Bakkeljauw en kabeljauw zijn toch hele andere dingen? Niet haten op mijn onwetendheid want ik eet nooit visquote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:53 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Geen bakkeljauw/bacalao zeggen. Nep Suri/Braziliaan/Portugees
[ afbeelding ].
Haha nee ik ben niet zó in to the voeding zoals Yuri.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:00 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Kipfiletje met paprikapoeder, liter kwark & goan.
Volgensmij word jij ook wel een beetje moe van al dat plastic dat hier in de SC gegooid word, of niet?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:04 schreef JackieBrown het volgende:
[..]
Iddwie heeft die eerste chick erin gezet
Wat ik ervan begreep is dat bakkeljauw de Surinaamse benaming is voor wat in Nederland klipvis wordt genoemd (gedroogde en gezouten kabeljauw). Bakkeljauw is afgeleid van bacalhau, de Portugese benaming van klipvis. In Suriname is dat, als buurland van Portugeessprekend Brazilië, vervormd tot bakkeljauw.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:02 schreef Vaseline_ het volgende:
[..]
Bakkeljauw en kabeljauw zijn toch hele andere dingen? Niet haten op mijn onwetendheid want ik eet nooit vis
Je hebt veel kennis van weinig, broeder.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:28 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Wat ik ervan begreep is dat bakkeljauw de Surinaamse benaming is voor wat in Nederland klipvis wordt genoemd (gedroogde en gezouten kabeljauw). Bakkeljauw is afgeleid van bacalhau, de Portugese benaming van klipvis. In Suriname is dat, als buurland van Portugeessprekend Brazilië, vervormd tot bakkeljauw.
Die vis is trouwens zoveel gezouten omdat in de tijd dat Portugal "georganiseerde all-in reizen" naar Zuid-Amerika aanbood die vis lang goed kon blijven op die schepen.
Jongequote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:28 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Wat ik ervan begreep is dat bakkeljauw de Surinaamse benaming is voor wat in Nederland klipvis wordt genoemd (gedroogde en gezouten kabeljauw). Bakkeljauw is afgeleid van bacalhau, de Portugese benaming van klipvis. In Suriname is dat, als buurland van Portugeessprekend Brazilië, vervormd tot bakkeljauw.
Die vis is trouwens zoveel gezouten omdat in de tijd dat Portugal "georganiseerde all-in reizen" naar Zuid-Amerika aanbood die vis lang goed kon blijven op die schepen.
Klopt het niet dan?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:35 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Je hebt veel kennis van weinig, broeder.
Welke?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 18:15 schreef RickoKun het volgende:
dit was enige goeie eyecandy
[ afbeelding ]
Beats die negerin hard
Jailbait van het hoogste niveauquote:Op woensdag 17 oktober 2012 18:15 schreef RickoKun het volgende:
dit was enige goeie eyecandy
[ afbeelding ]
Beats die negerin hard
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |