De kunstenaar in kwestie zal er wel een bedoeling mee hebben.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 20:53 schreef Phone het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een idioten niet geloven, ze snappen er echt niets van
http://www.omroepbrabant.(...)oblemen+onthuld.aspx
En waarom is dat erg? Idiootquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 20:56 schreef __Saviour__ het volgende:
Erger is dat die joden weer hun zin hebben gekregen.
Omdat het tijd wordt om rationeler naar het verleden te kijken en niet meer immer door de joodse slachtoffer-bril.quote:
Omdat positieve discriminatie ook discriminatie is? Zionist.quote:
Nee, dat is totaal niet waar.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 21:01 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Misschien krijgen ze iets te vaak hun zin om het feit dat ze joods zijn.
Oh, dus we moeten het maar 'vergeten', zeg je? Ga eens wat aan jezelf doen psycho.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 21:02 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Omdat het tijd wordt om rationeler naar het verleden te kijken en niet meer immer door de joodse slachtoffer-bril.
Rationeel is eigen slachtoffers te herdenken, en vijandelijke slachtoffers niet. Bij "herdenken" denk ik aan slachtoffers die ik liever niet dood had gezien. Zonder dode Duitsers hadden we de Duitsers nooit verdreven, en had de vijand dus gewonnen. Nu kan je achteraf politiek-correct gaan roepen dat het ook voor de Duitsers zielig was, toch ben ik heel blij dat ze toen zijn verdreven.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 21:02 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Omdat het tijd wordt om rationeler naar het verleden te kijken en niet meer immer door de joodse slachtoffer-bril.
Ja ik ook.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 21:08 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Rationeel is eigen slachtoffers te herdenken, en vijandelijke slachtoffers niet. Bij "herdenken" denk ik aan slachtoffers die ik liever niet dood had gezien. Zonder dode Duitsers hadden we de Duitsers nooit verdreven, en had de vijand dus gewonnen. Nu kan je achteraf politiek-correct gaan roepen dat het ook voor de Duitsers zielig was, toch ben ik heel blij dat ze toen zijn verdreven.
Prima, maar die herdenken ze dan maar fijn in Duitsland...quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 21:08 schreef kingtoppie het volgende:
En toch vind ik het triest voor die duitsers. / sommige duitsers
Ja dikke lul, je gaat zelf maar lekker niet duitsers herdenken, dring mij niks op svp, helemaal niet als het gaat om iets fucking symbolisch waar niemand last van ondervindt wat puur gebeurt in het hoofd.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 21:12 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Prima, maar die herdenken ze dan maar fijn in Duitsland...
De overgrote meerderheid van de Duitse soldaten waren ook maar gewone jongens die in opdracht van hun land streden, gehersenspoeld door de zorgvuldig voorbereide opbouw naar oorlog door het Nazi-regime.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 21:08 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Rationeel is eigen slachtoffers te herdenken, en vijandelijke slachtoffers niet. Bij "herdenken" denk ik aan slachtoffers die ik liever niet dood had gezien. Zonder dode Duitsers hadden we de Duitsers nooit verdreven, en had de vijand dus gewonnen. Nu kan je achteraf politiek-correct gaan roepen dat het ook voor de Duitsers zielig was, toch ben ik heel blij dat ze toen zijn verdreven.
Nou....quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 21:16 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
De overgrote meerderheid van de Duitse soldaten waren ook maar gewone jongens die in opdracht van hun land streden, gehersenspoeld door de zorgvuldig voorbereide opbouw naar oorlog door het Nazi-regime.
Dat je nu blij terugkijkt op het verslaan van Duitsland is natuurlijk ingeven door het feit dat het gewoon zo gelopen is. De overwinnaars schrijven de geschiedenis. Als Duitsland had gewonnen, was jij nu een trotse inwoner van hun grote rijk die fier zou terugkijken op de geschiedenis.
Niet in 1950 nee. Maar de Nazi's zouden hun doctrine dan zorgvuldig hebben geïntegreerd in de opvoeding van nieuwe generaties, zoals in Duitsland zelf ook gebeurde. De Hilterjugend zou ongetwijfeld zijn intrede hebben gedaan in de nieuw veroverde gebieden. Jongeren zouden daarin complete hersenspoeling en indoctrinatie ondergaan om blindelings de nazi-politiek te volgen en ondersteunen, decennia later leidend tot een fiere, gehoorzame en eensgezinde bevolking.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 21:19 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Nou....
Dat is het 2e.... Denk niet dat de bevolking van NL gelijk in 1950 als duitsland had gewonnen blij was geweest met een adolf hitler aan d e macht.
Geen idee, ik denk van nature na, denk dat het niet echt gewerkt zou hebben op mij. Denk dat mensen wel een idee blijven houden van wat goed is zegmaar.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 21:29 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Niet in 1950 nee. Maar de Nazi's zouden hun doctrine dan zorgvuldig hebben geïntegreerd in de opvoeding van nieuwe generaties, zoals in Duitsland zelf ook gebeurde. De Hilterjugend zou ongetwijfeld zijn intrede hebben gedaan in de nieuw veroverde gebieden. Jongeren zouden daarin complete hersenspoeling en indoctrinatie ondergaan om blindelings de nazi-politiek te volgen en ondersteunen, decennia later leidend tot een fiere, gehoorzame en eensgezinde bevolking.
Wat ben je voor idioot joh ?quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 21:29 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Niet in 1950 nee. Maar de Nazi's zouden hun doctrine dan zorgvuldig hebben geïntegreerd in de opvoeding van nieuwe generaties, zoals in Duitsland zelf ook gebeurde. De Hilterjugend zou ongetwijfeld zijn intrede hebben gedaan in de nieuw veroverde gebieden. Jongeren zouden daarin complete hersenspoeling en indoctrinatie ondergaan om blindelings de nazi-politiek te volgen en ondersteunen, decennia later leidend tot een fiere, gehoorzame en eensgezinde bevolking.
Uiteraard, een team van 10 man voor die steen met 3 zinnen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 21:41 schreef Doodloper het volgende:
Heeft waarschijnlijk nog bakken met geld gekost ook.
Iemand die verder nadenkt dan simpelweg "idioot" roepen als een mening afwijkt.quote:
Ik kan Duitsers toch moeilijk zien als slachtoffers, ze waren immers zelf de agressor. Duitsers die weigerden of deserteerden en vervolgens werden doodgeschoten, dat waren slachtoffers. Niet de militairen de de ballen niet hadden dat te doen en meevochten met de nazi moordmachine.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 21:47 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Iemand die verder nadenkt dan simpelweg "idioot" roepen als een mening afwijkt.
De oorlog was verschrikkelijk. Maar we zijn ondertussen meer dan 65 jaar verder. Herdenking is niet langer het herdenken van slachtoffers, maar al jaren is onder het 5 mei comité een verschuiving naar tolerantie gaande. Daarbij behoort dus herdenken van ALLE slachtoffers, niet alleen de slachtoffers die 'wij' toevallig zielig vinden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |