as. papa's en mama's:
23 augustus 2002: Balou (papa)
28 augustus 2002: Sweej
29 augustus 2002: hollandse drop
13 september 2002: XyonN (papa)
4 november 2002: Angelic1
6 november 2002: Spuuglokje
3 januari 2003: Tinkepink
5 januari 2003: D-Fens (papa)
19 februari 2003: Karin
?? februari 2003: dice (papa)
3 maart 2003: Dinus
?? april: Angel22
Babietjes:
29 september 2001: Duco Yannik, zoon van No Nick & Kozzmic
14 november 2001: Jillian Delphine, dochter van Meaghan
22 November 2001: Kay, zoon van dice
5 december 2001 : Esther Paula, dochter van Dinus
6 december 2001: Kim, dochter van mooni
16 december 2001: Bo, dochter van Jessie
12 februari 2002: Iris Lani Patricia, dochter van Gaoxing
1 maart 2002: Suzanne, dochter van SignOTheTimes
3 mei 2002: Kajira Alicia Cosette, dochter van Knorretje en Danny
24 mei 2002: Freek, zoon van Leah
28 mei 2002: Zoë, dochter van Moralia
1 juli 2002: Melanie, dochter van otisclub
10 augustus 2002 - 11 augustus 2002: Mink, zoon van moussy
16 augustus 2002: Rhody, zoon van gebruikersnaam
19 augustus 2002: Femke, dochter van Illogical
Dreumesjes:
19 oktober 2000: Christan Maurits, zoon van Rewimo & qltel
15 februari 2001: Daan, zoon van Grijs en K3
10 maart 2001 : Annabel, dochter van Mees
23 maart 2001 : Sven, zoon van beertje_
23 mei 2001 : Jorden, zoon van Nausicaa
23 mei 2001 : Eva Sophie, dochter van Lois & Clark
Peutertjes:
13 mei 1999: René, dochter van moussy
16 september 1999: Caitlin, dochter van Angelic1
26 november 1999: Anouk, dochter van berney
9 februari 2000: Sterre, dochter van Spuuglokje
30 juli 2000: Damien, zoon van Angel22
13 augustus 2000: Jim Remo, zoon van Knuffie
[Dit bericht is gewijzigd door Karin op 26-08-2002 19:04]
Je ken `t niet laten he Piet ?! Nou nog niet genoeg geoefend ?!?
Yep, D-fens wordt papa....
[Dit bericht is gewijzigd door D-FENS op 21-08-2002 15:53]
quote:Daar zat ik me vorige week de nek over te breken
Op woensdag 21 augustus 2002 15:51 schreef Gul_Dukat het volgende:
...
?? februari 2003: dice (papa)Je ken `t niet laten he Piet ?! Nou nog niet genoeg geoefend ?!?
Wat snel!
Lois, No Nick, Karin, anybody?????
quote:5 januari! Prachtige datum
Op woensdag 21 augustus 2002 15:52 schreef D-FENS het volgende:
En daar mag je Missus D-fens aan toevoegen (5 januari)Yep, D-fens wordt papa....
Lieve Moussy,
Ik ben gisteravond teruggekomen van vakantie en las voor het slapengaan nog even gauw dit topic door omdat ik in Frankrijk vaak aan je dacht en hoopte dat je inmiddels bevallen zou zijn en dat alles goed zou zijn gegaan.
Helaas
Ik wil je heel veel sterkte wensen in deze barre tijden.Ik leef al heel lang met je mee en zal dat blijven doen.
ibo
[ url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/185992/1/25]Zwangerschap en kindertjes ..... deel 24[/url ]
mijn zusje is gestorven toen mijn moeder 6 maanden zwanger was van mij en kreeg met de bevalling van haar schoonouders te horen : o gelukkig ze is terug (yeah right)en je hebt met "die andere" al zoveel gekregen dus dat hoeven we nu niet meer te doen
6 jaar later neemt mijn moeder de 12 jarige dochter van de zus van mijn vader in huis en komt erachter dat zij dezelfde ziekte heeft waaraan mijn zusje (en later ook een broertje) zijn gestorven, toen mijn ouders dat gingen vertellen was de "fijne" reactie : JIJ hebt ook altijd wat met jouw jong
Capaja (die zig eigenlijk zo zoetjes aan eens voor moet gaan stellen hier:)
Enne, Riesjad kennen we nu een beetje (stiekem natuurlijk), nu jij nog
Zie openingspost....
En ik kan maar 1 keer wijzigen.
* Leah heeft haar hoop op Lois gezet nu
quote:geen idee hoe ver je kan zinken
Op woensdag 21 augustus 2002 17:21 schreef Rewimo het volgende:
Jeetje Capaja, dat zijn ook "fijne" mensen en reactiesNiet te geloven hoe bot sommige mensen kunnen zijn. Zulke kwetsende opmerkingen maken, als anderen - nota bene je eigen kinderen! - verdriet hebben, hoe harteloos kun je zijn
[qoute]
Enne, Riesjad kennen we nu een beetje (stiekem natuurlijk), nu jij nog
[/quote]
jullie kennen Riesjad ?
hmmmmmm vertel
richard is mijn jongste zoon (16 sept wordt ie 4) en dan heb ik er nog 1 van 6 (15 feb wordt ie 7)
ikzelf ben Carla 32 jaar (AL 16 dagen )woon samen met jac (Ome Jaccie voor de kids) in Breda
gescheiden dus heb een redelijk goed contact met mijn ex-man (gelukkig) en de kinders zijn daar dan ook zo vaak als redelijkerwijs mogelijk is
en verder.................
sja
vraag maar raak als je wat te vragen hebt
moussy ik kan mijn ogen niet geloven, wat een achterlijke schoonfamilie heb jij zeg. En wat lijkt me dat naar voor je man, die zo tussen 2 vuren zit. Bah wat een nare mensen.
*tip voor de volgende delen zwangerschaps en kindertjes*
Druk in het (inmiddels) volgelopen deel op het editknopje van de openingspost (die met het lijstje). Selecteer alles en kopieer het dan naar de openingspost van het deel wat jij gaat openen. (op die manier heb je alles meteen netjes vetgedrukt en alles netjes op een rijtje) Vervang het linkje bovenaan met het topicnummer van het deel wat inmiddels vol is en voila!!
ps. vergeet het duimpje niet als posticon
quote:euh Lois
Op woensdag 21 augustus 2002 20:20 schreef Lois het volgende:
*tip voor de volgende delen zwangerschaps en kindertjes*Druk in het (inmiddels) volgelopen deel op het editknopje van de openingspost (die met het lijstje). Selecteer alles en kopieer het dan naar de openingspost van het deel wat jij gaat openen. (op die manier heb je alles meteen netjes vetgedrukt en alles netjes op een rijtje) Vervang het linkje bovenaan met het topicnummer van het deel wat inmiddels vol is en voila!!
quote:hij was dus te groot
Op woensdag 21 augustus 2002 20:24 schreef Lois het volgende:
Heb je alles wat hier staat al gelezen en geprobeerd?
quote:Tnx Lois!
*tip voor de volgende delen zwangerschaps en kindertjes*
quote:Tip voor Lois, Niet iedereen op Fok! is een moderator en in een vol en dicht topic zit geen edit button voor users
*tip voor de volgende delen zwangerschaps en kindertjes*Druk in het (inmiddels) volgelopen deel op het editknopje van de openingspost (die met het lijstje). Selecteer alles en kopieer het dan naar de openingspost van het deel wat jij gaat openen. (op die manier heb je alles meteen netjes vetgedrukt en alles netjes op een rijtje) Vervang het linkje bovenaan met het topicnummer van het deel wat inmiddels vol is en voila!!
quote:Echt niet?
Op woensdag 21 augustus 2002 20:39 schreef Havoc het volgende:[..]
Tip voor Lois, Niet iedereen op Fok! is een moderator en in een vol en dicht topic zit geen edit button voor users
Wij zijn vorige week maandag naar het ziekenhuis geweest voor een echo. En er zat een echt kindje Vond ik op zich al heel bijzonder, ik had al over hele rare dingen in mijn buik gedroomd.
Lijkt me op zich wel duidelijk maar toch eventjes kleine uitleg. Hoofdje zit rechts, het kijkt ons recht aan. Helemaal links de beentjes en boven en onder het rompje een armpje (met een handje met echt 5 vingers).
Kontje met beentjes. Dat witte onder het bovenste voetje is de navelstreng (netjes 3 vaten). en het is echt nog te vroeg om te zien wat het wordt, tis allemaal nog in ontwikkeling
Hetzelfde als de eerste foto's maar dan iets waziger.
Ze ging eerst eventjes kijken of het via de buik kon maar daar kon ze niet echt een goed beeld krijgen dus het moest vaginaal *slik*. Ik dacht dat dat wel al kon via de buik met 12 weken, maar aangezien ik niet "type slanke-den" (haar woorden) ben kon ze het beter vaginaal bekijken. Naja aan de andere kant maar goed dat ik dat niet van te voren wist dan had ik me alleen maar vreselijk druk lopen maken en uiteindelijk viel het reuze mee.
Ze heeft heel duidelijk alles uitgelegd, was hartstikke leuk. In het maagje zat al wat vruchtwater. Oftewel een kindje met alles erop en eraan van ongeveer 8 cm. Tis gewoon niet te geloven.
Alleen het kindje was nogal dwars, het wou niet goed gaan liggen voor de nekplooimeting, ondanks het vele hoesten en geduw en gesjor op mijn buik. Ik ben nog eventjes in de wachtkamer gaan zitten en een half uurtje later nog een keer, maar helaas, nu al hartstikke kopig. Dus ik heb afgelopen donderdag nog een echo gehad om de nekplooi te meten. En die was gelukkig ook goed. Alleen dat was op een ander echoapparaat, die foto's zijn helaas een stuk vager.
De placenta zit aan de buikwand, kan natuurlijk op een veel slechtere plek maar toch wel jammer omdat je dan pas wat later het kindje voelt bewegen.
Ondertussen ben ik nog steeds behoorlijk moe al wordt het wel wat beter. Ik hou het gelukkig weer een hele dag vol op mijn werk maar dan moet ik wel rond half 10 in bed liggen.
of zoals ET zegt FLAPPIE
quote:Heee
Op woensdag 21 augustus 2002 21:08 schreef Lois het volgende:of zoals ET zegt FLAPPIE
quote:Dankjewel *ook echt vreselijk trots is op haar brouwsel*
Op woensdag 21 augustus 2002 21:09 schreef Rewimo het volgende:
Prachtig kind zeg, KarinWat kun je toch maf dromen hè? Volgens mij is dat nog erger als je zwanger bent
Fijn dat alles goed gaat joh!
quote:Aha, nu weet ik denk ik wie tante fimf is... Toch? Wat voor ziekte was dat trouwens? Als je erover wilt vertellen tenminste, hoeft niet hoor
Op woensdag 21 augustus 2002 19:42 schreef Capaja het volgende:[..]
geen idee hoe ver je kan zinken
er is daardoor wel een miniemaal contact ontstaan met "de familie" alleen toen mijn nicht stierf (dat meisje van 12 dat dus vanaf 1976 bij mijn moeder in huis was en haar dan ook moeder noemde )2 jaar geleden stond heel de familie ineens te trappelen om maar vooraan te staan bij de crematie
quote:Dat moet Pacal zijn
jullie kennen Riesjad ?
hmmmmmm vertelrichard is mijn jongste zoon (16 sept wordt ie 4) en dan heb ik er nog 1 van 6 (15 feb wordt ie 7)
quote:Nou, nog gefeliciteerd met je verjaardag
ikzelf ben Carla 32 jaar (AL 16 dagen)woon samen met jac (Ome Jaccie voor de kids) in Breda
gescheiden dus heb een redelijk goed contact met mijn ex-man (gelukkig) en de kinders zijn daar dan ook zo vaak als redelijkerwijs mogelijk isen verder.................
sja
vraag maar raak als je wat te vragen hebt
quote:Wat kan je dat kindje goed zien zeg op die echo's!!!
Op woensdag 21 augustus 2002 21:07 schreef Karin het volgende:
Lang verhaal met gave foto's!!!!
Plus wel alle verschijnselen van zwanger zijn maar twee negatieve testen.
quote:fimf
Op woensdag 21 augustus 2002 21:15 schreef Rewimo het volgende:
Aha, nu weet ik denk ik wie tante fimf is... Toch? Wat voor ziekte was dat trouwens? Als je erover wilt vertellen tenminste, hoeft niet hoor
quote:oeps ik zie het nu pas
Dat moet Pacal zijn
quote:de kinderen weten zo zoetjes aan niet beter
Nou, nog gefeliciteerd met je verjaardagWij hebben ook ervaring met het wonen op 2 adressen. Maar dat heeft een andere oorzaak: qltel en ik hebben elkaar via internet leren kennen.
quote:Komt me bekend voor ja, Christan heeft er ook 3
Op woensdag 21 augustus 2002 21:21 schreef Capaja het volgende:[..]
fimf
is dus eigenlijk dymphy maar laat dat een kind maar eens uitspreken zij had ( en ook mijn broertje en zusje)CF of Cystic Fibrose (Taaislijmziekte in het nederlands)
[..]oeps ik zie het nu pas
ja inderdaad dat is Pascal die AL 3 dagen in groep 3 zit
[..]de kinderen weten zo zoetjes aan niet beter
paps woont wel in breda minuutje of 10 met de auto hier vandaan
hij heeft kunnen regelen op zijn werk dat hij (bijna)elke woensdag middag vrij is en gaat pascal dan uit school halen, als hij donderdag pas later dan 9 uur hoeft te beginnen zelf dan blijven ze daar slapen en brengt hij ze naar school
de kinderen scheppen zelfs wel eens op tegen vriendjes/bekenden dat ze 3 slaapkamers hebben
1 bij mama, 1 bij papa en 1 bij Oma (die 2 straten verder woont en 1 slaapkamer tot kinder/efteling kamer heeft omgetoverd
CF is een rotziekte ja Wat afschuwelijk voor je moeder om haar eigen kinderen en dan ook nog je nichtje daaraan te verliezen... En dan die reacties te krijgen van je familie, bah!
quote:Dymphy zie/zag ik niet als nichtje ik was 6 toen ze bij ons in huis kwam en het is/zal altijd mijn zus zijn net zo goed als dat het mijn moeders dochter is
Op woensdag 21 augustus 2002 21:26 schreef Rewimo het volgende:
CF is een rotziekte jaWat afschuwelijk voor je moeder om haar eigen kinderen en dan ook nog je nichtje daaraan te verliezen... En dan die reacties te krijgen van je familie, bah!
Ow dit gaat wel erg offtopic geloof ik
quote:36, goh dat is inderdaad een hele leeftijd voor iemand met CF (hoe jong dat ook is... ik ben nu 39). En dit soort dingen mogen officieel off topic zijn, ach, in dit topic kan gelukkig een heleboel
Op woensdag 21 augustus 2002 21:29 schreef Capaja het volgende:[..]
Dymphy zie/zag ik niet als nichtje ik was 6 toen ze bij ons in huis kwam en het is/zal altijd mijn zus zijn net zo goed als dat het mijn moeders dochter is
ja tis een kl**te ziekte maar.....
*trots* Dymphy is 36 geworden!!!Ow dit gaat wel erg offtopic geloof ik
quote:Jawel maar als we heeeeeeeeel erg gaan slowchatten ga ik jullie toch verzoeken om het per mail voort te zetten hoor. Het is niet de bedoeling dat we in 1 avond deel 25 vollullen.
Op woensdag 21 augustus 2002 21:32 schreef Rewimo het volgende:[..]
36, goh dat is inderdaad een hele leeftijd voor iemand met CF (hoe jong dat ook is... ik ben nu 39). En dit soort dingen mogen officieel off topic zijn, ach, in dit topic kan gelukkig een heleboel
quote:ze heeft er inderdaad heel wat "overleefd" (rotwoord he?)
Op woensdag 21 augustus 2002 21:32 schreef Rewimo het volgende:
36, goh dat is inderdaad een hele leeftijd voor iemand met CF (hoe jong dat ook is... ik ben nu 39). En dit soort dingen mogen officieel off topic zijn, ach, in dit topic kan gelukkig een heleboel
quote:OEPS
Op woensdag 21 augustus 2002 21:33 schreef Lois het volgende:[..]
Jawel maar als we heeeeeeeeel erg gaan slowchatten ga ik jullie toch verzoeken om het per mail voort te zetten hoor. Het is niet de bedoeling dat we in 1 avond deel 25 vollullen.
quote:Raar he, om voor het eerst echt je kindje te zien. Ik vond het zo'n raar idee dat er zo'n klein (en al zo compleet) levend wezentje in mij zat! En ik had dus ook al de mest rare waanideeën over wat er in mijn buik zat, gezwellen, vleesbomen, weet ik ut
Op woensdag 21 augustus 2002 21:07 schreef Karin het volgende:Wij zijn vorige week maandag naar het ziekenhuis geweest voor een echo. En er zat een echt kindje
Vond ik op zich al heel bijzonder, ik had al over hele rare dingen in mijn buik gedroomd.
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 21:39 schreef Sweej het volgende:[..]
Raar he, om voor het eerst echt je kindje te zien. Ik vond het zo'n raar idee dat er zo'n klein (en al zo compleet) levend wezentje in mij zat! En ik had dus ook al de mest rare waanideeën over wat er in mijn buik zat, gezwellen, vleesbomen, weet ik ut
quote:Wat wordt het dan ineens echt hè? Ik riep ook steeds tijdens de echo "Kijk dan, het is een kindje, een echt kindje!"
Op woensdag 21 augustus 2002 21:12 schreef Karin het volgende:[..]
Dankjewel *ook echt vreselijk trots is op haar brouwsel*
Ow, en een voorliggende placenta zegt niet alles, ik voelde Freek met 15 weken bewegen, steeds links onderin want daar zat een placentaloos stukje.
Wel heb ik toen ie eenmaal met zijn hoofd naar beneden lag zijn beentjes amper meer gevoeld, want die zaten dus tegen de placenta.
Ik zag ook een beetje op tegen die vaginale echo (vond het toch wat genant) en had Hub uitgebreid instructies gegeven om bij mijn hoofdeinde te gaan staan.
Wat bleek? Stikdonker in dat echohok .
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 21:58 schreef Leah het volgende:Ik zag ook een beetje op tegen die vaginale echo (vond het toch wat genant) en had Hub uitgebreid instructies gegeven om bij mijn hoofdeinde te gaan staan.
Wat bleek? Stikdonker in dat echohok.
Ik heb nog even een vraagje tussendoor, misschien is het ook een aandachtspuntje voor de andere as. moeders.
Op mijn werk werd deze week met veel tromgeroffel aangekondigd "de nieuwe kolfruimte". Wat hebben ze nou gedaan? Een invalidentoilet voorzien van warm en koud stromend water, een tafel en een stoeltje. Nou vind ik het geweldig dat ze een kolfruimte ter beschikking stellen (nu nog niet nodig maar wie weet in de toekomst) maar het idee om met blote borsten en moedermelk naast een toiletpot zonder deksel te gaan zitten vind ik zo onhygienisch. Ik vind het simpelweg hartstikke vies.
Zijn daar nou regels voor waar een kolfruimte aan moet voldoen of moet je gewoon genoegen nemen met wat de baas ter beschikking stelt?
quote:*proest*
Op woensdag 21 augustus 2002 21:08 schreef Lois het volgende:
MIJN NEEFJE!!!!! *trots*of zoals ET zegt FLAPPIE
*nu weer snel verder gaat met koffer inpakken voor 4 dagen Luxemburg*
Borstvoeding tijdens het werk
U kunt in werktijd borstvoeding geven of kolven totdat uw kind negen maanden is. U mag hiervoor maximaal een kwart van uw werktijd gebruiken. Maak al voor de bevalling met uw werkgever afspraken over hoe u de voeding wilt gaan regelen. Uw werkgever dient een geschikte, afsluitbare ruimte beschikbaar te stellen voor het voeden of kolven. Is dat niet mogelijk, dan krijgt u de gelegenheid zelf een plek te regelen of naar de baby toe te gaan.
-edit- Hier maak ik dus uit op dat een toilet geen geschikte ruimte is. Geen rustbank en iedereen weet dat kolven hygienisch moet gebeuren en dat lijkt me wat lastig.
Wist je dat er ook een aparte koelkast aanwezig moet zijn? Moedermelk mag niet in een koelkast met etenswaren, vraag me niet waarom.
[Dit bericht is gewijzigd door Leah op 21-08-2002 22:18]
quote:Dat was een intense blik op Mundial
Op woensdag 21 augustus 2002 15:52 schreef D-FENS het volgende:
En daar mag je Missus D-fens aan toevoegen (5 januari)Yep, D-fens wordt papa....
quote:Ineens heb je het ... je wordt Pappie ...
Op woensdag 21 augustus 2002 15:51 schreef Gul_Dukat het volgende:
...
?? februari 2003: dice (papa)Je ken `t niet laten he Piet ?! Nou nog niet genoeg geoefend ?!?
quote:Als het nu niet was gebeurt, dan wel over 6 maanden ?!?
Beertje schreef
Daar zat ik me vorige week de nek over te breken
Wat snel!
Morgen om 10.30 uur naar de notaris en dan zijn we weer de trotse bezitters van een huis in NEDERLAND!!!
We kunnen de verhuisbus alleen dit weekend lenen, dus we moeten ook gelijk dit weekend al verhuizen, maar gelukkig hoeft er niet veel geschilderd te worden dus dat wordt maar eventjes kamperen
Zo goed als alles staat ingepakt, alleen de compu nog niet, maar daar wacht ik wel mee tot vanavond haha
Tot snel (hoop ik)
Heb lang niets meer van me laten horen, jullie zullen me dan ook wel vergeten zijn. snorry.
Allereerst wil ik Moussy en haar familie heel erg veel sterkte toewensen in deze moelijke tijd. Ik las vanmorgen een stukje op babybrabbel en zag het kaarsje branden voor je ukje. Sterkte. Ken je de site van Lieve Engeltjes ? Voor zover je er wat aan hebt wil ik je bij deze de link graag geven: http://www.lieve-engeltjes.nl/
Ten tweede wil ik Carin van harte feliciteren met haar zwangerschap ! Wat een prachtige echo's!
Vandaag over een week ben ik uitgeteld. Ik kijk erg uit naar de bevalling.
Ik ben hier helemaal wanhopig: ik wil geen kinderen meer. ik trek het gewoon niet. Sinds een aantal dagen ben ik weer intens moe. Een voorbeeld: gisteravond letterlijk omgevallen van vermoeidheid om jawel half acht 's avonds, en wakker geworden uit deze coma om half tien 's ochtends. Nu weer zooo moe. Vorige week naar mijn nieuwe huisarts geweest en (toen had ik trouwens nog geen klachten alleen een week overtijd) die zei het allemaal nog een weekje aan te zien. Kon best dat de boel nog op gang moest komen en wie weet, was ik wel zwanger.
Nou is het weer net als bvij die vorige huisarts: HUN zeggen dat ik zwanger ben, terwijl IK weet WEET! dat ik dat niet ben....en maar testjes doen om te bewijzen dat ik niet zwanger ben, en maar wachten tot ze me es goed wilen onderzoeken, en ondertussen is er niks ana de hand en op het moment dat echt bewezen is dat ik jniet zwanger ben roept idereen dat ik het te graag wil ..en ondertussen laten ze me alleen met dat klotegevoel, wacht maar af, wacht maar af. En wat nu? Ik voel me echt zo alleen en in de steek gelaten.
Sorry, maar ik trek dit niet, zo kan ik niet functioneren en ik ben nu echt helemaal wanhopig...
quote:Maar dat heb ik al aan hem uitgelegd: en het voelt net als vroeger..vroeger werd ik woest op mijn moeder. Als ik vroeger zei dat ik buikpijn had, zei zij: nee hoor, dat is niet zo. En nu voel ik diezelfde wanhoop en eenzaamheid weer. Ik zeg dat er iets aan de hand is, ik geef het aan, ik benoem het zo exact als maar mogelijk is...en ze zeggen weer: nee, dat is niet zo.
Op donderdag 22 augustus 2002 16:03 schreef Lois het volgende:
Catoot ga jij eens je nieuwe huisarts bellen voor een afspraak a.s.a.p. en hem/haar eens haarfijn uitleggen hoe dit voor jou voelt!
Mocht je nou niet snel genoeg terecht kunnen en toch even tegen iemand willen klagen bel/mail/icq/etc me maar.
*dokter belt*
grtz,
Korine
[Dit bericht is gewijzigd door Kore op 22-08-2002 16:34]
quote:Jeetje wat een gedoe zeg!
Op donderdag 22 augustus 2002 16:30 schreef Catootje het volgende:Maar dat heb ik al aan hem uitgelegd: en het voelt net als vroeger..vroeger werd ik woest op mijn moeder. Als ik vroeger zei dat ik buikpijn had, zei zij: nee hoor, dat is niet zo. En nu voel ik diezelfde wanhoop en eenzaamheid weer. Ik zeg dat er iets aan de hand is, ik geef het aan, ik benoem het zo exact als maar mogelijk is...en ze zeggen weer: nee, dat is niet zo.
*dokter belt*
quote:Die van de apotheek (Genfarma) werkte in elk geval uitstekend
Op donderdag 22 augustus 2002 16:32 schreef Kore het volgende:
Eventjes een vraagje over zwangerschapstesten (nee, ik ben NOG niet zwanger) Waar kun je die het beste kopen? Ik heb gehoord dat eigen merken van drogisterij/apotheker niet al te duur zijn en kwalitatief ook wel goed zijn..grtz,
Korine
quote:www.babybrabbel.org en dan naar premom shop.
Op donderdag 22 augustus 2002 16:32 schreef Kore het volgende:
Eventjes een vraagje over zwangerschapstesten (nee, ik ben NOG niet zwanger) Waar kun je die het beste kopen en vooral ook, welke? Ik heb gehoord dat eigen merken van drogisterij/apotheker niet al te duur zijn en kwalitatief ook wel goed zijn..
grtz,
Korine
Daar zijn ze echt heel goedkoop en goed. Mijn huisarts gebruikt ze ook. (de aller goedkoopste)
Tootje, zullen we saampies ff een potje janken en alles wat er bij hoort??
Ik heb vandaag de kleine meid een half uur mijn armen gehad, terwijl ze in slaap viel. Grappig, er blijkt bij mij een vader-instinct te bestaan dat nu ineens zijn kop opsteekt. Misschien krijgt Femke toch nog de vader die ze verdient
Terugbladerend in Femke's dossier zagen we gisteren ineens "reanimatie" staan. Dat in combinatie met het woord "klaplong" (gebruikt door de kinderarts) deed ons beseffen hoe fout het allemaal had kunnen gaan. Ik begin nu pas te beseffen hoe hard dit allemaal aankomt bij jou, moussy. En dan ook nog je familie die moeilijk doet. Ik mag dan blij zijn met een schoonpapa die vandaag besluit om vandaag op vakantie te gaan onder het motto: "alles is toch goed, en daarom horen jullie dit niet via ons maar via de rest van de familie ".
Je komt in de fase van dagelijks melden.
Nu moet ik bekennen dat mijn vriend heel slim was: hij opperde het idee dat ik misschien ook even last nog heb van de hele toestand hier thuis. Bij mij gaat het vaak zo dat ik dan maar helemaal dapper doe en dat ik dan later lichamelijk inklap. (want vorige week had ik dus nergens last van) Misschien moest ik daarom even bijtanken en hij heeft me daarom heeeel lief mee uit eten genomen.
*wel moussy's aanbod aanneemt om es heeeel erg te janken en Lois nummer onder hoofdkussen bewaart*
En dan hoop ik morgen beter in mijn hum te zijn (mooi dat als ik trouwens volgende week toch naar de dokter ga: ik ben nog steeds niet ongi..ik wil dus een echo laten maken)...en als ik me beter voel ga ik es trots naar Karins'bakseltje kijken: Laat ze maar lullen Karin, toevallig zijn oortjes heel moeilijk mooi te kleien!!!
MAAR! Je "leest" toch wel errug zwanger Catoot!
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 23:32 schreef Leah het volgende:
'k Wil niet lullig doen.... en je vooral geen hoop geven...MAAR! Je "leest" toch wel errug zwanger Catoot!
*wel grappig* ik had vorige week voortdurend zin in ijs (neee niet alleen in de hitte)...heb een keertje 's ochtends om tien uur ijs zitten eten !!
Owww, Leah! ik denk dat ik op een dag merk dat ik weer es niet ongi ben geworden, dan merk dat ik wat dikker ben gewordne en dan denk: heeeeeee, misschien is de KI aangeslagen !!!
quote:Hij werkt -heeel modern- parttime, dus hij is maandag weer te bereiken. Ik bel dan voor een afspraak (het is geen drukke praktijk dus ik kan er zo terecht)
Op vrijdag 23 augustus 2002 09:26 schreef Rewimo het volgende:
Gelukkig Catoot, pak van je hart lijkt me zo!Enne, heb je de dokter alweer gebeld?
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 22:22 schreef IllOgical het volgende:
Ik heb vandaag de kleine meid een half uur mijn armen gehad, terwijl ze in slaap viel. Grappig, er blijkt bij mij een vader-instinct te bestaan dat nu ineens zijn kop opsteekt. Misschien krijgt Femke toch nog de vader die ze verdient
quote:Lieve vriend Catootje!
Op donderdag 22 augustus 2002 23:26 schreef Catootje het volgende:
(...)Nu moet ik bekennen dat mijn vriend heel slim was: hij opperde het idee dat ik misschien ook even last nog heb van de hele toestand hier thuis. (...)
Aan deze kant van de computer zit iemand wier lichaam stress en zwangerschap niet heeft gecombineerd
Niet onverwacht natuurlijk maar toch... Enne Catootje, we hadden toch afgesproken ergens in het najaar? Nou dat kan nog dus!
Maar het goede nieuws is dat ik weer begin te geloven in "en zij leefden nog lang en gelukkig". Ik heb echt het gevoel dat ik Marco's ziekte sinds de scan een heel stuk achter me heb kunnen laten. En dat heeft dus tweeënhalf jaar geduurd (en dat vinden sommige mensen aanstellerig lang, zo merk ik tussen de regels door). Nee, mij zul je nooit horen zeggen dat iemand maar over iets heen moet zijn, na een jaar of zo. O ja Moussy, wat een onvoorstelbaar verhaal zeg met je familie. En wat wreed. Marco ("stiekeme" meelurker) heeft het er zelfs met me over gehad, terwijl we anders bijna nooit over het forum praten. Mijn ouders vallen dan 'ook nog mee', die heb ik al drie jaar niet meer gezien omdat ze het er niet mee eens waren dat Marco en ik ons zonder hun medeweten hadden verloofd. Dat we kort daarna in een hel belandden (Marco's ziekte dus), en nog weer daarna een kind kregen, maakte blijkbaar niks uit. Tja, wat moet je daar nou weer van zeggen. Van je familie moet je het maar hebben
Ik kan me familie soms niet voorstellen, Nausicaa jij had al wel eens wat laten doorschemeren en Mous
Wat een ACHTERLIJK gedoe! *en kan daar schoonpapa Illogical aan toevoegen na zorgvuldig herlezen (je zou toch verwachten dat ze niet van de zijde van Femke wijken)*
Sommige mensen/veel mensen gaan met zaken waar ze zich niets kunnen voorstellen heel raar om. Oooch, ze denken maar al te gemakkelijk dat je je over dingen heen moet zetten. Vaak zijn het figuren die of zelf zwak zijn, of over veel zaken zelf niet nadenken. Mooi dat ze hun angsten dan maar projecteren op anderen (Als Mous nu niet praat over Mink dan hoef ik er niet bij stil te staan wat zoiets bij mij zou doen. En als Nausicaa nu maar gewoon alles vertelt wat ik wil horen, dan heb ik tenminste nog over haar en haar leven controle want wie ben ik anders, als zij zomaar dingen op eigen houtje gaat doen)...
Nausicaa, dat is eik helemaal niet gek dat je er zolang mee bezig bent: een HERSENTUMOR!!! Mag je best nog wel es moeite mee hebben hoor, ook na twee-en-een-half jaar!! Je moet het af en toe zeggen: HERSENTUMOR!! Dat klinkt net zo heftig als het is. En Moussy hoeft haar verdriet niet eens hardop te zeggen denk ik om de volle omvang tot haar te laten doordringen
....Wij mogen best verdrietig zijn, al zou de hele fokking wereld dat nou niet hebben!! Hallo, het is ons lijf en onze angsten en ons verdriet en dat mag niemand zomaar wegpoetsen! (we moeten er ook niet in verzuipen maar een middenweg, onze eigen middenweg mogen we best bewandelen!! Nuff said!!)
*gaat een gesprek aan met haar baarmoeder*
[Dit bericht is gewijzigd door Catootje op 23-08-2002 12:45]
Ik vind het een beetje raar dat er (zo lijkt het althans) over illogicals verhaal wordt heen gelezen.
quote:Nee, ja..dat kan ik me voorstellen..Ik heb het echt wel gelezen Illogical, *zweert* Het is ook niet aardig van mij dat ik niet even reageerde. Soms ben ik teveel met mezelf bezig. Je hebt gelijk dat je dat even aanstipt, want nu hebben we een man, en nog wel eentje met ontluikende vadergevoelens (goezzo) en dan reageren we niet.
Op vrijdag 23 augustus 2002 12:21 schreef Tinkerbell het volgende:
Met alle respect:Ik vind het een beetje raar dat er (zo lijkt het althans) over illogicals verhaal wordt heen gelezen.
Sorry, ik wilde niet de indruk wekken dat het me niets doet of dat ik er niet in ge-interesseerd was! Ik had wat attenter kunnen zijn *egocentrische modus uitzet*
quote:Ik merk dat deze opmerking me heel erg raakt, dat ik me er door aangevallen voel. Alsof wat ik heb meegemaakt niet belangrijk is, niet meetelt. Voor mij is het wél belangrijk. Het belangrijkste dat ik heb meegemaakt. De angst om mijn andere helft te verliezen, alleen door te moeten, ons kind zonder vader te laten opgroeien. Het grijpt me naar de keel, het maakt dat ik soms bijna niet meer kan ademen. We zijn zo dicht langs de dood gegaan, die afgelopen jaren. En de onzekerheid is zo groot geweest. Sorry als ik er aandacht voor gevraagd heb Tink, als je je daaraan geërgerd heb. Ik ben zo verschrikkelijk bang geweest dat de arts zou zeggen dat het alsnog binnen afzienbare tijd over zou zijn. In míjn leven is dat het allerbelangrijkste geweest. En dat maakt dat er weinig ruimte is geweest voor andere dingen. Daar heb ik niet eens de energie voor. Natuurlijk heb ik niet over Illogicals verhaal heengelezen. En ook ik vind het eng wat hij heeft meegemaakt. En ook ik ben blij dat het allemaal goed gaat nu. Wat moet ik er nog aan toe voegen? Volgens mij lopen er altijd verschillende verhaallijnen door dit topic. Niet iedereen reageert toch op mijn boodschappen? Dat verwacht ik ook niet. En verder weet ik het niet hoor. Ik ben gewoon hartstikke op nu, ben zo ontzettend moe.
Op vrijdag 23 augustus 2002 12:21 schreef Tinkerbell het volgende:
Met alle respect:Ik vind het een beetje raar dat er (zo lijkt het althans) over illogicals verhaal wordt heen gelezen.
[Dit bericht is gewijzigd door Nausicaa op 23-08-2002 12:56]
quote:hey broedkippie, euhm broedhaantje
Op donderdag 22 augustus 2002 22:22 schreef IllOgical het volgende:
Terugbladerend in Femke's dossier zagen we gisteren ineens "reanimatie" staan. Dat in combinatie met het woord "klaplong" (gebruikt door de kinderarts) deed ons beseffen hoe fout het allemaal had kunnen gaan. Ik begin nu pas te beseffen hoe hard dit allemaal aankomt bij jou, moussy. En dan ook nog je familie die moeilijk doet. Ik mag dan blij zijn met een schoonpapa die vandaag besluit om vandaag op vakantie te gaan onder het motto: "alles is toch goed, en daarom horen jullie dit niet via ons maar via de rest van de familie".
Ik moet zeggen, ik ben heel blij te lezen dat ze lekker met dr moeder op 1 kamer mag, en dan niet de manier waarop ik met Mink op 1 kamer mocht!!
Oke ik geef eerlijk toe dat het mijzelf verbaasd dat ik me er "blij" om voelde en niet eens jaloers. Want echt, wat wij meegemaakt hebben is verschrikkelijk, maar gun je absoluut niemand!!
Ik heb vandaag de videoband gekregen van alle echo's van Mink die in het VU gemaakt zijn. Er zat ook een hele mooie kaart bij.... Wat ik ook heel mooi vond, niet dat ik er nog wat aan heb, maar wel ouders die na ons komen met een kindje met een handicap. De arts echoscopie gaat er voortaan aan denken om ook mooie beelden te maken van de kindjes met een handicap. Dat als de kindjes het niet halen de ouders toch nog iets hebben om naar terug te kijken. Ik weet dat er van Mink 2x eenheel mooi beeld van zijn smoeltje op staat en daarom wilde ik de band hebben. Ik heb toen meteen gezegd dat hij sprekend op Rene lijkt, en ja , toen hij geboren was klopte dat!!!! Alleen Mink had een frons tussen zijn oogjes bij zn neus net als zn vader
Ik ben blij dat ik weer andere mensen heb kunnen helpen met iets om later naar terug te kunnen kijken, mocht iets mis gaan.
Magoed, het is ook erg des vrouws om er erg op in te gaan.. Maar ook soms des vrouws om erg bezig te zijn met vrouwendingetjes (en daar bedoel ik dus geen leven en doodzaken mee!!) en de mannen een beetje te verdrukken *Illogical in de plooi trekt* ...Ik denk wel dat we daar best over mogen nadenken.
quote:Zo is het, en volgens mij hebben er wel degelijk mensen op Illogical gereageerd
Op vrijdag 23 augustus 2002 12:48 schreef Nausicaa het volgende:[..]
Volgens mij lopen er altijd verschillende verhaallijnen door dit topic. Niet iedereen reageert toch op mijn boodschappen? Dat verwacht ik ook niet.
En als iemand weet hoe beroerd dat is wat Illogical heeft meegemaakt, dan ben ik (en anderen met mij) dat misschien wel, maar daar schiet hij weer niet zoveel mee op...
Volgens mij reageert iedereen hier naar vermogen, en dat is een mooi ding.
quote:
Op vrijdag 23 augustus 2002 12:48 schreef Nausicaa het volgende:[..]
Ik merk dat deze opmerking me heel erg raakt, dat ik me er door aangevallen voel. Alsof wat ik heb meegemaakt niet belangrijk is, niet meetelt. Voor mij is het wél belangrijk. Het belangrijkste dat ik heb meegemaakt. De angst om mijn andere helft te verliezen, alleen door te moeten, ons kind zonder vader te laten opgroeien. Het grijpt me naar de keel, het maakt dat ik soms bijna niet meer kan ademen. We zijn zo dicht langs de dood gegaan, die afgelopen jaren. En de onzekerheid is zo groot geweest. Sorry als ik er aandacht voor gevraagd heb Tink, als je je daaraan geërgerd heb. Ik ben zo verschrikkelijk bang geweest dat de arts zou zeggen dat het alsnog binnen afzienbare tijd over zou zijn. In míjn leven is dat het allerbelangrijkste geweest. En dat maakt dat er weinig ruimte is geweest voor andere dingen. Daar heb ik niet eens de energie voor. Natuurlijk heb ik niet over Illogicals verhaal heengelezen. En ook ik vind het eng wat hij heeft meegemaakt. En ook ik ben blij dat het allemaal goed gaat nu. Wat moet ik er nog aan toe voegen? Volgens mij lopen er altijd verschillende verhaallijnen door dit topic. Niet iedereen reageert toch op mijn boodschappen? Dat verwacht ik ook niet. En verder weet ik het niet hoor. Ik ben gewoon hartstikke op nu, ben zo ontzettend moe.
Ik kan zo vreselijk meevoelen met jouw verhaal, ik moet er niet aan denken om nu nog iemand van mijn gezin te verliezen. Dat Peet met epileptie liep te kloten was ik er ook vreselijk bang voor. En dan viel het bij ons nog mee als je het vergelijkt met jullie.
Ik moet ook eerlijk toegeven dat ik nu best over-bezorgd ben. Als Peet voor mijn gevoel 5 minuten te laat thuis is van het onderwaterhockey dan bel ik hem al. Deze week is hij 1x geweest en dronk na het sporten 1 biertje met de jongens , op Mink, en toen zat ik al in dr stress en wilde ik hem op komen halen
Iemand van je gezin moeten missen, of met je neus op de feiten gedrukt worden dat er misschien een gemis komt, is het aller ergste, engste en moeilijkste dat er is.
quote:
Op vrijdag 23 augustus 2002 13:08 schreef moussy het volgende:[..]
Ik moet ook eerlijk toegeven dat ik nu best over-bezorgd ben. Als Peet voor mijn gevoel 5 minuten te laat thuis is van het onderwaterhockey dan bel ik hem al. Deze week is hij 1x geweest en dronk na het sporten 1 biertje met de jongens , op Mink, en toen zat ik al in dr stress en wilde ik hem op komen halen
Enniewee, nu ik het opschrijf is het helemaal niet grappig meer en zit ik een beetje te miepen gloof ik....
quote:We jagen die mannen weg met al ons gejank
Op vrijdag 23 augustus 2002 13:12 schreef Nausicaa het volgende:
Oei, ik geloof dat ik het vrouwelijke gemiddelde (4 keer per maand huilen of zo?) vandaag ga verdubbelen! Wat zijn jullie allemaal lief! En ik geloof dat ik het inmiddels ook wat beter snap, van Tinkerbel!
quote:Zullen we gaan turven en kijken wie er wint ??
Op vrijdag 23 augustus 2002 13:12 schreef Nausicaa het volgende:
Oei, ik geloof dat ik het vrouwelijke gemiddelde (4 keer per maand huilen of zo?) vandaag ga verdubbelen! Wat zijn jullie allemaal lief! En ik geloof dat ik het inmiddels ook wat beter snap, van Tinkerbel!
Bij nog ieder meelevend berichtje van troost komen de waterlanders weer. Het is toch ongelovelijk dat ik hier meer troost krijg dan in het "echte leven"
quote:Jawel, tis wel leuk, sprekend ikke , ik zou hetzelfde gedaan hebben, maar Peet had zn mobiel mee
Op vrijdag 23 augustus 2002 13:13 schreef Catootje het volgende:[..]
Ik word er een beetje giechelig van, omdat het me doet denken aan een situatie toen ik pas samenwoonde. Na jaaaaren van droevenis en ellende had ik het grote geluk gevonden: Mijn lieve menneke! En op de eerste dag van ons echte samenwonen ging hij tennissen (mannen!! : ) ..maar goed, hoe lang duurt een tennispartij? Na drie uur tennissen was hij nog niet terug, ook niet na vier uur...iedereen heb ik afgebeld, waar zou hij kunnen zijn: ik vond het namelijk echt iets voor mij om op de eerste dag van mijn grote geluk en rust de liefde van mijn leven te verliezen...bleek dattie gezellig een pilsje ergens aan het drinken was..
de eikel! Als mijn gevoel van toen representatief is voor jullie gevoel dat weken, maanden, jaren, heeft moeten duren....
Enniewee, nu ik het opschrijf is het helemaal niet grappig meer en zit ik een beetje te miepen gloof ik....
Ennuh, ik was zelf nog diegene die gezegd had dat ie zich maar ff uit moest gaan leven op de bodem van het zwembad
quote:Ik had het niet eens tegen jou.
Op vrijdag 23 augustus 2002 12:48 schreef Nausicaa het volgende:
Ik merk dat deze opmerking me heel erg raakt, dat ik me er door aangevallen voel. Alsof wat ik heb meegemaakt niet belangrijk is, niet meetelt. Voor mij is het wél belangrijk. Het belangrijkste dat ik heb meegemaakt. De angst om mijn andere helft te verliezen, alleen door te moeten, ons kind zonder vader te laten opgroeien. Het grijpt me naar de keel, het maakt dat ik soms bijna niet meer kan ademen. We zijn zo dicht langs de dood gegaan, die afgelopen jaren. En de onzekerheid is zo groot geweest. Sorry als ik er aandacht voor gevraagd heb Tink, als je je daaraan geërgerd heb. Ik ben zo verschrikkelijk bang geweest dat de arts zou zeggen dat het alsnog binnen afzienbare tijd over zou zijn. In míjn leven is dat het allerbelangrijkste geweest. En dat maakt dat er weinig ruimte is geweest voor andere dingen. Daar heb ik niet eens de energie voor. Natuurlijk heb ik niet over Illogicals verhaal heengelezen. En ook ik vind het eng wat hij heeft meegemaakt. En ook ik ben blij dat het allemaal goed gaat nu. Wat moet ik er nog aan toe voegen? Volgens mij lopen er altijd verschillende verhaallijnen door dit topic. Niet iedereen reageert toch op mijn boodschappen? Dat verwacht ik ook niet. En verder weet ik het niet hoor. Ik ben gewoon hartstikke op nu, ben zo ontzettend moe.
quote:Precies. Maar eerlijk is eerlijk: ik heb niet zoveel met deze topicreeks als velen van jullie. Dat ligt aan mezelf. Jullie weten weinig van me. Ik ben me er namelijk veel te veel van bewust hoeveel mensen hier meelezen/lurken. Elke dag is er wel iemand die schrijft: ' ik lees alles mee hoor'. Ik kan en wil niet mijn diepste en naarste gevoelens/dingen (want daar komt het qua zwangerschap of niet zwangerschap eigenlijk na 2 jaar en 4 miskramen wel op neer) op een openbaar forum gooien. Er zijn veel meiden onder jullie (en enkele heren) die wel alles mogen weten, maar jullie zijn gewoon niet de enige mensen die hier lezen. Dat heb ik in het algemeen met Fok hoor, ik vertel zelden wat intiems over mezelf hier.
Op vrijdag 23 augustus 2002 13:04 schreef Catootje het volgende:
Maar wat Tinkerbel aangeeft ben ik op zich wel deels mee eens: Misschien doen we af en toe te kliekjes-achtig...![]()
Ik vind overigens, Leah, dat ik best zo'n opmerking mag maken. Er stond per slot van rekening ' met alle respect' boven, wat van harte gemeend was. Ik vind het op mijn beurt weer raar dat ik daar op aangevallen wordt.
Er staat dus niks bijzonders op de videoband (voor de andere videoband die gemaakt wordt) Alleen maar het ruggetje, niet het smoeltje waar ik zo op had gehoopt.
We mogen NU de as van Mink ophalen, hoe tegenstrijdig dit ook klinkt of is, ik ben er erg blij mee.
quote:Ik val jou niet aan, dat lees jij er misschien in. Ik sluit me alleen maar aan bij wat Nausicaa schrijft.
Op vrijdag 23 augustus 2002 13:36 schreef Tinkerbell het volgende:[..]
Ik vind overigens, Leah, dat ik best zo'n opmerking mag maken. Er stond per slot van rekening ' met alle respect' boven, wat van harte gemeend was. Ik vind het op mijn beurt weer raar dat ik daar op aangevallen wordt.
Groetjes Jessie die net een bubby bij de prenatal in de aanbieding heeft gekocht voor achter op de fiets, maar het hele ritueel met bo in zitje buggy van bagagedrager Bo in de tussentijd op de grond want in zitje blijven dan valt fiets om, nog niet echt ziet zitten
quote:je kunt ook een postbodestandaard onder je fiets zetten. die word namelijk iets verder naar achteren op je fiets gemonteerd dan een gewone standaard. en hij is veel steviger. als zo'n ding mijn fiets kon houden met aan 1 kant vol met kranten moet dat met zo'n ukkie ook wel willen denk ik
Op vrijdag 23 augustus 2002 20:07 schreef Rewimo het volgende:
Jessie, laat een brommerstandaard onder je fiets zetten, dat is een stuk makkelijker dan met een gewone standaard. Of zoek altijd een fietsklem
Wriemelende kindjes zijn tot een hoop in staat, en topzwaar!
Bromfietsstandaard lijkt me idd de beste oplossing.
Moussy wat fijn dat Minks as zo snel al naar huis komt, komt dat dan gelijk in de urn die jullie hebben uitgezocht of zit daar ook een levertijd op?
quote:En hier moet ik dan weer van slikken.
Op vrijdag 23 augustus 2002 13:15 schreef moussy het volgende:
Het is toch ongelovelijk dat ik hier meer troost krijg dan in het "echte leven"
Illogical, hoe is het nu met je vrouw en Femke?
Moussy, wat fijn dat de as van Mink opgehaald kan worden. Ik moest trouwens nog aan je denken toen ik een berichtje las over een nieuwe techniek uit Amerika: men kan een diamant uit as van een overledene maken. Dat kun je dan weer in een ring o.i.d. zetten. Sommigen schijnen het luguber te vinden, maar ik vond het juist een heel mooi idee...
Catootje, jij ook sterkte a.s. maandag he, bij de dokter!
Sorry, als ik even iemand 'vergeten' ben
En ik heb vanmiddag 2 mooie zwangerschapsbroeken gekocht, want nu eindelijk begin je een zwangerschapsbuik te zien bij mij, dat werd tijd met bijna 7 maanden (maar ik ben dan ook 1.86 m en niet zo'n slanke den , dat verklaart het wel
Wouter is nog steeds ziek trouwens, maar ik heb vanmorgen speciale kinderparacetamol met vruchtensmaak gekocht, dat wil ie wel (die zetpilletjes kon ik 'm niet aandoen, want dat vond ie zo erg). Nu wordt ie vast sneller beter...
quote:Wat ontzettend liev
Op donderdag 22 augustus 2002 22:22 schreef IllOgical het volgende:Ik heb vandaag de kleine meid een half uur mijn armen gehad, terwijl ze in slaap viel. Grappig, er blijkt bij mij een vader-instinct te bestaan dat nu ineens zijn kop opsteekt. Misschien krijgt Femke toch nog de vader die ze verdient
Bij mij nog geen spoor van een eventuele bevalling te bekennen.
*wil zo graag, sught*
om te laten zien dat ze heus wel stil kan zitten
Sweej erg he die laatste loodjes. Gelukkig is het nu niet meer zo warm. Ik duim voor je dat het op gaat schieten.
En Doppie dit stilzitten was wel heeeeeeeel eventjes he met ons erom heen zodat ze er niet af kukelde
quote:Ben je al aan de "opwektruuks" begonnen, Sweej??
Op vrijdag 23 augustus 2002 21:16 schreef Sweej het volgende:[..]
Bij mij nog geen spoor van een eventuele bevalling te bekennen.
*wil zo graag, sught*
quote:Eigenlijk geloof ik daar niet zo in maar ik ben ook weer niet zo nuchter dat ik het niet stiekem misschien zal proberen! Dusse, kom maar op met de truukjes!
Op vrijdag 23 augustus 2002 21:40 schreef Leah het volgende:Ben je al aan de "opwektruuks" begonnen, Sweej??
Ondertussen ben ik wel zo blij dat het weer wat beter uit te houden is! Ik heb gelijk 10x zoveel energie. Ik voel me wel goed hoor maar ik denk bij elk pijntje 'zou het' (niet dus). Het wordt echt 'wachten' nu. En ik ben gewoon ontzettend stikbenieuwd!!!
Als ik het me goed herinner heeft Jessie het allemaal uitgeprobeerd, toch Jessie?
quote:Hmm, laat ik me de moeite maar besparen. Misschien die vrijpartij.........
Op vrijdag 23 augustus 2002 21:51 schreef jessie het volgende:
Ik heb het allemaal uitgeprobeerd ja. Behalve die tonic dan want die lust ik nietMaar niks hielp hoor.
Ik moet zeggen dat die hele bevalling me (zeg ik nu) vrij weinig zorgen baart. Ik vind wat er allemaal daarna staat te gebeuren een stuk spannender.....
quote:Dat heeft de natuur mooi geregeld!
Op vrijdag 23 augustus 2002 21:54 schreef Sweej het volgende:[..]
Ik moet zeggen dat die hele bevalling me (zeg ik nu) vrij weinig zorgen baart. Ik vind wat er allemaal daarna staat te gebeuren een stuk spannender.....
quote:De urn wordt speciaal voor ons gemaakt, helemaal (zoals ook de crematie was) naar onze wens... dus helaas duurt dat even. Maar nu zit de as in een standaard urnen geval van het crematorium dus dat kan nog wel ff wachten.
Op vrijdag 23 augustus 2002 20:31 schreef Lois het volgende:
Moussy wat fijn dat Minks as zo snel al naar huis komt, komt dat dan gelijk in de urn die jullie hebben uitgezocht of zit daar ook een levertijd op?
quote:Na de crematie van Mink had ik een folder meegenomen met hangers waar je de as in kan laten doen. Of ik dan ff 300 eurootjes neer wilde leggen voor een hanger
Op vrijdag 23 augustus 2002 21:04 schreef Spuuglokje het volgende:
Moussy, wat fijn dat de as van Mink opgehaald kan worden. Ik moest trouwens nog aan je denken toen ik een berichtje las over een nieuwe techniek uit Amerika: men kan een diamant uit as van een overledene maken. Dat kun je dan weer in een ring o.i.d. zetten. Sommigen schijnen het luguber te vinden, maar ik vond het juist een heel mooi idee...
Voor Peter een gouden buisje van ongeveer 2 cm lang en voor mij een rondje, van de ene kant van goud en de andere kant van glas. In die 2 dingen komen dan de haartjes van Mink.
En nu we het toch over versiersels hebben. Ik laat Mink zn naam op de kop van mijn arm/schouder tatoueren en hub wil ff nagaan of ze een hand of voetafdruk op zn arm kunnen zetten en dan met Mink zijn naam er onder.
quote:Dat heb ik ooit eens op TV gezien, een man die het voetafdrukje van zijn overleden kindje op zijn arm (meen ik)had laten tatoueren.
Op vrijdag 23 augustus 2002 22:15 schreef moussy het volgende:[..]
En nu we het toch over versiersels hebben. Ik laat Mink zn naam op de kop van mijn arm/schouder tatoueren en hub wil ff nagaan of ze een hand of voetafdruk op zn arm kunnen zetten en dan met Mink zijn naam er onder.
Alles is nu weer ok, de beide dames zijn gisteren "losgelaten" en hebben hun eerste dag (en nacht) doorgebracht in het kraamhotel. Begin volgende week komen ze naar huis toe.
Er ontbreekt voor dit topic trouwens nog een icoontje: , maar dan met een kleiner geel gezichtje in het midden
Al moet ik zeggen dat ik zaterdagavond al weeen had gehad maar die waren plotseling weer gestopt en heb er verder geen aandacht aan geschonken.
En zondagnacht toen mijn man naar bed kwam hebben we nog gevreeen en toen kwamen de weeen in alle heftigheid terug.
5 uur later was Damien er...
quote:dank je maar das wel alweer twee jaar terug hoor!!!!
Op zaterdag 24 augustus 2002 10:04 schreef Parel het volgende:
Gefeli! Met de geboorte van Damien!
quote:Sweej heeft zich ook nog niet gemeld vandaag
Op zaterdag 24 augustus 2002 09:48 schreef Angel22 het volgende:
Bij mij werkte het wel hoor die vrijpartij!!!!Al moet ik zeggen dat ik zaterdagavond al weeen had gehad maar die waren plotseling weer gestopt en heb er verder geen aandacht aan geschonken.
En zondagnacht toen mijn man naar bed kwam hebben we nog gevreeen en toen kwamen de weeen in alle heftigheid terug.5 uur later was Damien er...
Fijn dat je dames uit het ziekenhuis zijn Illogical! Hoest met je vrouw?
Ik denk dat ik zo af en toe maar eens een klein pufje voor Sweej doe...
Wij zijn gisteren voor het eerst met Jorden naar de Efteling geweest. Was natuurlijk hartstikke druk, maar dat was niet erg want we wilden toch niet in de grote publiekstrekkers. Dus wij naar het sprookjesbos. Daarna in de draaimolen, en toen naar de Carnaval nogiets (dat ding met die karretjes langs die (nogal suffe) poppen die met elkaar dansen, een soort 'It's a small world after all' alleen dan niet van Disney), en tot slot nog naar de Fata Morgana. Jorden (15 maanden nu al weer) vond het werkelijk geweldig. Zoveel indrukken had hij nog nooit opgedaan leek het wel. Hij is nog nooit zo stil geweest, we hadden 'geen kind aan hem'. Echt ontzettend leuk. Volgend jaar weer, maar dan gaan we in wat meer dingen (dit was net lang genoeg voor zo'n kleintje).
Ben benieuwd naar de koele kids meeting!
quote:*meldt*
Op zaterdag 24 augustus 2002 21:10 schreef Leah het volgende:
Ze had beloofd dat ze zich iedere dag zou melden, dus.....
Hee Sweej, je maakt het wel spannend hoor!
quote:heb ik niet gezegd hoor....
Op vrijdag 23 augustus 2002 12:19 schreef Catootje het volgende:
(we moeten er ook niet in verzuipen maar een middenweg, onze eigen middenweg mogen we best bewandelen!! Nuff said!!)
quote:Eigenlijk ben ik wel een beetje jaloers op je. Ik barst namelijk al bijna uit mijn zwangerschapsbroeken. Het is zelfs zo er dat er mensen zijn die vragen "Het kan nu zeker elk moment komen he?" En dat terwijl ik nog 11 weken moet. Maar ik ben dan ook normaal een magere spriet en draag erg naar voren, waardoor mijn buik erg uitpuilt. Ik word trouwens ook gek van al die mensen die zo nodig aan mijn buik willen zitten/voelen...
Op vrijdag 23 augustus 2002 21:04 schreef Spuuglokje het volgende:
Even eenvoor iedereen!
En ik heb vanmiddag 2 mooie zwangerschapsbroeken gekocht, want nu eindelijk begin je een zwangerschapsbuik te zien bij mij, dat werd tijd met bijna 7 maanden (maar ik ben dan ook 1.86 m en niet zo'n slanke den
, dat verklaart het wel
Kan nu trouwens niet slapen. Mijn maag zit in de knel en ik heb het zuur. Bleh! Pieker me ook suf over een meisjesnaam, is ook niet slaapbevoordelijk...
quote:Nou, dat gebuikaai, daar wordt ik idd ook helemaal geschoffeld van
Op zondag 25 augustus 2002 00:58 schreef Angelic1 het volgende:Ik word trouwens ook gek van al die mensen die zo nodig aan mijn buik willen zitten/voelen...
Kan nu trouwens niet slapen. Mijn maag zit in de knel en ik heb het zuur. Bleh! Pieker me ook suf over een meisjesnaam, is ook niet slaapbevoordelijk...
Moeilijk he namen! Ik ben zo blij dat het bij ons uiteindelijk toch nog gelukt is een naam te vinden die we allebei mooi vinden.
Enne, hart onder de riem , wel goed uitrusten he!
quote:Spannend, er worden weer heel wat babietjes hier geboren de komende tijd.
Op woensdag 21 augustus 2002 15:46 schreef Leah het volgende:
as. papa's en mama's:23 augustus 2002: Balou (papa)
28 augustus 2002: Sweej
29 augustus 2002: hollandse drop
Nausicaa wat leuk de Efteling!! Ik kan me zo voorstellen dat Jorden aardig heeft genoten, heb je ook foto's gemaakt??
Mous wat een mooi idee die hangers en tattoos. Vooral dat voetafdrukje lijkt me echt geweldig mooi!
quote:De jongensnaam weet ik al dik 6 jaar en blijft elke keer gewoon favoriet, maar meisjesnamen zijn nog steeds een probleem. Misschien dat de echo van a.s. woensdag verder zoeken overbodig maakt
Op zondag 25 augustus 2002 08:43 schreef Sweej het volgende:[..]
Moeilijk he namen! Ik ben zo blij dat het bij ons uiteindelijk toch nog gelukt is een naam te vinden die we allebei mooi vinden.
Jij trouwens sterkte de komende week (hopelijk geen weken!)
Wie gaan er allemaal mee?
Hoe laat verzamelen we waar?
Wat te doen bij slecht weer?
Is er behoefte aan het uitwisselen van mobiele nrs? ( ik wil best mijn mobiel doorgeven maar dan wel per mail)
mobiele nummer is verkrijgbaar per mail voor hen die er behoefte aan hebben
Zeg, misschien kunnen we even een mobiele uitwisseling houden via de mail. Als iedereen mij nou even een mailtje stuurt, dan maak ik een verzamelmail. Dan kunnen we via Allen Beantwoorden/Reply All iedereen tegelijk bereiken.
renee@christan-maurits.net
Een wereldaankoop, zo te zien Hij moest zo hard lachen dat hij er de hik van kreeg.
Ik ben trouwens blij als deze dag voorbij is. Ik voel me nutteloos en lamlendig ... en verveel me stierlijk.
Normaal kruip ik dan ff achter de pc om ff te gaan simmen, maar nu heb ik dus eeeeecht geen zin om met een gezellig gezinnetje te gaan zitten spelen. (Voor de mensjes die de Sims niet kennen, tis net een virtueel poppenhuis)
quote:Tell me somthing. .. en zeerrrrrrr verslavend.
Op zondag 25 augustus 2002 17:18 schreef moussy het volgende:
(Voor de mensjes die de Sims niet kennen, tis net een virtueel poppenhuis)
Ga je je verjaardag nog vieren?
Zie:
quote:
Op zondag 25 augustus 2002 15:10 schreef Rewimo het volgende:
Wij gaan natuurlijk mee![]()
Zeg, misschien kunnen we even een mobiele uitwisseling houden via de mail. Als iedereen mij nou even een mailtje stuurt, dan maak ik een verzamelmail. Dan kunnen we via Allen Beantwoorden/Reply All iedereen tegelijk bereiken.
renee@christan-maurits.net
quote:Nah, kleine ukkepukkies om me heen begint net te wennen, maar ze moeten nog niet te dicht bij komen....Stukje bij beetje, dan komt alles wel goed.
Op zondag 25 augustus 2002 17:22 schreef Rewimo het volgende:
Moussy, dan kom je je toch lekker bij ons vervelenHet lijkt me best moeilijk om weer een beetje een ritme te vinden na alles wat er gebeurd is rond Mink. Hoe is het trouwens met René, gaat dat een beetje? Is ze nog veel met Mink bezig?
Ennuh, ik moet collecte houden onder de visite op mn verjaardag he
Nee hoor, das onzin. ik weet nog niet of ik mijn verjaardag vier. En als ik het al vier dan komt er toch amper wat. Mijn oma, mijn ouders en 1 stel vrienden. De rest van de familie/kennissenkring was in de uitverkoop he
-edit- er stond nog wat
Toosie heeft het wel nog veel over Mink, hij is bijvoorbeeld de sterkste als Peter zegt dat hij de sterkste is. Hij is dr grote vriend en zo zijn er nog meer van die uitspraken. Van de week vroeg ze aan me wanneer ze nou weer een nieuwe baby kreeg
[Dit bericht is gewijzigd door moussy op 25-08-2002 22:07]
quote:Hartstikke begrijpelijk natuurlijk.
Op zondag 25 augustus 2002 22:04 schreef moussy het volgende:[..]
Maar mocht je je bedenken, dan ben je natuurlijk altijd van harte welkom he, dat weet je!
Tja, je zit niet te wachten op die fijne familie op je verjaardag kan ik me zo voorstellen. Dan maar liever wat minder in het collectezakje
quote:
Op zondag 25 augustus 2002 22:07 schreef Rewimo het volgende:
Moussy, ik doelde niet specifiek op de 31e hoor, maar gewoon dat je ons vandaag in dit topic kon gaan vervelen![]()
quote:tja, wij zitten al in de pokemon , biker mice , digimon en weet ik veel wat voor serie's allemaal meer.
Op zondag 25 augustus 2002 22:11 schreef Rewimo het volgende:
Nee, maar ik kijk alleen maar Bob de Bouwer (voor de 100e keer) en Sesamstraat![]()
Waaaaaaaaaar is de tijd van de freggels en de troetelbeertjes en vrouwtje theelepel gebleven??
een lepel is een dingggggggg daar kun je pap mee roeren, hij helpt je ook om de baby mee te voeoeoeoeoeren. Gewoon heel handig maar je kunt je ook vergissuhhhhhhhhhhh dat er ook rare theeeeeeeelepeeeeeeeels zijhijnnnnnnn
[Dit bericht is gewijzigd door moussy op 25-08-2002 22:16]
Groen is gras groen is gras onder mijne voete heb verlore me beste vriend....
Advoocaatje ging op reis....
En zo zijn er nog veeeeel meer ook zo gek vind ik dat
"Daar was laatst een meisje loos (...) Ach kapteintje sla mij niet, ik ben uw liefje, ik ben uw liefje..."
Ook een zeer opvoedkundige tekst
Morgen dokter bellen voor een afspraak, een bepaalde enveloppe voor een zeker persoon voor een zeker geldbedrag posten (Ligt hier al best wel lang) en me niet druk maken ..
Waar is trouwes Illogical? Hebben we hem weggejaagd misschien, of vragen zijn vrouwen teveel aandacht?
quote:mutsie... ook daar hoef je je niet druk over te maken
Op zondag 25 augustus 2002 22:33 schreef Catootje het volgende:
een bepaalde enveloppe voor een zeker persoon voor een zeker geldbedrag posten (Ligt hier al best wel lang) en me niet druk maken ..
quote:Een paar daagjes te kraamhotellen toch?
Op zondag 25 augustus 2002 22:33 schreef Catootje het volgende:Waar is trouwes Illogical? Hebben we hem weggejaagd misschien, of vragen zijn vrouwen teveel aandacht?
quote:Jaaaaa, da's uit 'mijn tijd'. Die waren hardstikke leuk! En Teddy Ruxpin, My Little Pony en Candy(dat was pas een zielig verhaal)
Op zondag 25 augustus 2002 22:14 schreef moussy het volgende:Waaaaaaaaaar is de tijd van de freggels en de troetelbeertjes en vrouwtje theelepel gebleven??
ps. beurt hier nog niks...
* Leah vreest voor Freekje, die loopt hier over een paar jaar met een lasergun te zwaaien.
quote:Jammer Toot! Maar een hele opluchting voor de Koele Kids nu ze niet op hun hoede hoeven te zijn voor Tante-Toot-met-de-Tas
Op zondag 25 augustus 2002 22:33 schreef Catootje het volgende:
Helleu....Ik kan niet komen, want: mijn vriend heeft door alle toestanden het hele jaar nog niet kunnen zeilen, bovendien moeten we even weg van alle donkerte in huis: dat betekent dat we gaan zeilenjoehoe....(zeilen is eik wel leuk, maar niet alst slecht weer is..ikke vrees)
quote:geloof dat ik ergens in dit topic iets las van 11:00 uur hoofdingang ?
Op maandag 26 augustus 2002 09:50 schreef Kleintje het volgende:
Hoe laat zijn jullie overigens zaterdag in Blijdorp???
Ik wil nog steeds even langskomen!!!
mischien een idee om er een apart topic over te openen wat sticky is
met de tijd plaats en de meeting gangers enzo ?
Ik heb Zoë vanmorgen voor het eerst naar de crèche gebracht voor een "oefenochtentje". Het viel me nog tegen om weg te gaan. Ik had gedacht dat ik, koele kikker die ik ben, er minder moeite mee zou hebben. En toen ben ik ook nog op een van de andere kleintjes zn vingertjes gaan staan die ging meteen huilen natuurlijk, dus moest ik die ook nog even troosten. Was zielig hoor, maar ik zag niet dat ie achter me gekropen was.
Volgende week woensdag gaat ze overigens "echt" naar de opvang...zucht..
En Sweej.....komt er al wat????????????? Hou je taai hé!
quote:Erg wordt je hè? Ik heb ook altijd gedacht dat ik een koele kikker was, denk dat ik dat nog wel ben, maar niet als het om Freek gaat.
Op maandag 26 augustus 2002 10:01 schreef moralia het volgende:
Ik heb Zoë vanmorgen voor het eerst naar de crèche gebracht voor een "oefenochtentje". Het viel me nog tegen om weg te gaan. Ik had gedacht dat ik, koele kikker die ik ben, er minder moeite mee zou hebben. En toen ben ik ook nog op een van de andere kleintjes zn vingertjes gaan staandie ging meteen huilen natuurlijk, dus moest ik die ook nog even troosten. Was zielig hoor, maar ik zag niet dat ie achter me gekropen was.
Volgende week woensdag gaat ze overigens "echt" naar de opvang...zucht..
ze is de afgelopen maand 1, cm gegroeid (59 cm nu), hoofdje een cm erbij (40 cm) en 715 grammetjes erbij (5570 gr)
Dus het gaat lekker hier.
Ow we mochten nu eventueel wel gaan beginnen met een paar theelepeltjes fruithapje
Kind eet al 1,5 maand fruit- en groentehapje en zit tegenwoordig op een grote voordeelpot per dag, daarnaast de nodige pap en 7 a 8x de borst. Ze is gewoon een hongerlap
quote:Ik zat ook jankend op de fiets op Christans oefenochtendje
Op maandag 26 augustus 2002 10:01 schreef moralia het volgende:
Ik heb Zoë vanmorgen voor het eerst naar de crèche gebracht voor een "oefenochtentje". Het viel me nog tegen om weg te gaan. Ik had gedacht dat ik, koele kikker die ik ben, er minder moeite mee zou hebben.
quote:Het is heel goed gegaan, volgens de leidster is het vast een lief en rustig kind ( klopt!). Ze had lekker in de box gespeeld, flesje gedronken en toen ging ze in de hangmat slapen. Ze sliep nog toen ik haar kwam halen, dus het was allemaal prima.
Op maandag 26 augustus 2002 12:41 schreef Leah het volgende:
Hoe is het gegaan, Moralia?
Ik ben weer tevreden en wel een beetje opgelucht. Het is om te zien in ieder geval een gezellige crèche. Hoe ga jij het doen als je weer gaat werken Leah?
Fijn dat het zo gegaan is met Zoe! Gaat het afscheid nemen de volgende keer ook vast een stuk makkelijker!
quote:Ik was zeker blij en ze ligt weer heerlijk te pitten!
Op maandag 26 augustus 2002 13:38 schreef Rewimo het volgende:
Fijn dat het goed is gegaan, Moralia. Je was zeker wel blij dat je haar weer mee kon nemen?Het went snel hoor, echt waar.
quote:Ehm...
Op maandag 26 augustus 2002 13:38 schreef Rewimo het volgende:
Het went snel hoor, echt waar.
Catoot wat ontzettend jammer!! Zeilen is ook geweldig leuk natuurlijk en als jij mooi weer hebt, hebben wij het ook.
We meeten gewoon een andere keer nog eens en dan kom je wel.
Alicia groeit lekker!! Goed zo meisje, wordt maar een sterke, grote meid!
Hij gaat nu nog weleens in staking (laat zich op zijn achterste zakken voor de drempel van het klasje ) maar eenmaal binnen gaat hij meestal lekker spelen en heeft hij nauwelijks meer oog voor me. Gelukkig
Groetjes Jessie
quote:Mwah, als Christan op de crèche zit, zit ik op mijn werk...
Op maandag 26 augustus 2002 15:20 schreef jessie het volgende:
Ik kan me goed voorstellen dat het moeilijk is je kleintje naar het dagverblijf brengen. Maar het zal ook best wel eens lekker zijn even tijd voor jezelf.
Zo, het zit er weer op voor vandaag. Ik ga mijn kleine man ophalen
Aan de andere kant lijkt het me wel weer lekker om twee dagen in de week onder de mensen te zijn (leuk voor de baas "Ik kom hier voor mijn sociale contacten" " Wat zegt u? Werken???").
Groot nieuws van deze kant!!!!!!
IK BEN ZWANGER!!!!!
Vanmiddag tessie gedaan en ja hoor duidelijk 2 streepjes!!!
Dat verklaard de zere borsten en ochtendmisselijkheid.
23 september naar de verloskundige en 25 september voor een echo!!!!
Ik kan niet wachten!!! *heel blij is!!!!!*
Wanneer wil je op het lijstje????
*spring spring spring*
LEUK!
edit-Rewimo had nog een vraag-edit
Ja ik vind het heel moeilijk om Eva weg te brengen. Dat heeft meerdere oorzaken denk ik, ze had eerst een leidster waar ik (en Eva ook) niet goed mee overweg kon (maar dat is gelukkig na een lang gesprek een stuk beter). Ze huilt hartverscheurend als we weglopen, dat is de ene keer binnen 2 minuten over maar het kan ook wel een half uur duren. Voeg daarbij dat ze in het afgelopen jaar, in het gunstigste geval,hooguit een week per maand daar aanwezig is geweest en dan kun je wel nagaan dat wij nog volop in de wenperiode zitten. Het wordt wel beter maar wennen.... neuh. Gevoelsmatig ben ik liever bij haar als op mijn werk.
Als ik dan eenmaal op mijn werk ben gaat het beter hoor. Ik heb het dan ook zo godvergeten druk dat ik niet langer kan sippen.
Ik zou mijn werk niet op willen en kunnen geven maar makkelijk vind ik het allemaal niet. Ik ben nog steeds zoekende naar een balans.
[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 26-08-2002 16:31]
quote:Hardstikke leuk voor je!!!!! Gefeliciteerd
Op maandag 26 augustus 2002 16:15 schreef Angel22 het volgende:
IK BEN ZWANGER!!!!!
meldt gelijk even dat er nog niks gebeurt hier (maar ja, officieel ben ik nog niet eens uitgerekend dus ik klaag niet )
Dikke knuf van mij en Bo
quote:Braaf gemeld weer
Op maandag 26 augustus 2002 16:47 schreef Sweej het volgende:[..]
meldt gelijk even dat er nog niks gebeurt hier (maar ja, officieel ben ik nog niet eens uitgerekend dus ik klaag niet)
Hoe zou het inmiddels met a.s. papa Balou zijn?
quote:Hartelijk gefeliciteerd!
Op maandag 26 augustus 2002 16:15 schreef Angel22 het volgende:
IK BEN ZWANGER!!!!!
[volledig offtopic] Ik heb ook leuk: ik ben afgestudeerd, sinds 2 uurtjes[/volledig offtopic]
quote:ik zal ff gaan spitten in de 123 mailtjes
Op maandag 26 augustus 2002 16:54 schreef Spuuglokje het volgende:
Moussy, ik ben toch wel een beetje benieuwd of je mijn email van 14-8 gelezen had
Gefeliciteerd met de positieve test angel22!!
ik wil oooooooooook
quote:Geen idee, mijn lijf zegt dat ik moet "zorgen" vooral toen ik naast een overleden Mink stond. Mijn lijf wilde niet rouwen, maar luiers verschonen en voeden en badderen, heel raar was dat, net zoals je als je bortsvoeding geeft je lijf kan reageren op een huilende baby
Op maandag 26 augustus 2002 17:42 schreef ibo het volgende:
[quote]
Kan ik me voorstellen, maar heeft je lijf daar al weer zin in?
Mijn verstand zegt wel dat ik op uitslag van de obductie moet wachten.
En hoe is het idd met papa Balou?????
quote:Als ik de uitgerekende datum heb!!! Maar dat horen jullie allemaal nog wel
Op maandag 26 augustus 2002 16:23 schreef Lois het volgende:
Jaaaaaaaaaa Angel22 gefeliciteerd!!!!!
Meid wat zal jij ongelooflijk blij zijn zeg, naar je gevoel heeft het onwijs lang geduurd natuurlijk.
Wat goed wat goed wat goed!!!Wanneer wil je op het lijstje????
*spring spring spring*
LEUK!
edit-Rewimo had nog een vraag-edit
Ja ik vind het heel moeilijk om Eva weg te brengen. Dat heeft meerdere oorzaken denk ik, ze had eerst een leidster waar ik (en Eva ook) niet goed mee overweg kon (maar dat is gelukkig na een lang gesprek een stuk beter). Ze huilt hartverscheurend als we weglopen, dat is de ene keer binnen 2 minuten over maar het kan ook wel een half uur duren. Voeg daarbij dat ze in het afgelopen jaar, in het gunstigste geval,hooguit een week per maand daar aanwezig is geweest en dan kun je wel nagaan dat wij nog volop in de wenperiode zitten. Het wordt wel beter maar wennen.... neuh.
Gevoelsmatig ben ik liever bij haar als op mijn werk.
Als ik dan eenmaal op mijn werk ben gaat het beter hoor. Ik heb het dan ook zo godvergeten druk dat ik niet langer kan sippen.
Ik zou mijn werk niet op willen en kunnen geven maar makkelijk vind ik het allemaal niet. Ik ben nog steeds zoekende naar een balans.
[Dit bericht is gewijzigd door Angel22 op 26-08-2002 18:06]
quote:7/8 weken ongeveer denken we maar het kan ook pas 4 weken zijn.
Op maandag 26 augustus 2002 16:30 schreef moralia het volgende:
Meteen op het lijstje natuurlijk!!!!!! Van harte gefeliciteerd, leuk hoor, weer eentje er bij. Al enig idee hoe ver je bent?
quote:Ik wens je iig heel veel sterkte daarmee, moge het bij jou snel raak zijn!!!!
Op maandag 26 augustus 2002 17:37 schreef moussy het volgende:[..]
ik zal ff gaan spitten in de 123 mailtjes
en me denk ik heel diep schamen
Gefeliciteerd met de positieve test angel22!!
ik wil oooooooooook
Angel22: ik ben stikjaloers!! Maar wel van harte natuurlijk, en dat het kindje maar goed en gezond mag blijven zitten
BarbjedeBarb: goezzzzzoooo!!!!
*vrachtwagentje stuurt met kusjes*
Ik ga woensdag naar de dokter. Ben benieuwd..En de volgende meet ben ik bij *heel veel kindjes zien wil*
quote:Ik heb het er al met mn gyn over gehad. We wachten eerst de obductie af. Dat duurt nog 4 weken en dat bespreken we dan weer met de gyn. De huisarts (die hier op het durrup op huis bezoek kwam) zei hetzelfde.
Op maandag 26 augustus 2002 17:55 schreef moralia het volgende:
Ik denk dat je ook je lichaam nog even rust moet gunnen Moussy, je bent tenslotte toch aan het ontzwangeren, valt ook niet mee.
quote:Dan ook heel erg offtopic gefeliciteerd
Op maandag 26 augustus 2002 17:23 schreef Barb het volgende:[..]
[volledig offtopic] Ik heb ook leuk: ik ben afgestudeerd, sinds 2 uurtjes[/volledig offtopic]
quote:Spannnend Mous!
Op maandag 26 augustus 2002 18:45 schreef moussy het volgende:[..]
Ik heb het er al met mn gyn over gehad. We wachten eerst de obductie af. Dat duurt nog 4 weken en dat bespreken we dan weer met de gyn. De huisarts (die hier op het durrup op huis bezoek kwam) zei hetzelfde.
Voel je je goed? Al aan andere mensen verteld? Hoeveel testen had jij nodig voordat je het geloofde?
BARB
Gefeliciteerd!
Lekker offtopic ga ik je zoenen!
En Angel22 natuurlijk ook gefeliciteerd.
quote:Nee ik voel me beroerd. Eerlijk waar. Ik heb een party last van ochtendmisselijkheid waar menigeen jaloers (not) op zou worden.
Op maandag 26 augustus 2002 19:07 schreef Karin het volgende:
Gefeliciteerd Angel22!!
ik heb je maar eventjes met vraagtekens toegevoegd aan het lijstje, we horen het welVoel je je goed? Al aan andere mensen verteld? Hoeveel testen had jij nodig voordat je het geloofde?
Ik heb het al aan iedereen die het horen wil verteld geloof ik alleen nog niet aan mijn baas. Daar wacht ik nog even mee tot ik de specifieke datum weet van het uitgerekend zijn. Ik heb nl niet zulke goeie ervaringen met bazen en zwangerschap.
In mijn vorige zwangerschap werd mijn contract niet verlengd omdat ik zwanger was... mag niet dat weet ik en toch deden ze het. Wel werk van gemaakt btw.
Hoeveel testen ik nodig had. 1tje. Ik ben al een paar weken misselijk en heb last van mijn borsten die zeer doen een ook lekken. Ook plas ik me eigen helemaal scheel maar omdat de test drie weken terug nog negatief was wilde ik er eik niet aan dat ik zwanger kon zijn want de vorige test was immers negatief.
Nu die test positief was vanmiddag heb ik een gat in de lucht gesprongen, mijn zoontje een onwijse knuffel gegeven, mijn man gebeld, en toen de huisarts, de verloskundige en het ziekenhuis.
Plus alle mensen die ik maar kon verzinnen om te bellen.
Het zal morgen wel moeilijk worden op mijn werk om mijn mond te houden maar ik ga het toch nog maar even niet vertellen.
Verders iedereen bedankt voor alle felicitaties ed, ook namens mr. Angel en zoon Damien.
[Dit bericht is gewijzigd door Angel22 op 26-08-2002 21:33]
quote:Misschien een domme vraag hoor Moussy maar wat is de obductie?
Op maandag 26 augustus 2002 18:45 schreef moussy het volgende:[..]
Ik heb het er al met mn gyn over gehad. We wachten eerst de obductie af. Dat duurt nog 4 weken en dat bespreken we dan weer met de gyn. De huisarts (die hier op het durrup op huis bezoek kwam) zei hetzelfde.
quote:kheb nog niets binnen en ik wil ook!!!!
Op maandag 26 augustus 2002 21:45 schreef Rewimo het volgende:
OT - de mail voor de Koele Kids meeting is onderweg naar degenen die zich tot nu toe gemeld hebben
quote:Dat kan kloppen want je had mij nog niet gemaild
Op maandag 26 augustus 2002 21:48 schreef Kleintje het volgende:[..]
kheb nog niets binnen en ik wil ook!!!!
quote:]
Op maandag 26 augustus 2002 21:45 schreef Rewimo het volgende:
OT - de mail voor de Koele Kids meeting is onderweg naar degenen die zich tot nu toe gemeld hebben
ow rewimo..
ik heb me niet gemeld (zie ander topic in R&P)
weet ook nog niet hoe alles gaat lopen. Maar misschien is 't wel erg lekker om er ff tussenuit te zijn..
Wil je mij ook nog ff mailen??????
eloise_swets@planet.nl
quote:Authopsie, Sectie, Obductie, komt allemaal op hetzelfde neer. Onderzoeken op en van het lijfje om de mankementen vast te stellen, en om te kijken of het erfelijk is, als ze dat kunnen zien, dus eigenlijk zoeken naar syndromen afwijkingen, doodsoorzaak en weet ik veel wat.
Op maandag 26 augustus 2002 21:32 schreef Angel22 het volgende:[..]
Misschien een domme vraag hoor Moussy maar wat is de obductie?
quote:he moussy mooi nieuw plaatje/icoontje of hoe het ding ook heet
Op maandag 26 augustus 2002 23:03 schreef moussy het volgende:[..]
quote:Neuh, dat duurt nog ff, waarschijnlijk van de winter pas of volgens voorjaar. Ik ben nml niet zown held om dat meteen ff te laten doen. Tot ik het op mn heupen krijg en dan laat ik het dus wel a la minuut doen. Ik laat trouwens geen visje zetten, maar alleen de kids hun namen.
Op maandag 26 augustus 2002 23:47 schreef Capaja het volgende:[..]
he moussy mooi nieuw plaatje/icoontje of hoe het ding ook heet
heb je daar !
is dat je tattoo al ?
Mijn icoontje is een plaatje van "Regenboog" van de serie de mooiste vis van de zee van de boekjes van ene Marcus Pfister. Rene heeft na het overlijden van Mink daar een aantal dingetjes van gekregen van de meiden van babybrabbel
quote:Ah ok, bedankt.
Op maandag 26 augustus 2002 23:03 schreef moussy het volgende:[..]
Authopsie, Sectie, Obductie, komt allemaal op hetzelfde neer. Onderzoeken op en van het lijfje om de mankementen vast te stellen, en om te kijken of het erfelijk is, als ze dat kunnen zien, dus eigenlijk zoeken naar syndromen afwijkingen, doodsoorzaak en weet ik veel wat.
Ik had haar vanmorgen vroeg aan de telefoon en alles gaat goed daar; Iris is druk aan het tijgeren, heeft al 2x papa gezegd en daarna nooit meer
Gaoxing hoopt dat haar hub volgende week de pc aan de praat gekregen heeft en anders gaat de pc naar een reperateur. Jeetje wat mis ik Gaoxing!!
quote:Hihi voor zover ik begreep is ze heel druk bezig met andere dingen, foto's inplakken, socializen, iedere dag zwemmen met Iris en dat soort dingen. Gao mist ons best wel hoor en wilde graag weten hoe het met iedereen was! Ze riep nog wel iets van "volgende week weerk pc" maar ja.. dat heeft ze wel vaker geroepen
Op dinsdag 27 augustus 2002 09:38 schreef Leah het volgende:
Jeetje wat duurt dat lang met die PC van Gao!
Voelt ze zich niet vreselijk gehandicapt zonder dat ding in het verre Guam??
Ga maar lekker filmpje kijken...
Sweej, neem een lekkere warme douche, doe een kruik op je buikje en neem afscheid van je buik. Nog eventjes en dan ben je mama!
quote:*voordoet* Ieeeeeee, auwauwauwauw ieeeee!!! Ploep issut babietje!! Klaaaarrrr... *foto inscannen voor de fokkertjes en uitrusten maar!
Op dinsdag 27 augustus 2002 19:56 schreef Sweej het volgende:
Ik kom me weer even braaf melden. Nog nix aan het handje.
Heb wel al bijna de hele dag buikpijn.Ga maar lekker filmpje kijken...
quote:Jou spreken we nog!
Op dinsdag 27 augustus 2002 20:48 schreef Catootje het volgende:[..]
*voordoet* Ieeeeeee, auwauwauwauw ieeeee!!! Ploep issut babietje!! Klaaaarrrr... *foto inscannen voor de fokkertjes en uitrusten maar!
Gogogogogogo!!!
Sweej, als het echt flinke buikpijn wordt wel even de VK bellen hè?
*Beetje voorzichtig geworden is na Freekje*
quote:haha, ja wat mij betreft wel! Maarre meneertje wil nog niet geloof ik. De buikpijn is alweer minder (hmm, moet ik daar nou blij mee zijn).
Op dinsdag 27 augustus 2002 20:48 schreef Catootje het volgende:*voordoet* Ieeeeeee, auwauwauwauw ieeeee!!! Ploep issut babietje!! Klaaaarrrr... *foto inscannen voor de fokkertjes en uitrusten maar!
Gogogogogogo!!!
Ga straks maar Maternity Ward kijken, even kijken hoe het moet.. (of vooral niet!)
quote:Doe maar zoals mij, 2 uurtjes echte weeen hebben en 3 minuutjes persen. Maar euh jouw meneertje moet niet net zoals Mink doen he
Op dinsdag 27 augustus 2002 21:35 schreef Sweej het volgende:[..]
Ga straks maar Maternity Ward kijken, even kijken hoe het moet.. (of vooral niet!)
quote:Tot nu toe gaat alles ontzettend goed en we gaan er maar gewoon vanuit dat alles ook tijdens en na de bevalling gewoon goed gaat.
Op dinsdag 27 augustus 2002 21:53 schreef moussy het volgende:Doe maar zoals mij, 2 uurtjes echte weeen hebben en 3 minuutjes persen. Maar euh jouw meneertje moet niet net zoals Mink doen he
quote:Wat gaaf!!!!
Op dinsdag 27 augustus 2002 22:22 schreef Sweej het volgende:[..]
Tot nu toe gaat alles ontzettend goed en we gaan er maar gewoon vanuit dat alles ook tijdens en na de bevalling gewoon goed gaat.
We weten trouwens dat het een jongetje is. Met 20 weken hebben we een pret-echo laten maken.
Hoe duur is zo'n pretecho eik? Wij willen er misschien ook een en ik ben dus wat info aan het vergaren.
Heel maf hoor voor de tweede keer zwanger zijn. Het is net alsof het voor de eerste keer is weer.
quote:Bij ons kostte het 60 euro. Daarvoor krijg je een video van 20 minuten en een berg foto's. Ik geloof dat het nogal scheelt bij welke echograaf/bureau je zit. Maar de prijzen zijn wel vrij gelijk. (vrij duur dus) Ik heb em kado gekregen voor mijn verjaardag
Op woensdag 28 augustus 2002 08:37 schreef Angel22 het volgende:Wat gaaf!!!!
Hoe duur is zo'n pretecho eik? Wij willen er misschien ook een en ik ben dus wat info aan het vergaren.
Heel maf hoor voor de tweede keer zwanger zijn. Het is net alsof het voor de eerste keer is weer.
En Catootje, succes bij de dokter vandaag! (Je moest toch vandaag heen?)
Hartstikke positief en fijn: er wordt wat gedaan, en ik krijg nog een VIP behandeling ook nog.
Ik voel me kut.
Ik baal er gewoon heel erg van: ik heb een slechte makelaar, een slecht huis, een slechte baarmoeder....beeeeh!
quote:maar je bent wel een lieffie
Op woensdag 28 augustus 2002 10:19 schreef Catootje het volgende:Ik baal er gewoon heel erg van: ik heb een slechte makelaar, een slecht huis, een slechte baarmoeder....beeeeh!
quote:*schurkt tegen Justme aan* jijookjijook
Op woensdag 28 augustus 2002 10:24 schreef just me het volgende:[..]
maar je bent wel een lieffie
[opbeurmode]Mijn oppas die a.s. maandag samen met mij schittert in Lingo had precies hetzelfde probleem als jij. Geen regelmatige menstruatie en - erger - geen eisprong. Een jaar zelf geprobeerd, toen naar de gyn. Baarmoederfoto's gemaakt. Zag er allemaal goed uit. Hormoonkuur gekregen: keurige eisprong! En bij de tweede kuur: zwanger! [/opbeurmode]
quote:
Op woensdag 28 augustus 2002 10:47 schreef Rewimo het volgende:
Hee Catoot, er gebeurt nu wel wat![opbeurmode]Mijn oppas die a.s. maandag samen met mij schittert in Lingo had precies hetzelfde probleem als jij. Geen regelmatige menstruatie en - erger - geen eisprong. Een jaar zelf geprobeerd, toen naar de gyn. Baarmoederfoto's gemaakt. Zag er allemaal goed uit. Hormoonkuur gekregen: keurige eisprong! En bij de tweede kuur: zwanger!
[/opbeurmode]
(succes maandag met naar jezelf kijken op tv: ieks!)
quote:Ze is nu drie maanden zwanger en met veel plezier misselijk
Op woensdag 28 augustus 2002 10:49 schreef Catootje het volgende:[..]
Ja echt? (volgens mij heb jij mij met dit verhaal me al eens eerder opgebeurd: en weet je HET HELPT!!) Kun je dit af en toe nog es herhalen aub?
(succes maandag met naar jezelf kijken op tv: ieks!)
Ik herhaal het zo vaak als je maar wilt
quote:Nou, als je het daarvan moet hebben, geef ik je ongeveer 80% kans op een keizersnee
Op dinsdag 27 augustus 2002 21:35 schreef Sweej het volgende:Ga straks maar Maternity Ward kijken, even kijken hoe het moet.. (of vooral niet!)
Ik ben vanmorgen voor controle geweest en hij vond dat mijn buik toch wel erg vol zat! Zo'n 7 pond schatte die. Of ik nog wel kon ademhalen. Nou ja, hij zit af en toe aardig klem dusse.......eruit ermee!
Ik werd vanochtend ineens helemaal naar, steken in mijn buik en misselijk. Betekent dat iets? Of ben ik dan gewoon niet lekker?
quote:Goed plan!!!
Op woensdag 28 augustus 2002 13:37 schreef berney het volgende:
*zet hottopic vast weer aan*....
*nog ff snel sterkte wensen*
Kom op mensjes... we willen nu weer babietjes zien!
DUS... PERSEN!
Sterkte met al het pijn en inscheuren
quote:Dat programma is echt therpeutisch voor me, ik moest eerst al janken als ik de operatiekamergeluiden hoorde (al dat gepiep en de bloeddrukmeter enzo), nu alleen nog maar heel af en toe als ze het kindje eruit halen.....
Op woensdag 28 augustus 2002 11:36 schreef Rewimo het volgende:[..]
Nou, als je het daarvan moet hebben, geef ik je ongeveer 80% kans op een keizersnee
Dat lijkt haast wel standaard daar zeg. Wel herkenbaar voor me trouwens
Catootje, ik wil je graag even iets vragen niet via dit topic, kan ik je ergens bereiken, of wil je mij mailen op dineke@freemail.nl ?
Als ik vragen mag, hoe lang ben je nu "bezig"?
Ow, enne... je hebt geen waardeloze baarmoeder, je hebt lastige eitjes en daar is een hoop aan te doen hoor!
Je zult zien, komt allemaal goed!
quote:Typisch de laatste loodjes Sweej! Is je bloeddruk nog goed?
Op woensdag 28 augustus 2002 13:22 schreef Sweej het volgende:Ik werd vanochtend ineens helemaal naar, steken in mijn buik en misselijk. Betekent dat iets? Of ben ik dan gewoon niet lekker?
quote:Ik kan me de geluiden echt niet meer herinneren. Wel het eerste huiltje van Christan
Op woensdag 28 augustus 2002 14:01 schreef Dinus het volgende:[..]
Dat programma is echt therpeutisch voor me, ik moest eerst al janken als ik de operatiekamergeluiden hoorde (al dat gepiep en de bloeddrukmeter enzo), nu alleen nog maar heel af en toe als ze het kindje eruit halen.....
Ja, dat hele kleine babietje bij Maternity Ward gisteren, dat was wel even slikken zeg, dat duurde lang!
Voor mij werkt het ook wel therapeutisch. Ik kan gewoon naar elke bevalling (wat voor soort ook) kijken zonder dat ik er bang van wordt. Het enige waar ik niet tegenkan is dat verschrikkelijke geschreeuw en gejammer! (Maar ja, mag ik eik niks over zeggen want ik weet niet wat ik straks lig te doen... )
BTW, nog een kleine frusti. Vanochtend bij de VK hingen al 5 geboortekaartjes van de meiden van mijn zwangerschapsgymklasje (5 van de 7 welteverstaan!!!!!)
-zucht-
Je kon mij opvegen hoor, ik wist al maanden dat ik een jongen zou krijgen, en dat had ik hun ook gewoon verteld Afijn, om hun een plezier te doen ben ik een paar dagen later maar bevallen
Hier gaat het al wel wat beter, ik heb bedacht dat ik toch wel bof: in januari gestopt met de pil en ik mag 'nu al' naar de gynaecoloog. Vier maanden na het begin van een zeer onregelmatige menstruatie (in het begin was het namlijk wel goed) zit ik al bij de gyn, en bovendien neemt mijn huisarts persoonlijk contact op met de ziekenhuisarts! Goed, daar gaan we dan: effe de eitjes laten opschudden!!
quote:Kaaatjinggg!!!
Op woensdag 28 augustus 2002 16:08 schreef Leah het volgende:
Zo is dat Catoot!
ff de zweep over die eitjes en alles zal reg kom!
*en plop daar is de drieling *
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |