Die opmerking herinner ik me nog en vond ik erg interessant, gewoon omdat het toen al vrij plausibel klonk.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:20 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Waar zie jij die zin? Kan ik niet goed vinden namelijk! Ik denk dat het betekent dat hij een nieuwe bloedzak heeft gekregen.
Het verheugt me trouwens om te zien dat ik hier nu erkentenis krijg voor mijn cynische opmerking over het falen van Armstrongs ploeg in de Weening-etappe van 2005! Cynisme is blijkbaar dichter bij de waarheid in het wielrennen dan je zou denken.
Hoezo, kost allemaal handen vol geld en of je nou als bank geassocieerd moet willen worden met 1 grote dopingbende is maar de vraagquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:28 schreef vivelafete het volgende:
Tenenkrommende vraagstelling, gisteren bij Nieuwsuur. Wat moet er nog gebeuren voor u wel de stekker eruit trekt?
De mail op pagina 21, van 30 juni 2009.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:20 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Waar zie jij die zin? Kan ik niet goed vinden namelijk! Ik denk dat het betekent dat hij een nieuwe bloedzak heeft gekregen.
Het verheugt me trouwens om te zien dat ik hier nu erkentenis krijg voor mijn cynische opmerking over het falen van Armstrongs ploeg in de Weening-etappe van 2005! Cynisme is blijkbaar dichter bij de waarheid in het wielrennen dan je zou denken.
Liegen gaat wennen, zelfs zo dat je er zelf ook echt in gaat geloven.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:36 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Die opmerking herinner ik me nog en vond ik erg interessant, gewoon omdat het toen al vrij plausibel klonk.
Ook aandoenlijk vind ik Boogerd die nog steeds roept dat hij niks gebruikte en er allemaal niets van wist, tussen de renners met te strakke bandjes, bloedbankbezoeken, vermiste Denen, Ferrariklanten en spuitende Leipos door.
Och Stijntje tochquote:Devolder en Van den Broeck: "Niets gemerkt"
Jurgen Van den Broeck en Stijn Devolder reden drie jaar of meer onder leiding van Johan Bruyneel. Ze reageren allebei op dezelfde manier op het rapport van Usada. "Ik kan het amper geloven", zegt Devolder. Van den Broeck: "Ik heb nooit iets gezien of gehoord."
De zaak-Armstrong
Stijn Devolder reed van 2004 tot en met 2007 voor US Postal en Discovery Channel, de ploeg van Johan Bruyneel en Lance Armstrong. "Ik ben geschrokken, want ik heb daar nooit iets van gemerkt."
"Ik kan amper geloven dat dit klopt. Er werd ons altijd op het hart gedrukt dat we binnen de lijntjes moesten kleuren", zegt Devolder. "Het team droeg clean wielrennen hoog in het vaandel."
"Ik maakte natuurlijk nooit deel uit van de Tour-ploeg, maar ik kan me ook geen enkel positief geval binnen de ploeg voor de geest halen. Dit heeft veel weg van een afrekening."
Van den Broeck: "Nooit iets gemerkt"
Jurgen Van den Broeck reed van 2004 tot 2006 met hetzelfde shirt als Lance Armstrong. "Ik heb nooit iets gemerkt dat niet door de beugel kon", zegt de huidige renner van Lotto-Belisol.
Van den Broeck maakte zijn profdebuut bij US Postal. "Ik heb nooit iets gehoord of gezien. Ik was toen amper 21 en reed een ander programma dan de grote namen van de ploeg. Hoop en al reed ik een keer of drie samen met Armstrong."
"Ik werd geduldig en respectvol behandeld door Dirk Demol, altijd op het gemak, niets forceren. Dat was ideaal voor een jonge renner met ambitie voor het rondewerk."
"Armstrong was en is een voorbeeld"
Jurgen Van den Broeck wil Armstrong nu niet afvallen. "Wat training en werkijver betreft was en is hij voor mij nog altijd een voorbeeld. Hoe hij de Tour voorbereidde, dwong mijn respect af."
"Dat Armstrong niet over dezelfde kam geschoren wordt als de getuigen, vind ik niet fair", zegt Van den Broeck. "De rest betoont nu spijt, maar ze hebben wel hun hele carrière veel geld verdiend. Een beetje flauw, vind ik."
"Het is onzin dat koersen zonder doping toen niet kon. Er waren er die voor doping kozen, een menselijke beslissing. Ze moeten er de gevolgen van dragen."
Sporza
Wat een onzin ook weer.quote:"Dat Armstrong niet over dezelfde kam geschoren wordt als de getuigen, vind ik niet fair", zegt Van den Broeck.
Kerckhoffsquote:Rasmussen zwijgt over Rabo
door Raymond Kerckhoffs
Peking - Michael Rasmussen, die op 12 november Rabobank treft in de rechtszaal van
Arnhem, wilde geen commentaar geven op de aantijgingen van Levi Leipheimer over
een dopingprogramma binnen de Rabo-ploeg.
"Zolang de rechtszaak speelt, ga ik niet in op zaken die binnen de Rabobank-ploeg
speelden", aldus de Deen. Juist de rechtszaak rond Rasmussen lijkt met deze
verklaring van Leipheimer een ander gezicht te krijgen. Dit aangezien de betrokken
personen van Rabobank nu opnieuw aangeven nergens van op de hoogte te zijn
geweest.
Het uit de Tour de France van 2007 halen van geletruidrager Rasmussen was tot
dusverre het dieptepunt in de Rabobank-wielergeschiedenis. Niet de vraag waar de
Deen in de aanloop naar de Tour verbleef moet echter centraal worden gesteld, maar
de vraag hoe het kwam dat hij zijn gele trui zo gemakkelijk kon verdedigen. Daarvoor
moet hij gedurende de Ronde medische hulp binnen de ploeg hebben gehad.
De Commissie Vogelzang, die deze affaire onderzocht, trok destijds de voorbarige
conclusie dat er geen structureel gebruik van doping binnen de Rabobank-wielerploeg
was.
Ja echt, het levert een stortvloed aan belachelijk slechte journalistiek op en niemand die daar eens een vraag bij steltquote:
Bron: Nieuwsbladquote:Rudy Pevenage: 'Verbaasd hoe ver het bij Armstrong ging'
'Ik ben er wel van geschrokken hoe ver er in de organisatie van dopinggebruik bij US Postal gegaan werd', reageerde Rudy Pevenage donderdag in het VRT-programma Terzake op de dopingzaak rond Lance Armstrong.
Pevenage werd in 2006 zelf ontslagen bij T-Mobile toen zijn pupil Jan Ullrich betrokken bleek in de dopingzaak Operacion Puerto en gaf later toe dat hij als tussenpersoon tussen Ullrich en de Spaanse arts Eufemiano Fuentes fungeerde.
'Ik was maar kruimeldief'
'Als jullie nu stellen dat ik maar een kruimeldief was in vergelijking met de gangsters rond Armstrong, kan ik me daar wel in vinden', aldus Pevenage. 'Toen ik woensdagavond hoorde dat het rapport van het Amerikaanse antidopingagentschap op het net stond, heb ik er vier uur lang in gelezen. Ik schrok toch wel van de inhoud. Het verbaasde me hoe ver men bij het team van Armstrong ging. Het was ook vreemd dat ze zo lang met EPO konden blijven werken, terwijl wij al strikt gecontroleerd werden.'
'Alles veranderde met komst Bruyneel'
'Het verklaart natuurlijk de resultaten. Voor hij ziek werd, was Armstrong een goede renner die de dag na een bergetappe wel eens een tourrit kon winnen, maar een goed klassement rijden zat er niet in. Het was dan ook moeilijk te begrijpen dat hij na zijn ziekte zeven keer de Tour won. Alles veranderde met de komst van Johan Bruyneel.'
'Monddood gemaakt'
'Ik heb het destijds best moeilijk gehad toen Ullrich en ik uit het peloton gezet werden. Daar komt bij dat je ook monddood gemaakt wordt. Als je je gedacht wil zeggen, wordt je als een gefrustreerde mens afgeschilderd. Dus zwijg je maar. Als je dan ziet dat de anderen gewoon voortdoen, vraag je je toch wel eens af waarom jij thuis in de zetel zit.'
'Nu is het aan de UCI'
Of Armstrong zijn zeven tourzeges moet kwijtspelen, is aan de UCI om te beslissen. Ik denk nu niet dat de nummers twee zitten te springen om ze over te nemen. Ook het lot van Bruyneel is in handen van de UCI. Ik vraag me af hoe lang hij nog kan blijven ontkennen. Het lijkt me sterk dat hij nog een toekomst in het wielrennen heeft.'
Het zijn verklaringen onder ede, veel onderzoekwerd gedaan door federaal rechercheur Novitzky die wel werd afgeblokt (rara door wie) waarna USADA zich op de zaak richtte. Jij denkt dat al die renners zich een gevangenisstraf willen riskeren omdat ze Lance een peer willen stoven door valse verklaringen af te leggen?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 12:48 schreef Zelva het volgende:
Vooral triest vind ik dat jan en alleman alles wat in dat USADA-rapport staat klakkeloos voor waarheid aanneemt.
quote:
Hein is inderdaad ook wel behoorlijk door het ijs gezakt. Zover hij dat natuurlijk al niet was.quote:
Dan moet de Rabobank daar vooral zelf even rustig over nadenken. Die pushende suggestieve vragen vind ik behoorlijk storend.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 12:01 schreef matthijst het volgende:
[..]
Hoezo, kost allemaal handen vol geld en of je nou als bank geassocieerd moet willen worden met 1 grote dopingbende is maar de vraag
Raar verhaal, waar kan ik dit terug luisteren?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 13:25 schreef TheArt het volgende:
Danny Nelissen had het er al eerder over, maar dan in vage bewoordingen dat hij wat had gezien dit voorjaar. Gisteren in het Oog kwam hij daarop terug en ging er dieper op in. Hij had dit voorjaar een Amerikaanse auto bij het hotel van een ploeg zien staan die het nieuwste dopingspul aan de man aan het brengen was. Hij wilt de naam van de ploeg nog niet noemen, maar als niemand vanuit de ploegen zelf ingrijpt en echt eens alle schroom van zich af gooit (zo interpreteerde ik het althans), dan gaat hij het gewoon roepen in de media.
Ben nu wel benieuwd om wat voor ploeg het gaat. En sowieso vind ik dat hij het gewoon moet roepen. Hij zal wel bang zijn om aangeklaagd te worden voor laster ofzo.
Nu stel je het wel te simpel voor. Anders hadden ze ook geen dokter onder de arm genomen. Je moet alles perfect timen en doseren want anders werkt het niet of wordt je gepakt. Dit alles dan ook nog eens coördineren zodat niemand het doorheeft. Vooral tijdens de Tour, daar zijn echte thrillers uitgezweet behalve voor Armstrong dan die 'regelde' het dan wel als er iets werd opgemerkt.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 13:28 schreef matthijst het volgende:
Ik snap alleen niet waarom iedereen opeens zo verontwaardigd is over hoe USPS het geregeld had; beetje bloed afnemen en weer toedienen, wat testosteronpleisters en een olijfoliemixje. Een beetje EPO om de transfusies te verdoezelen.
Het is allemaal niet toegestaan, maar toch ook geen rocket science; bedoel: als je dan van plan bent om te gaan dopen lijkt dit me toch een vrij normale gang van zaken?
Ja, nee, ik bedoel ook niet dat het proces op zich simpel is, maar als je het doet, doe het dan goedquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 13:32 schreef kl1172 het volgende:
Nu stel je het wel te simpel voor. Anders hadden ze ook geen dokter onder de arm genomen. Je moet alles perfect timen en doseren want anders werkt het niet of wordt je gepakt. Dit alles dan ook nog eens coördineren zodat niemand het doorheeft. Vooral tijdens de Tour, dat zijn echte thrillers dat daar uitgezweet zijn.
Site van Radio 1 en dan links even 11 oktober 23.00 terugluisteren. Het hele stuk met Wintels, Nelissen en Chevrolet zit vanaf een minuut of 15 ofzo.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 13:31 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Raar verhaal, waar kan ik dit terug luisteren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |