_118443334
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 23:39 schreef Lyzio het volgende:

[..]

Dat is aan jou om te beslissen :P

Met klein bedoelde ik eigenlijk meer dat er maar twee dingen veranderd zijn. Processor en connector.

De iPad 3 is alsnog de één na beste tablet die er te krijgen is op het moment :P

Voordeel is wel is dat je met de nieuwe iPad 4 maar één kabel bij je hoeft te hebben als je onderweg je iPhone of iPad op wilt laden, en niet twee.
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 23:48 schreef blow... het volgende:

[..]

Ik vind het maar tegenvallen.

Zeker als dit de 4 is en over een jaar pas de 5 komt, ipv volgend jaar maart.
Mwoah, een spec bump vind ik wel ok. Er is niks op de markt wat in de buurt komt. Van mij mogen ze best een jaar de tijd nemen om iets moois te maken als "echte" upgrade. Als ze dan maar niet teleurstellen zoals bij de iPhone 4S
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 25 oktober 2012 @ 23:53:53 #180
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_118443522
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 23:50 schreef TwyLight het volgende:

Voordeel is wel is dat je met de nieuwe iPad 4 maar één kabel bij je hoeft te hebben als je onderweg je iPhone of iPad op wilt laden, en niet twee.

dat hangt dan volledig af van het model iPhone dat je hebt. De meesten hebben (nog) een 4, 4S of zelfs 3G.
Nothing lasts forever but the certainty of change
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')