Ik negeer je.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 08:57 schreef Godtje het volgende:
Stoppen met je baan als het je niet leuk vindt.
Andere optie is niet zeiken als een klein wijf.
Nou, voorlopig heeft ie nog geen kinderen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 09:08 schreef RetepV het volgende:
Besef je ook dat jouw vriendin van jou verwacht dat je die problemen oplost? Zij wil een gezin stichten, kinderen krijgen. Jij moet voor de stabiele situatie zorgen waarin de kinderen zo goed mogelijk op kunnen groeien. Je wil toch het beste voor je kinderen? Jij bent de enige die daar voor zal zorgen. Niemand anders.
Ja, je vrouw zal er zelf voor zorgen als jij dat niet doet. Zij cijfert zichzelf wel weg voor haar kinderen, ik heb genoeg vrouwen dat zien doen.
Dus hier heb je je doel...
Als jouw baan niet helpt richting je doel, dan moet je een andere baan zoeken. Het heeft geen zin tijd te verspillen met iets wat niet richting je doel helpt.
Ik wijs je niet terecht, ik geef gewoon de zaken van het leven weer zoals ze zijn.
Heb je niet tot doel om een gezin te hebben en kinderen groot te brengen, dan kun je beter vrijgezel zijn. Maar dan moet je wel iets anders vinden om voor te leven. Bijvoorbeeld je werk.
Hij heeft een vriendin. Ik ga er van uit dat het in haar planning zit om kinderen te krijgen. En daarmee zit het ook in zijn planning. Tenzij hij zijn vriendin alleen maar heeft om makkelijk seks te hebben.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 09:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, voorlopig heeft ie nog geen kinderen.
Ik vind dat je nogal doordraaft. Je weet niet eens of ze wel kinderen willen, man. Maar toch moet hij nu al zijn best doen voor zijn kinderen?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 09:12 schreef RetepV het volgende:
[..]
Hij heeft een vriendin. Ik ga er van uit dat het in haar planning zit om kinderen te krijgen. En daarmee zit het ook in zijn planning. Tenzij hij zijn vriendin alleen maar heeft om makkelijk seks te hebben.
?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 09:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik vind dat je nogal doordraaft. Je weet niet eens of ze wel kinderen willen, man. Maar toch moet hij nu al zijn best doen voor zijn kinderen?
quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 09:28 schreef RetepV het volgende:
[..]
?
Waarom zou je op zijn leeftijd een vriendin hebben als je niet het plan hebt een gezin te stichten? Dan kun je beter vrijgezel blijven en lol trappen. 70% van de Nederlanders is vrijgezel. Waarom zou je je binden als je daar verder niks mee doet? Belastingtechnische redenen? Omdat je moeder het zo graag wil?
Een gezin is hard werk voor een man. Mijn vader heeft 40 jaar lang 5 dagen in de week 8 uur gewerkt. Niet omdat hij het werk leuk vond, maar omdat hij een gezin wilde en daar het allerbeste voor wilde.
Denk jij dat het tegenwoordig anders is? Ja, op TV is het anders, maar de realiteit is nog steeds hetzelfde.
Dus ALS de TS een gezin als doel heeft, DAN zal hij daar hard voor moeten werken. En dan heeft hij een doel in zijn leven en is zijn gevoel van doelloosheid dus weg.
Als het probleem is dat TS misschien eigenlijk helemaal geen gezin wil hebben, dan is het beter als hij zijn vriendin dumpt. Dan heeft hij meer tijd over voor zijn werk en hoeft hij geen schuldgevoelens meer te hebben.
Allemaal oplossingen.
Ik denk dat TS geen keuzes durft te maken, dat hij probeert iedereen tevreden te houden. En daarmee verwaarloost hij zijn eigen plannen. Toch is zijn leven van hemzelf, en de enige die zich om zijn leven bekommert is hijzelf. Dus hijzelf moet keuzes maken en mensen teleurstellen. Dan blijft alleen de keuze over wie hij moet gaan teleurstellen.
Well, zijn oom teleurstellen lijkt me de meest voor de hand liggende optie. Betere baan zoeken, dichterbij, betere arbeidsvoorwaarden, een baas waar je op kan schelden omdat hij geen familie is, etc.
Kun je nou werkelijk niet verzinnen waarom?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 09:28 schreef RetepV het volgende:
Waarom zou je op zijn leeftijd een vriendin hebben als je niet het plan hebt een gezin te stichten?
Ik zie dat het allemaal vrouwen zijn die deze mening verkondigen...quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 09:30 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Dus als je begin 20 bent en een relatie hebt, ben je al meteen met kinderen bezig?
Wie weet willen ze wel helemaal geen kinderen.
Wat een onzin loop je hier te verkondigen zeg.
Wat lul je?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 09:35 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik zie dat het allemaal vrouwen zijn die deze mening verkondigen...
Tenzij je zelf werk hebt, hoop ik toch echt dat je waardeert hoeveel shit je man op zich neemt om het je naar de zin te maken.
Wist je dat zelfs nu nog Nederlandse vrouwen gemiddeld 4 jaar ouder worden dan Nederlandse mannen? Denk je dat dat komt omdat de Nederlandse vrouwen zo sterk zijn? Nee, dat komt omdat de gemiddelde Nederlandse man zo hard werkt voor zijn gezin.
Maar leef gerust verder in je droomwereldje hoor. Als jouw man wil dat jij dat doet, dan is dat zijn goed recht.
Hè? In welk droomwereldje leef ik, volgens jou?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 09:35 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik zie dat het allemaal vrouwen zijn die deze mening verkondigen...
Tenzij je zelf werk hebt, hoop ik toch echt dat je waardeert hoeveel shit je man op zich neemt om het je naar de zin te maken.
Wist je dat zelfs nu nog Nederlandse vrouwen gemiddeld 4 jaar ouder worden dan Nederlandse mannen? Denk je dat dat komt omdat de Nederlandse vrouwen zo sterk zijn? Nee, dat komt omdat de gemiddelde Nederlandse man zo hard werkt voor zijn gezin.
Maar leef gerust verder in je droomwereldje hoor. Als jouw man wil dat jij dat doet, dan is dat zijn goed recht.
wat een onzinquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 09:12 schreef RetepV het volgende:
[..]
Hij heeft een vriendin. Ik ga er van uit dat het in haar planning zit om kinderen te krijgen. En daarmee zit het ook in zijn planning. Tenzij hij zijn vriendin alleen maar heeft om makkelijk seks te hebben.
Studie is me altijd makkelijk af gegaan, maar om nou te zeggen dat ik me toen altijd prettig voelde. Gekke is dat altijd periodes heb gehad van pure ellende. Dit heeft er eigenlijk altijd ingezeten. Ik had absoluut niet verwacht dat alles prettig zou verlopen, maar gezien de werkzaamheden op het moment, de reistijd en daarmee dagen is het allemaal wel erg extreem aan het worden.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 09:02 schreef RetepV het volgende:
Betere baan zoeken, dichterbij. Praat met je baas en zeg dat je 2 uur reistijd niet trekt. Probeer een oplossing te vinden.
Hallo, een leuk leven krijg je niet aangereikt. Je moet er hard voor werken. Zeker in de eerste jaren van je leven. Je moet oplossingen voor je problemen vinden, en het resultaat moet een leuk leven zijn.
Ik lees hier een beetje dat je zelfmoordgedachten hebt omdat je hard moet werken... :/
Natuurlijk val je in een dip na je studie. Je moet het nu allemaal zelf doen. Niemand die je meer iets toegeeft of je in de watten legt. Ik ben verbaasd dat je je dat nu pas realiseert. Heb je rijke ouders?
Je hebt op veel punten gelijk, echter vind ik het erg zwart wit. Er zijn meerdere wegen naar rome, naar je doel. Ik vraag me alleen af of dat deze is. Gezien de huidige situatie met werkloosheid etc. mag ik absoluut niet klagen met mijn baan. Toch heb ik alleen maar in mijn hoofd dat het me niet bevalt etc. etc. etc. Ik twijfel enorm of dit wel hetgeen is wat ik wil doen. Ik ben nu erg met economische aspecten bezig, terwijl ik op sociaal niveau me vaak prettiger vind.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 09:08 schreef RetepV het volgende:
Besef je ook dat jouw vriendin van jou verwacht dat je die problemen oplost? Zij wil een gezin stichten, kinderen krijgen. Jij moet voor de stabiele situatie zorgen waarin de kinderen zo goed mogelijk op kunnen groeien. Je wil toch het beste voor je kinderen? Jij bent de enige die daar voor zal zorgen. Niemand anders.
Ja, je vrouw zal er zelf voor zorgen als jij dat niet doet. Zij cijfert zichzelf wel weg voor haar kinderen, ik heb genoeg vrouwen dat zien doen.
Dus hier heb je je doel...
Als jouw baan niet helpt richting je doel, dan moet je een andere baan zoeken. Het heeft geen zin tijd te verspillen met iets wat niet richting je doel helpt.
Heb je niet tot doel om een gezin te hebben en kinderen groot te brengen, dan kun je beter vrijgezel zijn. Maar dan moet je wel iets anders vinden om voor te leven. Bijvoorbeeld je werk.
Ik wijs je niet terecht, ik geef gewoon de zaken van het leven weer zoals ze zijn.
Hier ben ik het wel mee eens. Onddanks dat ik een grote kinderwens heb, ben ik (en zij ook) momenteel absoluut te jong (ik vind 24 nog te jong). Desondanks denk ik dat ik juist in deze beginjaren moet "schitteren" om later ook nog van mijn kinderen te genieten.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 09:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik vind dat je nogal doordraaft. Je weet niet eens of ze wel kinderen willen, man. Maar toch moet hij nu al zijn best doen voor zijn kinderen?
Grappig dat je dat opnoemt. Want voorheen (voor dit project) werkt ik minimaal 50 uur in de week tot max 70. Niet om stoer mee te doen, maar ik had daar geen enkel probleem mee. Nu ik op dit project zit bedenk ik me plots, voor wie doe ik dit. De mensen zijn niet leuk (binnen dit project), sfeer is slecht, reistijd kost me heel veel energie en daardoor heb ik in de avond minder zin en tijd om nog te werken of andere leuke dingen te doen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 09:37 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Wat lul je?
Ik werk gewoon fulltime hoor, al dan niet meer. Net zoals heel veel vrouwen.
Met je boehoe mijn vader werkte 5 dagen per week 8 uur per dagDat is ook echt ontzettend zwaar ja
Er zijn genoeg mensen die 50-60 uur per week werken.
Ben ik ook bang voor. Al zegt ze dat dat niet zal gebeuren, maarja vrouwquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 09:43 schreef FroazZ het volgende:
Zoek een andere baan, of misschien is thuiswerken een optie? Als je geen tijd meer kan besteden met je vriendin heeft zij het ook snel gezien, dan ben je nog verder van huis.
Eens. De duur van deze opdracht is moeilijk in te schatten. Ik heb wel gemerkt dat dit soort projecten altijd ergens in het land zijn met nieuwe mensen etc. Terwijl ik juist een basis om me heen nodig heb.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 10:06 schreef rhubarbje het volgende:
Die zelfmoord gedachten komen alleen doordat je je werk niet leuk vind?
Sorry dat vind ik wel een beetje raar
het leven is nou eenmaal zo...
Soms moet je dingen doen die niet tof zijn
hoe lang duurt die opdracht nog?
Als het echt lang is kun je van baan switchen overwegen maar in de huidige economie zou ik zeker niet met een baan stoppen voor ik een andere had
en als je echt zo depressief bent van alleen dit zou ik ook terug gaan naar de psych om te leren dealen met het leven.want als er dan een keer echt wat gebeurd trek je het helemaal niet
Dat is wellicht iets waar ik rekening mee moet houden. Ik wordt wel volledig uit me "vertrouwde straatje" gehaald en laten we hopen dat dit me in de toekomst alleen maar voordeel oplevert.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:29 schreef Lienekien het volgende:
Ik begrijp dat je het niet leuk vind. Maar je doet wel goede werkervaring op en dat gaat je nog enorm van pas komen als je over een tijdje ergens anders aan de slag wilt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |