abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 februari 2013 @ 12:50:00 #26
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_122672592

We hebben er oorlog over gevoerd, ben blij dat Ryan die gewonnen heeft.

[ Bericht 37% gewijzigd door Staal op 09-02-2013 13:06:40 (Zat te prutsen op een tablet met dropbox. ) ]
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_122672752
*O*
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_122673162
Nog even mijn favoriete photo; zomer 2009 aan de waterkant Grevelingenmeer, Ollie houdt niet van water en gaat dus onder de stretcher zitten...

I´m back.
  † In Memoriam † zaterdag 9 februari 2013 @ 22:41:35 #29
37843 lady-wrb
kortaf
pi_122693656
lekkerbekkie :D

beterschap voor ollie en dat er nog maar wat mooie jaren mogen volgen O+
pi_122696840
I´m back.
pi_122700538
quote:
17s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 12:50 schreef Staal het volgende:
[ afbeelding ]

^O^
  † In Memoriam † zondag 10 februari 2013 @ 01:49:26 #32
37843 lady-wrb
kortaf
  Admin zondag 10 februari 2013 @ 01:53:31 #33
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_122700716
quote:
17s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 12:50 schreef Staal het volgende:
[ afbeelding ]

Gelukkig maar ^O^

Go Ol!
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  † In Memoriam † zondag 10 februari 2013 @ 01:55:40 #34
37843 lady-wrb
kortaf
pi_122700774
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 01:53 schreef yvonne het volgende:

[..]

Gelukkig maar ^O^

Go Ol!
hoe is het met jouw dierenschare?
jij hebt toch een hond en een paar van die ikbenpoes-gevallen?
  zondag 10 februari 2013 @ 02:02:28 #35
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_122700947
Dit topic _O_
Ik wacht de hele tijd op het bericht dat het hondje was overleden ( :'( ) blijkt dat beest het gewoon te hebben overleefd :D _O_
Grootste happy ending van een topic ooit
  Admin zondag 10 februari 2013 @ 02:05:38 #36
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_122701035
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 01:55 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

hoe is het met jouw dierenschare?
jij hebt toch een hond en een paar van die ikbenpoes-gevallen?
Een hele veestapel :o
Zolang De Dochter thuis woont en ze van alles zielig nog steeds mee neemt zit ik nog tot het einde der tijden in de dieren :)
Maar het gaat allemaal prima.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  zondag 10 februari 2013 @ 03:59:07 #37
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_122702640
Beste Staal,

In het welzijn van mens & dier zijn er twee waarheden;
- de mens of hond die terminaal is (of die kant opgaat)
- en de mensen die achterblijven.

In het geval van een terminaal mens is het al lastig genoeg om zelf te bepalen of je aan het verlies van een ouder of grootouder toe bent, als ze zelf al hebben aangegeven dat het wat hun betreft genoeg is geweest... Maar een dier kan dit ook nog eens niet aangeven.

Dat maakt het allemaal nog moeilijker, want een terminale kat spint nog steeds als je het aanhaalt en een terminale hond reageert nog steeds op jou met een kwispelstaart en zoveel enthousiasme als het nog kan opbrengen.

En hoe zwak onze huisdieren ook zijn, ze zullen altijd blij zijn jou te zien.

Dit is een lang intro om te zeggen dat ik het ook niet weet wanneer je moet besluiten dat het beter is om jouw hond te laten inslapen. Je vraagt als het ware om advies... maar je krijgt in dit geval alleen maar meningen, terwijl je misschien gehoopt had op een professioneel advies om of het een of het ander te doen.

Maar er is uiteindelijk maar een persoon (dan wel een familie) die een zodanige band met juist deze hond heeft, dat hierover kan oordelen. En ja, dat ben je/ zijn jullie zelf.

Ga op jullie eigen intuïtie af... niemand kent jullie hond zo goed als jullie zelf en niemand anders zal ooit jullie band met jouw hond begrijpen... De keuze is bijna net zo wreed als de keuze om een geliefde zoon of dochter in te laten slapen. Hoe kan een buitenstaander hier op een goed antwoord geven?

Met alle respect, je zult het alleen moeten beslissen (al dan niet met andere familieleden).

Mijn oma (de laatste van de oudste generatie) is onlangs overleden. Bij mijn laatste bezoek vonkelden mijn oma's ogen als nooit tevoren in het ziekenhuis. Zo blij was ze... maar eerder had ze me ook al aangegeven dat ze wel klaar was met het leven..

Gelukkig was ik niet degene die over haar lot hoefde te beschikken... jouw hond is wel afhankelijk van jouw lot. Mijn oma is binnen een week na mijn laatste bezoek vredig heen gegaan...
Maar als jij een stem mocht geven aan jouw ouder wordende hond... wat denk jij dat de hond zou hebben besloten als het jouw oma was???

Veel meer om je aan vast te houden heb je niet... en ik hoop dat jullie allemaal je gelukkig mogen prijzen met een goed leven samen met jullie hond... maar het is aan jullie om te beslissen of jullie hond nog echt een fijn leven krijgt of niet. Er is niemand die dit voor jullie beslist.
Ik zou het doen, als ik alle antwoorden had... maar uiteindelijk blijft deze vraag bij jullie liggen... en dat zal ook altijd zo zijn.

Veel kracht en sterkte met deze beslissing. ^O^
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
pi_122703873
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 03:59 schreef EricOscuro het volgende:
Beste Staal,

In het geval van een terminaal mens is het al lastig genoeg om zelf te bepalen of je aan het verlies van een ouder of grootouder toe bent, als ze zelf al hebben aangegeven dat het wat hun betreft genoeg is geweest... Maar een dier kan dit ook nog eens niet aangeven.

Dat maakt het allemaal nog moeilijker, want een terminale kat spint nog steeds als je het aanhaalt en een terminale hond reageert nog steeds op jou met een kwispelstaart en zoveel enthousiasme als het nog kan opbrengen.

Dit is een lang intro om te zeggen dat ik het ook niet weet wanneer je moet besluiten dat het beter is om jouw hond te laten inslapen. Je vraagt als het ware om advies... maar je krijgt in dit geval alleen maar meningen, terwijl je misschien gehoopt had op een professioneel advies om of het een of het ander te doen.

Maar er is uiteindelijk maar een persoon (dan wel een familie) die een zodanige band met juist deze hond heeft, dat hierover kan oordelen. En ja, dat ben je/ zijn jullie zelf.

Ga op jullie eigen intuïtie af... niemand kent jullie hond zo goed als jullie zelf en niemand anders zal ooit jullie band met jouw hond begrijpen... De keuze is bijna net zo wreed als de keuze om een geliefde zoon of dochter in te laten slapen. Hoe kan een buitenstaander hier op een goed antwoord geven?

Met alle respect, je zult het alleen moeten beslissen (al dan niet met andere familieleden).

Mijn oma (de laatste van de oudste generatie) is onlangs overleden. Bij mijn laatste bezoek vonkelden mijn oma's ogen als nooit tevoren in het ziekenhuis. Zo blij was ze... maar eerder had ze me ook al aangegeven dat ze wel klaar was met het leven..

Gelukkig was ik niet degene die over haar lot hoefde te beschikken... jouw hond is wel afhankelijk van jouw lot. Mijn oma is binnen een week na mijn laatste bezoek vredig heen gegaan...
Maar als jij een stem mocht geven aan jouw ouder wordende hond... wat denk jij dat de hond zou hebben besloten als het jouw oma was???

Veel meer om je aan vast te houden heb je niet... en ik hoop dat jullie allemaal je gelukkig mogen prijzen met een goed leven samen met jullie hond... maar het is aan jullie om te beslissen of jullie hond nog echt een fijn leven krijgt of niet. Er is niemand die dit voor jullie beslist.
Ik zou het doen, als ik alle antwoorden had... maar uiteindelijk blijft deze vraag bij jullie liggen... en dat zal ook altijd zo zijn.

Anders lees je het topic even door...
pi_122712163
quote:
1s.gif Op zondag 10 februari 2013 09:52 schreef GJonline het volgende:

[..]

Je was me voor...
  zondag 10 februari 2013 @ 16:31:27 #40
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_122717314
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 03:59 schreef EricOscuro het volgende:
Beste Staal,

Het heeft gelukkig een andere wending gekregen maar anders zou ik veel aan je post hebben gehad. Het is eigenlijk precies onze oorlog in de kerstvakantie geweest, ik zag het niet meer en vond spelen met een bal geen criterium. Heb Ryan doodleuk toegebeten dat hij een egoïstisch was om ineens wel die operatie te willen omdat Ollie steeds zieker werd. Het is lastig om lijnrecht tegenover elkaar te staan terwijl je beiden het
beste wilt. Bedankt voor je post., misschien lees ik 'm over hopelijk lange tijd weer.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_122723563
Otje is trouwens wel een beetje dovig aan het worden hè....

Trouwens leuk dat je TT hebt angepast, yv. ;).
I´m back.
pi_122724033
Wat fijn dat het allemaal zo goed is gegaan uiteindelijk, jullie zullen nu wel extra van d'r genieten! :)
pi_122724078
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 19:28 schreef Holyme het volgende:
Wat fijn dat het allemaal zo goed is gegaan uiteindelijk, jullie zullen nu wel extra van d'r genieten! :)
Bonus tijd idd, we hadden het er vanmorgen nog over...
I´m back.
pi_122724432
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 19:29 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Bonus tijd idd, we hadden het er vanmorgen nog over...
Heb hier 2 katten waarbij een flinke tumor is verwijderd, ze zijn (helemaal in verhouding) wel wat jonger dan Ollie (10+ nu), maar de kans is behoorlijk groot dat 't terugkomt. Maar weten dat opereren toch de juiste beslissing was is wel erg fijn, soms kijk ik naar ze en dan voelt het toch net wat specialer dat er zo'n haarbal ergens ligt te slapen O+ En met zo'n oudje zal dat vast nog meer zijn! Geef d'r maar 'n aai van me :*
pi_122724723
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 19:39 schreef Holyme het volgende:

[..]

Heb hier 2 katten waarbij een flinke tumor is verwijderd, ze zijn (helemaal in verhouding) wel wat jonger dan Ollie (10+ nu), maar de kans is behoorlijk groot dat 't terugkomt. Maar weten dat opereren toch de juiste beslissing was is wel erg fijn, soms kijk ik naar ze en dan voelt het toch net wat specialer dat er zo'n haarbal ergens ligt te slapen O+ En met zo'n oudje zal dat vast nog meer zijn! Geef d'r maar 'n aai van me :*
Ja, doe ik, het is idd zo dat je je eigenlijk niet kunt voorstellen dat ze er niet meer zijn, en ze is er gewoon nog. Ergens toch een beetje egoïstisch dus ook...

Maar ze wordt wel ouder, dat merk je toch wel...

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 10-02-2013 19:53:27 ]
I´m back.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 01:17:14 #46
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_122777580
quote:
1s.gif Op zondag 10 februari 2013 09:52 schreef GJonline het volgende:

[..]

Of je leest mijn reactie nog eens zonder vooroordelen door! :N
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 01:31:57 #47
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_122777658
quote:
1s.gif Op zondag 10 februari 2013 16:31 schreef Staal het volgende:

[..]

Het heeft gelukkig een andere wending gekregen maar anders zou ik veel aan je post hebben gehad. Het is eigenlijk precies onze oorlog in de kerstvakantie geweest, ik zag het niet meer en vond spelen met een bal geen criterium. Heb Ryan doodleuk toegebeten dat hij een egoïstisch was om ineens wel die operatie te willen omdat Ollie steeds zieker werd. Het is lastig om lijnrecht tegenover elkaar te staan terwijl je beiden het
beste wilt. Bedankt voor je post., misschien lees ik 'm over hopelijk lange tijd weer.
Ollie lijkt zijn eigen keuze te hebben gemaakt.
Onzin waarschijnlijk, maar dit het moment dat mensen in hogere machten gaan geloven.
En ach waarom ook niet...

Zelf ben ik daar ook niet vies van, als het goed uitkomt.
En aangezien het jullie geen van beiden slecht uitkomt... en jullie beiden van Ollie hebben gehouden (en zelfs ik met het zien van slechts een foto van Ollie al een glimlach kreeg)... waarom dan niet geloven in een afterlife???
Als er maar genoeg mensen in geloven, en er een God bestaat... dan heeft God ook een spindoctor die zegt dat ook de dieren waar enorm van gehouden wordt wellicht ook toegang hebben tot de hemel...

Mja, ik filosofeer maar een slag in het rondte... maar wat zou een hemel zijn voor een mens die zijn lievelingsdieren daar zou moeten missen?

Sorry waarschijnlijk praat ik onzin, maar waar ik uiteindelijk op probeer uit te komen is dat jullie (jij en jouw vriend) ook weer gaan delen. Jullie liefde voor Ollie delen jullie en nog veel meer. Ik hoop dat jullie er uit komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')