Ik had wat erover gelezen op het internet en er waren mannen die vrouwen werden, die eerst op vrouwen vielen en uiteindelijk op mannen toen ze vrouw waren. Die kans bestaat, maar is heel erg klein.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 18:18 schreef Njosnavelin het volgende:
Dat is niet niks..
Zijn er niet speciale fora voor zulke specifieke situaties?
Wat ik wel vreemd vind klinken is dat zijn seksualiteit zou veranderen.. Waarom zou hij opeens zijn gevoelens voor jou verliezen als zijn lichaam verandert?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 18:36 schreef Logician het volgende:
Laat hij ook het zaakje er af halen?Ja, dat wil hij zo snel mogelijk weghalen. Voor mij ook geen probleem eigenlijk, ik heb me fysiek altijd meer aangetrokken gevoelt tot vrouwen, en als ik met een vrouw was had ik ook niet zo'n behoefte aan penetratie. Al kan dat misschien komen door een vervelende ervaring in het verleden. Moet eerlijk zeggen dat we ook niet veel gedaan hebben op seksueel vlak en dat was voor ons beide wel prima. Of dat veranderd als hij een vrouw wordt? Denk het wel, alleen al doordat hij zichzelf dan veel beter zal voelen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij wordt je met transseksualiteit geboren net zoals met homoseksualiteit, heteroseksualiteit of biseksualiteit geboren wordt. En dat gedeelte kun je wel van jezelf ontkennen maar daar wordt je uiteindelijk niet gelukkig van, in tegendeel zelfs.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:39 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ik vind dat onterecht de illusie wordt gewekt dat je na een geslachtsverandering ineens gelukkig bent
Daar ben ik het niet mee eens. Pak er maar eens een KLB topic bij over een transgender of iets wat daarmee te maken heeft. Dan zie je de ware aard van de FOK!kertjes.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 21:13 schreef Maanvis het volgende:
[..]
mja hier op FOK! kunnen ze zichzelf wel zijn en aantonen dat ze gewoon een normaal mens zijn zonder problemen.
Maar KLB maakt alles wat bestaat belachelijkquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 21:14 schreef J.Gibbs het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens. Pak er maar eens een KLB topic bij over een transgender of iets wat daarmee te maken heeft. Dan zie je de ware aard van de FOK!kertjes.
True. Maar het is niet bepaald fijn om die dingen te lezen. Ik werd er best wel verdrietig van eigenlijk.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 21:15 schreef Nezhi het volgende:
[..]
Maar KLB maakt alles wat bestaat belachelijk
Wat is dat nou weer om alle christenen in een bepaalde hoek te zetten. Ik geloof maar vind dat een ieder het recht heeft om met zijn lijf te doen wat hij of zij naar wenst uit te zien en daar geld dit ook onder.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 21:30 schreef Nezhi het volgende:
[..]
Hij heeft zijn standpunt iig iets verbeterd vind ik, ten opzichte van de eerdere posts.
Maar de meeste mensen zijn wel bekrompen en compleet achterlijk. Tokkievolk, paupers, gristenen, etc... is er nog veel te veel van.
Gristenen zijn iets anders dan christenen, daarmee doel ik op de extreem orthodoxe christenen in de Bible Belt.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 21:33 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer om alle christenen in een bepaalde hoek te zetten. Ik geloof maar vind dat een ieder het recht heeft om met zijn lijf te doen wat hij of zij naar wenst uit te zien en daar geld dit ook onder.
Simpelweg omdat zij het niet kennen helemaal niet weten wat het inhoud zulke dingen hebben tijd nodig helaas dat verander je niet op een dag dat is met zoveel dingen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 21:39 schreef Nezhi het volgende:
[..]
Gristenen zijn iets anders dan christenen, daarmee doel ik op de extreem orthodoxe christenen in de Bible Belt.
veel mensen willen het ook helemaal niet weten en blijven lekker in hun veilige bekrompen wereldje hangen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 21:44 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Simpelweg omdat zij het niet kennen helemaal niet weten wat het inhoud zulke dingen hebben tijd nodig helaas dat verander je niet op een dag dat is met zoveel dingen.
Juist omdat het veilig is meer niet. Dat heet angst en is ergens te begrijpen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 21:46 schreef wonderer het volgende:
[..]
veel mensen willen het ook helemaal niet weten en blijven lekker in hun veilige bekrompen wereldje hangen.
Als ze het niet kennen en helemaal niets erover weten zou ik juist meer willen weten over mensen, niet zomaar afstoten van de maatschappij zonder dat je enig benul hebt van mensen. Hun eigen veiligheid komt er echt niet mee in het gedrang, dat van transgenders die het huis uit worden gezet ed. wel.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 21:44 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Simpelweg omdat zij het niet kennen helemaal niet weten wat het inhoud zulke dingen hebben tijd nodig helaas dat verander je niet op een dag dat is met zoveel dingen.
Beter dat ze uit huis gezet worden dan hun hoofd eraf. Rottige opmerking maar zo is het wel en nee dat keur ik absoluut niet goed. Het is gewoon eng en er leeft iets dat als je met zulke mensen omgaat dat je er mee besmet word.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 21:50 schreef Nezhi het volgende:
[..]
Als ze het niet kennen en helemaal niets erover weten zou ik juist meer willen weten over mensen, niet zomaar afstoten van de maatschappij zonder dat je enig benul hebt van mensen. Hun eigen veiligheid komt er echt niet mee in het gedrang, dat van transgenders die het huis uit worden gezet ed. wel.
Geloven is iets persoonlijks.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 22:00 schreef Nezhi het volgende:
Jammer dat ze hun eigen geloof dan niet goed nastreven.
De enige die van dit topic een Maanvistopic maakt ben jij zelf.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 21:46 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Neem een abo en blokkeer m'n posts, de oplossing is simpel. Anders maak je ook van dit topique alleen maar de grote maanvis show. Als niet iedereen constant zo op me zat te vitten en me troll zat te noemen dan bleef het topique erg ontopique.
Ik denk dat zijn gedachtegang niet zoveel zal veranderen. Hij is namelijk tweeslachtelijk geboren (65% vrouw, 35% man) en zijn moeder had gekozen voor een zoon, dit op afraden van de dokteren. Hij voelt zich echter wel een vrouw en hij denkt eigenlijk ook nu al voornamelijk als vrouw en niet als man, ondanks dat hij nu fysiek gezien een man is. Al heeft hij altijd het gevoel gehad een vrouw te zijn. Daar had hij ook tot de pubertijd veel kenmerken van qua uiterlijk. Nu nog wel een beetje.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 14:21 schreef VaLkyRie het volgende:
Geen partnerkant, maar wel meegemaakt van dichtbij in een vriendengroep.
Tsja, ingrijpend is toch wel het sleutelwoord. Een persoon verandert niet alleen lichamelijk, maar ook geestelijk. Is het niet door de hormonen, dan toch wel door het feit dat iemand zichzelf opnieuw moet uitvinden. Het is dus geen uitsluitend cosmetische ingreep. Binnen de vriendengroep hadden we allemaal het idee dat er iemand weg was waarvoor we iemand anders terugkregen. Bij het opnieuw uitvinden van zichzelf hoorde ook experimenteren op seksueel vlak. Van hetero naar bi en weer naar homo. Wat de stand van zaken nu is weet ik niet, contact is verwaterd.
Ik had het idee dat de uiteindelijk transformatie werd gezien als een eindpnt. Zo van 'dan klopt alles' maar volgens mij was het eerder een beginpunt en alle begin is moeilijk.
Oh, dan is zij dus intersex? Wel ietsjes anders dan transgender zijn!quote:Op woensdag 24 oktober 2012 14:37 schreef Lillian_88 het volgende:
[..]
Ik denk dat zijn gedachtegang niet zoveel zal veranderen. Hij is namelijk tweeslachtelijk geboren (65% vrouw, 35% man) en zijn moeder had gekozen voor een zoon, dit op afraden van de dokteren. Hij voelt zich echter wel een vrouw en hij denkt eigenlijk ook nu al voornamelijk als vrouw en niet als man, ondanks dat hij nu fysiek gezien een man is. Al heeft hij altijd het gevoel gehad een vrouw te zijn. Daar had hij ook tot de pubertijd veel kenmerken van qua uiterlijk. Nu nog wel een beetje.
Niet meer nu he. Zijn moeder heeft alle vrouwelijke geslachtskenmerken weg laten halen, mijn vriend heeft het ook nooit geweten.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:39 schreef Nezhi het volgende:
[..]
Oh, dan is zij dus intersex? Wel ietsjes anders dan transgender zijn!
Klopt, die had ik gelezen. Ik vraag me alleen wel af in hoeverre dat nog zal gaan lukken. De ene is namelijk wel lesbisch (niet bi), en van wat ik begrijp, het er niet helemaal mee eens dat hij (Marco) ineens een op en top hetero relatie wilt hebben met alles d'r op en d'r aan (hij wil zelfs ontkennen dat hij ooit Erica was), terwijl ze nouja niet een 'echt' hetero stel zijn.Vraag me bij hun erg af of het na april 2013 nog wel gaat lukken, als Marco zijn operatie ondergaat voor een penis. Ik denk dat het uiteindelijk zal gaan wringen.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:01 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Daar stond toevallig laatst een artikel over op de site Vice, maar dan van een lesbisch stel waarvan één iemand man werd.
http://www.vice.com/read/lesbians-no-longer
Hoe was dat voor jou?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 20:01 schreef oLexie het volgende:
Jeetje! Heel veel sterkte hiermee. Ik heb een vriend, maar hij is voor mij altijd al een jongen geweest, ben er twee jaar geleden pas achter gekomen dat hij een meid is geweest.
Nee, hij is echt een typische jongen. Zuipt bier, zit met zijn benen wijd, klinkt als een man, beweegt als een man. Het enige waaraan ik dacht van 'verrek!' is zijn naam, die heeft hij gewoon gehouden maar is niet vrouwelijk als in Saskia.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 21:49 schreef Lillian_88 het volgende:
[..]
Hoe was dat voor jou?zag je iets anders aan hem dan bij andere jongens?
Anne?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 22:10 schreef oLexie het volgende:
[..]
Nee, hij is echt een typische jongen. Zuipt bier, zit met zijn benen wijd, klinkt als een man, beweegt als een man. Het enige waaraan ik dacht van 'verrek!' is zijn naam, die heeft hij gewoon gehouden maar is niet vrouwelijk als in Saskia.
We hadden geen relatiequote:Op donderdag 25 oktober 2012 22:12 schreef Lillian_88 het volgende:
[..]
Anne?misschien wel een beetje persoonlijk, maar merkte je verschil daar beneden?
Oh okay sorry ik dacht dat het je vriend was.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 22:20 schreef oLexie het volgende:
[..]
We hadden geen relatieDus nooit gezien, ik kijk ook niet echt naar kruizen bij mannen.
Ik heb er ook geen moeite mee dat hij wilt veranderen. Als hij dat graag wilt moet hij dat doen, ongeacht wat de omgeving vindt, en gelukkig ervaart hij dat ook zo. Ik hoop alleen dat het uiteindelijk geen gevolgen heeft voor onze relatie, tenminste, in negatieve zin. Hij heeft vandaag met een koppel gesproken waarmee 't voor de transitie prima ging, maar toen de man eenmaal een vrouw was hij totaal geen gevoelens meer had voor vrouwen. Dat vind ik wel eng, want ik wil hem (haar, misschien in de toekomst) niet kwijt.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 22:53 schreef Seven. het volgende:
Ik ken een aantal transgenders. Ik heb er geen moeite mee, go with the flow enzo. Ook mensen met een wisselende seksualiteit of wisselende zelf-identificatie geen moeite mee. Iemand is op dat moment wie hij of zij is en over een half jaar kan diegene anders in zijn vel zitten. Dat is met mainstream hetero's echt niet anders, mensen veranderen.
Echter, wat me opvalt is dat de reacties uit de omgeving dit soort transities moeilijk maken, omdat onze maatschappij sterk gericht is op 'mannelijk' en 'vrouwelijk'.
Maak je nu nog maar geen zorgen. Het kan heel goed zijn dat ze na de transitie nog steeds dezelfde gevoelens voor je heeft.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:14 schreef Lillian_88 het volgende:
[..]
Ik heb er ook geen moeite mee dat hij wilt veranderen. Als hij dat graag wilt moet hij dat doen, ongeacht wat de omgeving vindt, en gelukkig ervaart hij dat ook zo. Ik hoop alleen dat het uiteindelijk geen gevolgen heeft voor onze relatie, tenminste, in negatieve zin. Hij heeft vandaag met een koppel gesproken waarmee 't voor de transitie prima ging, maar toen de man eenmaal een vrouw was hij totaal geen gevoelens meer had voor vrouwen. Dat vind ik wel eng, want ik wil hem (haar, misschien in de toekomst) niet kwijt.
En tja, dat komt naar mijn mening vooral door de media die een soort ideaalbeeld creeëren waar iedereen maar op moet lijken. Ik weet zeker dat er mensen zijn die mij ook niet 'vrouwelijk' vinden, want ik ben nu eenmaal geen meisje meisje. Zo hou ik bijvoorbeeld niet van manicuren/pedicuren/shoppen e.d. en sommigen begrijpen dat dus écht niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |