Nu is er nog geen maximum, dat duurt nog een paar jaar.quote:Op woensdag 23 januari 2013 20:56 schreef whosvegas het volgende:
Wat mij dus opvalt, de laatste 5 jaar zijn de winters in eens een stuk kouder. Grappig, dat dit normale winters zijn, dus hoe een winter hoort te zijn. Ik vind het zeer opvallend, dat dit samen valt, met een sterk zonneminimum. De zon is nu trouwens wat actiever geworden, en zit nu rond een maximum (weet het niet zeker).
De kans is wat mij betreft nihil geworden.quote:Op woensdag 23 januari 2013 19:59 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Je kan alleen stellen, dat de kans op een zeer koude winter groter/kleiner is geworden.
Hittegolven en koudegolven zijn uitschieters. Gemiddelden van een heel seizoen zeggen mij meer. Maar goed, ik weet ook wel dat het statistisch een onzin-uitspraak is om te zeggen dat het NOOIT meer zal voorkomen. Maar dat de hele lange periode zonder zeer koude winter nog veel langer gaat worden, vind ik niet een hele risicovolle gok. Aan de andere kant, het zal me eigenlijk worst wezenquote:Op woensdag 23 januari 2013 20:10 schreef aloa het volgende:
[..]
1996 was bijna zeer koud, met nog 10 punter erbij was die ook zeer koud geweest. Dan was de tijd ertussen iets minder geweest. Het is nu 28 jaar geleden dat er voor het laatst een zeer koude winter was.
Ik vind het opvallender dat er al een hele tijd geen hittegolf is geweest.
onzin dusquote:Op woensdag 23 januari 2013 23:16 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Hittegolven en koudegolven zijn uitschieters. Gemiddelden van een heel seizoen zeggen mij meer. Maar goed, ik weet ook wel dat het statistisch een onzin-uitspraak is om te zeggen dat het NOOIT meer zal voorkomen. Maar dat de hele lange periode zonder zeer koude winter nog veel langer gaat worden, vind ik niet een hele risicovolle gok. Aan de andere kant, het zal me eigenlijk worst wezen
In de 4 miljard jaar dat deze planeet er is, zijn metingen van de laatste 100 jaar inderdaad erg van korte duur.quote:Op woensdag 23 januari 2013 23:28 schreef aloa het volgende:
[..]
onzin dus![]()
Goed de telling is ook vanaf 1901...kort dus
???quote:Op woensdag 23 januari 2013 20:56 schreef whosvegas het volgende:
Wat mij dus opvalt, de laatste 5 jaar zijn de winters in eens een stuk kouder. Grappig, dat dit normale winters zijn, dus hoe een winter hoort te zijn. Ik vind het zeer opvallend, dat dit samen valt, met een sterk zonneminimum. De zon is nu trouwens wat actiever geworden, en zit nu rond een maximum (weet het niet zeker).
Het echte maximum moet volgens mij nog komen, ook al zou het al geweest moeten zijn.quote:Op zondag 27 januari 2013 00:52 schreef kissaa het volgende:
[..]
???
Het is NU het zonnemaximum, alleen valt dat jammergenoeg tegen. En je spreekt jezelf tegen!
Dus de zon is minder actiefquote:Op zondag 27 januari 2013 00:52 schreef kissaa het volgende:
[..]
???
Het is NU het zonnemaximum, alleen valt dat jammergenoeg tegen. En je spreekt jezelf tegen!
Denk het niet, als je nu al mensen hoort roepen hoe zat ze deze winter zijn.quote:Op maandag 4 maart 2013 21:32 schreef whosvegas het volgende:
1963 was de laatste strenge winter
Volgende winter, een strenge winter, met 2 elfstedentochten![]()
Zou onze morderne sameleving nog wel bestand zijn, tegen een strange winter?
maar zoch zou ik wel zo'n zeer streng winter willen mee maken. lekker veel sneeuw schaatsen. en niet zo'n depressief weer met alleen maar regen en wolken.quote:
Lees je heir eens inquote:Op woensdag 13 maart 2013 11:26 schreef Coelho het volgende:
Is er een overzicht te vinden van de dagelijkse min/max temperatuur van 1963? Met een Hellmanngetal van 350 in de 5 maanden waarin gemeten wordt, betekent dat gemiddeld 70. Dat halen we nu in een hele winter. Heeft het die winter 5 maanden aan een stuk gevroren of is het één maand lang diepvrieskoud geweest?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |