abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 februari 2013 @ 16:49:02 #151
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_122600921
en nu hebben we een stal over thuis :'( paard is verkocht.

weet iemand trouwens of je ergens startlijsten of zo van engelse wedstrijden kunt zien? ik zit met het werk nu 3 maand in engeland, en ben steeds 2 weken daar, dus ook een keer in het weekend, waar ik zondags vrij ben, leek me leuk om een keer te gaan kijken daar :P
nerovetsrethca
pi_122600977
Ah, paard stond aan huis?
pi_122610615
Nou, het is duidelijk, mijn haf haat hagel ;)
Hij wilde alleen nog maar onder de bomen(alsof dat veel helpt nu zo zonder blaadjes) met zijn kont in de wind staan, met zijn beruchte pruillip ;)
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_122611727
Fin interesseert het allemaal geen zak; weer of geen weer, die staat gewoon buiten. Ik heb hem nog nooit vanwege rotweer in de schuilstal zien staan. :D
pi_122632995
In de schuilstal gaat hij ook niet staan, maar gewoon doorwerken met hagel vond hij echt te ver gaan ;)
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_122637558
Oh, ja, dat hoeft voor Fin ook niet, tenzij we maar één richting uit lopen; met de wind mee. :D
  zaterdag 9 februari 2013 @ 00:56:44 #157
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_122665431
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 16:50 schreef Isegrim het volgende:
Ah, paard stond aan huis?
Ja, ideaal :)

In principe hoor ik dus niet meer thuis in dit topic :'(
nerovetsrethca
pi_122673503
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 00:56 schreef slangpie het volgende:

[..]

Ja, ideaal :)

In principe hoor ik dus niet meer thuis in dit topic :'(
Op een dag koop je vast weer een paard. :P Ik heb tien jaar geen paard gehad, maar toen móest het gewoon weer. Ik kan niet zonder.
  zaterdag 9 februari 2013 @ 13:48:47 #159
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_122674188
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 13:25 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Op een dag koop je vast weer een paard. :P Ik heb tien jaar geen paard gehad, maar toen móest het gewoon weer. Ik kan niet zonder.
naja, dat is ook zeker wel de bedoeling :) met een beetje geluk kan ik straks een paard rijden voor mijn oom, die koopt zo af en toe een jong paard, paar keer springen en weer weg :)
nerovetsrethca
pi_122675581
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 13:25 schreef Isegrim het volgende:

[..]

herkenbaar.
mijn vader en moeder hebben 15 jaar niet gereden, een paar jaar geleden zijn ze weer begonnen.

toen kon ik natuurlijk niet achterblijven :X :D
pi_122675756
Oh, da's wel tof, als je ouders ook rijden. Mijn moeder heeft vroeger wel gereden, maar heeft er nu geen interesse meer in.

Ik ben al lang gelukkig dat mijn vriend ook een paardenmens is. O+
pi_122682981
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 14:37 schreef Isegrim het volgende:
Oh, da's wel tof, als je ouders ook rijden. Mijn moeder heeft vroeger wel gereden, maar heeft er nu geen interesse meer in.

Ik ben al lang gelukkig dat mijn vriend ook een paardenmens is. O+
mijn moeder rijdt nog actief. maar mijn vader vind 1 bosritje per week wel genoeg :7 .

mijn zusje rijd trouwens ook nog.
het hele gezin op het paard ;)
  zondag 10 februari 2013 @ 13:17:06 #163
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_122708820
net telefoon gehad. de nieuwe eigenaresse waar mijn paard nu stond, was TE bang blijkbaar.. aangezien het nog op proef was zegmaar, halen we d´r morgen weer op.

mijn pa heeft vroeger met paar kameraden 2 lessen gehad op de manege, om vervolgens de kantine in te duiken, die heeft er dus niks mee, maar is wel druk met het spul er om heen. en mijn moeder heeft ook jaren gereden en is voor 8 jaar geleden gestopt, omdat ze te druk was met de ponies enzo.
nerovetsrethca
pi_122714341
Wat vervelend, heeft ze dan geen kennis gemaakt met het paard voordat ze haar kocht?

Aan de andere kant, voor sommigen is dat gewoon niet genoeg, ik weet nog op de vorige stal, vrouw koopt paard, trekt paard uit de trailer, gaat onmiddelijk longeren(met bijzetteugels natuurlijk), paard geeft 1 bokje, paard terug te trailer op en terug naar de oude plek. Die was niet geschikt....
Ik dacht nog, wat een braaf paard, zo in een vreemde omgeving na een lange trailerrit, geen kans gekregen ook maar even om zich heen te kijken en die geeft maar 1 bokje.

Hier ben ik trouwens de enige in het gezin die echt actief is met de paarden, zoonlief heeft zijn puberteit bereikt en is nu even niet van de paarden(ik hoop dat dat weer terug komt, maar we zien wel), manlief vindt de paarden heeeeel erg leuk, maar is meer van het knuffelen en een keertje wandelen.
pi_122714879
Wij hebben Finnegan niet echt gekozen. Zijn oude baasje koos ons, achtte ons geschikt als nieuwe eigenaars en benaderde ons daarom. :D We waren nog helemaal niet van plan om een paard te kopen. :P

Het klikte niet tussen Finnegan en haar. Hij misdroeg zich ook bij haar, walste over d'r heen. Ze was angstig geworden en dat versterkte zijn gedrag. Hij is ook lang hengst geweest en heeft ook een paar keer gedekt, dus hij vond zichzelf helemaal het mannetje.

Sinds kort hebben we dezelfde hoefsmid als zij toen had en die zegt dat hij echt totáál veranderd is. Finnegan liet hem vroeger alle kanten van het erf zien en hij wilde Fin eigenlijk niet meer bekappen. Nu is hij keurig gehoorzaam en doet hij netjes wat gevraagd wordt. ^O^ Terwijl wij nooit echt streng voor hem zijn geweest, enkel consequent.

Scheelt denk ik ook erg dat hij daar enkel met een shetje stond en vanaf dat wij hem hadden, in een kudde. Daar heeft hij veel van geleerd.
  woensdag 13 februari 2013 @ 20:27:23 #166
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_122844105
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 15:28 schreef erodome het volgende:
Wat vervelend, heeft ze dan geen kennis gemaakt met het paard voordat ze haar kocht?

Aan de andere kant, voor sommigen is dat gewoon niet genoeg, ik weet nog op de vorige stal, vrouw koopt paard, trekt paard uit de trailer, gaat onmiddelijk longeren(met bijzetteugels natuurlijk), paard geeft 1 bokje, paard terug te trailer op en terug naar de oude plek. Die was niet geschikt....
Ik dacht nog, wat een braaf paard, zo in een vreemde omgeving na een lange trailerrit, geen kans gekregen ook maar even om zich heen te kijken en die geeft maar 1 bokje.

Hier ben ik trouwens de enige in het gezin die echt actief is met de paarden, zoonlief heeft zijn puberteit bereikt en is nu even niet van de paarden(ik hoop dat dat weer terug komt, maar we zien wel), manlief vindt de paarden heeeeel erg leuk, maar is meer van het knuffelen en een keertje wandelen.
Jawel, ze is 2 of 3 keer geweest kijken. Ging toen best goed, ondanks dat ze uets bang was, kwam blijkbaar door haar vorige paard. Maar hoorde net van het thuisfront dat er nog iemand interesse had :)
nerovetsrethca
pi_122846278
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 20:27 schreef slangpie het volgende:

[..]

Jawel, ze is 2 of 3 keer geweest kijken. Ging toen best goed, ondanks dat ze uets bang was, kwam blijkbaar door haar vorige paard. Maar hoorde net van het thuisfront dat er nog iemand interesse had :)
kan je niet proberen om je moeder weer aan het rijden te krijgen? :D
pi_122846505
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 20:27 schreef slangpie het volgende:

[..]

Maar jouw paard was toch best een braaf paard, geen gekke dingen iig?
  donderdag 14 februari 2013 @ 00:18:14 #169
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_122857108
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 21:08 schreef erodome het volgende:

[..]

Maar jouw paard was toch best een braaf paard, geen gekke dingen iig?
Nee, die doet geen vlieg kwaad normaal. Maar een paard voelt precies aan of een ruiter/amazone bang is, en kan er misschien best misbruik van hebben gemaakt, ik weet het niet.

'T is natuurlijk wel een merrie he, die heeft soms ook dr mindere dagen :')
nerovetsrethca
pi_122862693
Nou ja, laten we het erop houden dat ik soms niet snap waarom mensen een paard kopen als ze zo bang zijn ;)

Het is vooral niet zo leuk voor jullie, denk je een goede plek gevonden te hebben voor je paardje, moet je weer opnieuw gaan zoeken.
Maar aan de andere kant, kan je toch nog even wat ritjes doen ;)
pi_122863151
tja, ik denk dan ook dat het om dat soort redenen vaak handig is als je les hebt. Als je dan al bang bent of wat dan ook dan lukt het met een goed instructrice wel om daar doorheen te komen. Als je het op eigen houtje moet gaan doen is dat toch minder geslaagd

maargoed, fijn dat je nog een geinteresseerde hebt
  donderdag 14 februari 2013 @ 21:29:54 #172
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_122890969
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 10:48 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
tja, ik denk dan ook dat het om dat soort redenen vaak handig is als je les hebt. Als je dan al bang bent of wat dan ook dan lukt het met een goed instructrice wel om daar doorheen te komen. Als je het op eigen houtje moet gaan doen is dat toch minder geslaagd

maargoed, fijn dat je nog een geinteresseerde hebt
Klopt. Hebben het al eerder meegemaakt met een van de ponies paar jAar terug, goudeerlijk beest, na 2 maanden belden ze op of we hem alsjeblieft terugwouden kopen, want de meisjes waren doodsbang en de pony vervelend. Wat bleek nou, meisjes kregen geen les, en de ouders hadden het eerste beste zadel van marktplaats ofzo geplukt, wat dus totaal niet goed lag. De rug van de pony kapot, en dat was dus ook waarom die zo vervelend was. Maar wij hadden geen atal mwer vrij, maar de buren zochten nog een pony voor hun dochter, en toen is het helemaal weer goedgekomen O+
nerovetsrethca
pi_122894119
Gebrek aan kennis is ook fijn soms ja...
pi_122896189
sowieso mensen die denken dat een zadel een zadel is :r

bij ons komt een écht goede zadelmaker, 1 keer per jaar zeker.
en dan word er bijna elke keer wel wat opgevuld omdat het niet meer lekker past.

dat zijn dingen waar je gewoon niet op kan bezuinigen.
pi_122897763
Ik heb mijn zadel niet meer gebruikt sinds ik de Christ Iberica heb gekocht. En die past wel op elk paard. :-P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')