abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 juni 2013 @ 23:24:26 #226
37769 erodome
Zweefteef
pi_127341773
Vandaag echt heerlijk gereden, voor het eerst sinds weken eigenlijk, want ik ben me extra aan het verdiepen in liberty(even een stapje erbij doen dus). Maar vandaag gewoon even zin in rijden en mijn bolle dacht er blijkbaar hetzelfde over, want hij liep als een zonnetje en was echt verdacht braaf.

Ik ben altijd al heel gelukkig met hem(zelfs als hij zich gedraagt als een boefje), maar dit zijn van die momenten waarin ik dan even extra denk wat een geluk ik heb dat ik mijn perfecte paard gewoon heb, ik hoef er niet van te dromen, hij is gewoon van mij!
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_127349275
Ik dacht dat ik het perfecte paard al had. :P

De paardjes staan eindelijk weer dagelijks op het land. Ze worden om 17:00 weer naar de hit teruggehaald. Wat daarna gebeurt is erg grappig; ze zijn doodop en het hele zootje gaat op een kluitje staan / liggen te suffen. Ik zal eens wat foto's maken, ze zien er met zijn allen uit alsof ze de uitputting nabij zijn. :')
  maandag 3 juni 2013 @ 12:03:11 #228
37769 erodome
Zweefteef
pi_127353442
Grazen is dan ook zwaar werk ;)
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_127366725
Veearts is geweest en was zéér tevreden over zijn voetjes! Volgende injectie hoeft pas over acht weken. Hij mag wel maximaal 2 uur pd op het land ivm risico hoefbevangenheid. Vindt 'ie niet zo tof. :N Na drie weken is het spul uitgewerkt en mag het aantal uren worden opgebouwd.

De onregelmatigheid waar hij met vlagen last van had, is een rijtechnisch probleem. Hij is te scheef geworden en moet beter worden rechtgericht. Het zadel ligt ook niet optimaal meer dus ik ga binnenkort naar Country Mill om een Massimo of Zaldi aan te laten meten.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 16:28:18 #230
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_128242643
heuj, hele zomer niet ingepland voor het werk om weer in de kost te moeten, zegt mijn oom dat hij nog wat te rijden heeft waarschijnlijk dit zomer voor mij :)
nerovetsrethca
pi_128722145
Hey hallo! Ben een paar topics afwezig geweest maar zie dit topic weer voorbij komen en wil me graag her-aansluiten :)

Ik heb samen met mijn zusje twee paarden. Een Anglo-Arabische merrie van Baccarat ox van 23 die we inmiddels al 19 jaar lang hebben, mijn zusje rijdt er momenteel L1 mee en een 14-jarige Fries (Brandus x Jochem) die ik al een aantal jaar bijreed en sinds 3 jaar ook officieel bij de familie hoort. Met hem ben ik M2+5 alleen zijn we al 3 jaar niet gestart door blessureleed. (irritatie van het annulair ligament, eerst rechts- en nu linksvoor -O- )

Goed dat het niet fijn voelen rijtechnisch op te lossen valt Isengrim. En zijn voeten zien er prima uit. Fijn dat de behandeling zo goed aanslaat.
Over ijzers, de merrie staat al jaren op blote voeten, de ruin heeft sinds zijn blessure een Equilibrium ijzertje voor, dat werkt prima voor hem. Ik vind het vermoeiend om van mening te zijn dat het of het een of het ander moet zijn. Beter sta je voor alles open en pik je van alles een beetje mee :)
  maandag 22 juli 2013 @ 15:04:20 #232
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_129221412
Hallo!

Ik heb vorige week een foto gemaakt in Zeeland van een meisje op een paard, in de zee. Het is een mooie foto geworden dus ik wilde een kleine poging ondernemen om haar te vinden, maar ik heb geen flauw idee hoe.

Het was in Zoutelande, zij was misschien ook wel op vakantie daar, ik heb geen idee. Is er een of ander gigantische site waar iedereen die paarden leuk vindt komt?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_129222056
Bokt. :Y
  maandag 22 juli 2013 @ 15:46:32 #234
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_129222651
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 15:28 schreef Isegrim het volgende:
Bokt. :Y
Thanks.
pi_129223015
Durf er bijna mijn hand voor in het vuur te steken dat je diegene daarlangs vindt; is het niet diegene zelf dan wel iemand die haar kent. :)
  maandag 22 juli 2013 @ 21:50:04 #236
37769 erodome
Zweefteef
pi_129234184
Ik ben een zeer gelukkig mens, inmiddels in het bezit van een 3de paardje, weer een lekkere blondie O+
Wilde graag een team "goldilocks" voor liberty werk en tot mijn plezier zijn de 2 kerels gelijk dikke mik, dus dat gaat goedkomen. Verder is hij erg goed onder het zadel en ook beleerd voor de kar, kan dus alle kanten met hem op.
  donderdag 25 juli 2013 @ 00:16:35 #237
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_129314198
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 15:55 schreef Isegrim het volgende:
Durf er bijna mijn hand voor in het vuur te steken dat je diegene daarlangs vindt; is het niet diegene zelf dan wel iemand die haar kent. :)
Dankje. Ik had ze van de week al gemaild omdat ik geen zin had om me te registreren, maar ik kreeg gewoon een standaard e-mail terug. ;(.

Heb me nu dus alsnog maar geregistreerd en een topic geopend. Op hoop van zegen!

Zou wel grappig zijn als het een FOK!ker blijkt te zijn :')
pi_129339024
Ben benieuwd. :D Linkje? :P
pi_129408761
Fin voor het eerst voor de kar vandaag! *O*

zondag 28 juli 2013 @ 11:27:21 #240
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_129428188
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 18:42 schreef Isegrim het volgende:
Ben benieuwd. :D Linkje? :P
Nul reactie ;(

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=137&t=1728589 werkt dat zo?
pi_129431366
Stom. -O- Komt misschien nog. In het weekend is het daar sowieso altijd heel rustig.
pi_130530969
Zo, terug van een weekje paard, paard en nog meer paard!
Was wel even naar, want mijn eerste hafje heeft mok, hij had wat last van zijn voorbenen daardoor, dus heb ik hem thuis gehouden en de andere haf meegenomen.

De andere haf heeft het meer dan goed gedaan, we hebben een mega kickstart gehad zo samen en vooral, wat was het mooi daar. Mooie trails gereden, paardje heeft kennis gemaakt met koeien(vond hij niet spannend), grondwerkniveau bijgeschaaft, voorbereiding voor liberty gedaan(was wat te kort om ook echt liberty te gaan daar), heel erg veel geleerd weer.

Fantastische week gehad, heb nu al zin in volgend jaar ;)
pi_130531111
Waar was je naartoe?

Wij gaan over een paar weekjes een lang weekend naar de Veluwe met de paardjes. :)

Ik heb tegenwoordig een bijrijder met een eigen trailer, dat is wel tof. :D We gaan nu regelmatig naar het bos met Finnegan, heerlijk. O+
pi_130531211
De Ardennen, stuk tegen duitsland aan zeg maar. Echt supermooi!
pi_130531366
Oh dat is wel erg gaaf ja, ik zou ook graag nog eens naar de Ardennen willen met Finnegan.
pi_130531451
Het is een stevige rit met de trailer erheen, maar dat is de moeite wel echt waard.
pi_130531512
Ja, ik zou dan ook wel voor wat langer willen, week of twee ofzo. Mooie is dat ik een plek heb waar ik mijn paard waarschijnlijk gratis of voor heel weinig kwijt kan. :)
pi_130707760
Gister met een aantal stalgenoten een fotoshoot gedaan:

Er zijn in totaal zo'n 1000 foto's gemaakt, maar ik houd het maar even bij eentje. :D
pi_131399103
even een kickje, want we gaan de paarden aan huis neerzetten *O*
we liepen al langer met het idee rond om ze aan huis te halen, maar de eigenaars van de pensionstal gaan verhuizen en we zagen het niet zitten om onze paarden mee te verhuizen.
en toevallig kwam er in de buurt 7000m2 grond te koop.
dat is dus meteen gekocht ;)
de huidige eigenaar heeft er een soort volkstuintje op gehad, en dit moet er dus allemaal uit.
het eerste stuk is gisteren omgefreesd. hier stond een wijngaard op met 200 druivenstruiken, een een kippenhok en aspergebedden.
in het voorjaar willen we de rest inzaaien, maar daarvoor moeten eerst nog ongeveer 80 bomen gerooid worden, heel wat werk voor de boeg dus.
pi_138341945
Kick! :D

Onze paarden mochten vandaag voor het eerst weer het land in (lekker vroeg!):

Die onregelmatigheid van Fin bleek uiteindelijk lichte artrose in beide voorbenen te zijn. -O- Hij is drie weken geleden ingespoten met cortico's en hyaluronzuur. Komende week mogen we het rijden weer gaan opbouwen, hij heeft nu drie weken 'weiderust' achter de rug.

[ Bericht 19% gewijzigd door Isegrim op 30-03-2014 22:09:06 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')