Nee dat snapte ik wel haha, maar bedoel Cashewnoten, en ook van die noten die je nog moet pellen, zit dan zo'n gleuf in en moet je hem open breken.quote:
het gaat om de balans. van gezonde vetjes word je ook te dik als je teveel eet. maaarrrrr meestal heb je minder trek en snoeperige buien als je voldoende vullende andere dingen eet, zoals boterhammen met pindakaas en nootjes, en avocado, en vette vis. het totaal aan kcal van een dag netjes eten met veel gezonde vetjes en eiwitten zal lager liggen dan een dag met lightproducten, suikers zoals hagelslag op brood en een halve zak chips.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:32 schreef marcie216 het volgende:
[..]
Nee dat snapte ik wel haha, maar bedoel Cashewnoten, en ook van die noten die je nog moet pellen, zit dan zo'n gleuf in en moet je hem open breken.
Nallie, is pindakaas ook goed? Dat vind ik erg lekker op brood als ik naar school ga (nu vakantie). Maar ik zag de Kcal en dacht, dat ga ik toch maar wat minder eten. Maar het is dus niet erg als je een paar 100 kcal meer binnen krijgt, als je daardoor ook gezonde vetten binnen krijgt?
quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:32 schreef marcie216 het volgende:
[..]
Nee dat snapte ik wel haha, maar bedoel Cashewnoten, en ook van die noten die je nog moet pellen, zit dan zo'n gleuf in en moet je hem open breken.
Nallie, is pindakaas ook goed? Dat vind ik erg lekker op brood als ik naar school ga (nu vakantie). Maar ik zag de Kcal en dacht, dat ga ik toch maar wat minder eten. Maar het is dus niet erg als je een paar 100 kcal meer binnen krijgt, als je daardoor ook gezonde vetten binnen krijgt?
Pistaches zijn gezond ja, al zie ik die bijna nooit ongezouten.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:32 schreef marcie216 het volgende:
[..]
Dat is lijkt me de hele truc van gezond etenquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:34 schreef Nallie het volgende:
[..]gewoon alles met mate, dus niet 6 boterhammen met pindakaas ofzo! Of 2 met een halve pot
Dat zegt voedingscentrum, maar dat is ondertussen wel een beetje achterhaald. Je moet gewoon zorgen voor een goede balans tussen eiwitten vetten en koolhydraten. V1z weet welke...quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:35 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dat is lijkt me de hele truc van gezond eten![]()
Overigens, volgens mijn huisarts moet je wel ongeveer zes boterhammen op een dag eten, of heeft zij het fout?
Ik pak 1 keer per week een bakje chips, weet niet of dat al te erg isquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:34 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
het gaat om de balans. van gezonde vetjes word je ook te dik als je teveel eet. maaarrrrr meestal heb je minder trek en snoeperige buien als je voldoende vullende andere dingen eet, zoals boterhammen met pindakaas en nootjes, en avocado, en vette vis. het totaal aan kcal van een dag netjes eten met veel gezonde vetjes en eiwitten zal lager liggen dan een dag met lightproducten, suikers zoals hagelslag op brood en een halve zak chips.
Oke. Ik zou eens het lijstje maken wat ik op een dag dat ik naar school ga eet :quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:34 schreef Nallie het volgende:
[..]gewoon alles met mate, dus niet 6 boterhammen met pindakaas ofzo! Of 2 met een halve pot
Die naam zocht ik!quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:35 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Pistaches zijn gezond ja, al zie ik die bijna nooit ongezouten.
Je kan best af en toe wat lekkers nemen! Dat houdt het leukquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:37 schreef marcie216 het volgende:
[..]
Ik pak 1 keer per week een bakje chips, weet niet of dat al te erg is
[..]
Oke. Ik zou eens het lijstje maken wat ik op een dag dat ik naar school ga eet :
O : 1 boterham
T : 1 boterham
L : 2 boterham
T : koekje
D : ALtijd iets anders, moeder kookt
T : koekje
Neem altijd 4 boterhammen per dag, kan ik er 2 met pindakaas doen, en de andere met kipfilet oid.
Ja, ik vind nootjes wel lekker, gekookt eitje is ook een goed idee, maar dat moet eigenlijk op een boterham met mayonaisequote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:38 schreef Nallie het volgende:
[..]
Je kan best af en toe wat lekkers nemen! Dat houdt het leuk
Ontbijt kan je bijvoorbeeld ook yoghurt met muesli nemen, ter afwisseling!
De koekjes kan je dus beter vervangen door iets anders. Fruit/nootjes/bakje yoghurt/kwark/gekookt eitje bijvoorbeeld. Dan kom je al een heel eind!
Klopt, soms is het ook wel wat meer. Maar ik heb 's ochtends echt maar trek tot 1 boterham, daarna krijg ik het niet meer op. Op school 3 boterhammen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:39 schreef the85mc het volgende:
Ik vind dat je best weinig eet overdag. Ik weet natuurlijk niet hoeveel je 's avonds eet, maar dit lijkt een beetje crashen.. Hoe groot ben je en als jongen ben je nog aan het groeien en dit lijkt me te weinig..
Beter eet je wat meer bij ontbijt en lunch en fruit als tussendoortje.
ter vergelijking, toen ik 16 was at ik makkelijk 10 boterhammen per dag.. En daarvan werd ik niet dik. Toen woog ik ook ongeveer 75-80 kg.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:41 schreef kwakz0r het volgende:
ik vind 4 boterhammen, avondeten en 2 koekjes nou niet als crashen klinken... we hebben het wel over iemand in de groei, dus een beetje meer moet kunnen, maar dan nog, als iemand licht overgewicht heeft lijkt het schrappen van koekjes en cola en gezond beleg me een prima start.
kinderen van zestien moeten niet dieten. believe me, ik ben er een geweest...
Ik Diet ook niet erg streng, maar 3 kilo er af zou mooi zijn. Frisdranken laat ik al een tijdje staan, soms pak ik wel Fanta Zero, maar niet vaak.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:41 schreef kwakz0r het volgende:
ik vind 4 boterhammen, avondeten en 2 koekjes nou niet als crashen klinken... we hebben het wel over iemand in de groei, dus een beetje meer moet kunnen, maar dan nog, als iemand licht overgewicht heeft lijkt het schrappen van koekjes en cola en het eten van gezond beleg me een prima start.
kinderen van zestien moeten niet dieten. believe me, ik ben er een geweest...
We eten niet veel groente, bijna niets eigenlijk.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:42 schreef Goodbye het volgende:
Havermout of brinta is ook lekker als ontbijt!![]()
En nootjes, fruit, eitje, gerookte kip/avocado als tussendoortje zij ook lekker!Maakt je moeder avondeten met genoeg groente? Als dat niet zo is zou je ook bijv. wat worteltjes mee kunnen nemen of bijv. paprika toevoegen aan je boterham (niet als je pindakaas eet, dat lijkt me dan weer niet zo lekker
).
Ik ben een man jaquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:44 schreef Goodbye het volgende:
Ben je trouwens een jongen of een meisje? Je profiel zegt man en dan zou je wel ietsje meer kunnen eten.
Kan je zoals Kwak zegt idd aan je moeder vragen. En anders dus overdag proberen meer groente te eten. Wat eet je dan zoal 's avonds dat dat geen groente bevat?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:44 schreef marcie216 het volgende:
[..]
We eten niet veel groente, bijna niets eigenlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |