abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118234437
Ik heb ongeveer 100 films omgezet naar .iso. Nu wil ik een film branden met Nero, geen probleem.
Daarna wil ik de film bekijken op mijn DVD speler, krijg ik een foutmelding. Nu ben ik er achter gekomen dat Nero een bestandje "Desktop.ini" bij op de DVD brandt. Dit doet hij bij elke DVD en ik heb 100 .iso films op mijn harde schijf. Iemand bekend met dit probleem?
pi_118234471
Je zet ze om naar iso om vervolgens de iso weer uitgepakt te branden op een dvd..Koop een mediaspeler voor 40 euro.
:]
  zondag 21 oktober 2012 @ 10:01:42 #3
76108 bluuf
Powershell fan
pi_118234497
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 09:59 schreef wootahH het volgende:
Je zet ze om naar iso om vervolgens de iso weer uitgepakt te branden op een dvd..Koop een mediaspeler voor 40 euro.
Dit dus.
TS, we leven in 2012 (het jaar loopt al zelfs tegen zijn eind), films omzetten naar ISO voor een DVD speler is echt uit de tijd hoor (we leven immers in het HD tijdperk)
pi_118234642
Het desktop.ini bestandje dwingt je min of meer om over te stappen naar een mediaspeler.
pi_118234875
hoewel ik het eens ben met bovenstaande commentaren:
je kan nero prima een iso laten branden, waarom doe je dat niet, dan komt die desktop.ini er niet op.. (tenzij je de iso volledig verkeerd maakt uiteraard :D)
pi_118234898
Dit is geen oplossing voor het probleem. De films staan namelijk op mijn externe server. Als je een film download van internet zijn ze ook vaak in .iso formaat. Wie weet raad?.
pi_118234921
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 10:33 schreef fjacobs het volgende:
Dit is geen oplossing voor het probleem. De films staan namelijk op mijn externe server. Als je een film download van internet zijn ze ook vaak in .iso formaat. Wie weet raad?.
1) een media speler kopen is wel een oplossing aangezien die allemaal als het goed is de iso kunnen afspelen..

2) brand de ISO met nero, als image... done.. (zoals ik hierboven al zei)
pi_118234932
desktop.ini is het probleem niet.
Dat zijn namelijk bestanden die Windows gebruikt om aan te geven hoe een bepaalde map/bestand weergegeven moet worden. Hier ligt het probleem niet, de desktop.ini bestanden zijn normaal en komen bij iedereen voor.
pi_118234948
quote:
7s.gif Op zondag 21 oktober 2012 10:36 schreef Michhas het volgende:
desktop.ini is het probleem niet.
Dat zijn namelijk bestanden die Windows gebruikt om aan te geven hoe een bepaalde map/bestand weergegeven moet worden. Hier ligt het probleem niet, de desktop.ini bestanden zijn normaal en komen bij iedereen voor.
maar die komen niet voor op een videodvd, want als die voorkomen is het geen videodvd maar data dvd..
pi_118234950
Waarschijnlijk brandt ie de bestanden dus gewoon als data ipv image. :Y
pi_118234969
Daar ben ik reeds achter. Ik heb onderhand tig DVD's gebrand in de loop der jaren maar het probleem doet zich sinds deze week voor. Op de DVD staan de AUDIO en VIDEO_TS mappen en de file "Desktop.ini". Dit hoort niet zo te zijn.
  zondag 21 oktober 2012 @ 10:40:37 #12
76108 bluuf
Powershell fan
pi_118234978
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 10:33 schreef fjacobs het volgende:
als jij een ISO gewoon als ISO brandt (dus niet als een los ISO bestand op een DVD maar echt als image) dan zouden er nooit extra bestanden mee moeten komen.

En tegenwoordig kom je niet zo snel meer ISOs tegen van DVDs (meestal zijn de ISOs die je tegenwoordig ziet Bluray ISOs)
pi_118234985
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 10:39 schreef fjacobs het volgende:
Daar ben ik reeds achter. Ik heb onderhand tig DVD's gebrand in de loop der jaren maar het probleem doet zich sinds deze week voor. Op de DVD staan de AUDIO en VIDEO_TS mappen en de file "Desktop.ini". Dit hoort niet zo te zijn.
Uhm jawel.
Films en series die ik afspeel op mijn mediaspeler zijn altijd VIDEO_TS. Als je een .iso bestand zou ontleden, zou je die AUDIO_TS en VIDEO_TS tegenkomen.
pi_118235006
Op de nieuwsgroepen kom je ze nog genoeg tegen. Maar daar gaat het niet om. Je brand gewoon een DVD-video met Nero vervolgens kies je voor Image branden. Zo heb ik het altijd gedaan maar nu gaat het dus fout.
pi_118235018
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2012 10:41 schreef Michhas het volgende:

[..]

Uhm jawel.
Films en series die ik afspeel op mijn mediaspeler zijn altijd VIDEO_TS. Als je een .iso bestand zou ontleden, zou je die AUDIO_TS en VIDEO_TS tegenkomen.
hij heeft het over de desktop.ini ;)
pi_118235024
Als je het eerste bestand in de VIDEO_TS map afspeelt zou je gewoon het menu van de film/serie moeten krijgen. Daarna zou hij gewoon alles af moeten spelen.
pi_118235031
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 10:44 schreef mschol het volgende:

[..]

hij heeft het over de desktop.ini ;)
Ja maar dat is het probleem niet :P Die desktop.ini bestanden hebben we allemaal op onze pc staan. Hij brandt de DVD gewoon verkeerd, anders zou je dat bestand niet eens tegenkomen.
pi_118235042
Ja dat weet ik wel, maar mijn DVD speler niet . Dat is het probleem ook niet, doordat hij de File"Desktop.ini" erbij op brandt leest de DVD speler de DVD niet meer.
pi_118235118
quote:
7s.gif Op zondag 21 oktober 2012 10:45 schreef Michhas het volgende:

[..]

Ja maar dat is het probleem niet :P Die desktop.ini bestanden hebben we allemaal op onze pc staan. ...
Ik niet. DVDs uit de winkel ook niet. Sommige DVD spelers gaan er blijkbaar ook nog van over de zeik. Nero moet gewoon normaal doen en opzouten met dat .ini-bestandje. Condoleances aan TS.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_118235209
quote:
7s.gif Op zondag 21 oktober 2012 10:50 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Ik niet. DVDs uit de winkel ook niet. Sommige DVD spelers gaan er blijkbaar ook nog van over de zeik. Nero moet gewoon normaal doen en opzouten met dat .ini-bestandje. Condoleances aan TS.
om eerlijk te zijn denk ik niet dat het ligt aan nero maar aan de manier van branden
@TS: welke stappen volg jij exact om van film naar dvd te gaan?

tevens: welke nero versie gebruik je?
pi_118235372
doe je toevallig de bestanden kopiëren naar de desktop alvorens je ze gaat branden
pi_118235374
Hallo, zolang als de DVD brander bestaat brand ik al DVD's. Ga er maar vanuit dat ik wel weet hoe je een data/dvd of wel formaat dan ook moet branden. Zoals eerder vermeldt, doet dit probleem zich pas sinds deze week voor. Dus wie weet waarom Nero opeens een "Desktop.ini" file erbij opbrand. De iso's zijn overigens gecomprimeerd met PowerISO. Ik heb zojuist even Ashampoo burning studio geïnstalleerd en gebrand, hetzelfde probleem.
pi_118235400
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 11:06 schreef fjacobs het volgende:
Hallo, zolang als de DVD brander bestaat brand ik al DVD's. Ga er maar vanuit dat ik wel weet hoe je een data/dvd of wel formaat dan ook moet branden. Zoals eerder vermeldt, doet dit probleem zich pas sinds deze week voor. Dus wie weet waarom Nero opeens een "Desktop.ini" file erbij opbrand. De iso's zijn overigens gecomprimeerd met PowerISO. Ik heb zojuist even Ashampoo burning studio geïnstalleerd en gebrand, hetzelfde probleem.
dus zit het probleem niet in nero maar in de iso's, die maak je dus verkeerd aan..
pi_118235439
Eerder heb ik nooit problemen op deze manier ondervonden. Alleen deze week. Maar wel nu bij alle 100.
pi_118235460
Ik ben niet de enigste die dit probleem ondervindt, veel gegoogelt maar niet veel wijzer geworden.
pi_118235519
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 11:10 schreef fjacobs het volgende:
Eerder heb ik nooit problemen op deze manier ondervonden. Alleen deze week. Maar wel nu bij alle 100.
het is aardig dat je dat nu al 3-4x verteld hebt, maar daarmee kunnen we je niet verder helpen..:
stappen die je onderneemt, programma versies zijn van belang willen wij er wat zinnigs over kunnen zeggen/advies geven..

even een opendeur intrappen trouwens.. het is toch niet de desktop.ini die windows nodig vind om klaar te zetten om te branden he ;)
pi_118235571
ISO gemaakt met PowerIso 4.8, Gebrand met Nero 10 en12 portable en Ashampoo 11.
pi_118235627
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 11:12 schreef fjacobs het volgende:
Ik ben niet de enige die dit probleem ondervindt, veel gegoogeld maar niet veel wijzer geworden.
Het heeft in feite niets met Nero te maken maar is een quirk van Windows 7 (en Vista). Aangezien je kennelijk zelf je .iso bestanden hebt gemaakt kan het ook zijn dat die niet deugen. Inspecteer deze dus eerst eens in een viewer (eventueel WinRAR). Om je probleem op te lossen zou je verder deze instructies eens uit moeten voeren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Riparius op 21-10-2012 11:36:18 ]
pi_118235913
Met Winrar viewer geeft hij alleen de twee audio- en video_ts mappen aan, ook uitgepakt met Winrar geen "Desktop.ini". Alleen met branden dus.Ik heb tevens jouw link gebruikt maar de volgende regel:
d> remove the mark from the "Enable CD recording on this drive" check box; Die krijg ik niet. Ik ga dus naar de Dvd speler station en kies "eigenschappen", daarna "Opnemen" en dan zie ik die dialogbox niet. Overigens ik draai win7.
pi_118235966
Sorry ik zat bij XP aan het kijken. Ik ga nu de instructies van Win 7 bekijken.
pi_118236037
Sorry deze begrijp ik niet helemaal.
pi_118236072
Ik lees even verder en zoek even naar de aanwijzingen.......
pi_118236775
Ik heb in het register NoCdBurning toegevoegd en waarde 1 aangegeven en ben nu een DVD aan het branden. Dus ik moet nog even een paar minuutjes geduld hebben.
pi_118236828
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 11:22 schreef Riparius het volgende:

[..]

Het heeft in feite niets met Nero te maken maar is een quirk van Windows 7 (en Vista). Aangezien je kennelijk zelf je .iso bestanden hebt gemaakt kan het ook zijn dat die niet deugen. Inspecteer deze dus eerst eens in een viewer (eventueel WinRAR). Om je probleem op te lossen zou je verder deze instructies eens uit moeten voeren.
zoals ik dus al eerder zei: er wordt alleen een desktop.ini klaargezet..
behalve uiteraard als TS deze er nog eens op gaat branden, maar Windows maakt daar een prima verschil van (bestanden die er al opstaan en bestanden die nog gebrand moeten worden)..
pi_118236967
Ik heb in regedit: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer NoCDBurning aangemaakt met waarde 1. Maar moet ik deze ook nog extra toevoegen want dit was niet afdoende, Nog steeds aanwezig op de DVD. Zie ik iets over het hoofd?
pi_118237111
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 12:28 schreef fjacobs het volgende:
Ik heb in regedit: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer NoCDBurning aangemaakt met waarde 1. Maar moet ik deze ook nog extra toevoegen want dit was niet afdoende, Nog steeds aanwezig op de DVD. Zie ik iets over het hoofd?
maak eens een screenshot van de dvd in explorer (waar desktop.ini te zien is) en plaats die eens hier?

en je hebt toch wel herstart na die wijziging he?
pi_118237730
Ik heb net een NRG aangemaakt en die gebrand met Nero en nu gaat het wel goed, maar blijf ik wel achter met 100 ISO's. De desktop.ini is nu niet meer zichtbaar als ik de DVD open maar het probleem wel het zelfde. Als ik de DVD open met VLC gaat het fout, open ik de VIDEO_TS map met VLC dan gaat het goed. Maar hoe nu verder 100 DVD's omzetten. Deze heb ik wel op mijn server staan.
pi_118237887
Open ik de ISO rechtstreeks in VLC dan speelt hij hem wel af. maar na het branden niet meer.
VLC is unable to open the MRL 'dvd:///D:\'. Check the log for details.
pi_118242642
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 13:06 schreef fjacobs het volgende:
Open ik de ISO rechtstreeks in VLC dan speelt hij hem wel af. maar na het branden niet meer.
VLC is unable to open the MRL 'dvd:///D:\'. Check the log for details.
wat zegt het log?
  zondag 21 oktober 2012 @ 16:55:15 #40
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_118245689
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 09:55 schreef fjacobs het volgende:
Ik heb ongeveer 100 films omgezet naar .iso.
Hier is het denk ik al mis gegaan. Hoe heb je die iso's gemaakt?
Direct vanaf de dvd of eerst gekopieerd naar een map op de computer?
So we just called him Fred
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')