abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131409621
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_131930409
quote:
Intel Launches 'Galileo,' an Arduino-Compatible Mini Computer
Although Intel is Chipzilla, the company can't help but extend its reach just a bit into the exciting and growing world of DIY makers and hobbyists. Intel announced its Galileo development board, a microcontroller that's compatible with Arduino software and uses the new Quark X1000 processor (400MHz, 32-bit, Pentium-class, single- core and thread) that Intel announced at the IDF 2013 keynote.

The board makes use of Intel's architecture to make it easy to develop for Windows, Mac, and Linux, but it's also completely open hardware (PDF). Galileo is 10cm x 7cm (although ports protrude a bit beyond that), and there are four screw holes for secure mounting. Ports include 10/100 Ethernet, USB client/host ports, RS-232 UART and 3.5mm jack, mini PCIe slot (with USB 2.0 host support); other features include 8MB Legacy SPI Flash for firmware storage, 512KB embedded SRAM, 256MB DRAM, 11KB EEPROM programmed via the EEPROM library, and support for an additional 32GB of storage using a microSD card.

http://www.intel.com/cont(...)ker-quark-board.html

[ Bericht 9% gewijzigd door Aether op 07-10-2013 11:17:27 ]
pi_133528063
Het volgende wil ik jullie vragen, als Arduino-n00b

Ik ben een concept aan het bedenken voor een digitale pokertafel voor 4 personen.
Daarbij wil ik een 22" scherm als playfield gebruiken, en wil ik 4 x displays gebruiken om de kaarten van de spelers te tonen.

Het tonen van de kaarten van de 4 spelers op de displays, gebeurt door op een pushbutton(ook wel gebruikt in arcadekasten) te drukken, deze input wordt naar een PC gestuurd via een iPac. De verdeelde kaarten moeten op het display getoond worden.

Nu vraag ik me af:
- In zijn algemeenheid: gaat een dergelijke constructie lukken?
- Kan ik vanuit een eigen te maken applicatie (Delphi) input versturen naar de Arduino?

Thx,
Webster
to say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, or of what is not that it is not, is true
  vrijdag 22 november 2013 @ 22:05:34 #79
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_133530707
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 21:09 schreef webbyplus het volgende:
Het volgende wil ik jullie vragen, als Arduino-n00b

Ik ben een concept aan het bedenken voor een digitale pokertafel voor 4 personen.
Daarbij wil ik een 22" scherm als playfield gebruiken, en wil ik 4 x displays gebruiken om de kaarten van de spelers te tonen.

Het tonen van de kaarten van de 4 spelers op de displays, gebeurt door op een pushbutton(ook wel gebruikt in arcadekasten) te drukken, deze input wordt naar een PC gestuurd via een iPac. De verdeelde kaarten moeten op het display getoond worden.

Nu vraag ik me af:
- In zijn algemeenheid: gaat een dergelijke constructie lukken?
- Kan ik vanuit een eigen te maken applicatie (Delphi) input versturen naar de Arduino?

Thx,
Webster
Ik denk niet dat een Arduino geschikt is om grafische dingen als kaarten weer te geven. Het kan wel, maar dat wordt dan bitmap-werk denk ik.
Je kan schermpjes via I2C aanstruren, dus dat scheelt een hoop kabels en inputs. Dan moet je schermpje dat wel ondersteunen natuurlijk ;)

Wat betreft het aansturen: dit kan via een seriële verbinding via USB. Ik heb wel eens gespeeld met het aansturen vanuit een VB-applicatie, dat kwam neer op het versturen van een string naar de COM-poort van de Arduino. Omgekeerd het zelfde, maar dan via Serial. Dat moet met Delphi ook lukken.
  vrijdag 22 november 2013 @ 22:11:30 #80
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_133530998
quote:
Op zich wel interessant, maar ik vrees dat het te duur gaat worden.
De hobbyist en prototyper heeft die rekenkracht en het geheugen doorgaans niet nodig en ik denk niet dat ze deze bordjes voor ~30 dollar kunnen leveren.

quote:
Intel's architecture to make it easy to develop for Windows, Mac, and Linux
Beetje een vreemd argument, Arduino's, PIC's en Pi's kunnen ook goed overweg met de OS-en.
pi_135558828
Nog mensen met leuke Arduino-projectjes bezig?

Ben zelf bezig met een visualisatieproject vwb het spel World of Warcraft.
Uiteindelijk doel is om een ledstrip op mijn monitor te monteren die visualiseert hoeveel "health" mijn "character" nog heeft. Volledig nutteloos, maar wel leuk om te maken. Gemaakt met behulp van programmeertool Delphi.
Weet iemand waar ik goede ledstrips kan kopen met meer dan 15 lampjes? Kwam deze tegen met 10 ledjes. Misschien moet ik er maar een stuk of drie kopen en langs elkaar plaatsen

to say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, or of what is not that it is not, is true
pi_138069047
Aantal weken Arduino in bezit. Ik moet zeggen dat het toch leuk is.

Ik heb deze aangeschaft http://www.hackerstore.nl/Artikel/87 maar weet iemand of de boek van deze kit https://iprototype.nl/products/kits/starterkit los te verkrijgbaar is.

Het is wel lastig omdat ik even alles moet uitzoeken zeker de kleur code van de weerstanden vindt ik best wel lastig.

Op deze site staan leuke project van Arduino http://www.instructables.com/howto/Arduino%20/
pi_138072275
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 12:22 schreef Breaker.Faker het volgende:
Het is wel lastig omdat ik even alles moet uitzoeken zeker de kleur code van de weerstanden vindt ik best wel lastig.
Als je het vaak genoeg doet wordt het wel makkelijker :P (is er bij mij vroegah bij elektro wel ingeslagen).
Maar je kan ook gewoon even snel de multimeter erop tikken als je snel een waarde wilt weten :P
pi_151442436
quote:
Turning the Arduino Uno Into an Apple ][
To demonstrate how powerful modern computers are compared to their forebears, engineer Damian Peckett decided to approximate an Apple ][ with an Arduino Uno. In this post, he explains how he did it, from emulating the 6502 processor to reinventing how characters were displayed on the screen. "The Apple II used a novel approach for video generation, at the time most microcomputers used an interlaced frame buffer where adjacent rows were not stored sequentially in memory. This made it easier to generate interlaced video. The Apple II took this approach one step further, using an 8:1 interlacing scheme. This had the first line followed by the ninth line. This approach allowed Steve Wozniak to avoid read/write collisions with the video memory without additional circuitry. A very smart hack!" Peckett includes code implementations and circuit diagrams.
pi_152884000
Hopelijk iemand hier die mij kan helpen. Ik heb via aliexpres een arduino mega 2560 besteld.

Nu krijg ik telkens bij het uploaden deze foutmelding:

avrdude: stk500v2_setparm(): failed to set parameter 0x9e
avrdude: stk500v2_command(): unknown status 0xc8
avrdude: initialization failed, rc=-1
Double check connections and try again, or use -F to override
this check.

avrdude: stk500v2_command(): unknown status 0x01
avrdude: stk500v2_disable(): failed to leave programming mode

Heb al gegoogled en alles geprobeerd maar niks werd. Echter is het zo dat bij mijn broertje die windows 8 draait (ik heb 7) de arduino wel gewoon werkt!
pi_152899534
Staat je ide op de juiste arduino ingesteld? Anders misschien de avr drivers opnieuw installeren? het blijft Windows, altijd gekut met drivers... Gewoon FF een linux distro starten is misschien nog wel de makkelijkste oplossing :p
pi_152931367
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 23:32 schreef KomtTijd... het volgende:
Staat je ide op de juiste arduino ingesteld? Anders misschien de avr drivers opnieuw installeren? het blijft Windows, altijd gekut met drivers... Gewoon FF een linux distro starten is misschien nog wel de makkelijkste oplossing :p
Ja de juiste arduino staat ingesteld, heb ook al meerdere malen de diverse opnieuw geprobeerd te installeren.
De computer geeft ook wel aan dat er een arduino mega 2560 aangesloten zit op de port maar geeft een code 10 foutmelding dat het apparaat niet gestart kan worden.

Kun je vertellen wat een Linux distel is?
pi_152933062
Ik wil graag weer iets bouwen, maar ik ben helemaal inspiratieloos met projecten, het enige project wat ik ooit had pleurde google in google now toen dat van mij bijna af was :')
pi_152945656
  donderdag 28 mei 2015 @ 15:10:10 #90
348696 bobbernaut
ik heet geen bob.
pi_153041246
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 23:32 schreef gogosweden het volgende:
Ik wil graag weer iets bouwen, maar ik ben helemaal inspiratieloos met projecten, het enige project wat ik ooit had pleurde google in google now toen dat van mij bijna af was :')
Maak een launchpad, zoek eens Adafruit Untztrument op, leer die muziekjes maken en neuk bitches
Op woensdag 20 november 2013 16:56 schreef SosuaCafe het volgende:
Bob is gewoon noord korea. Keihard schreeuwen en herrie maken op het grensgebied om de vijand gek te maken.
pi_153517601
ARDUINO ZERO AVAILABLE FOR PURCHASE IN US ON JUNE 15TH
The Arduino Zero is a simple and powerful 32-bit extension of the platform established by Arduino UNO. The Arduino Zero enables creative individuals to realize truly innovative ideas for smart IoT devices, wearable technology, high-tech automation, crazy robotics, and projects not yet imagined. The board is powered by Atmel’s SAMD21 MCU, which features a 32-bit ARM Cortex® M0+ core.

dinsdag 16 juni 2015 @ 15:41:46 #92
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_153584591
Ben bezig met een nieuw, mogelijk iets te ambitieus project :P
Hints:

klik om te spelen
+

Het lopende bandje krijgt nog een andere aandrijving zodat het wat sneller gaat, ik had deze stepper liggen om het te testen.
  vrijdag 2 februari 2018 @ 03:45:15 #93
20697 klabbakus
Deng Deng Deng
pi_176897598
Sorry voor kick, maar ik kan geen ander algemeen Arduino project topic vinden?

Ik ben net begonnen met een M&M's sorteerfabriekje, moet ik in dit topic zetten of een eigen topic beginnen?

Heb foto's en alle materialen en uitleg, vind wel leuk om te posten en de stappen ergens neer te zetten
pi_176906254
Net wat je zelf leuk vindt.
pi_186063167
Lijkt hier wel een beetje dood te gaan haha.... ook ik ben begonnen met arduino... eerste proef was een water sensor te verbinden en een ledje aan en uit te laten gaan... was als test voor een dubbele water sensor voor mijn vijver... waarbij bij te laag water deze module de 220v van de pomp richting de filter uit gezet wordt en bij te hoog water, de afvoer open zet en dus water afvoert... en bij een nog lager waterstand... water automatisch gaat toevoegen aan mijn vijver en daarbij een melding gaat versturen naar mijn mobiel oid... ;-) en automatisch stopt na x minuten of een bepaald waterpijl..

Best een pittig projectje voor mij, moet ik zeggen, want qua elektrotechniek weinig kaas gegeven van weerstanden, voltages, etc etc... wil er nog niet echt in... maar we gaan gestaag door!

Wel leuk om te lezen dat er genoeg mensen mee bezig zijn geweest! al zaten er geen projectjes tussen waar ik iets mee kan..

Een vervolg projectje; Het uitlezen van de opbrengst van mijn zonnepanelen.
In de eerste instantie (amp's/voltages per paneel uitlezen) en opslaan in log voor statistieken.
Daarna mogelijk zelf een MTTP achtig script schrijven en middels converters de stroom zelf laten terug stromen naar de accu.

Ander projectje; Volg de Zon, waarbij ik de zon wil volgen!

Nog een leuk ideetjes; een spannings beveilings module/script bouwen/schrijven met een hoog vermogen (meer dan 50a).

Volgens mij allemaal mogelijk met arduino, dus leuk om eens mee te spelen!.
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')