Lijstje
Ik zoek...
Welke taal is hier het handigst voor ??
[Dit bericht is gewijzigd door Jelminho op 20-08-2002 16:08]
quote:Wat is hier anders aan? Er staan al een heleboel antwoorden op je vra(a)g(en) in het vorige topic. Jouw progje kan je in elke programmeertaal maken.
Op dinsdag 20 augustus 2002 16:00 schreef Jelminho het volgende:
Nou, na mijn thread "Delphi" nu iets anders.
Tja, en sorry dan als dit een eventueel overbodige thread was, vond het wel wat beter..
quote:Javascript is geen programmeertaal maar een scripttaal.
Op dinsdag 20 augustus 2002 16:13 schreef Jelminho het volgende:
Dus ook in JavaScript ?Tja, en sorry dan als dit een eventueel overbodige thread was, vond het wel wat beter..
En o jah, als iemand bijvoorbeeld ff snel een voorbeeldje van zo 'n soort zin heeft, dan zou dat heel fijn zijn. Hoeft niet perse, maar als voorbeeld hoe het er ongeveer uit gaat zien zou ik dat heel fijn vinden.. !
if (x == 1){
document.write('De variable X is 1');
} else {
document.write('De variable X is GEEN 1');
}
</script>
</hmtl>
(copy - paste in notepad, opslaan als test.html)
Maar javascript is niet heel erg geschikt als programmeertaal. Je kunt er geweldige dingen mee voor HTML maar als je echt ingewikkelde dingen wilt is het ontoereikend.
<?
if ($x=="1"){
echo "X is 1"
}
else {
echo "X is geen 1" }
?>
En PHP was eigelijk me eerste keus, MAAR daar heb ik een PHP Server voor nodig en weet ik wat allemaal nog meer..
quote:Scripttalen zijn ook programmeertalen. Alleen is het kenmerk dat er geen compiler nodig is, maar een interpreter.
Op dinsdag 20 augustus 2002 16:18 schreef error het volgende:[..]
Javascript is geen programmeertaal maar een scripttaal.
Zelfs met javascript zou het wellicht kunnen (data opslaan in cookies/framesets gebruiken om global vars te gebruiken)
[Dit bericht is gewijzigd door Marsman op 20-08-2002 16:47]
quote:Dus Java en Smalltalk zijn scripttalen?
Op dinsdag 20 augustus 2002 16:38 schreef Lucille het volgende:[..]
Scripttalen zijn ook programmeertalen. Alleen is het kenmerk dat er geen compiler nodig is, maar een interpreter.
my $x = 1;
($x == 1)? print "x is 1" : print "x is niet 1";
lekkah ranzig
quote:Zoals al een paar keer gemeld is: ja. Maar je hebt tegenwoordig misschien ook wel windowsversies, dat weet ik niet. Maar is er dan iets mis met een dos-programma?
Op dinsdag 20 augustus 2002 16:46 schreef Jelminho het volgende:
Pascal.. Dat was toch een DOS Programma of niet ?
quote:Ik studeer informatica en ben met java begonnen hoor
Op dinsdag 20 augustus 2002 16:41 schreef Marsman het volgende:
Voor het leren van programmeren: altijd pascal. Bij iedere opleiding waar iets met programmeren gedaan wordt begin je ook altijd met pascal, dus waarom jij ook niet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |