abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118278469
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_118278643
Normaal kom ik hier altijd via MyAT... Maar wat in de hel is dat voor TT in het SHJN SC topic :?
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_118278864
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 13:30 schreef V1z0R het volgende:
Normaal kom ik hier altijd via MyAT... Maar wat in de hel is dat voor TT in het SHJN SC topic :?
die volg je ook? / netwakker
pi_118278905
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2012 13:36 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

die volg je ook? / netwakker
Nee, na openen nieuw topic in reeks kwam ik op de lifestyle pagina en zag die TT, waande me al in KLB :D
pi_118280734
het nadeel van 's avonds zo lang liggen kletsen is dat ik nu gaar ben! En de dag is nog niet om...
pi_118281221
Flubbervoeten, ik heb op dit moment flubberbenen van de spierpijn. Deed net een wandeling en ik zakte gewoon telkens door mijn knieën van de spierpijn :')
pi_118281607
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 14:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
Flubbervoeten, ik heb op dit moment flubberbenen van de spierpijn. Deed net een wandeling en ik zakte gewoon telkens door mijn knieën van de spierpijn :')
Dagje rust nemen is geen optie?
pi_118281665
:D
Eerste keer hardlopen toch?

Wordt vanzelf wel minder :P
pi_118281833
@Purruche: het bos zag er zo mooi uit dat ik er persé even in wilde wandelen. De kleuren van de herfst maken mij zo blij. Alleen de wandeling heb ik toch wat korter gemaakt dan ik wilde :')
Alleen het was wel heerlijk :) Ik heb echt genoten

@V1z0R: Inderdaad, en daar ga ik ook vanuit. Alleen ik moet mezelf toch even keihard uitlachen
pi_118282303
Hopelijk ben ik vandaag op tijd klaar, heb zin om de bossen onveilig te maken! Dus nog even knallen!
pi_118282373
Zoooo, weer terug van eten shoppen. Morgen eten we: kip met parmaham, salie en marsalawijn en als toetje een italiaanse notentaart met limoncellocreme (als hij lukt) :')
pi_118282427
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 15:04 schreef the85mc het volgende:
Hopelijk ben ik vandaag op tijd klaar, heb zin om de bossen onveilig te maken! Dus nog even knallen!

:? :')
  maandag 22 oktober 2012 @ 15:08:44 #13
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_118282456
quote:
5s.gif Op maandag 22 oktober 2012 15:08 schreef V1z0R het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_118282473
quote:

[..]

[ afbeelding ]
pi_118282585
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 14:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
En jij wilde vandaag gewoon weer omdat je bang was dat de rustdagen nutteloos waren? :D :D
Ja doei.
pi_118282721
Heb nooit overwogen om in lange regenjas te gaan mtben. Viz, je hebt me op ideeen gebracht!
Dus hou nu.nl maar vast in de gaten :D
pi_118282775
quote:

[..]

[ afbeelding ]
:+ _O-

Overigens, melk is echt zoooo lekker :9
pi_118283415
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 15:11 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

En jij wilde vandaag gewoon weer omdat je bang was dat de rustdagen nutteloos waren? :D :D
Toen ik vanochtend op een stoel zat, en een beetje heen en weer wobbelde door mijn kamer was het niet zo erg. Alleen toen ik ging wandelen hadden mijn spieren zoiets van "whoooooo, stop eventjes"
pi_118283545
Voor vandaag :

O : 1 boterham met pindakaas
T : boterham met pindakaas
L : 2 boterhammen met grilworst
T : Tosti
D : Kip jamalaya (van Knor)
T : Noten oid
Op zaterdag 1 september 2012 20:43 schreef Tim86 het volgende :
Wedden bij de Toto is hetzelfde als betalen om een crackhoer neuken wanneer je zelf een fotomodel thuis hebt zitten.
  Vis een optie? maandag 22 oktober 2012 @ 15:38:05 #21
70532 loveli
N
pi_118283818
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Dit is niet echt het moment om te melden dat ik een boswandeling ga maken, of wel?
crap in = crap out
pi_118283865
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 15:32 schreef marcie216 het volgende:
Voor vandaag :

O : 1 boterham met pindakaas
T : boterham met pindakaas
T : Tosti
D : Kip jamalaya (van Knor)
T : Noten oid
waar zijn je groenten en fruit en zuivel?
  Vis een optie? maandag 22 oktober 2012 @ 15:39:12 #23
70532 loveli
N
pi_118283882
In regenjas.
crap in = crap out
pi_118283938
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 15:38 schreef Perruche het volgende:

[..]

waar zijn je groenten en fruit en zuivel?
Ik weet niet of er groenten bij het eten zit. Zuivel is weg :P
Wedden bij de Toto is hetzelfde als betalen om een crackhoer neuken wanneer je zelf een fotomodel thuis hebt zitten.
pi_118284184
Lijstje:
O: dubbele vk bth kaas
T: kleine vk bth met dun nutella
L: fajita met kip en bonen, salade met frisee, komkommer, courgette, tomaat en olijfolie
T: flinke hand macadamias, rode paprika
B: 2x20 minuten fietsen
D: is een pasta'tje met tomaat acceptabel? Of een courgettesoepie met aardappel als extra vulling?
T: eventueel nog yoghurt met appel
pi_118284478
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 15:11 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik meen me te herinneren dat er niets mis is met wandelen de dag nadat je gerend hebt, om je gewrichten/spieren een beetje soepel te houden?

Ik zit de hele dag op mn luie kont (behalve als ik naar de waterkoker, toilet of kantine loop) en ga dat lekker de komende maanden volhouden tot tentamens en literatuur voorbij zijn :+.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_118284565
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 15:50 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Ik meen me te herinneren dat er niets mis is met wandelen de dag nadat je gerend hebt, om je gewrichten/spieren een beetje soepel te houden?

Ik zit de hele dag op mn luie kont (behalve als ik naar de waterkoker, toilet of kantine loop) en ga dat lekker de komende maanden volhouden tot tentamens en literatuur voorbij zijn :+.
Dat zeg ik toch ook nergens?
Ja doei.
pi_118284633
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 15:52 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch ook nergens?
Ah foute interpretatie van mij dan, excuus. Ik interpreteer :D nog steeds als sarcastische smiley.
pi_118284731
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 15:54 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Ah foute interpretatie van mij dan, excuus. Ik interpreteer :D nog steeds als sarcastische smiley.
Crossposts, denk ik dan :+ Want in het hardlooptopic vroeg ze over rustdagen tussen de hardloopschemadagen door en of dat juist niet een opbouw in conditie zou stremmen :P Vandaar!
Ja doei.
pi_118284777
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 15:56 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Crossposts, denk ik dan :+ Want in het hardlooptopic vroeg ze over rustdagen tussen de hardloopschemadagen door en of dat juist niet een opbouw in conditie zou stremmen :P Vandaar!
Ooooh. Ja nee daar lees ik dan net weer niet mee :+.
pi_118284824
Als je 'm gewoon dichthoud loveli dan niet hoor :)
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 15:16 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

:Y
Roep ik al eeuwen :9
  Vis een optie? maandag 22 oktober 2012 @ 16:00:36 #32
70532 loveli
N
pi_118284962
Melk wordt vooral lekker door er cacao, suiker en slagroom aan toe te voegen. En marshmallows.
crap in = crap out
pi_118284969
Sorry! Bij die wandeling had ik geen enkele bij bedoeling, behalve dan dat ik wilde genieten van de kleurige blaadjes en mijn energie kwijt wilde o.O Geen sportieve bedoelingen of wat ;)
  maandag 22 oktober 2012 @ 16:02:43 #34
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_118285069
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 16:00 schreef loveli het volgende:
Melk wordt vooral lekker door er cacao, suiker en slagroom aan toe te voegen. En marshmallows.
Dat. Melk :{w. Alleen karnemelk is wel ok.

Lijstje:

O: kom kwark met banaan
L: 2 bruine bolletjes met kaas
T: appel
D: ik dénk stamppot rauwe andijvie :9
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_118285674
Iemand een idee waar ik (zeer goedkoop) witte schmink kan kopen? Feestje eind van de week (thema: haloween) en ik heb bedacht als een soort bloody mary/vaag eng figuur te gaan:

maandag 22 oktober 2012 @ 16:15:21 #36
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_118285725
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 15:54 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Wahow dan ben ik in jouw optiek echt een giga-sarcastische persoon! :+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_118285744
ola!

Pff, wat heb ik onrustig geslapen vannacht....volgens mijn lief :X Schijnbaar heb ik 'm voor z'n kop gemept en ik was bang dat ik uit bed zou vallen als ik van 'm weg zou schuiven :') En we hebben een giga bed dus dat kan niet eens _O-

Ik herinner me niks van bovenstaande en heb heerlijk geslapen O+

Lijstje vandaag:

O: havermoutsmoothie
T: rijstwafels met kipfilet
L: omelet met groenten en 2 eitjes
T: rijstwafels met amandelpasta
D: 1/2 portie gewokte kip en groenten en rijst
S: fitness
T: andere helft van de maaltijd
T: 1/2 blikje tonijn met olijfolie
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_118285897
ik ga weer proberen om de komende weken regelmatig te sporten, de laatste weken lukt het niet om netjes 3x keer te gaan. Ik kom niet verder dan 2 keer.
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_118286569
Mijn lief heeft een grafiek in Excel voor me geknutseld waarin ik m'n gewichtsverlies kan bijhouden. O+. :D.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  maandag 22 oktober 2012 @ 16:39:25 #40
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_118287130
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 15:16 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Helemaa mee eens, koude verse melk... Dan tis echt mijn grote valkuil :')

Lekker he Cots, flabberbenen :D

Ben wel een beetje moe na 3 nachten van 4 uur :')

Lijst
O: kwark vla
T's: appel, peer, mandarijn, halve komkommer, cup a soup kerrie, boterham kaas
L 2 bogerhammen kaas, tomaat, 2 bekers melk, grote kom tomatencremesoep met ballen
T's: blokje choco, 2 toastjes met FA, rauwe wortels
D: veeul boerenkoolstamppot, stukje rookworst, halve tartaar, gebakken ui, mosterd, augurken, zilverui, roomkaas, jus
T: cola berenburg, morgen dag weekend *O*
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_118287380
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 16:29 schreef DevilsAndDust het volgende:
Mijn lief heeft een grafiek in Excel voor me geknutseld waarin ik m'n gewichtsverlies kan bijhouden. O+. :D.
Ik heb daar een app voor :@ :D. Werkt best wel motiverend, zo'n dalend lijntje!
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_118287385
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 16:18 schreef _aurum_ het volgende:
ik ga weer proberen om de komende weken regelmatig te sporten, de laatste weken lukt het niet om netjes 3x keer te gaan. Ik kom niet verder dan 2 keer.
ik doe met je mee. Al ga ik voor 2x in de week, dat lijkt met het meest haalbaar, tegenwoordig. Vandaag niet, want a ben ik kapot en b werd ik wakker met rugpijn, die maakt dat ik al moelijk de trap op en neer loop. Vanavond lekker in bad, misschien helpt dat.
pi_118287608
Lijstje

O: boterham kipkerriesalade, 2 mandarijnen
T: appel, gekookt ei
L: 2 boterhammem hummus + paprika
T: wortels, nootjes, 1 toffifee
D: kedgeree met makreel
T: ? Handje kruidnoten of een bakje kersenyoghurt
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_118288246
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 16:00 schreef loveli het volgende:
Waarheid als een koe :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118288469
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 16:14 schreef Chicolate het volgende:
Iemand een idee waar ik (zeer goedkoop) witte schmink kan kopen? Feestje eind van de week (thema: haloween) en ik heb bedacht als een soort bloody mary/vaag eng figuur te gaan:

[ afbeelding ]
Action? Voor al uw rotzooi :+

Ik heb gesport vandaag *) en ik heb een abonnement dus ik moet wel :')

Daglijstje:
Pre-O: appel
O: dubbele boterham pindakaas
B: slapen
B: 10 minuten fietsen, 15 minuten hardlopen, 10 minuten roeien, 20 minuten fietsen
T: overrijpe pruimen :9 ( :') )
D: courgettesoep met croutons en spekjes
T: weet ik nog niet
pi_118290005
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2012 16:44 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Ik heb daar een app voor :@ :D. Werkt best wel motiverend, zo'n dalend lijntje!
Wat is dei app :@?

En heb naar jullie geluisterd :

O : 1 boterham met pindakaas + glas appelsap
T : 1 boterham met pindakaas
T : Tosti ham-kaas
D : Gerecht van knor met een klein beetje champignons
T : Banaan

Redelijk lijstje lijkt mij!
pi_118290175
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 16:29 schreef DevilsAndDust het volgende:
O+
pi_118290415
Ik heb een baggerlijstje qua hoeveelheid. Ik slaap al twee nachten te diep. Gevolg: te lang op mijn rug liggen, dus die zakt in. Natuurlijk zakken organen mee, dus enorme pijn en misselijkheid vanmorgen. Gelukkig voel ik mij nu na de yoga een stuk sterker, dus zo lekker eten.

O: Speltboterham met olijfolie, een gekookt ei en thee met melk
L: verse courgette-spinaziesoep met parmezaanse kaas en wederom een gekookt ei
S: 1 uur en 15 min yoga
D: verse pizza, ranja-spa
T: smootie van banaan, sinaasappelsap, cranberries en griekse yoghurt (om de schade in te halen) :')
pi_118291481
Lijstje:
O: griekse yoghurt met honing
T: kwarktaart
L: stukje quiche van gisteren
T: 2 pepers gevuld met roomkaas
B: 1,5 uur wandelen
D: enorme berg gegrillde groente, 2 speklapjes
T: ongezouten pecannoten, ijskoffie
pi_118293412
O : 1 boterham met pindakaas + glas appelsap 280kcal
T : 1 boterham met pindakaas - 180kcal
L : 2 boterhammen met grilworst - 300kcal
T : Tosti ham-kaas - (hoeveel zit hier in?) 350kcal?
D : Gerecht van knor met een klein beetje champignons - 750kcal
T : Banaan 130kcal

Genoeg kcal, mooi eronder :D
  maandag 22 oktober 2012 @ 19:20:37 #51
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_118294059
Eten we wel genoeg?

Hier was het 3 grote borden met stamppot boerenkool (vrij groen) met veel azijn, mosterd, agurk, zilverui, kwart rookworst, halve tartaar (met gebakken ui en champignons) en wat jus en philadelphia.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  maandag 22 oktober 2012 @ 19:20:55 #52
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_118294074
En nu BZV kijken, kan nog mooi voordat mijn lief naar het werk moet.
pi_118294166
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 19:07 schreef marcie216 het volgende:
O : 1 boterham met pindakaas + glas appelsap 280kcal
T : 1 boterham met pindakaas - 180kcal
L : 2 boterhammen met grilworst - 300kcal
T : Tosti ham-kaas - (hoeveel zit hier in?) 350kcal?
D : Gerecht van knor met een klein beetje champignons - 750kcal
T : Banaan 130kcal

Genoeg kcal, mooi eronder :D
Ik zou toch proberen om je ouders meer groenten in het eten te laten verwerken marcie! Zo krijg je echt te weinig voedingsstoffen binnen. Ik zeg vaak: als je het nog niet lekker vindt, is het gewoon nog niet lekker klaar gemaakt. Het kan echt. Mijn schoonmoeder is ook vaak verbaast over wat haar zoon tegenwoordig eet ;)
pi_118294291
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2012 19:22 schreef An24 het volgende:

[..]

Ik zou toch proberen om je ouders meer groenten in het eten te laten verwerken marcie! Zo krijg je echt te weinig voedingsstoffen binnen. Ik zeg vaak: als je het nog niet lekker vindt, is het gewoon nog niet lekker klaar gemaakt. Het kan echt. Mijn schoonmoeder is ook vaak verbaast over wat haar zoon tegenwoordig eet ;)
Hoeveel moeten we dan er nog bij doen? Een stuk fruit en klein beetje groente op een dag is toch gewoon goed?
Mijn moeder lust zelf bijna geen groente, ze gaat niet koken wat ze zelf niet lust.
Of is dit eigenlijk helemaal niet goed :@?
pi_118294436
Lekker gefietst! Topweer!
En ging nog goed ook! Merkte er weinig van dat ik minder koolhydraten eet. Maar was ook niet heel lang gegaan, iets langer dan een uurtje. Laatste 5 km er nog even rond de 35 km/u uitgeperst.
pi_118294502
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 19:25 schreef marcie216 het volgende:

[..]

Hoeveel moeten we dan er nog bij doen? Een stuk fruit en klein beetje groente op een dag is toch gewoon goed?
Mijn moeder lust zelf bijna geen groente, ze gaat niet koken wat ze zelf niet lust.
Als je moeder geen groenten kookt, kan je misschien zelf in ieder geval wat op je brood doen! Dat is nog eens erg lekker ook. Er zijn heel veel groenten die zich daar voor lenen, maar misschien is het makkelijkst voor jou om wat uit een zakje rauwkost te nemen.

Wel echt vreemd hoor, dat jullie thuis geen groenten eten!
pi_118294555
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 19:29 schreef conleche het volgende:

[..]

Als je moeder geen groenten kookt, kan je misschien zelf in ieder geval wat op je brood doen! Dat is nog eens erg lekker ook. er zijn heel veel groenten die zich daar voor lenen, maar misschien is het makkelijkst voor jou om wat uit een zakje rauwkost te nemen.

Wel echt vreemd hoor, dat jullie thuis geen groenten eten!
We eten wel groenten, maar niet zo veel. Bv in een schotel vaak boontjes. Bij aardappelen meestal sla etc
We eten zeker 3/4 x per week gewoon groente
pi_118294631
Lijstje:

O: yoghurt
T: appel en bth filet americain
L: bth palingworst, bth filet americain, bth kipsate
T: pruim en mandarijn
D: aardappels/boontjes/worst en groentesoep
T: bakje vla

Ik geloof dat ik best tevreden ben over vandaag :@
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
pi_118294671
quote:

[..]

Mjah, niet alleen er bij, maar ook er in. Je moeder heeft de verantwoordelijk om je gezond te laten opgroeien. Over het algemeen moet je negen keer proeven om iets lekker te gaan vinden. Ik kan me niet voorstellen dat je moeder alle groenten negen keer heeft geproeft en ook nog eens negen keer op verschillende manieren heeft klaargemaakt. Ga samen leren proeven en eten desnoods. Bovendien stond ik ook al op mijn twaalfde met of voor mijn ouders te koken. Maak er een leuke gezamelijke bezigheid van. Zo wordt leren eten leuk!
pi_118294755
lijst
• yoghurt met een beetje cruesli
• broodmaaltijd, 3 boterhammen, 5 krekkers
• 1 glas koude gluhwein
• avondeten: rode bieten met feta, gekookte kool met kummel, klein aardappeltje, karbonade, jus
• toe: grote bak frambozen, beetje appelmoes, gezoetstofte magere kwark

Gister de keuken gewit, vandaag rode bieten gekookt, ontveld en gesneden. Heb aan uniekhoorn gedacht :D.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_118294776
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2012 19:32 schreef An24 het volgende:

[..]

Mjah, niet alleen er bij, maar ook er in. Je moeder heeft de verantwoordelijk om je gezond te laten opgroeien. Over het algemeen moet je negen keer proeven om iets lekker te gaan vinden. Ik kan me niet voorstellen dat je moeder alle groenten negen keer heeft geproeft en ook nog eens negen keer op verschillende manieren heeft klaargemaakt. Ga samen leren proeven en eten desnoods. Bovendien stond ik ook al op mijn twaalfde met of voor mijn ouders te koken. Maak er een leuke gezamelijke bezigheid van. Zo wordt leren eten leuk!
Wij wonen niet alleen.
We hebben nog een zus(die lust wel veel groenten) en een vader die ook niet heel veel lust.
Mijn moeder had vandaag champignos geprobeerd, maar die krijgt ze niet weggeslikt. Het verschil is dat we ook vaak met 2 man eten en nog meer dingen. Wat voor groente zou je dan nog meer moeten eten, en hoeveel per week?
pi_118294866
quote:

[..]

Mijn moeder verwerkt het gewoon slim :D Vader is type wat de boer niet kent dat vreet ie niet, en zeker niet zoiets exotisch als paprika of pepers :o

Helaas voor hem gaat er door elke pastasaus of soep voort een handje paprika, staat de tuin vol tomaten die ik ook overal terugvind en hetzelfde geldt voor bv erwtjes. Je hebt het amper door en je krijgt me toch een extra groente binnen :D
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
pi_118294934
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 19:34 schreef marcie216 het volgende:

[..]

Wij wonen niet alleen.
We hebben nog een zus(die lust wel veel groenten) en een vader die ook niet heel veel lust.
Mijn moeder had vandaag champignos geprobeerd, maar die krijgt ze niet weggeslikt. Het verschil is dat we ook vaak met 2 man eten en nog meer dingen. Wat voor groente zou je dan nog meer moeten eten, en hoeveel per week?
Champignons zijn paddestoelen, geen groente.

200 gram groente per dag, is de minimale aanbevolen hoeveelheid.
Je kan ook zelf een pak diepvriesspinazie-a-la-creme ontdooien en op je bord doen. Of een blik doperwten open trekken.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_118294989
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 19:30 schreef marcie216 het volgende:

[..]

We eten wel groenten, maar niet zo veel. Bv in een schotel vaak boontjes. Bij aardappelen meestal sla etc
We eten zeker 3/4 x per week gewoon groente
Ik ben ook zo opgroeid, maar kwam er later achter dat ik daardoor niet goed functioneerde. Nu eet ik wel 2 tot 3 keer op een dag een portie. Bijvoorbeeld op brood, in de soep, salade en avondeten. Een mens functioneert voornamelijk groenten, daar is een mens op gebouwd. Je eten zou dan ook elke dag daaruit moeten bestaan, aangevuld met vlees, vis en brood en dergelijke. Maar ik snap wel dat dit voor jou vergezocht lijkt.
pi_118295013
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 19:37 schreef sigme het volgende:

[..]

Champignons zijn paddestoelen, geen groente.

200 gram groente per dag, is de minimale aanbevolen hoeveelheid.
Je kan ook zelf een pak diepvriesspinazie-a-la-creme ontdooien en op je bord doen. Of een blik doperwten open trekken.
Ja en dan?
Volgens mij leven wij hartstikke gezond, want er is bijna nooit iemand ziek, iedereen is ook nog gezond.(afkloppen)
pi_118295048
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2012 19:38 schreef An24 het volgende:

[..]

Ik ben ook zo opgroeid, maar kwam er later achter dat ik daardoor niet goed functioneerde. Nu eet ik wel 2 tot 3 keer op een dag een portie. Bijvoorbeeld op brood, in de soep, salade en avondeten. Een mens functioneert voornamelijk groenten, daar is een mens op gebouwd. Je eten zou dan ook elke dag daaruit moeten bestaan, aangevuld met vlees, vis en brood en dergelijke. Maar ik snap wel dat dit voir jou vergezocht lijkt.
Snap het wel, maar wortels zijn zeker ook geen groente?
En nog een vraag , je moet minimaal 1 stuk fruit per dag pakken, en groenten ook zo veel. Hebben deze dan niks met elkaar te maken, gewoon echt totaal niet?

[ Bericht 8% gewijzigd door marcie216 op 22-10-2012 19:45:07 ]
pi_118295317
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 19:38 schreef marcie216 het volgende:

[..]

Ja en dan?
Volgens mij leven wij hartstikke gezond, want er is bijna nooit iemand ziek, iedereen is ook nog gezond.(afkloppen)
Dan niks.

Dat je beter veel groente kan eten is momenteel redelijk onomstreden, maar het is niet zo dat je ziek wordt als je minder groente eet. De medische stand is ervan overtuigd dat het gemiddeld genomen beter is meer groente te eten.

Wortels zijn wel groente trouwens.
pi_118295366
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 19:39 schreef marcie216 het volgende:

[..]

Wat denk je zelf? Het is ook een kwestie van een beetje energie er in steken. Lezen over ingredienten als groenten en hoe ze verwerkt kunnen worden helpt echt. En dat iedereen nu nog gezond is zegt niet zo veel. Misschien eet jewel voldoende, maar zo komt het niet over. Maar goed, kijk maar wat je met de tips wilt doen ;)
pi_118295384
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 19:45 schreef sigme het volgende:

[..]

Dan niks.

Dat je beter veel groente kan eten is momenteel redelijk onomstreden, maar het is niet zo dat je ziek wordt als je minder groente eet. De medische stand is ervan overtuigd dat het gemiddeld genomen beter is meer groente te eten.

Wortels zijn wel groente trouwens.
Maar voel je je daardoor fitter, of groei je beter of wat is er dan met het groenten aan de hand.
Nah dan ga ik binnenkort wel wortels eten.
pi_118295406
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 19:39 schreef marcie216 het volgende:

[..]

En nog een vraag , je moet minimaal 1 stuk fruit per dag pakken, en groenten ook zo veel. Hebben deze dan niks met elkaar te maken, gewoon echt totaal niet?
Groente en fruit hebben veel met elkaar te maken, en sommige dingen die we in de keuken tot de groenten rekenen (tomaat bijvoorbeeld), is biologisch gezien een vrucht (dus fruit).

Het zijn richtlijnen, uiteindelijk steekt het allemaal niet zo nauw. De grote lijn van het verhaal is dat men meent dat het echt beter zou zijn om beduidend meer groente/fruit te eten dan we in Nederland gemiddeld doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')