SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beste oplossing!quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 14:33 schreef Matrixxx het volgende:
Een houder aan de muur maken zodat de fiets altijd op dezelfde plaats hangt/staat met daarbij een kunststof/metalen/houten plaatje als stootrand?
Dit is inderdaad het mooist, maar gezien de gang niet zo breed is (1 meter maximaal), zal een beugel aan de muur zorgen dat de fiets nog verder van de muur af komt te staan. De doorgang zal dan nog smaller worden.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 14:33 schreef Matrixxx het volgende:
Een houder aan de muur maken zodat de fiets altijd op dezelfde plaats hangt/staat met daarbij een kunststof/metalen/houten plaatje als stootrand?
2,50 meter hoog en ongeveer 1 meter breed.quote:
Hoezo zou die beugel de fiets verder van de muur zetten? Dan moet je gewoon een andere beugel gebruiken/maken zodat dat niet gebeurdquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:17 schreef WHATSHESAID het volgende:
Bedankt voor de reacties!
[..]
Dit is inderdaad het mooist, maar gezien de gang niet zo breed is (1 meter maximaal), zal een beugel aan de muur zorgen dat de fiets nog verder van de muur af komt te staan. De doorgang zal dan nog smaller worden.
[..]
2,50 meter hoog en ongeveer 1 meter breed.
Ik denk dat de oplossing van gargamel de meest praktische is. Kun je zo'n vinylplaat gewoon bij de bouwmarkt halen?
Ik dacht ook aan een fietstakel. Alleen is 2.50m hoog niet ideaal om verticaal te hijsen. Je zou de fiets dan horizontaal moeten leggen en hem dan optakelen, dan zit je met de breedte van een meter.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 17:05 schreef Eelcotje84 het volgende:
Ik heb een systeem met katrollen gezien met 2 fietsen aan het plafond.. Prachtig bedacht. In de gang alle ruimte..
[ afbeelding ]
Heeft ie geen raam dat naar buiten opengaat? Dan kun je daar een soort balkje bevestigen en dan daaraan een katrol met idealiter een elektro motortje erin. Dan maak je een simpel appje voor zijn telefoon, zodat ie kan zorgen dat het touw naar beneden komt. Kan ie zijn fiets aanhaken en dan hangt ie naast het raam van bijvoorbeeld de woonkamer. Zo kun je ook zien als iemand hem probeert te stelen. Al kan een dief helemaal niet zo hoog komen, dus is zijn fiets wel veilig! En hij staat niet meer in de weg van zijn gang. En dan hoef jij dus de muur niet meer schoon te maken. Waarom kan hij eigenlijk niet gewoon zijn eigen gang schoonmaken?quote:Op zondag 14 oktober 2012 16:16 schreef WHATSHESAID het volgende:
Een ophangsysteem is geen oplossing. De fiets staat nu tegen de muur met het stuur lichtjes gebogen zodat ie zo min mogelijk plek in beslag neemt. Op het moment dat de fiets in zo'n systeem te hangen komt, komt ie een stuk verder van de muur te staan en neemt hij dus veel ruimte in beslag.
Meneer heeft wielrennen als hobby, dus dit is niet de enige fiets die in huis staat. In de slaapkamer hangt al een fiets en ergens anders dan in de gang is er simpelweg geen ruimte om een fiets neer te zetten. Een balkon hebben we helaas niet.
Ondanks dat ik het meedenken waardeer ben ik niet zozeer op zoek naar een ophangsysteem voor de fiets, maar een manier om dat muur makkelijker schoon te houden. Denk dat ik het stuk vinyl of de oplossing van Xetran wel een goed idee vind! Deze vloerbeschermer van Ikea is misschien wel een idee...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |