abonnement Unibet Coolblue
pi_122903621
Ja dat hoor je echt te regelmatig, dat je een paard of pony kunt terughalen en dat je hem dan eerst kunt oplappen.

Geen kennis van iets hebben is 1 ding, maar geen hulp vragen is gewoon onnozel. Het zijn levende wezens ...geen fiets
  vrijdag 15 februari 2013 @ 08:40:02 #177
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_122903790
Nee, maar ja, dochterlief wil een pony, ouders hebben geen verstand, maar wel geld. Willen er alleen niet te veel geld aan uit geven en hebben er zelf ook eigenlijk niet echt interesse in. Zo gaat dat, denk ik...
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_122903902
Ja waarschijnlijk..
Gelukkig zie je zoiets bij ons op stal niet, de stal eigenaren zijn erg betrokken en er wordt fatsoendelijk les gegeven door de eigenaresse en als ze zien dat er problemen zijn dan zullen ze helpen waar nodig. Zo fijn :)
pi_122907803
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2013 21:29 schreef slangpie het volgende:

[..]

Klopt. Hebben het al eerder meegemaakt met een van de ponies paar jAar terug, goudeerlijk beest, na 2 maanden belden ze op of we hem alsjeblieft terugwouden kopen, want de meisjes waren doodsbang en de pony vervelend. Wat bleek nou, meisjes kregen geen les, en de ouders hadden het eerste beste zadel van marktplaats ofzo geplukt, wat dus totaal niet goed lag. De rug van de pony kapot, en dat was dus ook waarom die zo vervelend was. Maar wij hadden geen atal mwer vrij, maar de buren zochten nog een pony voor hun dochter, en toen is het helemaal weer goedgekomen O+
De merrie die ik heb is ook zo'n verhaal.
Voordat ik haar kocht is zij verkocht aan de buurboer, binnen 3 maanden tijd ging het van een vrolijk jong ding naar een gevaarlijke etter. Zo erg dat die buurboer haar naar de slacht wilde brengen, maar toen de oude eigenaar daar achter kwam heeft ze de pony terug gehaald.

Ik heb haar toen gekocht(ik wilde graag een uitdaging ;) ) en het was een verschrikking in het begin, bijten naar je benen als je erop zat, benen aanleggen betekende bronco stijl de lucht in, de hoefsmid probeerde ze te onthoofden(is haar bijna gelukt), ze heeft 2 mensen uit de wei gejaagd.

En nu zeggen mensen, dat zou wel een leuke kinderpony zijn toch ;)
Dat nu niet omdat ik zo geweldig ben dat ik vanalles kan bereiken wat anderen niet kunnen. Gewoon met een normale behandeling.
Maar het is schokkend om te zien in hoe korte tijd mensen paarden kunnen verkloten en hoe ze dat voor elkaar krijgen is me een raadsel, echt.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 17:19:44 #180
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_122920720
Goddomme. }:| Fin had vandaag zijn jaarlijkse gekke bui. Rondje gedaan van een uurtje, zelfde rondje wat we heel vaak doen. Zodra we weer richting stal gaan begint meneer te flippen. Ik moest echt 500m lang alle zeilen bij zetten om hem bij me te houden. Zijn we bijna bij stal, gaat de kudde in de hit collectief aan de kletter. Ik ben maar gauw afgestapt want ik zag het zwerk al drijven. En ja hoor, na een paar flinke sprongen vond meneer dat hij dat laatste stukje best alleen naar huis kon rennen. :') Gelukkig stonden er net een paar stalgenootjes vlakbij de inrit en die hebben 'm opgevangen. En toen pakte ik 'm, wilde 'm parkeren, flipt 'ie nog een keer en rent 'ie bijna een auto in waarvan het portier open stond. :')

Iedereen altijd maar zeggen dat wij zo'n doodbraaf paard hebben. :D Ja, 364 dagen per jaar wel ja, maar die ene dag... Ik weet alleen nooit welke dag. :P

Edit: Ik zie net eerder in dit topic dat hij in december zijn vorige gekke bui had. Ben ik er dit jaar lekker snel vanaf. _O-
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  vrijdag 15 februari 2013 @ 17:21:21 #181
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_122920793
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 11:28 schreef erodome het volgende:
Maar het is schokkend om te zien in hoe korte tijd mensen paarden kunnen verkloten en hoe ze dat voor elkaar krijgen is me een raadsel, echt.
Dat is ook een kunst op zich ja. -O-
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  maandag 18 februari 2013 @ 10:05:22 #182
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_123022193
Buitenritje gefilmd met onze nieuwe GoPro-helmcamera. O+ Zó tof, dat ding. :D

Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  maandag 4 maart 2013 @ 18:47:38 #183
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_123626680
Ik heb vandaag voor het eerst sinds mijn blessure weer gereden O+. Het voelde alsof onze laatste rot gisteren was, heerlijk.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  maandag 4 maart 2013 @ 19:31:45 #184
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_123628500
En nog zulk heerlijk weer erbij ook. _O_
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  maandag 4 maart 2013 @ 20:04:04 #185
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_123630454
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 18:47 schreef Samzz het volgende:
Ik heb vandaag voor het eerst sinds mijn blessure weer gereden O+. Het voelde alsof onze laatste rot gisteren was, heerlijk.
Aah leuk!

Aangezien mijn paardje er nog loopt, had ik afgelopen weekend geinformeerdofver nog stallen vrij waren tijdens het texel weekend. Helaas niet. Dan maar zonder paard :)
nerovetsrethca
  zaterdag 9 maart 2013 @ 17:11:17 #186
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_123831508
Rondleiding door de hit actief-stal waar ons paardje staat, gemaakt met de GoPro-camera:
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zondag 24 maart 2013 @ 13:41:40 #187
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_124439813
Twee dagen Equitana gedaan. Nieuwe cap gekocht, prachtige handgemaakte houten zweep en een paar rijhandschoenen. Ook een aantal demo's / shows bekeken. Mijn god, wat is die Linda Tellington-Jones een verschrikkelijke zweefteef. :') Heb ik echt niets mee. Nog wel een toffe demo gezien van een Mexicaan die bij Parelli is opgeleid (ben zijn naam kwijt) en die aan de slag ging met een paard waar de eigenares niets mee kon omdat hij steigerde en beet en niemand op zijn rug duldde. Binnen een half uur zat zijn zoon er zonder al te veel problemen op.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_124440168
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 13:41 schreef Isegrim het volgende:
Twee dagen Equitana gedaan. Nieuwe cap gekocht, prachtige handgemaakte houten zweep en een paar rijhandschoenen. Ook een aantal demo's / shows bekeken. Mijn god, wat is die Linda Tellington-Jones een verschrikkelijke zweefteef. :') Heb ik echt niets mee. Nog wel een toffe demo gezien van een Mexicaan die bij Parelli is opgeleid (ben zijn naam kwijt) en die aan de slag ging met een paard waar de eigenares niets mee kon omdat hij steigerde en beet en niemand op zijn rug duldde. Binnen een half uur zat zijn zoon er zonder al te veel problemen op.
was dat deze week?
alweer gemist :')
ik wou er al 3 jaar heen, maar steeds vergeten :')
  zondag 24 maart 2013 @ 13:53:57 #189
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_124440276
Ja, vandaag is de laatste dag. :P Wel de moeite waar om een keer te bezoeken. :Y Als je ze liket op FB of lid wordt van hun nieuwsbrief, ben je de volgende keer ruim op tijd op de hoogte. :P
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zondag 24 maart 2013 @ 15:21:12 #190
37769 erodome
Zweefteef
pi_124444022
Zo, dat was me het ritje wel. De paarden hadden nogal de wind in de kop, de ene kant van de bak was ineens "eng" en ze waren nogal wakker zullen we maar zeggen ;)
Maar goed, we zijn overal wel uitgekomen samen, zelfs de ene kant van de bak was niet eng meer aan het eind. Gezandstraalt, maar tevreden ;)
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zondag 24 maart 2013 @ 15:28:19 #191
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_124444364
Er staat ook echt een gemene wind, brrr! Lente zou fijn zijn.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zondag 24 maart 2013 @ 15:34:00 #192
37769 erodome
Zweefteef
pi_124444656
Vandaag was wel lekker hoor, niet meer zo'n hele koude wind, zonnetje erbij. Vandeweek was echt afzien met die wind, toen was die ook heel koud.

Maar ik heb niet zo lang gereden, de tranen liepen me over de wangen van het rondstuivende zand, moest echt even volhouden om die ene kant van de bak eerst even ok te hebben ;)
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_124473769
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 15:34 schreef erodome het volgende:
Vandaag was wel lekker hoor, niet meer zo'n hele koude wind, zonnetje erbij. Vandeweek was echt afzien met die wind, toen was die ook heel koud.

Maar ik heb niet zo lang gereden, de tranen liepen me over de wangen van het rondstuivende zand, moest echt even volhouden om die ene kant van de bak eerst even ok te hebben ;)
Auch! Met zulke dagen ben ik toch blij dat ik op een manege rijd met een binnenbak :D . (Een aantal jaar voordat ik er begon met rijden was deze er nog niet. )
Alhoewel ik nog steeds niks heerlijker vind dan een lekkere buitenrit hoor. Ook al is dat dan op een 'gehuurd' paard, en is het elke keer weer afwachten of het een beetje 'klikt' :P .
(Maar dan moet het wel mooi weer zijn. Ik kies altijd van die dagen dat je daarna niet meer durft af te stappen omdat je bang bent dat je bevroren tenen breken zodra ze de grond raken :') . )

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(even in een spoiler, want het is zo'n lap tekst..)
  maandag 25 maart 2013 @ 11:04:31 #194
37769 erodome
Zweefteef
pi_124476588
Ik ben ooit op een cursus iemand tegen gekomen die aan boogschieten te paard deed, superstoer was dat! Heel erg moeilijk ook trouwens. Heb het zelf niet geprobeerd, want om nou zomaar ineens pijlen van je paard af te gaan schieten is niet zo'n heel verstandig plan, maar heb wel met open mond zitten kijken.

Je kan het altijd vragen op de manege, misschien vinden ze het wel goed dat je een paardje daaraan went en daar later mee gaat boogschieten ;)
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_124477777
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 11:04 schreef erodome het volgende:
Ik ben ooit op een cursus iemand tegen gekomen die aan boogschieten te paard deed, superstoer was dat! Heel erg moeilijk ook trouwens. Heb het zelf niet geprobeerd, want om nou zomaar ineens pijlen van je paard af te gaan schieten is niet zo'n heel verstandig plan, maar heb wel met open mond zitten kijken.
Haha, dan mag je wel zorgen dat je goed in je zadel vastgelijmd zit ja :D .
En 't is inderdaad erg moeilijk. 't Vergt een heel goed ontwikkelde techniek, wil je echt goed kunnen schieten. Ik ben nu een half jaar bezig en ik raak vanuit stilstand het doel op 25 mtr nog lang niet altijd...... (met een moderne boog is het al wat makkelijker, maar met een houten boog is het sowieso al moeilijker heel nauwkeurig te schieten.) De beste schutters te paard (Koreanen) raken de roos op 145 mtr !) afstand, in galop... :o

quote:
Je kan het altijd vragen op de manege, misschien vinden ze het wel goed dat je een paardje daaraan went en daar later mee gaat boogschieten ;)
Ik denk eigenlijk niet dat het kan/mag. De eigenaresse heeft gelukkig wel een wat diervriendelijkere, open kijk op wat een manege kan zijn (niet te grote lessen, op eigen benen rijden, hulp vanuit de zit, geen paarden naar de slacht als ze even kreupel of oud zijn, dat idee) maar het is verder echt gericht op dressuur. Springlessen worden er bijvoorbeeld heel weining gegeven (echt als extraatje), en op dit moment helemaal niet omdat er een paar paarden kreupel zijn, en ze in totaal nog geen 30 dieren heeft. (Waarvan ook veel kleinere dieren, die daardoor niet voor de volwassen ruiters inzetbaar zijn.) En om de paarden niet uit te putten, worden ze naast de lessen, wedstrijden en het vrijrijden van de ruitervereniging, niet 'verhuurd'. Als je als 'gewoon' lid extra wil rijden naast je lessen, moet je eigenlijk het geluk hebben dat iemand van de rijvereniging niet kan, en ze jou wel geschikt vinden. :) Ergens is het wel jammer, maar wel begrijpelijk.

Maar goed, als ik straks klaar ben met de studie ga ik wellicht nog eens verder zoeken naar een bijrijdpaard. Ik had een tijd terug wel iets gevonden dat via de mail echt super klonk, en waarbij zoiets oefenen misschien nog wel had gemogen, maar er is toen iets mis gegaan op technisch gebied met de mails, want ik kreeg telkens een foutmelding wanneer ik mijn reactie wilde verzenden. Uiteindelijk ben ik er door drukte van de studie niet meer hard achteraan gegaan.
Maar eerst die studie. (En ach, anders weet ik nog wel een adresje in Italië waar de eigenaar het vast heel gaaf zou vinden. Een italiaan met haflingers, die nog met zijn paarden in de bergen overnacht met een kampvuurtje, een biertje en het liefst een leuke vrouw erbij. :D )
  donderdag 25 april 2013 @ 23:39:42 #196
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_125744404
Alkes ingpakt, op naar texel :)
nerovetsrethca
pi_125748192
bij een volgend topic mag ik uit de OP. Paardlief is niet langer van mij. Heb hem een week of 2 geleden verkocht ivm zwangerschap en tijdgebrek mede daardoor.

Ik rij hem wel nog elke week zolang het kan en hij blijft gewoon op zijn eigen plekje staan alleen nu met bijna dagelijkse buitenritjes voor hem en binnenkort mag ie weer eens voor de kar.

Dus voor hem is het fijn, en voor mij ook de beste optie.
  dinsdag 30 april 2013 @ 15:08:19 #198
37769 erodome
Zweefteef
pi_125906395
Wat een haarballen zijn de paarden nu zeg, ik kan het geen borstelen meer noemen, het is gewoon harken ;)
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_126037861
ja hoor, het is weer voorjaar :')
vanmorgen gingen mijn moeder en ik een bosrit maken.
toen we in galop gingen kwam mijn moeder me plots snel voorbij.
dat liet die mijn paard niet op zich zitten :') en ging hij er ook tussenuit.
toen had ik hem de struiken ingestuurd en stopte hij, eventjes. hij draaide een kwart slag en rende verder.
ik bleef heel even in de beugel haken en toen heeft hij mij nog enkele meters aan de teugel meegesleept.
toen ik in de gaten had dat hij toch niet meer stopte heb ik hem maar losgelaten...
mijn moeder was er 100 meter verderop ook vanaf gevallen en de paarden waren naar stal gerend.
wij erachteraan lopen, mijn paard was zijn hoofdstel verloren omdat ik de teugel vasthield (en toen kon ik terug om het te gaan zoeken :+ ) .
nu loopt hij een beetje kreupel maar dan moet ik morgen maar even kijken of het dan over is.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 21:30:48 #200
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_126038069
jammer joh. :D

zelf niks aan over gehouden? :')

voelt been niet warm aan ofzo?
nerovetsrethca
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')