abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118042718
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Be someone that makes you happy
pi_118042765
Oh en avocado, eieren... :9
pi_118042772
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:30 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Nee, borrelnootjes niet :P
Nee dat snapte ik wel haha, maar bedoel Cashewnoten, en ook van die noten die je nog moet pellen, zit dan zo'n gleuf in en moet je hem open breken.

Nallie, is pindakaas ook goed? Dat vind ik erg lekker op brood als ik naar school ga (nu vakantie). Maar ik zag de Kcal en dacht, dat ga ik toch maar wat minder eten. Maar het is dus niet erg als je een paar 100 kcal meer binnen krijgt, als je daardoor ook gezonde vetten binnen krijgt?
Op zaterdag 1 september 2012 20:43 schreef Tim86 het volgende :
Wedden bij de Toto is hetzelfde als betalen om een crackhoer neuken wanneer je zelf een fotomodel thuis hebt zitten.
pi_118042852
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:32 schreef marcie216 het volgende:

[..]

Nee dat snapte ik wel haha, maar bedoel Cashewnoten, en ook van die noten die je nog moet pellen, zit dan zo'n gleuf in en moet je hem open breken.

Nallie, is pindakaas ook goed? Dat vind ik erg lekker op brood als ik naar school ga (nu vakantie). Maar ik zag de Kcal en dacht, dat ga ik toch maar wat minder eten. Maar het is dus niet erg als je een paar 100 kcal meer binnen krijgt, als je daardoor ook gezonde vetten binnen krijgt?
het gaat om de balans. van gezonde vetjes word je ook te dik als je teveel eet. maaarrrrr meestal heb je minder trek en snoeperige buien als je voldoende vullende andere dingen eet, zoals boterhammen met pindakaas en nootjes, en avocado, en vette vis. het totaal aan kcal van een dag netjes eten met veel gezonde vetjes en eiwitten zal lager liggen dan een dag met lightproducten, suikers zoals hagelslag op brood en een halve zak chips.
Kwak
pi_118042860
quote:

[..]

:Y gewoon alles met mate, dus niet 6 boterhammen met pindakaas ofzo! Of 2 met een halve pot :P
pi_118042871
quote:

[..]

Pistaches zijn gezond ja, al zie ik die bijna nooit ongezouten.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_118042907
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:34 schreef Nallie het volgende:

[..]

:Y gewoon alles met mate, dus niet 6 boterhammen met pindakaas ofzo! Of 2 met een halve pot :P
Dat is lijkt me de hele truc van gezond eten ;)

Overigens, volgens mijn huisarts moet je wel ongeveer zes boterhammen op een dag eten, of heeft zij het fout?
pi_118042946
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:35 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Overigens, volgens mijn huisarts moet je wel ongeveer zes boterhammen op een dag eten, of heeft zij het fout?
Dat zegt voedingscentrum, maar dat is ondertussen wel een beetje achterhaald. Je moet gewoon zorgen voor een goede balans tussen eiwitten vetten en koolhydraten. V1z weet welke... ;)
pi_118042989
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:34 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

het gaat om de balans. van gezonde vetjes word je ook te dik als je teveel eet. maaarrrrr meestal heb je minder trek en snoeperige buien als je voldoende vullende andere dingen eet, zoals boterhammen met pindakaas en nootjes, en avocado, en vette vis. het totaal aan kcal van een dag netjes eten met veel gezonde vetjes en eiwitten zal lager liggen dan een dag met lightproducten, suikers zoals hagelslag op brood en een halve zak chips.
Ik pak 1 keer per week een bakje chips, weet niet of dat al te erg is :P
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:34 schreef Nallie het volgende:

[..]

Oke. Ik zou eens het lijstje maken wat ik op een dag dat ik naar school ga eet :

O : 1 boterham
T : 1 boterham
L : 2 boterham
T : koekje
D : ALtijd iets anders, moeder kookt

Neem altijd 4 boterhammen per dag, kan ik er 2 met pindakaas doen, en de andere met kipfilet oid.
Wedden bij de Toto is hetzelfde als betalen om een crackhoer neuken wanneer je zelf een fotomodel thuis hebt zitten.
pi_118043018
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:35 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Pistaches zijn gezond ja, al zie ik die bijna nooit ongezouten.
Die naam zocht ik!
pi_118043084
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:37 schreef marcie216 het volgende:

[..]

Ik pak 1 keer per week een bakje chips, weet niet of dat al te erg is :P

[..]

Oke. Ik zou eens het lijstje maken wat ik op een dag dat ik naar school ga eet :

O : 1 boterham
T : 1 boterham
L : 2 boterham
D : ALtijd iets anders, moeder kookt

Neem altijd 4 boterhammen per dag, kan ik er 2 met pindakaas doen, en de andere met kipfilet oid.
Je kan best af en toe wat lekkers nemen! Dat houdt het leuk ;)

Ontbijt kan je bijvoorbeeld ook yoghurt met muesli nemen, ter afwisseling!
De koekjes kan je dus beter vervangen door iets anders. Fruit/nootjes/bakje yoghurt/kwark/gekookt eitje bijvoorbeeld. Dan kom je al een heel eind!
pi_118043135
Ik vind dat je best weinig eet overdag. Ik weet natuurlijk niet hoeveel je 's avonds eet, maar dit lijkt een beetje crashen.. Hoe groot ben je en als jongen ben je nog aan het groeien en dit lijkt me te weinig..
Beter eet je wat meer bij ontbijt en lunch en fruit als tussendoortje.
pi_118043232
ik vind 4 boterhammen, avondeten en 2 koekjes nou niet als crashen klinken... we hebben het wel over iemand in de groei, dus een beetje meer moet kunnen, maar dan nog, als iemand licht overgewicht heeft lijkt het schrappen van koekjes en cola en het eten van gezond beleg me een prima start.

kinderen van zestien moeten niet dieten. believe me, ik ben er een geweest...
Kwak
pi_118043233
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:38 schreef Nallie het volgende:

[..]

Je kan best af en toe wat lekkers nemen! Dat houdt het leuk ;)

Ontbijt kan je bijvoorbeeld ook yoghurt met muesli nemen, ter afwisseling!
De koekjes kan je dus beter vervangen door iets anders. Fruit/nootjes/bakje yoghurt/kwark/gekookt eitje bijvoorbeeld. Dan kom je al een heel eind!
Ja, ik vind nootjes wel lekker, gekookt eitje is ook een goed idee, maar dat moet eigenlijk op een boterham met mayonaise :(
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 16:41:43 #15
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_118043249
over die noten he? Ik heb hier een zak ongezouten gemengde noten; met een paar cashews, verder hazelnoten, amandelen en walnoten... is dat de goede variant?
(ze zijn in elk geval lekker ;))

en ik ben niet bijgelezen hoor, drukke dag hiero ;)
*zwaait ff rond*
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_118043271
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:39 schreef the85mc het volgende:
Ik vind dat je best weinig eet overdag. Ik weet natuurlijk niet hoeveel je 's avonds eet, maar dit lijkt een beetje crashen.. Hoe groot ben je en als jongen ben je nog aan het groeien en dit lijkt me te weinig..
Klopt, soms is het ook wel wat meer. Maar ik heb 's ochtends echt maar trek tot 1 boterham, daarna krijg ik het niet meer op. Op school 3 boterhammen.
pi_118043305
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:41 schreef kwakz0r het volgende:
ik vind 4 boterhammen, avondeten en 2 koekjes nou niet als crashen klinken... we hebben het wel over iemand in de groei, dus een beetje meer moet kunnen, maar dan nog, als iemand licht overgewicht heeft lijkt het schrappen van koekjes en cola en gezond beleg me een prima start.

ter vergelijking, toen ik 16 was at ik makkelijk 10 boterhammen per dag.. En daarvan werd ik niet dik. Toen woog ik ook ongeveer 75-80 kg.
pi_118043310
Havermout of brinta is ook lekker als ontbijt! O+

En nootjes, fruit, eitje, gerookte kip/avocado als tussendoortje zij ook lekker! :9 Maakt je moeder avondeten met genoeg groente? Als dat niet zo is zou je ook bijv. wat worteltjes mee kunnen nemen of bijv. paprika toevoegen aan je boterham (niet als je pindakaas eet, dat lijkt me dan weer niet zo lekker :+ ).
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_118043320
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:41 schreef kwakz0r het volgende:
ik vind 4 boterhammen, avondeten en 2 koekjes nou niet als crashen klinken... we hebben het wel over iemand in de groei, dus een beetje meer moet kunnen, maar dan nog, als iemand licht overgewicht heeft lijkt het schrappen van koekjes en cola en het eten van gezond beleg me een prima start.

Ik Diet ook niet erg streng, maar 3 kilo er af zou mooi zijn. Frisdranken laat ik al een tijdje staan, soms pak ik wel Fanta Zero, maar niet vaak.
pi_118043374
Ben je trouwens een jongen of een meisje? Je profiel zegt man en dan zou je wel ietsje meer kunnen eten. ;)
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_118043378
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:42 schreef Goodbye het volgende:
Havermout of brinta is ook lekker als ontbijt! O+

En nootjes, fruit, eitje, gerookte kip/avocado als tussendoortje zij ook lekker! :9 Maakt je moeder avondeten met genoeg groente? Als dat niet zo is zou je ook bijv. wat worteltjes mee kunnen nemen of bijv. paprika toevoegen aan je boterham (niet als je pindakaas eet, dat lijkt me dan weer niet zo lekker :+ ).
We eten niet veel groente, bijna niets eigenlijk.
pi_118043398
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:44 schreef Goodbye het volgende:
Ben je trouwens een jongen of een meisje? Je profiel zegt man en dan zou je wel ietsje meer kunnen eten. ;)
Ik ben een man ja :P
Ben ook niet zo groot, 1,73 denk ik.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 16:44:56 #23
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_118043417
en o god ik voel me oud... heel oud als ik zulke dingen lees.
Echt OMG ik ben de mama; en ik moet zo koken voor mijn kinderen.....

:o
pi_118043441
ik zou zeggen: gezond eten, niet minder eten, groente introduceren bij je moeder ;) en wachten op een groeispurt ;)
Kwak
pi_118043478
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:44 schreef marcie216 het volgende:

[..]

We eten niet veel groente, bijna niets eigenlijk.
Kan je zoals Kwak zegt idd aan je moeder vragen. En anders dus overdag proberen meer groente te eten. Wat eet je dan zoal 's avonds dat dat geen groente bevat?
pi_118043479
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:36 schreef Nallie het volgende:

[..]

Dat zegt voedingscentrum, maar dat is ondertussen wel een beetje achterhaald. Je moet gewoon zorgen voor een goede balans tussen eiwitten vetten en koolhydraten. V1z weet welke... ;)
Oké, dan doe ik het helemaal verkeerd dus ;)
pi_118043483
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:45 schreef kwakz0r het volgende:
ik zou zeggen: gezond eten, niet minder eten, groente introduceren bij je moeder ;) en wachten op een groeispurt ;)
Ja we eten soms van die ovenschotels, zitten dan boontjes in. Soms Sla maar dat was het ook wel. Ik heb een groeispurt gehad, ben toen in 1 jaar iets van 14 centimeter gegroeid. Hoop dat ik er nog 1 krijg, moet toch lukken want ben net 16.
pi_118043514
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:46 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Kan je zoals Kwak zegt idd aan je moeder vragen. En anders dus overdag proberen meer groente te eten. Wat eet je dan zoal 's avonds dat dat geen groente bevat?
Spaghetti, Ovenschotels (wel groente), vandaag aardappels met groenten en varkenshaas etc
pi_118043527
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:44 schreef marcie216 het volgende:

[..]

Ik ben een man ja :P
Ben ook niet zo groot, 1,73 denk ik.
ja dan vind ik 4 boterhammen per dag wel weinig. En fiets je ver naar school?

Probeer de koekjes/chips/cola en zo wat minder te eten. Daar zit niks in waar je lichaam beter van wordt. Je kunt dan beter een boterham kip eten of een klein handje nootjes als je zin hebt in een tussendoortje. Dat zit vol bouwstoffen.

En je groeit vast nog wel, ik was pas op mijn 17e uitgegroeid.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 16:47:38 #30
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_118043530
en frisdrank (en eventueel drank?) minderen werkt ook altijd goed ;)
pi_118043564
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:47 schreef the85mc het volgende:

[..]

ja dan vind ik 4 boterhammen per dag wel weinig. En fiets je ver naar school?

Probeer de koekjes/chips/cola en zo wat minder te eten. Daar zit niks in waar je lichaam beter van wordt. Je kunt dan beter een boterham kip eten of een klein handje nootjes als je zin hebt in een tussendoortje. Dat zit vol bouwstoffen.

En je groeit vast nog wel, ik was pas op mijn 17e uitgegroeid.
Ik fietste 15-20 minuten, maar heb nu een scooter.
pi_118043577
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:47 schreef Beessie-Jen het volgende:
en frisdrank (en eventueel drank?) minderen werkt ook altijd goed ;)
Drink alleen drank als ik op een feest ben, een paar biertjes.

Een nadeel is ook dat we meestal vroeg eten, net zoals nu.
pi_118043594
scooter weg = 5 kilo eraf :P
Kwak
pi_118043596
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:35 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

:D moeten?
Er zijn geen essentiële koolhydraten, wel essentiële vetten en eiwitten.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_118043609
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:49 schreef kwakz0r het volgende:
scooter weg = 5 kilo eraf :P
Nee hoor heb hem pas 1 maand.
pi_118043666
Maar wat weeg je eigenlijk? Misschien valt het best wel mee. Als je groeit moet je eigenlijk niet dieten..
pi_118043706
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:49 schreef V1z0R het volgende:

[..]

:D moeten?
Er zijn geen essentiële koolhydraten, wel essentiële vetten en eiwitten.
Naja, van haar heb ik voedingsadvies gekregen (naja, daarop ben ik ook wel 42kg afgevallen hoor), maar dat komt neer op
O. 2 boterhammen
T 1 boterham
L. 3 boterhammen
T wat ever als het maar niet te groot is
D. Gewone maaltijd
T fruit 2x

(maar dat red ik bij lange na niet en meestal neem ik yoghurt, fruit of groente als tussendoor, want anders heb ik snel weer honger, maar dat was wel het advies. Dus ik zit ik vier boterhammen gemiddeld, op een lange schooldag vijf)
pi_118043755
ik vind dat ook niet verkeerd CotS, maar de meeste posters hier zijn wat minder voor brood en wat meer voor eiwitten enzo. als jij 42 kilo bent afgevallen en je kunt het hiermee op peil houden zou ik dat lekker doen,
Kwak
pi_118043829
Zeg niet dat het niet kan, maar het hoeft niet.

Ik moet altijd zo lachen om Tard _O-

O+
pi_118043843
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:53 schreef kwakz0r het volgende:
ik vind dat ook niet verkeerd CotS, maar de meeste posters hier zijn wat minder voor brood en wat meer voor eiwitten enzo. als jij 42 kilo bent afgevallen en je kunt het hiermee op peil houden zou ik dat lekker doen,
Tja... ik ben yoghurt en zo als tussendoor gaan eten omdat het meer zin heeft dan brood (meer voedt). Alleen in de ochtend wil ik echt gewoon een bammetje (wel met een ei erop) en om nou in de collegezaal half lauwe yoghurt te eten, brrr...

Ja, ik wil nog een kilo of 5 of 8 verliezen (ben 1m58, schommel nu rond de 58kg)
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 16:56:11 #41
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_118043874
Lijstje dan maar:
O: kwark en vla
T's: 250 gr rauwe wortels, halve komkommer, cupn a soup kerrie, peer
L": 2 boterhammen met tonijn, tomaat, 2 bekers melk, kom mosterdsoep met room en spekjes
T's: boterham kaas, paar dropjes, mandarijn, pruim, appel, blokje choco
D: veul spruitjes, rijst met zelfgemaakte satesaus, biefstuk met champignons/ui/paprika/courgette, spinazie met een ei erdoor
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_118043920
Avocado :9

*lepelt*
Ja doei.
pi_118043939
Vandaag:

O: yoghurt
T: mandarijn
L: twee bth palingworst (had er nog nooit van gehoord tot nu :D :@ ) en bth kipfilet
T: kippensoep :9~
D: wortelenstamp met hachee
T: pruim, appel
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
pi_118043994
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:57 schreef motorbloempje het volgende:
Avocado :9

*lepelt*
Jaloers!
maar eetsmakelijk :D
pi_118044039
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:56 schreef uniekhoorn het volgende:
Lijstje dan maar:
O: kwark en vla
T's: 250 gr rauwe wortels, halve komkommer, cupn a soup kerrie, peer
L": 2 boterhammen met tonijn, tomaat, 2 bekers melk, kom mosterdsoep met room en spekjes
T's: boterham kaas, paar dropjes, mandarijn, pruim, appel, blokje choco
D: veul spruitjes, rijst met zelfgemaakte satesaus, biefstuk met champignons/ui/paprika/courgette, spinazie met een ei erdoor
Wow :D _O_
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
pi_118044172
Mijn smaak begint nu al te veranderen lijkt het wel. Eet een appel en wat wortels tussendoor en ik vind die appel echt megazoet. Apart...
pi_118044359
Ei

O: gekookt ei, 2 koffie, 2 boterhammen
T: beker melk
L: 4 boterhammen, cup à soup, gekookt ei
D: nasi Goreng, dit dat (gebakken ei etc)
T: appel, koffie
Het enige probleem is het kiezen van de oplossing
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 17:08:23 #48
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_118044426
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 17:00 schreef Lutte het volgende:

[..]

Wow :D _O_
Wat kan ze eten hè O+ En maar superslank blijven :{w ;)
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 17:11:50 #49
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_118044603
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 17:07 schreef uw_koninklijke_sneuheid het volgende:
Ei

O: gekookt ei, 2 koffie, 2 boterhammen
T: beker melk
L: 4 boterhammen, cup à soup, gekookt ei
D: nasi Goreng, dit dat (gebakken ei etc)
T: appel, koffie
Etc = veggies? :P
Niet meer actief op Fok!
pi_118044760
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:54 schreef V1z0R het volgende:
Zeg niet dat het niet kan, maar het hoeft niet.

Ik moet altijd zo lachen om Tard _O-
[ afbeelding ]
O+
Heb je de AMA gelezen van Tard' owner?

Tard O+
pi_118044798
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:50 schreef the85mc het volgende:
Maar wat weeg je eigenlijk? Misschien valt het best wel mee. Als je groeit moet je eigenlijk niet dieten..
73kg, dacht ik. Onze weegschaal is kapot maar zo veel woog ik een tijdje geleden.
pi_118044845
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 17:11 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Etc = veggies? :P
Ja en seroendeng, gebakken uitjes, sambal, wat kroepoek :9
Het enige probleem is het kiezen van de oplossing
pi_118044937
Oja, mijn doel is eigenlijk om in februari 3-5kg af te zijn gevallen. Ik ga dan op vakantie en wat minder vet (op mijn buik) is wel gewenst ;)

Ik ga voortaan ook wel dat lijstje bijhouden hier met wat ik heb gegeten. Even een vraag : Van die noodles (gewoon van de Plus waar je water in moet doen), is dat een goede lunch of niet?

[ Bericht 29% gewijzigd door marcie216 op 16-10-2012 17:23:59 ]
pi_118045168
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 17:18 schreef marcie216 het volgende:
Oja, mijn doel is eigenlijk om in februari 3-5kg af te zijn gevallen. Ik ga dan op vakantie en wat minder vet (op mijn buik) is wel gewenst ;)
Dat moet in die tijd wel te halen zijn. Gewoon wat minderen met tussendoortjes en gaan sporten. Af en toe de scooter laten staan en de fiets pakken. Zit je nu ook op een sport?
pi_118045203
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 17:18 schreef marcie216 het volgende:

Ik ga voortaan ook wel dat lijstje bijhouden hier met wat ik heb gegeten. Even een vraag : Van die noodles (gewoon van de Plus waar je water in moet doen), is dat een goede lunch of niet?
Persoonlijk denk ik van niet. Er zitten veel zouten en koolhydraten in die je niet echt nodig hebt. En dan zwijg ik nog over de conserveringsmiddelen
pi_118045291
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 17:24 schreef the85mc het volgende:

[..]

Dat moet in die tijd wel te halen zijn. Gewoon wat minderen met tussendoortjes en gaan sporten. Af en toe de scooter laten staan en de fiets pakken. Zit je nu ook op een sport?
Jep, ik voetbal 3x per week, vanavond is toevallig de training afgelast :(.
Verder wil ik minimaal 1x per week naar de fitness gaan om zo; n 45 min cardio te doen, en 20/25 min kracht.
pi_118045378
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 17:26 schreef marcie216 het volgende:

[..]

Jep, ik voetbal 3x per week, vanavond is toevallig de training afgelast :(.
Verder wil ik minimaal 1x per week naar de fitness gaan om zo; n 45 min cardio te doen, en 20/25 min kracht.
Ok, lekker bezig dus!

Net postte je een lijstje wat je at. Was dat een lijstje voordat je aan het dieten begon? of is dat een dieetlijstje?
Want ik kan me niet voorstellen dat je op dat lijstje aan bent gekomen met 3x per week sport..
pi_118045478
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 17:28 schreef the85mc het volgende:

[..]

Ok, lekker bezig dus!

Net postte je een lijstje wat je at. Was dat een lijstje voordat je aan het dieten begon? of is dat een dieetlijstje?
Want ik kan me niet voorstellen dat je op dat lijstje aan bent gekomen met 3x per week sport..
Dat is wat ik wil gaan doen. Ik ben wat aangekomen omdat ik een tijdje frisdrank dronk, te veel chips en snoepjes.
Dit wil ik :
Ontbijt : 2 boterhammen
Tussendoor : --
Lunch - 2 boterhammen
T : handje nootjes/stuk fruit
D : Elke keer iets anders, zo vaak mogelijk met groente erbij.
T : Handje nootjes/stuk fruit/smoothie (zelf gemaakt)

Als ik het zo doe zou het dan moeten lukken?
Ik hoorde net dat mijn oma vanavond komt, en normaal vieren wij een verjaardag niet, maar ze heeft gebak mee gebracht. Mijn Tussendoortje vanavond wordt dus gebak, dat is helaas wel ongezond.
pi_118045962
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 17:31 schreef marcie216 het volgende:

[..]

Dat is wat ik wil gaan doen. Ik ben wat aangekomen omdat ik een tijdje frisdrank dronk, te veel chips en snoepjes.
Dit wil ik :
Ontbijt : 2 boterhammen
Tussendoor : --
Lunch - 2 boterhammen
T : handje nootjes/stuk fruit
D : Elke keer iets anders, zo vaak mogelijk met groente erbij.
T : Handje nootjes/stuk fruit/smoothie (zelf gemaakt)

Als ik het zo doe zou het dan moeten lukken?
Ik hoorde net dat mijn oma vanavond komt, en normaal vieren wij een verjaardag niet, maar ze heeft gebak mee gebracht. Mijn Tussendoortje vanavond wordt dus gebak, dat is helaas wel ongezond.
Ik vind het lastig in te schatten, omdat je nog in de groei bent. De richtlijn voor volwassen mannen is 2500 kcal per dag als ze niet veel sporten. Daar moet je niet meer dan 500 onder zitten, want anders ben je aan het crashen en dat is slecht voor je lichaam. Dus eigenlijk moet je iets rond de 2000 kcal per dag eten, misschien wat meer. Om te vergelijken: ik verbruik per dag ongeveer 3000 kcal (1,84 meter en sport redelijk veel).

Als ik grof schat eet je ongeveer dit aantal calorieen:
O: 250 L: 250
T fruit: 100/ nootjes 200
D kan behoorlijk varieren van 500-1000 (pizza zit bijv rond de 1000kcal)
T fruit 100 /nootjes 200

Als je fruit eet als tussendoortjes en kleine portie avondeten zit je op 1200 kcal per dag, als je nootjes eet en grote portie avondeten zit je op ongeveer 1900kcal per dag. Ik denk dat je niet onder de 2000 kcal moet zitten omdat je dan te weinig eet. Met dit lijstje zou ik zeggen dat je wat te weinig eet.
Maar ik weet niet goed wat een lichaam in de groei voor bouwstoffen nodig heeft. Misschien weet iemand anders dat wel hier. (oh ja, ik lees trouwens helemaal geen zuivel in je lijstje. Eet/drink je dat niet of ben je dat vergeten?)

Je kunt je calorie verbruik hier berekenen. http://fitness.rubriek.nl/fitness/bmr.php
Als ik dat voor jou invul met gemiddelde activiteit zit je op 2800 kcal per dag. Als dat klopt zou je per dag dus ongeveer 2300 kcal moeten eten. Als je elke dag 500 kcal onder je verbruik eet per dag val je ongeveer 0,5 kg per week af.

[ Bericht 8% gewijzigd door the85mc op 16-10-2012 17:51:38 ]
pi_118046198
Boter eet ik sowieso niet, lust ik niet.
S'ochtends pak ik of een glas Chocomel Lite of een glas melk.
En hoeveel Kcal is een bruine boterham ? Want als ik daar pindakaas op doe, is dat wel meer dan 250 kcal
pi_118046219
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 17:52 schreef marcie216 het volgende:
Boter eet ik sowieso niet, lust ik niet.
Boter of margarine?
Ja doei.
pi_118046283
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 17:52 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Boter of margarine?
Gewoon dat spul wat ik alleen op een boterham smeer bij hagelslag om het te laten plakken.
Ik moet dus gewoon rond de 2300 kcal per dag eten, dat moet wel lukken.

0,5kg per week is ook mooi. Dan ben ik 2 maanden op mijn gewicht :D
pi_118046322
Boterham zelf is iets van 80 kcal, pindakaas weet ik zo niet. Ligt er aan hoe dik je het erop smeert ;) Kip bijvoorbeeld is maar erg weinig. Op http://www.calorietabel.nl/ kun je bijna alles vinden.
Ik heb in het begin een 'eetdagboek' bijgehouden. Ik had echt geen flauw idee wat ik at. Als je dat een tijdje doet, weet je wel ongeveer hoeveel kcal ergens inzitten. Dan kun je ook zien of je teveel of te weinig eet.
pi_118046342
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 17:54 schreef marcie216 het volgende:

[..]

Gewoon dat spul wat ik alleen op een boterham smeer bij hagelslag om het te laten plakken.
Ik moet dus gewoon rond de 2300 kcal per dag eten, dat moet wel lukken.

0,5kg per week is ook mooi. Dan ben ik 2 maanden op mijn gewicht :D
Nogmaals: boter of margarine.

Margarine = vies
boter = lekker
Ja doei.
pi_118046393
jeez. laat mensen gewoon margarine lekker vinden already... (ik lust beide niet overigens)
Kwak
pi_118046424
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 17:58 schreef kwakz0r het volgende:
jeez. laat mensen gewoon margarine lekker vinden already... (ik lust beide niet overigens)
Hij zegt geen boter te lusten. Als hij op margarine doelt kan het best zijn dat hij boter wel lekker vindt. Ik dacht namelijk ook altijd dat ik 'boter' vies vond. Vandaar. Chill. :{w
Ja doei.
pi_118046438
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 17:56 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Nogmaals: boter of margarine.

Margarine = vies
boter = lekker
Weet niet, weet ook het verschil niet. Wij hebben hier blue band.
  Moderator dinsdag 16 oktober 2012 @ 17:59:14 #68
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_118046443
Over een uurtje vliegen :s) nu wachten tot de gate bekend wordt dus even tijd voor fok :D
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_118046468
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 17:59 schreef marcie216 het volgende:

[..]

Weet niet, weet ook het verschil niet. Wij hebben hier blue band.
Margarine dus. Probeer het eens een keer met een laagje roomboter; betere vetten en lekkerder*. Licht gezouten roomboter doet ook veel voor de smaak.

*volgens velen maar niet iedereen maar wel volgens mij, dus ik zal het niet als feit presenteren om het tere zieltje van kwak niet te kreuken.
Ja doei.
pi_118046497
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 17:58 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Hij zegt geen boter te lusten. Als hij op margarine doelt kan het best zijn dat hij boter wel lekker vindt. Ik dacht namelijk ook altijd dat ik 'boter' vies vond. Vandaar. Chill. :{w
sorry, ben wat heetgebakerd vandaag :* binnenbrandje is geblust.

@Marcie, het verschil tussen margarine en boter niet weten vind ik dan weer wél erg.
Kwak
pi_118046507
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 17:59 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Margarine dus. Probeer het eens een keer met een laagje roomboter; betere vetten en lekkerder*. Licht gezouten roomboter doet ook veel voor de smaak.

*volgens velen maar niet iedereen maar wel volgens mij, dus ik zal het niet als feit presenteren om het tere zieltje van kwak niet te kreuken.
dat is dan weer gewoon onaardig.
Kwak
pi_118046529
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 17:59 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Allemaal extra kcal, maar kan het gaan proberen :P
pi_118046709
Ach, ik hou vanaf nu gewoon hier het lijstje bij met wat ik heb gegeten, kan ik meteen 's avonds kijken of ik rond de 2300 ben uit gekomen, en er van leren.
En natuurlijk van jullie tips!
pi_118046875
Bijna thuis, honger!
pi_118047302
Ontbijt (+ drinken ) 300 kcal
Tussendoor : 270 kcal
T : 82 kcal
D : 750
T : Stuk gebak (300 kcal denk ik)

Heb vandaag niet gesport, dus iets te weinig gegeten maar dat komt ook omdat ik pas om 10:30 wakker was.
pi_118048086
Lijstje:

O: havermout met banaan en kokos
T: appel, koffie verkeerd
L: kleine bh pindakaas, 2 kleine bh geitenkaas
T: gele paprika, wat cherrytomaatjes
B: half uur fietsen
T: rijstwafel pindakaas
D: hamburger en een salade van jumbobonen/tomaat/komkommer/pompoenpitten en mozzarella
S: uur boksen
T: kiwi met wat kwark
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 19:00:53 #77
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_118048623
Vik nog een paar daagjes dan lekker op vakantie!! tof *O*

Hou niet van boter/margarine, dat plakt zo aan je \verhemelte behalve dan met vlokken/hagelslag en suiker en op warme pannenkoeken met poedersuiker of op poffertjes met poedersuiker... NOM

Ik haat bedrijfslunches, overmorgen weer en dan krijg je witte zachte bollen met een lading margarine en 4 plakken kaas of 4 plakken ham en kroketten.
1. ik hou wel eens van witbrood maar dan zonder margarine en 1 plakje beleg (hou van brood) dus als ik dat er wat van af piel dan krijg ik allerlei commentaar.
2. krentenbol van dubieuze kwaliteit met dezelfde lading boter
3. kroketten zijn heerlijk maar deze zijn een uur eerder al gebakken in frituurvet waar je U tegen zegt.

Eigen brood meenemen is een optie maar dan krijg ik alleen nog maar meer opmerkingen... zucht..
Als ik eet dan wil ik ook dat het voedzaam is en als ik wil zondigen doe ik het liever met echt lekekre dingen.
/freak
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_118048669
Nou, Mr.Mo begint nu al met later van z'n werk weg gaan :{w :{w :P

Maar hij is straks lekker bij mij thuis en kruipt naast mij in bed O+ O+ *O*
Ja doei.
pi_118049008
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 18:01 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

dat is dan weer gewoon onaardig.
^^

Neemt niet weg dat ik ook roomboter eet sinds kort, proef ook echt het verschil. En met de mate waarin ik boter eet zijn het ook niet zoveel extra calorieën ofzo.
pi_118049096
Lijstje:

O: bakje havermout met appel en kaneel
S: uurtje fitness
L: 2 gebakken eieren op 2 volkoren boterham, sinaasappel
T: bekertje warme chocolademelk, 2 biscuitjes
T: volk. boterham banaan met een beetje 65% pure hagelslag
D: wraps met kip, champignons en mais, zelfgemaakte guacamole en salsa
pi_118049112
HPKW & Skoap: werken ging wel goed! Ben nog niet zo heel veel aan écht werken toegekomen, maar het was best fijn om weer onder collega's te zijn :). Ik was veel tijd kwijt aan kolven (en uitvinden waar ik moest zijn) en op de gang kom je een collega tegen en die wil weten hoe het gaat, wanneer je weer begonnen bent, hoe het met de mini gaat, enz :D. Had er een dagtaak aan!

De mini was idd op het kdv, ging ook goed. Hij was al een paar keer geweest om te wennen, dat vond ik wel fijn. Ik ben nu eenmaal niet zo snel thuis als er iets zou zijn...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118049128
Oh, en het boeit me niet zoveel dat dat 'dan weer' onaardig wordt gevonden, want ik vond de post van kwak ook niet aardig en tikte die post dan ook voor het excuus kwam voor de felle reactie, ik vond het gewoon een nare reactie waar ik ook gewoon hard op terug reageerde in het licht van die post en vond die niet per se onaardiger dan de eerste post van kwak. Ben vandaag niet van de kussiekroel. Het zij zo.
Ja doei.
pi_118049423
Fijn dat het allemaal lekker gaat met je eerste dagen werken, Phaidra! Hoeveel uur werk je nu?
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 19:20:52 #84
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_118049427
Mo en Kwak beide vonkjes, komt wel weer goe lijkt me!

Ik zag dit en moest lachen :')

"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 19:21:33 #85
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_118049456
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 19:12 schreef Phaidra het volgende:
HPKW & Skoap: werken ging wel goed! Ben nog niet zo heel veel aan écht werken toegekomen, maar het was best fijn om weer onder collega's te zijn :). Ik was veel tijd kwijt aan kolven (en uitvinden waar ik moest zijn) en op de gang kom je een collega tegen en die wil weten hoe het gaat, wanneer je weer begonnen bent, hoe het met de mini gaat, enz :D. Had er een dagtaak aan!

De mini was idd op het kdv, ging ook goed. Hij was al een paar keer geweest om te wennen, dat vond ik wel fijn. Ik ben nu eenmaal niet zo snel thuis als er iets zou zijn...
*O* Klinkt goed en prettig, ondanks druk :Y
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_118049457
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 19:20 schreef MariaEtcetera het volgende:

[ afbeelding ]
:')
Ja doei.
pi_118049484
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 19:20 schreef MariaEtcetera het volgende:
Mo en Kwak beide vonkjes, komt wel weer goe lijkt me!

[ afbeelding ]
_O-
pi_118049594
Update.
O: 2 boterhammen nutella
T: handje chocoladepepernoten
L: 2 boterhammen met kipfilet en halve avocado, kom left-over soep
T: banaan en krentenbol
T: glas optimel limoen

D: pasta met pompoen en spekjes
T: bakje yoghurt, speculaasje
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118049696
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 19:20 schreef Goodbye het volgende:
Fijn dat het allemaal lekker gaat met je eerste dagen werken, Phaidra! Hoeveel uur werk je nu?
De ene week 24, de andere week 32 uur. Ik zie wel wat op tegen de weken van 32 uur, lijkt me nu erg veel. Maar we zullen zien.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118049716
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 19:20 schreef Goodbye het volgende:
Dat.
Ja doei.
pi_118050238
Fijn dat het goed ging Phaidra en zo'n rustige start is juist wel fijn!
Life is what happens while you are busy making other plans...
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 19:56:29 #92
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_118050975
Boter, voor in bladerdeeg e.d. dat moet boter zijn, geen margarine. Op brood is margarine heus niet een heel verkeerde keus. Ieder zijn smaak.

Vroeger bij ons op de boerderij haalden wij rauwe melk uit de koelopslagtank, gewoon 15 liter in een emmer, op laten romen en dan de room eraf scheppen, opkloppen met suker is het lekkerste slagroom.

Boter is er in allerlei smaken, het is maar net welk soort zuursel je er bij gooit, wel/geen zout e.d.

Zuurselcultuur is het belangrijkste voor boter smaak... zo ook voor kaas trouwens
pi_118051504
Eindstand:
O: 2 mandarijnen
L: 300 gr rauwkost, kom noodlesoep,150 ml straciatellayoghurt
T: evergreen
T: peer
D: 2 kippenpoten en salade van 1/3e komkommer, halve paprika, ijsbergsla en 1 avocado, met honing-mosterddressing
T: 3 blokjes pure choco
S: bodybalance
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 20:23:37 #94
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_118052627
Perr.. dat is te weinig
pi_118052727
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:39 schreef the85mc het volgende:
Dat..
Op die leeftijd had ik zes boterhammen en 2 stuks fruit mee naar school en ontbeet ik met een bord havermout of 3 boterhammen of zulks.

Ik vind behalve een beetje weinig ook weinig variatie, brood en koekjes en warm eten.. ik mis fruit en zuivel (al zijn daar de meningen over verdeeld) en die groeispurt, die kan ook nog best komen.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 20:34:24 #96
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_118053342
Zuivel, fruit, boter, margarine, cake, sultana, suiker, wit brood, speklappen met zwoerd, kilo's groente, rauwe fruitvliegjes.

ALLE meningen zijn verdeeld, wat voor jou werk dat moet je zelf uitzoeken.
Maar doe vooral waar jij jezelf goed bij voelt en vol kan houden.

Je krijgt sowieso overal kanker van, dus dat maakt ook al niet uit.

Zelf vind ik dat je je lichaam moet voeden met voor mij: groente (rauw en gekookt, het liefst groen met gekleurd/wit om en om) , fruit (wat zijn de elstars lekker! en ook de mandarijnen zijn heerlijk al) , volkorenproducten (brood, rijst), zuivel (kaas, melk en kwark), gewoon voor de lekker (soep op het werk) en de dagelijkse zondes (blokje choco en een paar dropjes)
pi_118053427
Iemand die 'je zal het maar zijn' nu kijkt?
Wat ziek...
pi_118053799
nope, wij kijken zoolander :P
Kwak
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 20:47:16 #99
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_118054159
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 20:36 schreef LieLie het volgende:
Iemand die 'je zal het maar zijn' nu kijkt?
Wat ziek...
Nee, wel gelezen morgen even terug kijken. Zo heb je overal extremen bij
pi_118054305
Dus jullie raadden mij aan om meer te gaan eten, en variatie?
Morgen even nootjes kopen, en fruitsalade maken met Appels, Bananen en Kaki's. Mmmm
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')