abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118206218
quote:
Rabobank stopt per 31 december 2012 met de sponsoring van de professionele wielerploegen, zowel van de heren als van de dames. Rabobank blijft als sponsor verbonden aan de amateursport, waaronder de jeugdopleiding en het veldrijden.

Rabobank is tot dit besluit gekomen na verschijning van het rapport van de Amerikaanse dopingautoriteit USADA vorige week. Dit rapport spreekt boekdelen. Bert Bruggink, lid van de raad van bestuur: Het gaat met pijn in het hart, maar voor onze bank is het een onvermijdelijke beslissing. Wij zijn niet meer overtuigd dat de internationale professionele wielerwereld in staat is om een schone en eerlijke sport mogelijk te maken. Wij hebben niet het vertrouwen dat dit op afzienbare termijn ten goede zal keren.

Rabobank is 17 jaar geleden in de wielersport gestapt. Vol overtuiging en met een duidelijke missie. Want wielrennen past bij de Rabobank, bij haar klanten en bij haar medewerkers. Rabobank heeft de wielersponsoring in de loop der jaren uitgebreid tot een compleet pakket, van de heren- en damesprofploeg tot de jeugdopleiding en het veldrijden.

Bert Bruggink:Wielrennen is een prachtige sport waaraan miljoenen Nederlanders plezier beleven en een groot deel van die Nederlanders is klant van de Rabobank. Maar ons besluit staat vast: we trekken ons terug uit de professionele wielersport. Het is pijnlijk, niet alleen voor de Rabobank, maar vooral voor de liefhebbers en de sporters die geen blaam treft.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_118206233
pi_118206254
Dit was gisteren echt de gehele dag in het nieuws, waarom nog een topic hierover? Zonder te kijken vermoed ik dat er vast wel een topic over loopt.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 20 oktober 2012 @ 13:39:08 #4
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_118206266
Dit is #2 :)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_118206405
Ah, vandaar.

/stopt volgen.
pi_118206667
Verbeek

quote:
ALKMAAR - Gertjan Verbeek, trainer van AZ, maakte zich gisteren oprecht kwaad over alle dopingophef en de beslissing van Rabobank om te stoppen met sponsoring van de wielerploeg. „Dat hadden ze tien jaar geleden moeten doen. Wij zijn allemaal verschrikkelijk hypocriet. Iedereen weet toch dat er al honderd jaar doping wordt gebruikt in de Tour de France?”, fulmineerde de trainer van AZ, die zelf op eredivisieniveau heeft gevoetbald en op amateurniveau bokste.

„Nemen wij ook Eddy Merckx de titels af? En Joop Zoetemelk? Lance Armstrong is en blijft voor mij de grootste wielrenner van de afgelopen jaren. En waarom? Omdat iedereen in het peloton gebruikte. En hoe je het wendt of keert: het gebruik door hem is niet eens aangetoond hoewel hij de meest gecontroleerde renner is. Het is allemaal van horen zeggen om vervolgens aan de hoogste boom te worden opgehangen omdat die anderen klikken.”

Ik geloof hartstikke dat Armstrong gebruikt heeft. Het is wetenschappelijk aangetoond, dat je de Tour niet met deze tijden kan rijden zonder te gebruiken. Dat weten we allemaal, maar toch gaan we volgende zomer weer vrolijk de Tour kijken. En dan wordt er opnieuw vrolijk gebruikt. Deze generatie moet ook ophouden met zeuren over de vorige generatie. Want iedere generatie stelt de vorige generatie in een kwaad daglicht. Ik ben er heilig van overtuigd dat ze over tien jaar nog gebruiken. De wielersport wordt nooit schoon en dat weet je als je de wielersport sponsort. Het hoeft voor mij ook niet clean. Ik vind het fantastisch zoals ze over die bergen jakkeren.

De opstekende hypocrisie steekt Verbeek nog het meest. „Daar kan ik niet tegen. Mart Smeets, die zijn boekje terugtrekt. Ga toch weg man. Wat een hypocriet. Hij zat jarenlang middenin het peloton. En nu opeens wijzen. Iedere verantwoordelijke heeft boter op zijn hoofd gehad. Maar maakt dat de Tour minder mooi? Als iedereen het doet, is het toch ook eerlijk?”

[ Bericht 9% gewijzigd door Marcoss op 20-10-2012 14:11:47 ]
pi_118206732
Alsof in het voetbal alles op een eerlijke manier gebeurt. :') Het grote verschil is dat bij voetbal alles wat te maken heeft met doping, corruptie en omkoping in de doofpot verdwijnt en er nooit meer uitkomt.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 20-10-2012 14:01:10 ]
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 14:02:37 #10
335033 kuifmees
Vogeltjes overal
pi_118206801
quote:
Wel mooi dat blauw met wit, ziet er strak uit :Y
pi_118206946
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 13:59 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Alsof in het voetbal alles op een eerlijke manier gebeurt. :') Het grote verschil is dat bij voetbal alles wat te maken heeft met doping, corruptie en omkoping in de doofpot verdwijnt en er nooit meer uitkomt.
Verbeek heeft het ook nog over andere sporten ;)

quote:
Verbeek legt de verantwoordelijkheid bij de atleet. „Wil je je lichaam verpesten dan moet je dat zelf weten. Sprinter Ben Johnson is aan de hoogste boom opgehangen. Tien jaar later bleek dat iedereen had gebruikt. Wat denk je van onze zwemmers? Heb je Inge de Bruijn zien terugkomen uit Amerika? Het was net een kerel. Niemand die iets durft te zeggen. Ik weet zeker dat in het voetbal doping wordt gebruikt. Maar voetballers hoeven geen where-abouts in te vullen. Een verdediger van Sparta stond eens een half jaar buitenspel nadat hij een hormonenkuur had gevolgd. Zijn spieren en pezen konden de belasting niet aan.”
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 14:09:29 #12
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_118206997
En maar blijven volhouden dat Armstrong de meest gecontroleerde is, dat ze daar al eens mee ophouden.

Ow, dan had ik over de "als iedereen het doet, dan is het toch eerlijk?" gelezen, dat is nog grotere flauwekul.

Dat Smeets een hypocriet is, dat klopt uiteraard wel.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_118208142
Typische reactie van iemand die de klok hoort luiden maar niet weet waar de klepel hangt.
pi_118208260
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 14:09 schreef SaintOfKillers het volgende:

Dat Smeets een hypocriet is, dat klopt uiteraard wel.
Maar dan alsnog, een journalist heeft geen sluitend bewijs. Ze zijn er niet bij als die spuit met EPO gezet wordt, ze zijn niet in het laboratorium als de dopingstalen onderzocht worden. Je kunt vermoedens van schuld hebben, maar niets klip en klaar bewijzen.

Dat Smeets hypocriet is inzake Armstrong ben ik het wel mee eens.
pi_118266392
Morgen meer info omtrent de interesse van Giant in het AD. Schijnt serieus te zijn.

Kerckhoffs praat morgen met een andere multinational met interesse.
pi_118267088
Ben ook benieuwd in hoeverre Giant, bij een eventuele overname, de ploeg Nederlands wilt houden. Het is dan wel een bedrijf met een Nederlands tintje maar is van origine toch Taiwanees.
pi_118269943
http://nos.nl/artikel/431847-boonen-kwaad-op-rabo-en-lance.html

quote:
Boonen kwaad op Rabo en Lance

Tom Boonen heeft weinig begrip voor het besluit van Rabobank om te stoppen met de sponsoring van de professionele wielerploegen.

"Ik vind het wel een mokerslag dat een sponsor als Rabobank na al die jaren stopt", zegt de Belgische renner in het Belgische programma Sportweekend.

"Dat zij niet geloven dat het nog goed komt, vind ik zeer dom. Ik werd kwaad toen ik dat hoorde. Rabobank is een ploeg die barst van het jonge talent. Het is zonde dat die jongens nu geen kans meer krijgen."

Boonen baalt van alle commotie rond het dopingrapport over Lance Armstrong. "Het is herkauwde info die nu in een dossier gestopt is. Dat kan me niet zo veel schelen, want wij hebben daar niks mee te maken. Wij moeten nu uitleg geven over deze zaak, maar misschien zou Lance dat beter eens zelf kunnen doen. Alleen hij kan hier een einde aan maken."

'Nooit fan geweest van Lance'
Boonen is nooit een grote fan van Armstrong geweest. "Zeker niet na dat jaar waarin we samen in een ploeg reden. Anderzijds overdrijft het USADA ook wel, vind ik. Ze doen zichzelf nu voor als het heiligste boontje van de wereld, terwijl ze ook alleen maar onzin verkopen."

Ook ex-UCI-voorzitter Hein Verbruggen zou boter op het hoofd hebben. "Het is tijd om die hele 'mestpot eens uit te kuisen'."

Een oplossing heeft Boonen niet voor handen. "We moeten doen wat we nu doen, alles zit goed bij ons. Het enige dat we kunnen doen is misschien eens voorstellen dat ze ons 24 uur op 24 volgen, zodat de wereld kan zien wat er in de koers gebeurt en we zo onze geloofwaardigheid terugwinnen."
pi_118270002
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 13:37 schreef marcodej het volgende:

[..]

Vanwaar dit topic? Er lopen sinds vrijdag al meerdere topics hierover.
Maar ik kan 't mis hebben...
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 22 oktober 2012 @ 09:37:42 #19
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_118271373
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 00:21 schreef marcodej het volgende:
Morgen meer info omtrent de interesse van Giant in het AD. Schijnt serieus te zijn.

Staan niet echt nieuwe dingen in.

Weet niet of het online makkelijk te vinden is, dus maar even zo, excuses voor de lastig leesbare onderkant :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_118271408
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2012 07:40 schreef Patroon het volgende:

[..]

Vanwaar dit topic? Er lopen sinds vrijdag al meerdere topics hierover.
Dit is gewoon deel 2 van het eerste topic.
pi_118281108
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 15:00 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Maar dan alsnog, een journalist heeft geen sluitend bewijs. Ze zijn er niet bij als die spuit met EPO gezet wordt, ze zijn niet in het laboratorium als de dopingstalen onderzocht worden. Je kunt vermoedens van schuld hebben, maar niets klip en klaar bewijzen.

Geldt ook beetje voor Rabobank natuurlijk. Ze kunnen moeilijk stoppen met sponsoren omdat ze Boogerd niet geloven, het bandje van Erik Dekker geen goede verklaring vinden en Breukink bij ONCE heeft gereden.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_118283666
Wellicht doet een nieuwe ploeg het beter dan Rabo het gedaan heeft wat betreft presteren van Nederlandse renners. Amper Nederlandse ritzeges in grote rondes in de laatste 7 jaar, geen Nederlandse winst in klassiekers, geen enkele echte tijdrijder in 16 jaar Rabo, geen enkele echte klimmer, 0 Nederlandse gele truien tijdens een TDF.

Natuurlijk staan er mooie overwinningen tegenover maar vooral toch dankzij buitenlandse inbreng. Rabo heeft zelf van bovenaf de focus op den duur gelegd op bepaalde prestaties, die gingen ten koste van de Nederlandse inbreng en hebben waarschijnlijk ook het dopinggebruik verhevigd. Jammer dat ze pleite gaan maar ik vraag me af of het nou echt een groot verlies is voor het Nederlandse wielrennen. Mij boeit het verder geen zak of een Rus, Spanjool, Griek of Zimbabwaan in een Raboshirtje een koers wint.
pi_118284056
Een frisse wind, ik zie het wel zitten.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_118296548
STEUN de actie hier >> http://www.wijkopendeploeg.nl/

^O^ _O_ w/

Wielerfans: 'eigen team' voor Raborenners

Wielerfans scharen zich massaal achter de renners van de Rabobankploeg die 'slachtoffer' zijn geworden van het stoppen met sponsoring door de bank van het profteam. In drie dagen tijd meldden ruim 11.500 mensen zich aan voor een initiatief om de coureurs op te vangen in een nieuwe, door het volk geleide, wielerploeg. De huidige Raboploeg zou positief tegen het idee aankijken.

"Mochten we binnen 10 dagen rond de 100.000 aanmeldingen hebben, dan kijken we naar serieuze strategieën om de ploeg op te zetten”, aldus organisator Rutger Teunissen, die de site oprichtte waarop supporters hun steun kunnen betuigen door een virtueel tientje over te maken voor de nieuwe ploeg.

Fans op shirt
"Hoe we het allemaal precies in gaan vullen, weten we nog niet. Het mooiste zou zijn om bijvoorbeeld foto's van alle fans die bijgedragen hebben op de nieuwe shirts te zetten. Dat de renners bij de start naar zichzelf kijken en zich even realiseren wie ze allemaal achter zich hebben staan”, legde Teunissen uit.

bron: http://www.telegraaf.nl/t(...)en_team__Rabo__.html
pi_118296667
:)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')