Lijstje
Ik zoek...
Welke taal is hier het handigst voor ??
[Dit bericht is gewijzigd door Jelminho op 20-08-2002 16:08]
quote:Wat is hier anders aan? Er staan al een heleboel antwoorden op je vra(a)g(en) in het vorige topic. Jouw progje kan je in elke programmeertaal maken.
Op dinsdag 20 augustus 2002 16:00 schreef Jelminho het volgende:
Nou, na mijn thread "Delphi" nu iets anders.
Tja, en sorry dan als dit een eventueel overbodige thread was, vond het wel wat beter..
quote:Javascript is geen programmeertaal maar een scripttaal.
Op dinsdag 20 augustus 2002 16:13 schreef Jelminho het volgende:
Dus ook in JavaScript ?Tja, en sorry dan als dit een eventueel overbodige thread was, vond het wel wat beter..
En o jah, als iemand bijvoorbeeld ff snel een voorbeeldje van zo 'n soort zin heeft, dan zou dat heel fijn zijn. Hoeft niet perse, maar als voorbeeld hoe het er ongeveer uit gaat zien zou ik dat heel fijn vinden.. !
if (x == 1){
document.write('De variable X is 1');
} else {
document.write('De variable X is GEEN 1');
}
</script>
</hmtl>
(copy - paste in notepad, opslaan als test.html)
Maar javascript is niet heel erg geschikt als programmeertaal. Je kunt er geweldige dingen mee voor HTML maar als je echt ingewikkelde dingen wilt is het ontoereikend.
<?
if ($x=="1"){
echo "X is 1"
}
else {
echo "X is geen 1" }
?>
En PHP was eigelijk me eerste keus, MAAR daar heb ik een PHP Server voor nodig en weet ik wat allemaal nog meer..
quote:Scripttalen zijn ook programmeertalen. Alleen is het kenmerk dat er geen compiler nodig is, maar een interpreter.
Op dinsdag 20 augustus 2002 16:18 schreef error het volgende:[..]
Javascript is geen programmeertaal maar een scripttaal.
Zelfs met javascript zou het wellicht kunnen (data opslaan in cookies/framesets gebruiken om global vars te gebruiken)
[Dit bericht is gewijzigd door Marsman op 20-08-2002 16:47]
quote:Dus Java en Smalltalk zijn scripttalen?
Op dinsdag 20 augustus 2002 16:38 schreef Lucille het volgende:[..]
Scripttalen zijn ook programmeertalen. Alleen is het kenmerk dat er geen compiler nodig is, maar een interpreter.
my $x = 1;
($x == 1)? print "x is 1" : print "x is niet 1";
lekkah ranzig
quote:Zoals al een paar keer gemeld is: ja. Maar je hebt tegenwoordig misschien ook wel windowsversies, dat weet ik niet. Maar is er dan iets mis met een dos-programma?
Op dinsdag 20 augustus 2002 16:46 schreef Jelminho het volgende:
Pascal.. Dat was toch een DOS Programma of niet ?
quote:Ik studeer informatica en ben met java begonnen hoor
Op dinsdag 20 augustus 2002 16:41 schreef Marsman het volgende:
Voor het leren van programmeren: altijd pascal. Bij iedere opleiding waar iets met programmeren gedaan wordt begin je ook altijd met pascal, dus waarom jij ook niet?
quote:Javascript is een ondergewaardeerde taal. Je kan er echt enorm veel mee, meer dan je denkt, alleen moet je de beperkingen kennen en daar handig omheen coderen.
Op dinsdag 20 augustus 2002 16:32 schreef wijsneus het volgende:
<html>Maar javascript is niet heel erg geschikt als programmeertaal. Je kunt er geweldige dingen mee voor HTML maar als je echt ingewikkelde dingen wilt is het ontoereikend.
JavaScript valt af
Pascal kan ik (nog) geen cursus vinden op internet
Java is dus een mogelijke oplossing
Heb jij een voorbeeldje hoe je in Java een bovenstaande zin moet uitvoeren (zie in deze thread) ?
(Daarna kan je altijd nog het officiele pakket in de winkel kopen, als blijkt dat je er erg veel mee doet)
Volgens mij is het mooie voordeel van VB boven Pascal ofzo dat je lekker makkelijk en snel schermen kan maken en niet voor DOS hoeft te programmeren.
(Zo ga ik alle optie 's af, nogmaals, bedankt voor jullie klasse hulp )
quote:het kenmerk is voornamelijk dat een scripttaal een bepaald programma aanstuurt en een programmeertaal een besturingssysteem (al of niet via een interpreter)
Op dinsdag 20 augustus 2002 16:38 schreef Lucille het volgende:[..]
Scripttalen zijn ook programmeertalen. Alleen is het kenmerk dat er geen compiler nodig is, maar een interpreter.
quote:Gijs, het is Perl hoor
Op dinsdag 20 augustus 2002 16:47 schreef wijsneus het volgende:
perl:my $x = 1;
($x == 1)? print "x is 1" : print "x is niet 1";lekkah ranzig
my $x = 1;
print "x is ", ($x!=1)&&'niet ', "1\n";
Windows programma's -> Visual Basic of Delphi
Dos programma's -> QBasic of Pascal
Games -> Blitzbasic
Kantoorstuff -> VBA
email virus -> VBS
Websites -> CGI/Perl of PHP
Websites, hele simpele dingen -> Javascript
magoed, je wil "niet op het web" maar Windows neem ik aan, Visual Basic of Delphi dus, en voor wat betreft dat "onzichtbaar" lees ook ff dit topic [Delphi] win32 applicatie zonder main form
en btw, je kon dacht ik gratis Pascal 5.5 downloaden, verder is er weinig gratis te krijgen wat aan je eisen voldoet.. (behalve warez dan)
[Dit bericht is gewijzigd door BdR op 20-08-2002 17:45]
quote:Een (programmeer) taal dat bijvoorbeeld dit zinnetje kan maken. UITSLAG="X=1"; IF($X=1) {print"De variable X is 1";} ELSE {print"De Variable X is GEEN 1";}
Op dinsdag 20 augustus 2002 17:00 schreef Jelminho het volgende:
Heb jij een voorbeeldje hoe je in Java een bovenstaande zin moet uitvoeren (zie in deze thread) ?
code:Vrijwel hetzelde dus, met als verschil dat je haakjes om de parameters moet zetten en je in dit geval naar de command prompt moet printen (over het algemeen maak je met java applets voor in een browser of een window voor in windows).int X=1; if (X==1)
{ System.out.println("De variabele X is 1"); }
else
{ System.out.println("De variabele X is GEEN 1"); }
quote:Je vraag ik een beetje hetzelfde als vragen: 'In welke taal kan ik een patatje bestellen'. Tja, in bijna alle talen, mits je weet hoe de taal structureel in elkaar zit. Gewone talen moet je ook leren, dus waarom ga je niet gewoon een beginnersboek opzoeken over Delphi of C++ (ze liggen gewoon in het NL in de boekhandel).
Op dinsdag 20 augustus 2002 16:00 schreef Jelminho het volgende:
Ik zoek.......
Welke taal is hier het handigst voor ??
Over 'gratis' software: Er zijn meer dan voldoende gratis compilers. Ze zijn er voor C/C++/Pascal/Basic/whatever. Er is trouwens ook een 'gratis' versie van Delphi 6: de Personal Edition. Die kun je downloaden op http://www.borland.com/products/downloads/download_delphi.html (mits je je registeert bij de Borland community, maar dat kost je niets).
quote:Pascal is Pascal en net zoals al die andere talen heeft het geen reet niks te maken met DOS of een ander besturingssysteem.
Op dinsdag 20 augustus 2002 16:46 schreef Jelminho het volgende:
Pascal.. Dat was toch een DOS Programma of niet ?
quote:maar de bekendste pascal compiler (Turbo Pascal) compileerd alleen voor DOS. Freepascal en VPascal (ook hele goede compilers btw) compileren ook voor andere OS'en (Dos, Linux en OS2)
Op dinsdag 20 augustus 2002 18:14 schreef MRGEKKIE het volgende:
Pascal is Pascal en net zoals al die andere talen heeft het geen reet niks te maken met DOS of een ander besturingssysteem.
Basic zou je ook OS onafhankelijk kunnen noemen, maar Visual Basic is onlosmakelijk verbonden met Windows, en net zo Turbo Pascal -> DOS
quote:/nitpicking modus:
Op dinsdag 20 augustus 2002 18:23 schreef BdR het volgende:
maar de bekendste pascal compiler (Turbo Pascal) compileerd alleen voor DOS.
Welk merk auto heb ik daarvoor nodig? Kan iemand mij een plaatje laten zien van een auto die daarvoor geschikt is?
quote:Voeg even toe dat je je rijbewijs nog niet hebt, en dat je
Op dinsdag 20 augustus 2002 19:25 schreef Schorpioen het volgende:
Ik wil graag van Amsterdam naar Rotterdam rijden. En dan wil ik graag over de snelweg.Welk merk auto heb ik daarvoor nodig? Kan iemand mij een plaatje laten zien van een auto die daarvoor geschikt is?
Lekker makkelijk proggen, gratis en ook nog ontwikkeld door een Nederlander.
code:niks geen moeilijke accolades of haakjes, zolang je maar evenveel inspringt.if x == 1: # declareren van variabelen is niet nodig
print 'waarde van de variabele is 1'
else:
print ('waarde van de variabele was niet 1 maar %i' % x)
[Dit bericht is gewijzigd door pythonier op 20-08-2002 22:33]
quote:hoe krijg je het voor elkaar, 3 fouten in dit kleine stukje
Op dinsdag 20 augustus 2002 16:36 schreef Gemeni het volgende:
PHP is ook handy, maar niet voor virussen.<?
if ($x=="1"){
echo "X is 1"
}
else {
echo "X is geen 1" }
?>
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |