Is niet nodig. Copyright geldt op ALLE authentieke materialen.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 00:00 schreef HotSummerNight het volgende:
maak je melding op je site m.b.t. copyright??
Gewoon een factuurtje sturen naar ze van X euro per foto. Zo doet Getty images het ook.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 23:59 schreef LifeonEarth het volgende:
Ik heb mijn eigen webshop in onder andere tablets en camera's.
Van de tablets en camera's heb ik zelf foto's gemaakt.
Gewoon met nette witte achtergrond met linkje erbij als portfolio voor product-fotografie.
De foto's heb ik op mijn site staan bij de producten.
er staat geen watermerk in of copyright regel bij.
Nu zat ik mij even wat te verdiepen in de prijzen van concurrenten en nu kwam ik een site tegen die al mijn foto's heeft overgenomen.
Dit zonder mijn medeweten of toestemming.
Ook geen vermelding (uiteraard) van mijn site erbij.
Nu vind ik het opzich geen probleem dat er gebruik word gemaakt van mijn foto's, maar wel dat iemand zijn webshop ermee inricht en concurrent van mij is.
Wat is juridisch gezien mijn recht?
en ja ik wil graag iets van een schadevergoeding eruit halen.
Gewoon op dezelfde manier zoals zij dat doen inderdaad; geen gigantische bedragen want dat krijg dan toch niet. 2/300 euro wel.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 00:20 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Gewoon een factuurtje sturen naar ze van X euro per foto. Zo doet Getty images het ook.
of je gooit er een .htaccess bestand op voor hotlinken.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 11:10 schreef Deshain het volgende:
Heeft deze site ze gedownload of linked hij naar jouw foto's? (ik weet het ze zijn er nog deze mensen).
Indien gelinked eerst even je eigen site aanpassen/foto's hernoemen en dan alle bestanden waar hij naar verwijst vervangen door dildo's, voorbindlullen en buttplugs.
hahaquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 11:10 schreef Deshain het volgende:
Heeft deze site ze gedownload of linked hij naar jouw foto's? (ik weet het ze zijn er nog deze mensen).
Indien gelinked eerst even je eigen site aanpassen/foto's hernoemen en dan alle bestanden waar hij naar verwijst vervangen door dildo's, voorbindlullen en buttplugs.
quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 11:10 schreef Deshain het volgende:
Wat een moeite voor foto's die hij zelf gemaakt heeft en waar dus al copyright op rust.. Of je het nu meldt of niet.quote:Op zondag 14 oktober 2012 00:33 schreef geevee het volgende:
Eerst met stegografie een copyright notice maken in het plaatje daarna je oude plaatjes verwijderen van de site en de nieuwe downloaden met de verborgen copyright vermelding,verder op de site vermelden dat op alle afbeeldingen op je site copyright rust.
Daarna de afbeeldingen op de site met een screenschot vastleggen en die opslaan op een extern medium ( sd kaartje o.i.d.)
Stuur daarna een mailtje dat je heb geconstateerd dat men gebruik maakt van materiaal dat door jouw verwaardigd is en jouw copyright erop rust en dat je graag voor het gebruik een X bedrag aan vergoeding wil ontvangen.
Allemaal overbodig, behalve de laatste alinea. Copyright rust op iets op het moment dat je het maakt, daar hoef je verder niets voor te doen.quote:Op zondag 14 oktober 2012 00:33 schreef geevee het volgende:
Eerst met stegografie een copyright notice maken in het plaatje daarna je oude plaatjes verwijderen van de site en de nieuwe downloaden met de verborgen copyright vermelding,verder op de site vermelden dat op alle afbeeldingen op je site copyright rust.
Daarna de afbeeldingen op de site met een screenschot vastleggen en die opslaan op een extern medium ( sd kaartje o.i.d.)
Stuur daarna een mailtje dat je heb geconstateerd dat men gebruik maakt van materiaal dat door jouw verwaardigd is en jouw copyright erop rust en dat je graag voor het gebruik een X bedrag aan vergoeding wil ontvangen.
grapjas, het uiterlijk van een foto heeft geen invloed op copyright.quote:Op zondag 14 oktober 2012 13:00 schreef PeterPastoor het volgende:
Ik ben toch bang dat je pech hebt
Als er niet iets eigens aangemaakt is en alleen een witte achtergrond hebben kun je daar problemen mee krijgen helaas.
quote:Op zondag 14 oktober 2012 13:00 schreef PeterPastoor het volgende:
Ik ben toch bang dat je pech hebt
Als er niet iets eigens aangemaakt is en alleen een witte achtergrond hebben kun je daar problemen mee krijgen helaas.
Ja jammer dat het nodig is,als je wel een copyright notice plaats is het wat duidelijker aantoonbaar dat de foto's je eigendom zijn.quote:Op zondag 14 oktober 2012 00:45 schreef Peter het volgende:
[..]
Wat een moeite voor foto's die hij zelf gemaakt heeft en waar dus al copyright op rust.. Of je het nu meldt of niet.
Zo had ik het serieus een keer ergens gelezen. Ga ik straks even opzoekenquote:Op zondag 14 oktober 2012 14:31 schreef .SP. het volgende:
[..]
grapjas, het uiterlijk van een foto heeft geen invloed op copyright.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |