Dit. Anoniem bellen en dan met een lulsmoes vragen wat zijn adres ook alweer is. Een of andere actie ofzo gratis 100 belminuten extra omdat de provider een nieuw abonnement wil testen oid.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 19:49 schreef trigt013 het volgende:
Misschien kan je hem foppen door hem met een truuk zijn adres te laten verklappen aan de telefoon. Alsof je een telefoonaanbieder bent of zijn energieaanbieder.
Maar daar houdt het ook mee op. Ze doen niets.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 19:49 schreef Juicyhil het volgende:
Met een bankrekeningnummer kun je naar de politie gaan en aangifte doen
Nope.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 19:54 schreef Anthony9219 het volgende:
Heeft ie je toevallig foto's toegestuurd, veel smartphones laten tegenwoordig namelijk gps coordinaten in foto's achter.
van ING naar ING?? Zoja, dan klopt de naam van de gemachtigde, dat word gecontroleerd bij het overmaken.quote:
Doen ze niets mee.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 19:49 schreef Juicyhil het volgende:
Met een bankrekeningnummer kun je naar de politie gaan en aangifte doen
Juist; http://www.opgeletopinternet.nl/quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:20 schreef lobelletje het volgende:
Er is een website ik geloof opgelet op internet of internetoplichting (even googlen) en die werken samen met marktplaats. Daar staan allerlei oplichters op maar ze kunnen ook achter het ipadres komen en zij bundelen klachten tegen een oplichter.
succes.
Maakt ook niet uit.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:47 schreef blup het volgende:
[..]
van ING naar ING?? Zoja, dan klopt de naam van de gemachtigde, dat word gecontroleerd bij het overmaken.
Neem even contact op met ING en zeg dat je per ongeluk geld hebt over gemaakt naar een verkeerd rekeningnummer.quote:
Dan zegt de ING waarschijnlijk "Jammer, je hebt toestemming gegeven (lees: je "digitale handtekening" gezet) en daar kunnen wij, vooralsnog, weinig aan doen"quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:35 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Neem even contact op met ING en zeg dat je per ongeluk geld hebt over gemaakt naar een verkeerd rekeningnummer.
Oja. Dat kan ik nog proberen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:35 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Neem even contact op met ING en zeg dat je per ongeluk geld hebt over gemaakt naar een verkeerd rekeningnummer.
En bedankt voor de tip. Hier ga ik ook even een kijkje nemen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:33 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Maakt ook niet uit.
De "mijne" noemde zich telkens anders (want op http://www.opgeletopinternet.nl/ kan je dat zien welke namen ze gebruiken) en het geld is continue aangekomen etc.
Lekker boeiend wat de Rabobank deed.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:37 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Dan zegt de ING waarschijnlijk "Jammer, je hebt toestemming gegeven (lees: je "digitale handtekening" gezet) en daar kunnen wij, vooralsnog, weinig aan doen"
althans, dat deed de Rabobank![]()
Kan even duren, maar uiteindelijk krijg je de gegevens van de persoon achter het rekeningnummer.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:38 schreef DeSchreeuwert het volgende:
[..]
Oja. Dat kan ik nog proberen.
Misschien kom je automatisch op de site terecht als je gaat google op de naam van de persoon.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:39 schreef DeSchreeuwert het volgende:
[..]
En bedankt voor de tip. Hier ga ik ook even een kijkje nemen.
Maakt niet uit. Handtekening = bevestiging en kan je niet / amper terug draaien. Tenzij het rekeningnummer écht niet klopt met de ontvanger, dan storten ze het automatisch terug. Klopt het wel, dan heb je pech.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:39 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Lekker boeiend wat de Rabobank deed.
TS heeft handmatig geld over gemaakt.
Hoe zet je precies een handtekening in internetbankieren? Op een blaadje schrijven en dan in je cd-rom lade schuiven?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:45 schreef automatic_ het volgende:
Maakt niet uit. Handtekening = bevestiging en kan je niet / amper terug draaien.
Neehoor. Bijna geen een bank doet een naam - nummer controle.quote:Tenzij het rekeningnummer écht niet klopt met de ontvanger, dan storten ze het automatisch terug.
Neehoor.quote:Klopt het wel, dan heb je pech.
Niet zomaar. Maar uiteindelijk wel.quote:dus gegevens krijg je niet zo maar
Dus hoe zou jij het aanpakken?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:50 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Hoe zet je precies een handtekening in internetbankieren? Op een blaadje schrijven en dan in je cd-rom lade schuiven?
[..]
Neehoor. Bijna geen een bank doet een naam - nummer controle.
[..]
Neehoor.
Wel eens van onverschuldige betaling gehoord?
[..]
Niet zomaar. Maar uiteindelijk wel.
Tenzij meneer de oplichter het voor is en het geld netjes terug stort.
Zodra jij bij bijvoorbeeld de Rabobank de betaling gaat controleren, de benodigde cijfers invoert, jouw pincode invoert etc. en daarna op verzenden klikt. Dát is de handtekening.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:50 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Hoe zet je precies een handtekening in internetbankieren? Op een blaadje schrijven en dan in je cd-rom lade schuiven?
De bank.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:02 schreef Keith_Bakker het volgende:
dat dit niet is geleverd maakt het oplichting en niet alsof er niks is afgesproken en ts per ongeluk geld heeft overgemaakt (wie gelooft dit nou?)
Al op onverschuldigde betaling gezocht?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:04 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Zodra jij bij bijvoorbeeld de Rabobank de betaling gaat controleren, de benodigde cijfers invoert, jouw pincode invoert etc. en daarna op verzenden klikt. Dát is de handtekening.
Jij geeft dan, door middel van dat "systeem", opdracht / toestemming tot betaling.
De bank belt niet maar stuurt een brief.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:12 schreef Keith_Bakker het volgende:
wat ga je daarmee bereiken dan?
de bank belt meneer de oplichter, "wilt u het geld terugboeken", "nee, want hij heeft iets gekocht", klaar.
Ik heb via die naam de rekeninghouder gevonden die (tergoedetrouw) zijn rekening liet gebruiken. Na een hoop telefoon gesprekken heeft hij de NAW van de oplichter verstrekt en heb ik de oplichter gedwongen het geld terug over te maken.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:33 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Maakt ook niet uit.
De "mijne" noemde zich telkens anders (want op http://www.opgeletopinternet.nl/ kan je dat zien welke namen ze gebruiken) en het geld is continue aangekomen etc.
dat adres heeft hij inmiddels alquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:15 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
De bank belt niet maar stuurt een brief.
Oplichter denkt, ja dag.
Bank denkt, weet je wat, we geven het adres wel aan TS, kan hij lekker zelf achter zijn geld aan.
Heb liever dat je de poort naar hel opengooit om the god dawm kraken te releasen op die parasiet. En hem vervolgens met 10 Klijers die op hem lijken terug dat gat in te smijten.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:17 schreef opgebaarde het volgende:
Ik kan je niet helpen TS maar ik heb wel een kaarsje voor je opgestoken en ga straks drie weesgegroetjes doen
Weet alleen niet of dat klopt.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:27 schreef Keith_Bakker het volgende:
[..]
dat adres heeft hij inmiddels al
Nee.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:27 schreef Keith_Bakker het volgende:
[..]
dat adres heeft hij inmiddels al
Nice. Dat allemaal met behulp van de genoemde site?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:25 schreef blup het volgende:
[..]
Ik heb via die naam de rekeninghouder gevonden die (tergoedetrouw) zijn rekening liet gebruiken. Na een hoop telefoon gesprekken heeft hij de NAW van de oplichter verstrekt en heb ik de oplichter gedwongen het geld terug over te maken.
quote:Beste mensen,
heb een Hr. Dirk, hij zegt dat hij Siersema heet een aanbetaling gedaan voor kaartjes voor het concert van Keane. Op het volgende banknummer 672674904
De kaartjes heb ik niet ontvangen.
Op zijn kaartjes kon je niet bieden maar mailen.
Hij heeft me afgelopen woensdag de hele tijd gebeld en ge-smst om het geld over te maken uiteindelijk ben ik erin getrapt en nu neemt hij natuurlijk zijn telefoon niet meer op.
Zijn nummers zijn 06-87445502 en 06-86010982.
Hij zegt dat hij een bedrijf heeft en noemt zichzelf Siersema uit Wijster.
Nou dat is m dus!! De parasiet.quote:
Dat wist ik min of meer al. Maar wat kan ik met deze info?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:52 schreef Neo-- het volgende:
Het door u ingevulde rekeningnummer 672674904 is berekend en geeft het volgende resultaat:
IBAN/SEPA Nummer: NL29INGB0672674904
BIC Nummer: INGBNL2A
Banknaam: ING BANK N.V
Geld overmaken.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:59 schreef DeSchreeuwert het volgende:
[..]
Dat wist ik min of meer al. Maar wat kan ik met deze info?
Welke stumper? De oplichter, de rekening verstrekker of de naieve besteller van kaartjes op marktplaats die niets controleert?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:01 schreef Neo-- het volgende:
geen idee, maar in ieder geval al wat meer info voor de gene die er wellicht wel wat mee kunnen.
Die stumper moet gewoon eens goed op zijn plaat gaan
Nee samen met een maat van me een middag googlen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:32 schreef DeSchreeuwert het volgende:
[..]
Nice. Dat allemaal met behulp van de genoemde site?
Ik denk jij en oplichter. Want ik en de rekeningnr verstrekker zijn dat al.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:02 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Welke stumper? De oplichter, de rekening verstrekker of de naieve besteller van kaartjes op marktplaats die niets controleert?
quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:05 schreef blup het volgende:
[..]
Nee samen met een maat van me een middag googlen.
We hadden 't geluk dat de rekeninghouder een bijzondere achternaam had waardoor we snel een hit hadden op t telefoonboek.
De genoemde link is anders een uitstekende bijdrage! Had je die gebruikt en even het rekeningnummer ingevuld voordat je er geld naar overmaakte, had je nu dit topic niet hoeven te openen. Graag gedaan!quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:19 schreef DeSchreeuwert het volgende:
[..]
Ik denk jij en oplichter. Want ik en de rekeningnr verstrekker zijn dat al.
Verder dank voor je nuttige bijdrage. NOT!!!!
Hoe werkt dit dan? Geen van de hier getoonde gegevens komt wat uitrollenquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:01 schreef Inlognaam het volgende:
https://www.mijnpolitie.nl/miocheck.shtml#
>>> Meerdere meldingen bekend omtrent oplichting.
Volgende keer eerst het rekeningnummer even controleren op die site dus. Is geen gekke gedachte als je kaartjes over wilt nemen om dat standaard te doen.
Toen ik het zojuist invulde, kwam er 'wel bekend' uit.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:30 schreef Neo-- het volgende:
als ik het rekeningnummer van de oplichter invulde, kwam er uit; "niet bekend"
Laatst genoemd dus, ik lees gewoon ECHT niet goed xDquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:23 schreef Neo-- het volgende:
[..]
Hoe werkt dit dan? Geen van de hier getoonde gegevens komt wat uitrollen(of doe ik weer eens wat fout)
Bedankt marktplaats ook even, die het oplichten nog makkelijker heeft gemaakt door alle communicatie via de marktplaats servers te laten lopen. Geen emailadressen meer zichtbaar, geen IP adressen meer te achterhalen...quote:Op woensdag 17 oktober 2012 00:18 schreef Jellereppe het volgende:
Bedankt voor dit topic TS. Dit soort figuren zorgen er voor dat men sites als Marktplaats niet meer vertrouwt.
Ik vind het al bij voorbaat een slechte site. Koop er nooit wat en raad mensen ook om dat niet te doen of heel argwanend te zijn.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 00:26 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Bedankt marktplaats ook even, die het oplichten nog makkelijker heeft gemaakt door alle communicatie via de marktplaats servers te laten lopen. Geen emailadressen meer zichtbaar, geen IP adressen meer te achterhalen...
Marktplaats doet naar mijn idee ook te weinig ervoor om het te voorkomen. Kijk alleen naar de scams en biedeingen van Nigerianen. Blokkeer IP-adressen ofzo
Het hangt natuurlijk nogal af van wat je koopt. Als jij fysieke goederen koopt, die je ophaalt en ter plekke betaalt kan er weinig misgaan.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 00:36 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ik vind het al bij voorbaat een slechte site. Koop er nooit wat en raad mensen ook om dat niet te doen of heel argwanend te zijn.Dit topic vergroot mijn argwaan steeds meer over handelsites als Marktplaats. D'r zit teveel gespuis en veel doet Marktplaats er ook niet aan.
Het beste is om aankopen te doen bij gecertificeerde verkopers of op een forum als FOK! waar enigzins controle is en de sfeer in veel forums goed te noemen is.
Daar heb je een goed punt. Niks tot weinig tegen in te brengen.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 01:01 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Het hangt natuurlijk nogal af van wat je koopt. Als jij fysieke goederen koopt, die je ophaalt en ter plekke betaalt kan er weinig misgaan.
Daar komt het dus wel op neer ja.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 01:01 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Het hangt natuurlijk nogal af van wat je koopt. Als jij fysieke goederen koopt, die je ophaalt en ter plekke betaalt kan er weinig misgaan.
Ik heb hier ook wel eens over gemaild. Ze doen niet eens de moeite terug te mailen.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 00:26 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Bedankt marktplaats ook even, die het oplichten nog makkelijker heeft gemaakt door alle communicatie via de marktplaats servers te laten lopen. Geen emailadressen meer zichtbaar, geen IP adressen meer te achterhalen...
Marktplaats doet naar mijn idee ook te weinig ervoor om het te voorkomen. Kijk alleen naar de scams en biedeingen van Nigerianen. Blokkeer IP-adressen ofzo
Dat verbaast me ook niet dat ze idd niet terug reageren.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 14:37 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Ik heb hier ook wel eens over gemaild. Ze doen niet eens de moeite terug te mailen.
paupersite, en ondertussen de tarieven voor bv auto's steeds verder opschroeven.
gelukkig zijn er alternatieven
Oplichting werkt ook de andere kant op. "Stuur eerst de goederen, dan maak ik het geld over". Uhu.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:59 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Met kopers die eerst betaling eisen - nooit mee in zee gaan!
Uiteraard. Begin ik dus ook niet aan.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 13:00 schreef Messina het volgende:
[..]
Oplichting werkt ook de andere kant op. "Stuur eerst de goederen, dan maak ik het geld over". Uhu.
Als je daar aan begint dan moet je echt dom zijn... Dan kan je het zo makkelijk zien aankomenquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 14:43 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Uiteraard. Begin ik dus ook niet aan.
Sterker nog - zelfs al is er vooruit betaald, dan nog stuur ik niks op. Ik heb ooit te maken gehad met een grappenmaker die mij boos melde dat het door mij (in bubbeltjesplastic en 20 lagen kranten ingepakte) verzonden beeldje kapot was toen het bij hem aankwam en dus subiet zijn geld terug wou. Ik geloofde er geen zak van maar aardig mens als ik ben heb ik hem zijn geld toch maar terugbetaald.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:38 schreef houwert het volgende:
[..]
Als je daar aan begint dan moet je echt dom zijn... Dan kan je het zo makkelijk zien aankomen
dat alleen ophalen en handelen in persoon doe ik ook wel maar dan alleen als het om dure dingen gaat zoals elektronica. Maar als het om iets van 5 euro gaat maakt het mij niet uit als het gewoon over de mail gaat en eerst betalen is. Dat verlies kan ik mij makkelijk permitterenquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:42 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Sterker nog - zelfs al is er vooruit betaald, dan nog stuur ik niks op. Ik heb ooit te maken gehad met een grappenmaker die mij boos melde dat het door mij (in bubbeltjesplastic en 20 lagen kranten ingepakte) verzonden beeldje kapot was toen het bij hem aankwam en dus subiet zijn geld terug wou. Ik geloofde er geen zak van maar aardig mens als ik ben heb ik hem zijn geld toch maar terugbetaald.
Sindsdien: alleen ophalen en handelen in persoon!
Helaas ben ik vandaag ook door deze persoon opgelicht ..quote:Beste mensen,
heb een Hr. Dirk, hij zegt dat hij Siersema heet een aanbetaling gedaan voor kaartjes voor het concert van Keane. Op het volgende banknummer 672674904
De kaartjes heb ik niet ontvangen.
Op zijn kaartjes kon je niet bieden maar mailen.
Hij heeft me afgelopen woensdag de hele tijd gebeld en ge-smst om het geld over te maken uiteindelijk ben ik erin getrapt en nu neemt hij natuurlijk zijn telefoon niet meer op.
Zijn nummers zijn 06-87445502 en 06-86010982.
Hij zegt dat hij een bedrijf heeft en noemt zichzelf Siersema uit Wijster.
In dit beschaafde land kom je niet ver met een "aangifte".quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 19:55 schreef beerten het volgende:
Doe aangifte. We leven in een beschaafd land, niet in een bananenrepubliek alwaar inboorlingen eigen rechter spelen.
Je hebt 'm toch zeker wel gerapporteerd aan MP?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:58 schreef Morphs het volgende:
Helaas heeft hij alweer een nieuwe advertentie lopen. Een telefoontje eindigde er helaas mee dat hij ophing, hij lijkt het gevoel te hebben om ongestoord zijn gang te kunnen gaan.
En nog erger: iemand heeft 150 euro geboden op zijn advertentie...
Helaas heeft MP die mogelijkheid niet. Ik heb wel de bewuste advertentie gerapporteerd met uitleg. Verder is het niet mogelijk om binnen MP mensen te waarschuwen. De privacybeveiliging werkt helaas vooral in het voordeel van oplichters.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 21:20 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Je hebt 'm toch zeker wel gerapporteerd aan MP?
Triest dat dit soort figuren maar hun gang kunnen blijven gaan...
dat is wel heel erg want wettelijke mag dat nietquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:37 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Dan zegt de ING waarschijnlijk "Jammer, je hebt toestemming gegeven (lees: je "digitale handtekening" gezet) en daar kunnen wij, vooralsnog, weinig aan doen"
althans, dat deed de Rabobank![]()
Heb je dat geld gisteren pas overgemaakt?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 18:08 schreef Morphs het volgende:
[..]
Helaas ben ik vandaag ook door deze persoon opgelicht ..
Was op zoek naar kaartjes voor Walibi zaterdag (halloween editie), hij bood ze aan met een rip-pass (soort vip-pass voor de 4 spookhuizen die er dit weekend staan). 40 euro per persoon, te mooi om waar te zijn en dat bleek.
Gast opgebeld (06-23454374, dus weer ander nummer). Gast aan de lijn, beetje lullen. Hij zat in de auto maar had z'n tablet bij zich. Dus hij gaf zijn rekeningnummer (672674904, dus hetzelfde als hierboven). Ik maakte gelijk het geld over en als ik m'n email adres zou smsen dan zou hij de e-tickets opsturen.
Er waren uiteindelijk wel een aantal aanwijzingen dat er iets niet klopte, en waardoor ik uiteindelijk ging zoeken en o.a. dit topic tegenkwam. Maar helaas is het kwaad al geschied.
Hij reageerde zowaar nog wel op een sms die ik hem daarna stuurde. Ik weet nu in ieder geval dat ik geen tickets/geld meer hoef te verwachten.
Nog even de transactie bekeken. De rekening staat op naam van Hr D M Siersema.
quote:Op woensdag 24 oktober 2012 13:15 schreef NEKONEKOCHAN het volgende:
[..]
Heb je dat geld gisteren pas overgemaakt?
Dan kun je het toch nog terugstorten?
quote:Op woensdag 24 oktober 2012 13:15 schreef NEKONEKOCHAN het volgende:
[..]
Heb je dat geld gisteren pas overgemaakt?
Dan kun je het toch nog terugstorten?
Van iemand die handig is met informatie zoeken. Heb de info gegeven die ik had (achternaam, rekeningnummers).quote:Op woensdag 24 oktober 2012 15:24 schreef tufkai het volgende:
Hoe kom je aan zn adresgegeven eigenlijk?
Dat biedt dus geen zekerheid.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 00:15 schreef Morphs het volgende:
[..]
Van iemand die handig is met informatie zoeken. Heb de info gegeven die ik had (achternaam, rekeningnummers).
Ik vraag me alleen af of hij wel daadwerkelijk op het adres woont. Het is wel in Drenthe, en hij gebruikt bij zijn advertenties ook altijd plaatsnamen die vlak in de buurt liggen. Maar misschien hebben mensen hem vaker gebeld, of het boeit hem echt geen fuk en gaat hij door totdat hij gepakt wordt.
@trigt013: inderdaad. Marktplaats beschermt de gebruikers zo hard dat het systeem bijna gemaakt is om te misbruiken. ff een nieuw accountje maken en de boel belazeren.
Het gebeurt regelmatig dat hiervoor onwetende/naieve personen - vaak jongeren en/of mensen die kampen met geldgebrek - worden geronseld als een soort 'katvangers'. De oplichter belooft ze dan een gedeelte van de 'opbrengst' van zijn praktijken in ruil voor het gebruik van de rekening van die personen.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 21:27 schreef Nithosm het volgende:
Dus internet oplichting en identiteitsfraude? Zoiets?Wat als die persoon het gebruik/misbruik van zijn rekening toestaat?Yikes, het is sowieso een lastige situatie..
Heb je dit al bij de mods van V&A of de FA's neergelegd.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 12:40 schreef -Hakuna- het volgende:
Niet alleen op marktplaats loop je risico om opgelicht te worden, ook op FOK loop je hetzelfe risico belazerd te worden. Kan het zelf weten, heb afgelopen week 15 euro betaald aan user ''Spezza19'' die mij via de PM functie enkele oude CD uitgaves van oa Mike Oldfield te koop aanbood, echter ik heb na betaling van de 15 euro naar hem en 2 keer PM verzoeken nog steeds niets van hem vernomen.
Niet dat mijn vrees werkelijkheid gaat worden, en ik kan fluiten naar mijn 15 euro en de CD niet krijgt opgestuurd.
Niet geweten dat je problemen op FOK daar moet posten, maar dat ga ik nu zeker doen. Nog nooit zoiets meegemaakt op marktplaats, nu wel op FOK.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 13:14 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Heb je dit al bij de mods van V&A of de FA's neergelegd.
Als het in V&A gebeurt, sowieso daar aankaarten!quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 13:23 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
Niet geweten dat je problemen op FOK daar moet posten, maar dat ga ik nu zeker doen. Nog nooit zoiets meegemaakt op marktplaats, nu wel op FOK.
Absoluut aankaartenquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 13:26 schreef Sjeen het volgende:
Als het in V&A gebeurt, sowieso daar aankaarten!
Is denk ik niet meer nodig, heb net een PM gekregen dat hij schrijft dat de CD op de post is gegaan. Dus het heeft toch geholpen.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 13:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Absoluut aankaartenIk krijg een beetje jeuk van mensen die hun afspraken wat dat betreft niet nakomen.
Wat denk je zelf?quote:Op vrijdag 9 november 2012 16:13 schreef Morphs het volgende:
Nice, het lijkt te gaan om de dezelfde persoon die mij heeft opgelicht. Benieuwd of ik m'n geld nog terug krijg
Er zijn mogelijkheden voor gedupeerden om bij een zitting te eisen dat je schadeloos wordt gesteld door de dader. Helaas lijkt het er niet op dat zoiets vanzelf gebeurt, dat moet je aangeven. Ik ga er maar vanuit dat ze de slachtoffers berichten als dat het geval is.quote:
Ja, dat doe ik ook altijd. Niet waterdicht maar je verkleint toch wel het risico op die manier.quote:Op vrijdag 9 november 2012 16:28 schreef MarMar het volgende:
Betalen voor verzenden ontkom je idd niet altijd aan, ook kijken hoelang iemand al actief is op marktplaats helpt.
Verkoopt diegene al jaren zonder klachten, dan is de kans groot dat het prima in orde is.
quote:Op vrijdag 9 november 2012 17:51 schreef MarMar het volgende:
Jah, ik zou es een gitaar kopen, ik mailen wanneer ik m kon komen bekijken en uitproberen. Heel verhaal dattie nieuw in de doos was en dattie zo opgestuurd zou worden, ik hoefte niet komen kijken, yarite.
Het leukste van de grap is dat als ze zo iemand na veel pijn en moeite pakken de politie vrij weinig doet. Beetje belerend toespreken, kleine boete en de man staat weer op straat.quote:Op vrijdag 9 november 2012 14:15 schreef SLP_ het volgende:
Hoop dat het deze vent is http://www.nu.nl/internet(...)atsoplichtingen.html
Lees het topic. 9 berichten terug postte iemand al precies die link.quote:Op vrijdag 9 november 2012 23:53 schreef AnneX het volgende:
http://www.nu.nl/internet(...)atsoplichtingen.html
![]()
Is dit hem?
quote:Op zaterdag 10 november 2012 11:28 schreef Morphs het volgende:
[..]
Lees het topic. 9 berichten terug postte iemand al precies die link.
Ik geef je meer kans als je langs het kantoor gaat.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:35 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |