quote:
Op zondag 21 oktober 2012 08:46 schreef TR08 het volgende:Als hij 100 graden aantikt en je hoort gebonk dan zijn dat waarschijnlijk in elkaar klappende stoombellen. Het gesis kan een stoom afblazende ontluchter of overdruk beveiliging zijn.
Jouw ketel wordt dus veel te heet. Ik zou hem na laten kijken.
quote:
Op zondag 21 oktober 2012 09:30 schreef blomke het volgende:Ik neem aan dat de overstortventiel verder niet aanspreekt?
Inderdaad, de ketel eens na laten kijken, want 's nachts 100 graden en overdag 30 - 65, is nogal vreemd.
quote:
quote:
Thanks! Het is me duidelijk dat het niet goed is. Ik zal contact proberen op te nemen met de loodgieter van de huisbaas. De ketel is overigens net een jaar oud. Ik weet niet precies waar een overstortventiel zou moeten zitten op de installatie, maar er komt iig geen water uit een ventiel oid lopen als hij zo warm wordt.
quote:
Op zondag 21 oktober 2012 10:00 schreef Logician78 het volgende:Heb je de radiatoren wel open staan? Als de thermostaat aanslaat en het water nergens heen kan krijg je vaak dit soort meldingen.
Ik deel de ketel met de onderburen. Wij zelf hebben de radiatoren niet vaak openstaan omdat het bij ons altijd wel redelijk warm is (wij zitten op de 1ste en 2de verdieping, ketel staat ook op de bovenste verdieping). Bij de onderburen zou het een stuk koeler moeten zijn, ik zal gaan vragen of ze de radiatoren misschien dichtdraaien als ze naar bed gaan. En zo ja, of ze er tenminste 1 open willen laten staan!
Er zit overigens een hele simpele thermostaat op, namelijk vlak onder de ketel een klein kastje met een draaiknop. Die staat momenteel op iets van 55 graden ingesteld. Als ik hem richting de 50 graden zet dan wordt de verwarming bij de onderburen niet warm genoeg met deze buitentemperaturen.
Bedankt allemaal!
Edit: Zojuist even met de onderburen gesproken en er staat meestal gewoon een radiator open 's nachts. Zo ook vannacht, terwijl de ketel wel naar de 100 graden is gegaan. Ze hebben nu een nog wat grotere radiator half open gezet.
Ik ga morgen maar eens bellen en vragen of er naar gekeken kan worden.
[ Bericht 5% gewijzigd door Funkdude op 21-10-2012 12:56:04 ]