Biertap dicht en gevangenis openquote:Biertap dicht voor 'alle medewerkers banken'
Kroegbaas Marco van Groningen tapt niet meer voor bankmedewerkers.
NIJMEGEN - ‘Vanaf heden verstrekken wij geen drank meer aan bankmedewerkers’, meldt de facebookpagina van het Nijmeegse Café de Kroeg. Kroegbaas Marco van Groningen (42) is ‘helemaal klaar met die banken en hun bonussen.’
„Collega’s vertellen me dat de geldkraan voor kleine ondernemers door de banken is dichtgedraaid”, vertelt de kastelein. „Juist in een tijd dat ze het hard nodig hebben.”
Van Groningen noemt zijn eigen bruine café in de Nijmeegse wijk Bottendaal ‘redelijk financieel gezond’. Een persoonlijke vete met zijn bankrelaties is het dan ook niet. Toch heeft de kroegbaas geen beste ervaringen met de verkopers van leningen en verzekeringen. „Vroeger kon je lenen wat je wilde. Hoe meer, hoe beter. Ze hebben mij in die periode ook slechte financiële producten aangesmeerd, zoals woekerpolissen en onnodige verzekeringen.”
Een naam van de betreffende bank wil hij liever niet noemen, maar toen een bevriende accountant de buurtkroeg onlangs eens doorlichtte, bleek dat hij jaarlijks honderden euro’s te veel betaalde.
Hoewel de kroegbaas bankiers er naar eigen zeggen zo uitpikt ‘met hun strakke pakken’, is het een actie met een knipoog. Van Groningen komt hiermee niet alleen op voor de kleine ondernemer. „Huizenkopers lopen tegen hetzelfde probleem aan: terwijl particulieren eerst ver boven hun budget konden lenen, is een beetje hypotheek nu moeilijk te krijgen.”
bron: geldelander.nl
Goed gezienquote:
Onzin... je bent gewoon medeschuldig aan het verstrekken van gifleningen. 'Wir haben es nicht gewußt' is al eens vaker gebruikt om de handen in onschuld te wassenquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 10:49 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
Knipoog of niet, het is gewoon discriminatie. Bovendien doen bankmedewerkers gewoon hun werk.
Banken hebben een monopoly op het verstrekken van leningen en produceren helemaal niets. Zodra het tijd is om ze af te rekenen op slecht bedrijfsbeleid moet de overheid ineens garant staan.quote:En winst maken is één van de doelen die banken zich stellen. Het staat consumenten vrij om een andere bank te zoeken.
Alsof accountants tegenwoordig nog de boeken controleren op de werkelijke waardequote:Verder is Van Groningen zélf zo dom geweest om niet eerder zijn boeken door een accountant te laten controleren.
Gewoon een kratje meenemen naar kantoorquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 10:57 schreef SaxoPower het volgende:
Kunnen die bankmedewerkers met hun volle verstand geld beleggen! Top idee dit
Daar sla je de plank volledig mis. Welke sectoren zijn door de crisis goed weggekomen? Juist de banken die het zelf veroorzaakt hebben .(en uitzendbureas komen als paddestoelen uit de grond)quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 10:49 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
Knipoog of niet, het is gewoon discriminatie. Bovendien doen bankmedewerkers gewoon hun werk. En winst maken is één van de doelen die banken zich stellen. Het staat consumenten vrij om een andere bank te zoeken.
Verder is Van Groningen zélf zo dom geweest om niet eerder zijn boeken door een accountant te laten controleren.
QFT.... die medewerkers zijn gewoon quilty as hell want zij faciliteren het graaien. Daarnaast hebben ze een CAO waar ze 80% van werkend Nederland mee uitlachen kwa arbeidsvoorwaarden.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 10:59 schreef DeWaasheid het volgende:
[..]
Daar sla je de plank volledig mis. Welke sectoren zijn door de crisis goed weggekomen? Juist de banken die het zelf veroorzaakt hebben .(en uitzendbureas komen als paddestoelen uit de grond)
Banken hebben door slimme trucjes bijv de hypotheken erg duur gemaakt en risicovolle beleggingen komen ze mee weg, als het goedgaat is het kassa, als het slecht gaat mag de burger bijspringen omdat een faillisement van een bank vrijwel onmogelijk wordt gemaakt. Banken moeten bankieren, niet beleggen of andere onzin verzinnen. Maargoed alle banken investeren dus keuze is er niet.
Als ik bij een bank zou werken zou ik me helemaal lens zuipen, op rekening, en daarna vertellen dat ik bij een bank werk in de hoop eruit gegooid te worden!quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 11:09 schreef Re het volgende:
en hoe zou je zo'n medewerker moeten herkennen?
Mensen krijgen tegen hun zin in een lening achter hun naam? De consument beslist niet zelf meer dat hij geld wil lenen en zich in de schulden wil steken voor het één of ander?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 10:56 schreef ComplexConjugate het volgende:
Onzin... je bent gewoon medeschuldig aan het verstrekken van gifleningen. 'Wir haben es nicht gewußt' is al eens vaker gebruikt om de handen in onschuld te wassen![]()
Er valt van alles op banken aan te merken, maar dat rechtvaardigt niet het discrimineren van individuele bankmedewerkers. What's next? Marokkanen die een kroeg niet in mogen, omdat veel Marokkanen een uitkeringen hebben?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 10:56 schreef ComplexConjugate het volgende:
Banken hebben een monopoly op het verstrekken van leningen en produceren helemaal niets. Zodra het tijd is om ze af te rekenen op slecht bedrijfsbeleid moet de overheid ineens garant staan.
Dat is een bedrijfsmodel waarmee de overige bedrijfstakken ernstig gediscrimineerd worden![]()
Maar daar hoor ik je dan niet over janken![]()
Dan blijft nog steeds overeind dat Van Groningen zelf zo dom is geweest om zo veel te betalen. Het is net als met merkkleding. Je koopt een broek van 100 euro, die misschien 10 euro kost qua productie. Maar niemand dwingt jou om die broek te kopen; je kiest daar zelf voor.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 10:56 schreef ComplexConjugate het volgende:
Alsof accountants tegenwoordig nog de boeken controleren op de werkelijke waarde![]()
Man... wereldwijd zijn de accountants vooral fraudefabrieken die maar wat aanprutsen om de waarheid vooral buiten de boeken te houden![]()
Ze zouden verplicht een euro teken op hun kleding moeten aanbrengen, zodat iedereen dat vuige volk weet te herkennenquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 11:09 schreef Re het volgende:
en hoe zou je zo'n medewerker moeten herkennen?
Ja... en het geld groeit vanzelf aan de bomen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 10:59 schreef DeWaasheid het volgende:
Banken hebben door slimme trucjes bijv de hypotheken erg duur gemaakt en risicovolle beleggingen komen ze mee weg, als het goedgaat is het kassa, als het slecht gaat mag de burger bijspringen omdat een faillisement van een bank vrijwel onmogelijk wordt gemaakt. Banken moeten bankieren, niet beleggen of andere onzin verzinnen. Maargoed alle banken investeren dus keuze is er niet.
QFT.... maar als de leningen dan slecht blijken te zijn moet het bedrijf daar ook voor de volle 100% de gevolgen van accepteren. Echter... dat gebeurt niet.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 11:19 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
Mensen krijgen tegen hun zin in een lening achter hun naam? De consument beslist niet zelf meer dat hij geld wil lenen en zich in de schulden wil steken voor het één of ander?
Als professional mag je wel degelijk wat verantwoording nemen voor hetgeen je doet. Ik kan mij voorstellen dat een kastelein geen zaken wenst te doen met immoreel en corrupt volk.quote:Er valt van alles op banken aan te merken, maar dat rechtvaardigt niet het discrimineren van individuele bankmedewerkers. What's next? Marokkanen die een kroeg niet in mogen, omdat veel Marokkanen een uitkeringen hebben?
Nee.... je kan kiezen voor een goedkopere spijkerbroek, omdat er geen kartelvorming is in de markt voor spijkerbroekenquote:Dan blijft nog steeds overeind dat Van Groningen zelf zo dom is geweest om zo veel te betalen. Het is net als met merkkleding. Je koopt een broek van 100 euro, die misschien 10 euro kost qua productie. Maar niemand dwingt jou om die broek te kopen; je kiest daar zelf voor.
quote:
De bank is een bedrijf dat een lening aanbiedt, onder bepaalde voorwaarden. Het is de consument die de lening afneemt en daarmee ook de voorwaarden accepteert.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 11:25 schreef ComplexConjugate het volgende:
QFT.... maar als de leningen dan slecht blijken te zijn moet het bedrijf daar ook voor de volle 100% de gevolgen van accepteren. Echter... dat gebeurt niet.
Ik zou ook geen zaken willen doen met immoreel, corrupt volk. Als ik een kroeg had, zag ik dergelijk volk liever ook niet aan de tap. Maar daar gaat het hier niet om. Waar het om gaat, is dat deze kroegbaas doodleuk een hele beroepsgroep als immoreel en corrupt betitelt en vervolgens overgaat tot discriminatie.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 11:25 schreef ComplexConjugate het volgende:
Als professional mag je wel degelijk wat verantwoording nemen voor hetgeen je doet. Ik kan mij voorstellen dat een kastelein geen zaken wenst te doen met immoreel en corrupt volk.
Geld lenen kost geld. Het wordt tegenwoordig standaard gemeld in alle reclamespotjes. Niet alleen die van banken, maar bijvoorbeeld ook wanneer je tegen 'supergunstige voorwaarden' een nieuwe auto kunt rijden, die je pas volgend jaar betaalt. We leven in een leencultuur. Mensen willen alles bezitten en steken zich met het grootste gemak in de schulden.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 11:25 schreef ComplexConjugate het volgende:
Nee.... je kan kiezen voor een goedkopere spijkerbroek, omdat er geen kartelvorming is in de markt voor spijkerbroeken![]()
Daarnaast weet je wat je koopt en krijg je garantie van de verkoper indien de spijkerbroek niet doet wat het moet doen. Als je een spijkerbroek koopt hoef je je ook niet door 20 pagina's onbegrijpelijke taal te werken om zeker te weten dat je niet keihard genaaid gaat worden door de verkoper.
Lijkt me wel een stunt, met een man of dertig daar binnenlopen en zeggen, we willen wat vieren, heb je champagne? Oh, was dat, bankmedewerkers niet welkom, ooooh, sorry hoor, gaan we weer...quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 10:42 schreef ComplexConjugate het volgende:
Het is nu wachten op de eerste bankster die binnen wandelt en een dure fles champagne besteld
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |