abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 23:59:32 #1
360493 LifeonEarth
LiveLifeMaximum
pi_117917321
Ik heb mijn eigen webshop in onder andere tablets en camera's.

Van de tablets en camera's heb ik zelf foto's gemaakt.
Gewoon met nette witte achtergrond met linkje erbij als portfolio voor product-fotografie.

De foto's heb ik op mijn site staan bij de producten.
er staat geen watermerk in of copyright regel bij.

Nu zat ik mij even wat te verdiepen in de prijzen van concurrenten en nu kwam ik een site tegen die al mijn foto's heeft overgenomen.
Dit zonder mijn medeweten of toestemming.
Ook geen vermelding (uiteraard) van mijn site erbij.

Nu vind ik het opzich geen probleem dat er gebruik word gemaakt van mijn foto's, maar wel dat iemand zijn webshop ermee inricht en concurrent van mij is.

Wat is juridisch gezien mijn recht?
en ja ik wil graag iets van een schadevergoeding eruit halen.
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 00:00:26 #2
381451 HotSummerNight
DM mij voor een date :')
pi_117917356
maak je melding op je site m.b.t. copyright??
Morgen ben ik jarig
Gister had ik sex met een mooiboy
Ik kan 4 vingers in mijn poesje schuiven
alleen echte playerz mogen mij dm'en
pi_117917378
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 00:00 schreef HotSummerNight het volgende:
maak je melding op je site m.b.t. copyright??
Is niet nodig. Copyright geldt op ALLE authentieke materialen.

Het auteursrecht ontstaat automatisch op het moment dat het werk wordt gemaakt. De auteur hoeft daarvoor niets aan te vragen of te registeren. De maker van een werk bepaalt hoe, waar en wanneer hij zijn werk openbaar maakt of verveelvoudigt. Bron.
I feel kinda Locrian today
pi_117917478
Mooi, dan kan je geld gaan eisen.
Hier schreef Ga.aguyim het volgende:
Bitterlemon is eigenlijk een gespierde god met blond golvend haar.
Hier schreef 2Happy4U het volgende:
Je bent een gespierde god met blond golvend haar.
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 00:20:59 #5
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117918007
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 23:59 schreef LifeonEarth het volgende:
Ik heb mijn eigen webshop in onder andere tablets en camera's.

Van de tablets en camera's heb ik zelf foto's gemaakt.
Gewoon met nette witte achtergrond met linkje erbij als portfolio voor product-fotografie.

De foto's heb ik op mijn site staan bij de producten.
er staat geen watermerk in of copyright regel bij.

Nu zat ik mij even wat te verdiepen in de prijzen van concurrenten en nu kwam ik een site tegen die al mijn foto's heeft overgenomen.
Dit zonder mijn medeweten of toestemming.
Ook geen vermelding (uiteraard) van mijn site erbij.

Nu vind ik het opzich geen probleem dat er gebruik word gemaakt van mijn foto's, maar wel dat iemand zijn webshop ermee inricht en concurrent van mij is.

Wat is juridisch gezien mijn recht?
en ja ik wil graag iets van een schadevergoeding eruit halen.
Gewoon een factuurtje sturen naar ze van X euro per foto. Zo doet Getty images het ook.
Ook hoi !
pi_117918274
Wel ff screenshots maken en opslaan als bewijs
dag
pi_117918452
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 00:20 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Gewoon een factuurtje sturen naar ze van X euro per foto. Zo doet Getty images het ook.
Gewoon op dezelfde manier zoals zij dat doen inderdaad; geen gigantische bedragen want dat krijg dan toch niet. 2/300 euro wel.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_117919120
Screenshots maken als bewijs inderdaad, en een factuur bedrag × aantal foto's.

Wat je nog kan doen is kort toelichten waarom die foto's dat bedrag waard zijn, b.v. 10 minuten foto-studio, 20 minuten nabewerken per foto, zoiets, voor het geval je concurrent zo iemand is die denkt dat foto's zichzelf maken.
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 01:46:46 #9
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117919518
Mocht je het juridisch aan willen pakken, dan moet je idd wel wat bewijs vastleggen en uiteraard kunnen aantonen dat jij degene bent die het recht op die foto's heeft.

Of: verkoop de rechten aan Getty, dan pakken zij 'm aan :D
Ook hoi !
pi_117922358
Heeft deze site ze gedownload of linked hij naar jouw foto's? (ik weet het ze zijn er nog deze mensen).

Indien gelinked eerst even je eigen site aanpassen/foto's hernoemen en dan alle bestanden waar hij naar verwijst vervangen door dildo's, voorbindlullen en buttplugs.
pi_117932064
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 11:10 schreef Deshain het volgende:
Heeft deze site ze gedownload of linked hij naar jouw foto's? (ik weet het ze zijn er nog deze mensen).

Indien gelinked eerst even je eigen site aanpassen/foto's hernoemen en dan alle bestanden waar hij naar verwijst vervangen door dildo's, voorbindlullen en buttplugs.
of je gooit er een .htaccess bestand op voor hotlinken.
pi_117932600
quote:

haha :')
Ons aller kapitein haque is ook aanwezig
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 22:22:01 #13
334225 Driftkikkerrrrr
100% failure in 72 hours.
pi_117940820
quote:

_O-
This conversation can serve no purpose anymore. Goodbye.
pi_117941011
Inderdaad gewoon netjes en onderbouwd een rekening sturen van een paar honderd euro :D Verwijs naar de auteurswet voor extra punten.
pi_117945004
Eerst met stegografie een copyright notice maken in het plaatje daarna je oude plaatjes verwijderen van de site en de nieuwe downloaden met de verborgen copyright vermelding,verder op de site vermelden dat op alle afbeeldingen op je site copyright rust.

Daarna de afbeeldingen op de site met een screenschot vastleggen en die opslaan op een extern medium ( sd kaartje o.i.d.)

Stuur daarna een mailtje dat je heb geconstateerd dat men gebruik maakt van materiaal dat door jouw verwaardigd is en jouw copyright erop rust en dat je graag voor het gebruik een X bedrag aan vergoeding wil ontvangen.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_117945271
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 00:33 schreef geevee het volgende:
Eerst met stegografie een copyright notice maken in het plaatje daarna je oude plaatjes verwijderen van de site en de nieuwe downloaden met de verborgen copyright vermelding,verder op de site vermelden dat op alle afbeeldingen op je site copyright rust.

Daarna de afbeeldingen op de site met een screenschot vastleggen en die opslaan op een extern medium ( sd kaartje o.i.d.)

Stuur daarna een mailtje dat je heb geconstateerd dat men gebruik maakt van materiaal dat door jouw verwaardigd is en jouw copyright erop rust en dat je graag voor het gebruik een X bedrag aan vergoeding wil ontvangen.
Wat een moeite voor foto's die hij zelf gemaakt heeft en waar dus al copyright op rust.. Of je het nu meldt of niet.
dag
pi_117945509
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 00:33 schreef geevee het volgende:

Allemaal overbodig, behalve de laatste alinea. Copyright rust op iets op het moment dat je het maakt, daar hoef je verder niets voor te doen.
pi_117952796
Ik ben toch bang dat je pech hebt :{

Als er niet iets eigens aangemaakt is en alleen een witte achtergrond hebben kun je daar problemen mee krijgen helaas.
pi_117955690
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 13:00 schreef PeterPastoor het volgende:

Als er niet iets eigens aangemaakt is en alleen een witte achtergrond hebben kun je daar problemen mee krijgen helaas.
grapjas, het uiterlijk van een foto heeft geen invloed op copyright.
pi_117955715
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 13:00 schreef PeterPastoor het volgende:

:')!
pi_117957325
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 00:45 schreef Peter het volgende:

[..]

Wat een moeite voor foto's die hij zelf gemaakt heeft en waar dus al copyright op rust.. Of je het nu meldt of niet.
Ja jammer dat het nodig is,als je wel een copyright notice plaats is het wat duidelijker aantoonbaar dat de foto's je eigendom zijn.

Ik ben met je eens dat het eigenlijk niet nodig zou moeten zijn maar gelijk hebben en gelijk krijgen daar zit een wereld van verschil tussen.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_117957593
Het is niet nodig. Jij toont aan dat het jouw foto's zijn doordat je de originelen met de fotonummering van je toestel en exif info hebt. Laat de ander dat bewijs maar eens ontkrachten door hetzelfde aan te leveren of een contract te tonen waarmee hij de foto's heeft gekocht.
dag
  zondag 14 oktober 2012 @ 17:02:12 #23
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_117960799
Arnoud Engelfriet is een jurist die hier uitgebreid over heeft geblogd:

http://www.iusmentis.com/auteursrecht/nl/foto/internet/
http://blog.iusmentis.com(...)auteursrechtinbreuk/

Inderdaad kun je een factuurtje sturen.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_117961835
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 14:31 schreef .SP. het volgende:

[..]

grapjas, het uiterlijk van een foto heeft geen invloed op copyright.
Zo had ik het serieus een keer ergens gelezen. Ga ik straks even opzoeken :)

Maar kan het fout hebben hoor :)
  zondag 14 oktober 2012 @ 19:34:50 #25
84769 NanoBeat
Geen inspiratie
pi_117967987
En ts? Wat ga je doen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')