abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118278469
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_118278643
Normaal kom ik hier altijd via MyAT... Maar wat in de hel is dat voor TT in het SHJN SC topic :?
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_118278864
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 13:30 schreef V1z0R het volgende:
Normaal kom ik hier altijd via MyAT... Maar wat in de hel is dat voor TT in het SHJN SC topic :?
die volg je ook? / netwakker
pi_118278905
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2012 13:36 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

die volg je ook? / netwakker
Nee, na openen nieuw topic in reeks kwam ik op de lifestyle pagina en zag die TT, waande me al in KLB :D
pi_118280734
het nadeel van 's avonds zo lang liggen kletsen is dat ik nu gaar ben! En de dag is nog niet om...
pi_118281221
Flubbervoeten, ik heb op dit moment flubberbenen van de spierpijn. Deed net een wandeling en ik zakte gewoon telkens door mijn knieën van de spierpijn :')
pi_118281607
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 14:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
Flubbervoeten, ik heb op dit moment flubberbenen van de spierpijn. Deed net een wandeling en ik zakte gewoon telkens door mijn knieën van de spierpijn :')
Dagje rust nemen is geen optie?
pi_118281665
:D
Eerste keer hardlopen toch?

Wordt vanzelf wel minder :P
pi_118281833
@Purruche: het bos zag er zo mooi uit dat ik er persé even in wilde wandelen. De kleuren van de herfst maken mij zo blij. Alleen de wandeling heb ik toch wat korter gemaakt dan ik wilde :')
Alleen het was wel heerlijk :) Ik heb echt genoten

@V1z0R: Inderdaad, en daar ga ik ook vanuit. Alleen ik moet mezelf toch even keihard uitlachen
pi_118282303
Hopelijk ben ik vandaag op tijd klaar, heb zin om de bossen onveilig te maken! Dus nog even knallen!
pi_118282373
Zoooo, weer terug van eten shoppen. Morgen eten we: kip met parmaham, salie en marsalawijn en als toetje een italiaanse notentaart met limoncellocreme (als hij lukt) :')
pi_118282427
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 15:04 schreef the85mc het volgende:
Hopelijk ben ik vandaag op tijd klaar, heb zin om de bossen onveilig te maken! Dus nog even knallen!

:? :')
  maandag 22 oktober 2012 @ 15:08:44 #13
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_118282456
quote:
5s.gif Op maandag 22 oktober 2012 15:08 schreef V1z0R het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_118282473
quote:

[..]

[ afbeelding ]
pi_118282585
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 14:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
En jij wilde vandaag gewoon weer omdat je bang was dat de rustdagen nutteloos waren? :D :D
Ja doei.
pi_118282721
Heb nooit overwogen om in lange regenjas te gaan mtben. Viz, je hebt me op ideeen gebracht!
Dus hou nu.nl maar vast in de gaten :D
pi_118282775
quote:

[..]

[ afbeelding ]
:+ _O-

Overigens, melk is echt zoooo lekker :9
pi_118283415
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 15:11 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

En jij wilde vandaag gewoon weer omdat je bang was dat de rustdagen nutteloos waren? :D :D
Toen ik vanochtend op een stoel zat, en een beetje heen en weer wobbelde door mijn kamer was het niet zo erg. Alleen toen ik ging wandelen hadden mijn spieren zoiets van "whoooooo, stop eventjes"
pi_118283545
Voor vandaag :

O : 1 boterham met pindakaas
T : boterham met pindakaas
L : 2 boterhammen met grilworst
T : Tosti
D : Kip jamalaya (van Knor)
T : Noten oid
Op zaterdag 1 september 2012 20:43 schreef Tim86 het volgende :
Wedden bij de Toto is hetzelfde als betalen om een crackhoer neuken wanneer je zelf een fotomodel thuis hebt zitten.
  Vis een optie? maandag 22 oktober 2012 @ 15:38:05 #21
70532 loveli
N
pi_118283818
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Dit is niet echt het moment om te melden dat ik een boswandeling ga maken, of wel?
crap in = crap out
pi_118283865
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 15:32 schreef marcie216 het volgende:
Voor vandaag :

O : 1 boterham met pindakaas
T : boterham met pindakaas
L : 2 boterhammen met grilworst
T : Tosti
D : Kip jamalaya (van Knor)
T : Noten oid
waar zijn je groenten en fruit en zuivel?
  Vis een optie? maandag 22 oktober 2012 @ 15:39:12 #23
70532 loveli
N
pi_118283882
In regenjas.
crap in = crap out
pi_118283938
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 15:38 schreef Perruche het volgende:

[..]

waar zijn je groenten en fruit en zuivel?
Ik weet niet of er groenten bij het eten zit. Zuivel is weg :P
Op zaterdag 1 september 2012 20:43 schreef Tim86 het volgende :
Wedden bij de Toto is hetzelfde als betalen om een crackhoer neuken wanneer je zelf een fotomodel thuis hebt zitten.
pi_118284184
Lijstje:
O: dubbele vk bth kaas
T: kleine vk bth met dun nutella
L: fajita met kip en bonen, salade met frisee, komkommer, courgette, tomaat en olijfolie
T: flinke hand macadamias, rode paprika
B: 2x20 minuten fietsen
D: is een pasta'tje met tomaat acceptabel? Of een courgettesoepie met aardappel als extra vulling?
T: eventueel nog yoghurt met appel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')