Dit dus.quote:Op zondag 21 oktober 2012 09:59 schreef wootahH het volgende:
Je zet ze om naar iso om vervolgens de iso weer uitgepakt te branden op een dvd..Koop een mediaspeler voor 40 euro.
1) een media speler kopen is wel een oplossing aangezien die allemaal als het goed is de iso kunnen afspelen..quote:Op zondag 21 oktober 2012 10:33 schreef fjacobs het volgende:
Dit is geen oplossing voor het probleem. De films staan namelijk op mijn externe server. Als je een film download van internet zijn ze ook vaak in .iso formaat. Wie weet raad?.
maar die komen niet voor op een videodvd, want als die voorkomen is het geen videodvd maar data dvd..quote:Op zondag 21 oktober 2012 10:36 schreef Michhas het volgende:
desktop.ini is het probleem niet.
Dat zijn namelijk bestanden die Windows gebruikt om aan te geven hoe een bepaalde map/bestand weergegeven moet worden. Hier ligt het probleem niet, de desktop.ini bestanden zijn normaal en komen bij iedereen voor.
als jij een ISO gewoon als ISO brandt (dus niet als een los ISO bestand op een DVD maar echt als image) dan zouden er nooit extra bestanden mee moeten komen.quote:Op zondag 21 oktober 2012 10:33 schreef fjacobs het volgende:
Dit is geen oplossing voor het probleem. De films staan namelijk op mijn externe server. Als je een film download van internet zijn ze ook vaak in .iso formaat. Wie weet raad?.
Uhm jawel.quote:Op zondag 21 oktober 2012 10:39 schreef fjacobs het volgende:
Daar ben ik reeds achter. Ik heb onderhand tig DVD's gebrand in de loop der jaren maar het probleem doet zich sinds deze week voor. Op de DVD staan de AUDIO en VIDEO_TS mappen en de file "Desktop.ini". Dit hoort niet zo te zijn.
hij heeft het over de desktop.iniquote:Op zondag 21 oktober 2012 10:41 schreef Michhas het volgende:
[..]
Uhm jawel.
Films en series die ik afspeel op mijn mediaspeler zijn altijd VIDEO_TS. Als je een .iso bestand zou ontleden, zou je die AUDIO_TS en VIDEO_TS tegenkomen.
Ja maar dat is het probleem nietquote:
Ik niet. DVDs uit de winkel ook niet. Sommige DVD spelers gaan er blijkbaar ook nog van over de zeik. Nero moet gewoon normaal doen en opzouten met dat .ini-bestandje. Condoleances aan TS.quote:Op zondag 21 oktober 2012 10:45 schreef Michhas het volgende:
[..]
Ja maar dat is het probleem nietDie desktop.ini bestanden hebben we allemaal op onze pc staan. ...
om eerlijk te zijn denk ik niet dat het ligt aan nero maar aan de manier van brandenquote:Op zondag 21 oktober 2012 10:50 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Ik niet. DVDs uit de winkel ook niet. Sommige DVD spelers gaan er blijkbaar ook nog van over de zeik. Nero moet gewoon normaal doen en opzouten met dat .ini-bestandje. Condoleances aan TS.
dus zit het probleem niet in nero maar in de iso's, die maak je dus verkeerd aan..quote:Op zondag 21 oktober 2012 11:06 schreef fjacobs het volgende:
Hallo, zolang als de DVD brander bestaat brand ik al DVD's. Ga er maar vanuit dat ik wel weet hoe je een data/dvd of wel formaat dan ook moet branden. Zoals eerder vermeldt, doet dit probleem zich pas sinds deze week voor. Dus wie weet waarom Nero opeens een "Desktop.ini" file erbij opbrand. De iso's zijn overigens gecomprimeerd met PowerISO. Ik heb zojuist even Ashampoo burning studio geïnstalleerd en gebrand, hetzelfde probleem.
het is aardig dat je dat nu al 3-4x verteld hebt, maar daarmee kunnen we je niet verder helpen..:quote:Op zondag 21 oktober 2012 11:10 schreef fjacobs het volgende:
Eerder heb ik nooit problemen op deze manier ondervonden. Alleen deze week. Maar wel nu bij alle 100.
Het heeft in feite niets met Nero te maken maar is een quirk van Windows 7 (en Vista). Aangezien je kennelijk zelf je .iso bestanden hebt gemaakt kan het ook zijn dat die niet deugen. Inspecteer deze dus eerst eens in een viewer (eventueel WinRAR). Om je probleem op te lossen zou je verder deze instructies eens uit moeten voeren.quote:Op zondag 21 oktober 2012 11:12 schreef fjacobs het volgende:
Ik ben niet de enige die dit probleem ondervindt, veel gegoogeld maar niet veel wijzer geworden.
zoals ik dus al eerder zei: er wordt alleen een desktop.ini klaargezet..quote:Op zondag 21 oktober 2012 11:22 schreef Riparius het volgende:
[..]
Het heeft in feite niets met Nero te maken maar is een quirk van Windows 7 (en Vista). Aangezien je kennelijk zelf je .iso bestanden hebt gemaakt kan het ook zijn dat die niet deugen. Inspecteer deze dus eerst eens in een viewer (eventueel WinRAR). Om je probleem op te lossen zou je verder deze instructies eens uit moeten voeren.
maak eens een screenshot van de dvd in explorer (waar desktop.ini te zien is) en plaats die eens hier?quote:Op zondag 21 oktober 2012 12:28 schreef fjacobs het volgende:
Ik heb in regedit: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer NoCDBurning aangemaakt met waarde 1. Maar moet ik deze ook nog extra toevoegen want dit was niet afdoende, Nog steeds aanwezig op de DVD. Zie ik iets over het hoofd?
wat zegt het log?quote:Op zondag 21 oktober 2012 13:06 schreef fjacobs het volgende:
Open ik de ISO rechtstreeks in VLC dan speelt hij hem wel af. maar na het branden niet meer.
VLC is unable to open the MRL 'dvd:///D:\'. Check the log for details.
Hier is het denk ik al mis gegaan. Hoe heb je die iso's gemaakt?quote:Op zondag 21 oktober 2012 09:55 schreef fjacobs het volgende:
Ik heb ongeveer 100 films omgezet naar .iso.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |