quote:Bruyneel zet strijd tegen Usada door
Johan Bruyneel, de vroegere ploegleider en leermeester van Lance Armstrong, is niet van plan zijn juridische strijd tegen het Amerikaanse antidopingbureau Usada te staken. „Ik ga door zo lang ik het gevoel heb dat ik een rechtvaardig verhoor krijg, zonder vooroordelen bij Usada”, liet de Belg donderdag op zijn website weten.
Volgens het onderzoeksrapport van Usada vormde Bruyneel samen met Armstrong bij US Postal het brein achter het meest geavanceerde, professionele en succesvolle dopingprogramma in de sporthistorie. Hij zal waarschijnlijk op korte termijn voor een arbitragecommissie moeten verschijnen. „Tot die tijd geef ik geen commentaar meer”, gaf Bruyneel te kennen.
Ook een vroegere teamarts, Pedro Celaya, heeft ervoor gekozen om zich voor de arbitragecommissie te verweren. Armstrong en de dopingartsen Luis Garcia del Moral, Pepe Marti en Michele Ferrari hebben al een levenslange schorsing gekregen.
quote:Statement re: USADA's "Reasoned Decision"
I have received many questions about USADA’s case pending against me, particularly since it published its “Reasoned Decision” last week. However, in deference to the on-going legal proceedings, I will only be able to share my account of events once legal proceedings are over. While I am still stunned that USADA chose to breach the confidentiality of the proceedings it initiated against me, I shall nevertheless not allow myself to be reduced to such tactics.
In response to recent speculation, I will continue to be involved in legal proceedings relating to USADA’s proposed charges as long as I believe that I am still able to receive a fair hearing and that my defence has not been permanently prejudiced by USADA’s act. However, rest assured that the time will come when I will share with you a balanced account of events.
Johan Bruyneel
St. David Millarquote:
Gadretquote:Op donderdag 18 oktober 2012 12:55 schreef OProg het volgende:
Ben benieuwd wie na die zaak dan deze keer de Giro 2011 heeft gewonnen.
Jos van Emdenquote:Op donderdag 18 oktober 2012 12:55 schreef OProg het volgende:
Ben benieuwd wie na die zaak dan deze keer de Giro 2011 heeft gewonnen.
Juist een bijzonder sympathieke coureurquote:Op donderdag 18 oktober 2012 12:58 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Gadret![]()
(al vertrouw ik die ook voor geen cent)
Of Cyril Dessel.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 13:02 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Juist een bijzonder sympathieke coureurNooit echt heel bijzondere uitslagen. Altijd stukje onder de top. Hij had waarschijnlijk 4x de tour gewonnen zonder doping
quote:Op donderdag 18 oktober 2012 13:02 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Juist een bijzonder sympathieke coureurNooit echt heel bijzondere uitslagen. Altijd stukje onder de top. Hij had waarschijnlijk 4x de tour gewonnen zonder doping
Szmyd en Peraud vind ik niet echt middelmaat. Zijn aardige subtoppers.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 13:11 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Botcharov
Peraud
Szmyd
Middelmaat
Waarom stoppen wij 1999quote:Op donderdag 18 oktober 2012 13:10 schreef Leatherface het volgende:
Joepiedepoepie, straks zijn alle Tours tussen 1999 en 2009 zeker zonder winnaar?
Ik bedoel: aardige klimmers, maar nooit in de buurt van het podium om verschillende redenenquote:Op donderdag 18 oktober 2012 13:12 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Szmyd en Peraud vind ik niet echt middelmaat. Zijn aardige subtoppers.
Het niveau waar zonder of met doping de meeste Nederlandse wielrenners al twintig jaar op presteren. Nederlands wielrennenquote:
Hesjedal eigenlijk ook, als je zijn Giro-winst wegdenkt. Normaal ook iemand voor de plekken acht tot en met twintig in de Tour.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 13:13 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik bedoel: aardige klimmers, maar nooit in de buurt van het podium om verschillende redenen
Botcharov werd ook elke tour 20e
Laten we het hopen, beter dan Lance laten staan.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 13:10 schreef Leatherface het volgende:
Joepiedepoepie, straks zijn alle Tours tussen 1999 en 2009 zeker zonder winnaar?
Sven Montgomery was ook zo'n type.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 13:11 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Botcharov
Peraud
Szmyd
Middelmaat
Theo Eltinkquote:Op donderdag 18 oktober 2012 13:13 schreef Ericr het volgende:
[..]
Het niveau waar zonder of met doping de meeste Nederlandse wielrenners al twintig jaar op presteren. Nederlands wielrennen
Roche is ook goed bezigquote:Op donderdag 18 oktober 2012 13:13 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Hesjedal eigenlijk ook, als je zijn Giro-winst wegdenkt. Normaal ook iemand voor de plekken acht tot en met twintig in de Tour.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |