AL!quote:Op maandag 22 oktober 2012 08:22 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
GoedemiddagDan is de liter nog niet op
Zeg, Esses, draag jij ook pepperspray bij je?quote:
Uh, ja natuurlijk.quote:Op maandag 22 oktober 2012 11:42 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Zeg, Esses, draag jij ook pepperspray bij je?
Zit het bij jullie ook in de training dat je eerst zelf moet ervaren hoe dat voelt voordat je de "straat" op gaat?quote:
Oh dat bullshit verhaal. Ja, bij ons mag je het ook ondergaan.quote:Op maandag 22 oktober 2012 11:44 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Zit het bij jullie ook in de training dat je eerst zelf moet ervaren hoe dat voelt voordat je de "straat" op gaat?
Ok, MAG dus, op basis van vrijwilligheid.quote:Op maandag 22 oktober 2012 11:45 schreef Esses het volgende:
[..]
Oh dat bullshit verhaal. Ja, bij ons mag je het ook ondergaan.
Dat is altijd op basis van vrijwilligheid, ook bij de politie. Zo brengen ze het niet, maar zo is het wel.quote:Op maandag 22 oktober 2012 11:46 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ok, MAG dus, op basis van vrijwilligheid.
Dank je, wilde ik even weten.quote:Op maandag 22 oktober 2012 11:46 schreef Esses het volgende:
[..]
Dat is altijd op basis van vrijwilligheid, ook bij de politie. Zo brengen ze het niet, maar zo is het wel.
Negatief.quote:Op maandag 22 oktober 2012 11:47 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dank je, wilde ik even weten.
Hoe sta jij tov. die "tasers"?
Het nieuws een beetje rondom die dingen wezen volgen? Ze zijn nog minder dan less-then-lethal.quote:
Ik heb dat nieuws idd gevolgd.quote:Op maandag 22 oktober 2012 11:54 schreef Esses het volgende:
[..]
Het nieuws een beetje rondom die dingen wezen volgen? Ze zijn nog minder dan less-then-lethal.
Iets van de koppel af aan geweldsmiddelen? Laat ze dan liever wat van hun eigen meuk van de koppel afhalen. Je ziet soms complete kerstbomen langs lopen. Overdag je maglite eraan, te lui zijn om na ME je koppel weer ME af te maken en je lange lat houder + handschoenenring + gasmasker + helmclip alles er op laten. Sorry, maar dat ligt eerder aan hen.quote:Op maandag 22 oktober 2012 11:57 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik heb dat nieuws idd gevolgd.
Bezwaar van de bonden was geloof ik met name dat er risico's aan vast zitten.
Maar ook dat de agenten dan té veel barang aan hun koppel meekrijgen, het dienstwapen, pepperspray, knuppel en dan wellicht een taser erbij.
Volgens de bonden, wat ik las, zou dan een andere optie wegmoeten.
Ik ben er geen expert in, maar als iemand vol met drugs en evt icm alcohol totaal door het lint gaat heeft "pepperen" mijn inziens weinig zin en zou de "taser" dus uitkomst moeten bieden.
Dat snap ik idd, naast de geweldsmiddelen heb je nog de boeien etc.quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:20 schreef Esses het volgende:
[..]
Iets van de koppel af aan geweldsmiddelen? Laat ze dan liever wat van hun eigen meuk van de koppel afhalen. Je ziet soms complete kerstbomen langs lopen. Overdag je maglite eraan, te lui zijn om na ME je koppel weer ME af te maken en je lange lat houder + handschoenenring + gasmasker + helmclip alles er op laten. Sorry, maar dat ligt eerder aan hen.
Drugs icm. alcohol heeft pepper idd weinig nut. Maar zoals al eerder gequote, de taser is een middel waarmee het (te) makkelijk is om alsnog iemand om zeep te helpen. Laat men dan liever investeren in meer mensen op straat, voordat we hier amerikaanse praktijken krijgen.
Pistool rechts, meer naar het midden voor je pepper. Ikzelf heb mijn handboeien rechtsachter (meer mijn rug). Wapenstok in mijn rechterbroeksleuf (speciale sleuf in de broek). De portofoon zit links. Broek zakt er niet van af hoor.quote:Op maandag 22 oktober 2012 13:03 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat snap ik idd, naast de geweldsmiddelen heb je nog de boeien etc.
Gewoon de standaard dingen die je volgens mij als agent bij he hebt.
MAG-Lite, kan in de auto blijven, idem die andere ME zaken. Anders in je kluisje.
Nogmaals, ik heb geen idee wat een agent allemaal standaard bij zich behoord te dragen, op die geweldsmiddelen en boeien na dan.
Vaak zie ik zelf ook niks anders dan dat is wat de agent met zich meedraagt. Ja, ik let er wel eens op.
Laten we het eens praktisch gaan bekijken, rechts op de heup je pistool. Daarnaast dus de pepper, de knuppel, voor rechtshandigen lijkt me dus dat je broek/koppel rechts afzakt.
Komt er een Taser bij, waar plaats je die dan? Ondanks jouw bezwaren tegen een Taser.
Zelf ben ik wel voorstander dat een agent een ander non lethal wapen op de man heeft.
Dat kan een door drugs en alcohol beïnvloede dader volgens mij toch wel "vloeren" omdat het de spieren lam legt.
Tja, risico's dat de beste man overlijdt, die hou je altijd. Dat wil je niet, maar het kan gebeuren.
Anyway, het blijft alvorens nog een proef, en we zullen wel zien of dit tot de standaard uitrusting gaat behoren van de agent.
Feli!quote:Op maandag 22 oktober 2012 20:01 schreef paintmeester het volgende:
Ik mag nog een jaar bij deze baas blijven, DCP gehaald!![]()
U is een held.quote:Op maandag 22 oktober 2012 20:01 schreef paintmeester het volgende:
Hard getraint zeker?quote:Op maandag 22 oktober 2012 20:01 schreef paintmeester het volgende:
Jasjes prima, als ze maar nuttig zijnquote:Op maandag 22 oktober 2012 19:47 schreef Thaboel het volgende:
Rustig swa's...
En kom op joh Esses gewoon dat koppel volhangen met peppie tasjes enzooo straat rambo jeweettoch.
daarvoor moet je ook een diploma hebben. die heb ik niet.quote:Op maandag 22 oktober 2012 21:12 schreef Schild het volgende:
Maar Esses, waar laat je je belangrijkste wapen dan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |