Op maandag 15 oktober 2012 18:16 schreef aequus het volgende:App
Het Spel:
Het spel wordt een spel waarbij je omhoog moet zien te klimmen voordat je de lava raakt die zich omhoog opbouwt. Je klimt omhoog door op blokken te springen en zo steeds hoger te komen, maar je kan ook geplet worden door de opstapelende rotsblokken, dus moet je een goed reactievermogen hebben. Hoe hoger je bent, hoe hogere score je hebt.
Het spel krijgt allerlei downloadbare thema’s, zo komt er bij kerst een kersteditie en bij pasen een paaseditie. In het spel heeft elk thema zijn eigen achtergrond. Er komt ook een bijpassend liedje op de achtergrond, passend bij het thema.
Er komt een betaalde en een gratis versie.
In het spel kun je uit verschillende poppetjes zoals de banaan, de aap en de blob (een groene pudding in peervorm met een gezichtje) kiezen. De poppetjes bewegen zich “grappig”, ze hebben iets “bouncy” in hun springbeweging. Elk poppetje heeft ook zijn eigen geluiden als het springt.
Je kan “Coins” kopen, waarmee je kleding kan kopen voor de poppetjes. Bijvoorbeeld een Mexicaanse hoed.
Mijn inspiratiebron:
Hoe verdienen we er geld aan:
1. We verkopen de betaalde versie.
2. We verkopen coins.
3. De betaalde versie verkopen we en daar maken we geen reclame op.
4. De gratis versie stampen we vol met reclame.
5. Je kan je score delen op Facebook, Twitter en Hyves, waarbij mensen automatisch onze pagina “liken”, hoe meer likes, hoe meer geld we binnenkrijgen.
6. Als je je score deelt op een sociaal netwerk, dan moet je je e-mailadres opgeven, die wij verkopen aan spammers.
Op basis van schatting brengt een gemiddelde downloader van de gratis app op:
0,02 email
0,10 reclame
0,05 sociaal netwerk
0,03 coins
¤0,20 of meer
Op basis van schatting brengt een gemiddelde downloader van de betaalde app op:
0,02 email
0,05 sociaal netwerk
0,15 coins
0,50 app zelf
¤0,70 of meer
Dus als 100.000 mensen de betaalde app en 200.000 mensen de gratis app kopen verdienen we ongeveer: ¤110.000 euro.
Als de app een groot succes wordt dan zijn er al gauw voor de gratis versie 5 miljoen downloads en voor de betaalde versie 2,5 miljoen downloads, dus dat levert op:
1.750.000
1.000.000
2.750.000
FYI: Spellen uit de Angry Birds reeks zijn al 1 MILJARD keer gedownload, zij hebben dus heel veel geld verdiend. Als wij het goed doen halen we misschien de helft. Dus 350 miljoen euro… “ahum”.
En als het een net zo groot succes als een topgame wordt dan zijn de downloads na 2 jaar al gauw:
Betaald: 20.000.000 (14.000.000 euro)
Gratis: 50.000.000 (10.000.000 euro)
Dan hebben we 24 miljoen euro omzet
Dan denk je nu vast: hij doet heel onrealistisch, maar nee; het kan onverwachts een daverend succes worden, daar moeten we rekening mee houden.
De Kickstart
Heel simpel: elk denkbaar idee hoe we het populair gaan maken gebruiken we:
1. Reclame
2. Facebook
3. Prijzen winnen
4. Hyves
5. Twitter
6. Rechten verkopen aan google om het op chrome te zetten net als Angry Birds.
7. Youtube reclame