die volg je ook? / netwakkerquote:Op maandag 22 oktober 2012 13:30 schreef V1z0R het volgende:
Normaal kom ik hier altijd via MyAT... Maar wat in de hel is dat voor TT in het SHJN SC topic
Nee, na openen nieuw topic in reeks kwam ik op de lifestyle pagina en zag die TT, waande me al in KLBquote:
Dagje rust nemen is geen optie?quote:Op maandag 22 oktober 2012 14:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
Flubbervoeten, ik heb op dit moment flubberbenen van de spierpijn. Deed net een wandeling en ik zakte gewoon telkens door mijn knieën van de spierpijn
quote:Op maandag 22 oktober 2012 15:04 schreef the85mc het volgende:
Hopelijk ben ik vandaag op tijd klaar, heb zin om de bossen onveilig te maken! Dus nog even knallen!
quote:
En jij wilde vandaag gewoon weer omdat je bang was dat de rustdagen nutteloos waren?quote:Op maandag 22 oktober 2012 14:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
Flubbervoeten, ik heb op dit moment flubberbenen van de spierpijn. Deed net een wandeling en ik zakte gewoon telkens door mijn knieën van de spierpijn
Toen ik vanochtend op een stoel zat, en een beetje heen en weer wobbelde door mijn kamer was het niet zo erg. Alleen toen ik ging wandelen hadden mijn spieren zoiets van "whoooooo, stop eventjes"quote:Op maandag 22 oktober 2012 15:11 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
En jij wilde vandaag gewoon weer omdat je bang was dat de rustdagen nutteloos waren?![]()
Dit is niet echt het moment om te melden dat ik een boswandeling ga maken, of wel?quote:
waar zijn je groenten en fruit en zuivel?quote:Op maandag 22 oktober 2012 15:32 schreef marcie216 het volgende:
Voor vandaag :
O : 1 boterham met pindakaas
T : boterham met pindakaas
L : 2 boterhammen met grilworst
T : Tosti
D : Kip jamalaya (van Knor)
T : Noten oid
Ik weet niet of er groenten bij het eten zit. Zuivel is wegquote:Op maandag 22 oktober 2012 15:38 schreef Perruche het volgende:
[..]
waar zijn je groenten en fruit en zuivel?
Ik meen me te herinneren dat er niets mis is met wandelen de dag nadat je gerend hebt, om je gewrichten/spieren een beetje soepel te houden?quote:Op maandag 22 oktober 2012 15:11 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
En jij wilde vandaag gewoon weer omdat je bang was dat de rustdagen nutteloos waren?![]()
Dat zeg ik toch ook nergens?quote:Op maandag 22 oktober 2012 15:50 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ik meen me te herinneren dat er niets mis is met wandelen de dag nadat je gerend hebt, om je gewrichten/spieren een beetje soepel te houden?
Ik zit de hele dag op mn luie kont (behalve als ik naar de waterkoker, toilet of kantine loop) en ga dat lekker de komende maanden volhouden tot tentamens en literatuur voorbij zijn.
Ah foute interpretatie van mij dan, excuus. Ik interpreteerquote:Op maandag 22 oktober 2012 15:52 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook nergens?
Crossposts, denk ik danquote:Op maandag 22 oktober 2012 15:54 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ah foute interpretatie van mij dan, excuus. Ik interpreteernog steeds als sarcastische smiley.
Ooooh. Ja nee daar lees ik dan net weer niet meequote:Op maandag 22 oktober 2012 15:56 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Crossposts, denk ik danWant in het hardlooptopic vroeg ze over rustdagen tussen de hardloopschemadagen door en of dat juist niet een opbouw in conditie zou stremmen
Vandaar!
quote:Op maandag 22 oktober 2012 15:16 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]![]()
![]()
Overigens, melk is echt zoooo lekker
Dat. Melkquote:Op maandag 22 oktober 2012 16:00 schreef loveli het volgende:
Melk wordt vooral lekker door er cacao, suiker en slagroom aan toe te voegen. En marshmallows.
Wahow dan ben ik in jouw optiek echt een giga-sarcastische persoon!quote:Op maandag 22 oktober 2012 15:54 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ah foute interpretatie van mij dan, excuus. Ik interpreteernog steeds als sarcastische smiley.
Helemaa mee eens, koude verse melk... Dan tis echt mijn grote valkuilquote:Op maandag 22 oktober 2012 15:16 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]![]()
![]()
Overigens, melk is echt zoooo lekker
Ik heb daar een app voorquote:Op maandag 22 oktober 2012 16:29 schreef DevilsAndDust het volgende:
Mijn lief heeft een grafiek in Excel voor me geknutseld waarin ik m'n gewichtsverlies kan bijhouden..
.
ik doe met je mee. Al ga ik voor 2x in de week, dat lijkt met het meest haalbaar, tegenwoordig. Vandaag niet, want a ben ik kapot en b werd ik wakker met rugpijn, die maakt dat ik al moelijk de trap op en neer loop. Vanavond lekker in bad, misschien helpt dat.quote:Op maandag 22 oktober 2012 16:18 schreef _aurum_ het volgende:
ik ga weer proberen om de komende weken regelmatig te sporten, de laatste weken lukt het niet om netjes 3x keer te gaan. Ik kom niet verder dan 2 keer.
Waarheid als een koequote:Op maandag 22 oktober 2012 16:00 schreef loveli het volgende:
Melk wordt vooral lekker door er cacao, suiker en slagroom aan toe te voegen. En marshmallows.
Action? Voor al uw rotzooiquote:Op maandag 22 oktober 2012 16:14 schreef Chicolate het volgende:
Iemand een idee waar ik (zeer goedkoop) witte schmink kan kopen? Feestje eind van de week (thema: haloween) en ik heb bedacht als een soort bloody mary/vaag eng figuur te gaan:
[ afbeelding ]
Wat is dei appquote:Op maandag 22 oktober 2012 16:44 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Ik heb daar een app voor![]()
. Werkt best wel motiverend, zo'n dalend lijntje!
quote:Op maandag 22 oktober 2012 16:29 schreef DevilsAndDust het volgende:
Mijn lief heeft een grafiek in Excel voor me geknutseld waarin ik m'n gewichtsverlies kan bijhouden..
.
Ik zou toch proberen om je ouders meer groenten in het eten te laten verwerken marcie! Zo krijg je echt te weinig voedingsstoffen binnen. Ik zeg vaak: als je het nog niet lekker vindt, is het gewoon nog niet lekker klaar gemaakt. Het kan echt. Mijn schoonmoeder is ook vaak verbaast over wat haar zoon tegenwoordig eetquote:Op maandag 22 oktober 2012 19:07 schreef marcie216 het volgende:
O : 1 boterham met pindakaas + glas appelsap 280kcal
T : 1 boterham met pindakaas - 180kcal
L : 2 boterhammen met grilworst - 300kcal
T : Tosti ham-kaas - (hoeveel zit hier in?) 350kcal?
D : Gerecht van knor met een klein beetje champignons - 750kcal
T : Banaan 130kcal
Genoeg kcal, mooi eronder
Hoeveel moeten we dan er nog bij doen? Een stuk fruit en klein beetje groente op een dag is toch gewoon goed?quote:Op maandag 22 oktober 2012 19:22 schreef An24 het volgende:
[..]
Ik zou toch proberen om je ouders meer groenten in het eten te laten verwerken marcie! Zo krijg je echt te weinig voedingsstoffen binnen. Ik zeg vaak: als je het nog niet lekker vindt, is het gewoon nog niet lekker klaar gemaakt. Het kan echt. Mijn schoonmoeder is ook vaak verbaast over wat haar zoon tegenwoordig eet
Als je moeder geen groenten kookt, kan je misschien zelf in ieder geval wat op je brood doen! Dat is nog eens erg lekker ook. Er zijn heel veel groenten die zich daar voor lenen, maar misschien is het makkelijkst voor jou om wat uit een zakje rauwkost te nemen.quote:Op maandag 22 oktober 2012 19:25 schreef marcie216 het volgende:
[..]
Hoeveel moeten we dan er nog bij doen? Een stuk fruit en klein beetje groente op een dag is toch gewoon goed?
Mijn moeder lust zelf bijna geen groente, ze gaat niet koken wat ze zelf niet lust.
Of is dit eigenlijk helemaal niet goed?
We eten wel groenten, maar niet zo veel. Bv in een schotel vaak boontjes. Bij aardappelen meestal sla etcquote:Op maandag 22 oktober 2012 19:29 schreef conleche het volgende:
[..]
Als je moeder geen groenten kookt, kan je misschien zelf in ieder geval wat op je brood doen! Dat is nog eens erg lekker ook. er zijn heel veel groenten die zich daar voor lenen, maar misschien is het makkelijkst voor jou om wat uit een zakje rauwkost te nemen.
Wel echt vreemd hoor, dat jullie thuis geen groenten eten!
Mjah, niet alleen er bij, maar ook er in. Je moeder heeft de verantwoordelijk om je gezond te laten opgroeien. Over het algemeen moet je negen keer proeven om iets lekker te gaan vinden. Ik kan me niet voorstellen dat je moeder alle groenten negen keer heeft geproeft en ook nog eens negen keer op verschillende manieren heeft klaargemaakt. Ga samen leren proeven en eten desnoods. Bovendien stond ik ook al op mijn twaalfde met of voor mijn ouders te koken. Maak er een leuke gezamelijke bezigheid van. Zo wordt leren eten leuk!quote:Op maandag 22 oktober 2012 19:25 schreef marcie216 het volgende:
[..]
Hoeveel moeten we dan er nog bij doen? Een stuk fruit en klein beetje groente op een dag is toch gewoon goed?
Mijn moeder lust zelf bijna geen groente, ze gaat niet koken wat ze zelf niet lust.
Wij wonen niet alleen.quote:Op maandag 22 oktober 2012 19:32 schreef An24 het volgende:
[..]
Mjah, niet alleen er bij, maar ook er in. Je moeder heeft de verantwoordelijk om je gezond te laten opgroeien. Over het algemeen moet je negen keer proeven om iets lekker te gaan vinden. Ik kan me niet voorstellen dat je moeder alle groenten negen keer heeft geproeft en ook nog eens negen keer op verschillende manieren heeft klaargemaakt. Ga samen leren proeven en eten desnoods. Bovendien stond ik ook al op mijn twaalfde met of voor mijn ouders te koken. Maak er een leuke gezamelijke bezigheid van. Zo wordt leren eten leuk!
Mijn moeder verwerkt het gewoon slimquote:Op maandag 22 oktober 2012 19:25 schreef marcie216 het volgende:
[..]
Champignons zijn paddestoelen, geen groente.quote:Op maandag 22 oktober 2012 19:34 schreef marcie216 het volgende:
[..]
Wij wonen niet alleen.
We hebben nog een zus(die lust wel veel groenten) en een vader die ook niet heel veel lust.
Mijn moeder had vandaag champignos geprobeerd, maar die krijgt ze niet weggeslikt. Het verschil is dat we ook vaak met 2 man eten en nog meer dingen. Wat voor groente zou je dan nog meer moeten eten, en hoeveel per week?
Ik ben ook zo opgroeid, maar kwam er later achter dat ik daardoor niet goed functioneerde. Nu eet ik wel 2 tot 3 keer op een dag een portie. Bijvoorbeeld op brood, in de soep, salade en avondeten. Een mens functioneert voornamelijk groenten, daar is een mens op gebouwd. Je eten zou dan ook elke dag daaruit moeten bestaan, aangevuld met vlees, vis en brood en dergelijke. Maar ik snap wel dat dit voor jou vergezocht lijkt.quote:Op maandag 22 oktober 2012 19:30 schreef marcie216 het volgende:
[..]
We eten wel groenten, maar niet zo veel. Bv in een schotel vaak boontjes. Bij aardappelen meestal sla etc
We eten zeker 3/4 x per week gewoon groente
Ja en dan?quote:Op maandag 22 oktober 2012 19:37 schreef sigme het volgende:
[..]
Champignons zijn paddestoelen, geen groente.
200 gram groente per dag, is de minimale aanbevolen hoeveelheid.
Je kan ook zelf een pak diepvriesspinazie-a-la-creme ontdooien en op je bord doen. Of een blik doperwten open trekken.
Snap het wel, maar wortels zijn zeker ook geen groente?quote:Op maandag 22 oktober 2012 19:38 schreef An24 het volgende:
[..]
Ik ben ook zo opgroeid, maar kwam er later achter dat ik daardoor niet goed functioneerde. Nu eet ik wel 2 tot 3 keer op een dag een portie. Bijvoorbeeld op brood, in de soep, salade en avondeten. Een mens functioneert voornamelijk groenten, daar is een mens op gebouwd. Je eten zou dan ook elke dag daaruit moeten bestaan, aangevuld met vlees, vis en brood en dergelijke. Maar ik snap wel dat dit voir jou vergezocht lijkt.
Dan niks.quote:Op maandag 22 oktober 2012 19:38 schreef marcie216 het volgende:
[..]
Ja en dan?
Volgens mij leven wij hartstikke gezond, want er is bijna nooit iemand ziek, iedereen is ook nog gezond.(afkloppen)
Wat denk je zelf? Het is ook een kwestie van een beetje energie er in steken. Lezen over ingredienten als groenten en hoe ze verwerkt kunnen worden helpt echt. En dat iedereen nu nog gezond is zegt niet zo veel. Misschien eet jewel voldoende, maar zo komt het niet over. Maar goed, kijk maar wat je met de tips wilt doenquote:Op maandag 22 oktober 2012 19:39 schreef marcie216 het volgende:
[..]
Snap het wel, maar wortels zijn zeker ook geen groente?
Maar voel je je daardoor fitter, of groei je beter of wat is er dan met het groenten aan de hand.quote:Op maandag 22 oktober 2012 19:45 schreef sigme het volgende:
[..]
Dan niks.
Dat je beter veel groente kan eten is momenteel redelijk onomstreden, maar het is niet zo dat je ziek wordt als je minder groente eet. De medische stand is ervan overtuigd dat het gemiddeld genomen beter is meer groente te eten.
Wortels zijn wel groente trouwens.
Groente en fruit hebben veel met elkaar te maken, en sommige dingen die we in de keuken tot de groenten rekenen (tomaat bijvoorbeeld), is biologisch gezien een vrucht (dus fruit).quote:Op maandag 22 oktober 2012 19:39 schreef marcie216 het volgende:
[..]
Snap het wel, maar wortels zijn zeker ook geen groente?
En nog een vraag , je moet minimaal 1 stuk fruit per dag pakken, en groenten ook zo veel. Hebben deze dan niks met elkaar te maken, gewoon echt totaal niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |