't Zal de grootste prestatie van de mensheid ooit worden, en we laten deelnemerselectie over aan degenen die voor het meeste geld willen sms-enquote:De selectie van de deelnemers zal - naar analogie van programma's als Idols en So you think you can dance - vanaf het begin in beeld worden gebracht. Televisiekijkers zullen uiteindelijk bepalen welk team van astronauten als eerste voet mag zetten op de planeet.
Vermoedelijk komen die niet door de voorselectie.quote:Op maandag 15 oktober 2012 12:34 schreef destrovel het volgende:
Dat wordt dus een Marskolonie met Barbie, Terror Jaap, Sieneke en Sterretje, want "dat geeft zulke lekkere tv"
Kanttekening: opgeven of weggestemd worden behoren niet tot de mogelijkheden.quote:Op maandag 15 oktober 2012 13:25 schreef Copycat het volgende:
Op Mars ga ik mezelf echt tegenkomen! Die uitdaging ga ik graag aan!
Geen ruzie dus, geen halve tokkies, geen geschreeuw, geen rotstreken, geen Jaap, geen Huubquote:Op maandag 15 oktober 2012 12:47 schreef Gert het volgende:
[..]
Vermoedelijk komen die niet door de voorselectie.![]()
Mars One zoekt bedachtzame avonturiers, die conflicten zoveel mogelijk proberen te vermijden. De deelnemers moeten zowel fysiek als psychisch opgewassen zijn tegen de belasting die een enkele reis naar Mars met zich meebrengt. Om de overlevingskansen van de kolonie te vergroten, moeten de deelnemers over uitvoerige medische, technische en agrarische kennis beschikken.
Ze kunnen geen kant op, en ruzie gaat er hoe dan ook komen.Het zijn mensen immers.quote:Op maandag 15 oktober 2012 19:15 schreef Jian het volgende:
[..]
Geen ruzie dus, geen halve tokkies, geen geschreeuw, geen rotstreken, geen Jaap, geen HuubWordt een beetje saaie zooi volgens mij .....
Sjekkie?quote:Op maandag 15 oktober 2012 12:25 schreef Abed het volgende:
Eerste kandidaat inmiddels ook bekend gemaakt.
[ afbeelding ]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bemande_ruimtevaart_naar_Marsquote:Mars to Stay (2006)Onder de naam Mars to Stay ("Blijven op Mars") worden plannen gemaakt om astronauten naar Mars te sturen zonder dat zij naar Aarde terugkeren. Hierdoor verminderen de kosten flink en wordt een basis gelegd voor een permanente kolonisatie van de planeet. Een bekende voorstander van "Mars to Stay" is voormalig Apollo-astronaut Buzz Aldrin. Een bekende uitspraak van hem in dit verband is: Forget the Moon, let's head to Mars ("Vergeet de Maan, laten we aansturen op Mars").
De eerste aanzet tot een plan om op Mars te blijven, werd gegeven door George Herbert tijdens de Case for Mars VI workshop (1990). Hij hield daar een presentatie met de titel One Way to Mars ("Enkele reis naar Mars").
De voorstellen die in het kader van Mars to Stay zijn gedaan, gaan meestal uit van een zeskoppige bemanning. Door een aantal vervolgmissies wordt het aantal Marsbewoners tot ongeveer dertig aangevuld. Dit zou het begin vormen van kolonisatie van de planeet, die op natuurlijke wijze verder zou kunnen groeien. Een permanente nederzetting op Mars zou de meest effectieve manier zijn om van de mensheid een soort te maken dat door de ruimte reist en meerdere planeten bewoont. Eventueel zou aan kolonisten die bijvoorbeeld de leeftijd van 65 jaar bereiken, de mogelijkheid kunnen worden geboden om terug te keren naar Aarde.
http://pauwenwitteman.var(...)9efc6b93e6ab4600f7e3quote:
Ken je deze mensen nog?quote:Op maandag 15 oktober 2012 19:15 schreef Jian het volgende:
[..]
Geen ruzie dus, geen halve tokkies, geen geschreeuw, geen rotstreken, geen Jaap, geen HuubWordt een beetje saaie zooi volgens mij .....
quote:Op maandag 15 oktober 2012 12:25 schreef Abed het volgende:
Als jij nu je opgeeft en gesjellig mee gaat naar mars, dan kan 5thencounter jou modschap stilzwijgend overnemenquote:Op maandag 15 oktober 2012 12:47 schreef Gert het volgende:
[..]
Vermoedelijk komen die niet door de voorselectie.![]()
Mars One zoekt bedachtzame avonturiers, die conflicten zoveel mogelijk proberen te vermijden. De deelnemers moeten zowel fysiek als psychisch opgewassen zijn tegen de belasting die een enkele reis naar Mars met zich meebrengt. Om de overlevingskansen van de kolonie te vergroten, moeten de deelnemers over uitvoerige medische, technische en agrarische kennis beschikken.
Verlost worden van gesjellige domme dozenquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 18:06 schreef Toverheks het volgende:
[..]
Als jij nu je opgeeft en gesjellig mee gaat naar mars, dan kan 5thencounter jou modschap stilzwijgend overnemen![]()
maar alle gekheid op mijn bezemsteel, dat gaat er nooit komen wat moet je in vredesnaam op Mars doen.
ben je nog niet op weg dan in de space shuttlequote:Op dinsdag 16 oktober 2012 18:10 schreef Stijfkopie het volgende:
[..]
Verlost worden van gesjellige domme dozenIk skreif me in
Dan ben ik al zo oud. Al wil ik mijn bloedjes wel vaak de ruimte in willen schieten.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 18:23 schreef Toverheks het volgende:
[..]
ben je nog niet op weg dan in de space shuttle
Jah, voor die tijd was het natuurlijk revolutionair. Ik heb echter het idee dat wanneer je er nu naar zou kijken, je moeite zou hebben je ogen open te houden.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 01:28 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ken je deze mensen nog?
Bart, Ruud, Henk, Sabine, Tanja...
Daar zaten ook geen rare figuren tussen en toch leverde het de beste Nederlandse TV van de vorige eeuw op. Ook het enige realityprogramma dat ik met plezier gekeken heb. En de reden dat FOK nu zo groot is!
Misschien weten ze meer dan wij en wonen er toch Marsmannetjesquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 18:41 schreef Lemans24 het volgende:
Wat een onzin van SETI.
De maan is ook 'besmet', zonder gevolgen. Bovendien, er is geen leven op Mars, dat moeten zij toch weten.
Je mist iets ......quote:Op zondag 22 december 2013 12:18 schreef Iwanius het volgende:
Dus jij zou liever hiervoor 6 miljard aan uitgeven dan aan een JSF? Of mis ik nu iets?
Hey Seki is ouder en wijzer he, pas derop.quote:Op maandag 15 oktober 2012 12:25 schreef Abed het volgende:
[ afbeelding ]
bron: nos.nlquote:Geen Nederlanders meer in de race voor 'enkeltje Mars'
(ANP)
De drie Nederlanders die nog in aanmerking kwamen voor een 'enkeltje Mars' zijn niet door naar de derde sollicitatieronde. Er zijn nog honderd kandidaten over van de ongeveer 200.000 mensen die zich in eerste instantie aanmeldden voor het project 'Mars One'.
Van de overblijvers is precies de helft man. Er komen er 39 uit Noord- en Zuid-Amerika, 31 uit Europa en 7 uit Afrika en Oceanië. Het doel is dat er in 2024 een groep van vier mensen op missie naar Mars gaat. Een terugreis is er niet bij voor deze pioniers.
The Mars 100 - Mars One Astronaut Selection Round Three Trailer
Uitdagingen
Het idee om een kolonie te stichten op Mars is afkomstig uit Nederland. De kosten van het grootschalige project moeten worden opgebracht door een realityserie over de missie.
"We liggen nog steeds op schema", zegt oprichter Bas van Lansdorp. "Er liggen nog een hoop uitdagingen, maar het gaat zeker de goede kant op."
Toch zijn de honderd overgebleven kandidaten niet de enige kanshebbers op een ruimtereis. Voor het einde van het jaar zal er een nieuwe sollicitatieprocedure starten. De datum wordt later bekend gemaakt.
Dit,quote:Op maandag 15 oktober 2012 12:44 schreef Gert het volgende:
Technisch is dit allemaal mogelijk, zegt hoogleraar ruimtevaarttechniek Boudewijn Ambrosius van de TU Delft. Ook natuurkundige en Nobelprijswinnaar Gerard 't Hooft twijfelt niet aan de technische mogelijkheden. 'Ik zie het economische aspect als de belangrijkste onzekere factor in dit verhaal.
Misschien is er een nulletje weggevallen?quote:Op maandag 23 maart 2015 22:59 schreef Pavement het volgende:
[..]
Dit,
6 miljard is volgens mij lang niet genoeg geld
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | Kostprijs van bemande Amerikaanse ruimtevaartprojecten Naam project Jaar Kostprijs Mercury 1959 - 1963 1,5 miljard dollar Gemini 1962 - 1966 5,4 miljard dollar Apollo 1961 - 1975 25 miljard dollar Skylab 1973 - 1979 10 miljard dollar Space Shuttle 1972 - 2010 174 miljard dollar ISS 1993 - 2017 53 miljard dollar (2007) |
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |