abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117852728
In onze kelder willen we graag vloerbedekking aan de muur hebben, dit om de geluiden wat tegen de houden en de warmte binnen te houden. Alleen weten we niet hoe we dit het beste kunnen bevestigen aan de muur.
We willen rondom tot 1 meter hoogte lambrisering aanbrengen en daarboven vloerbedekking. Ik denk dat de vloerbedekking eerst geplaats moet worden toch? Wie helpt mij?
pi_117852796
Je kan de kinderen ook meteen aan de muur spijkeren.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 14:16:01 #3
379442 dr.Bellows
not a one trick pony
pi_117852859
Wat komt er op de vloer?
Als comfort je bedoeling is, is het misschien een idee om tapijt op de vloer te leggen en een lambrisering van tapijt te maken, daarboven stucwerk.

Lijmen kan gewoon met tapijtlijm, echter zul je her en der wel de boel (tijdelijk) moeten vastzetten met nagels of spijkers. En alles natuurlijk met een (zware) roller goed aanduwen, zodat je een vlak resultaat krijgt en geen luchtbellen onder het tapijt.
Op dinsdag 2 oktober 2012 14:27 schreef tong80 het volgende: _O_ :P
pi_117852921
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 14:16 schreef dr.Bellows het volgende:
Wat komt er op de vloer?
Als comfort je bedoeling is, is het misschien een idee om tapijt op de vloer te leggen en een lambrisering van tapijt te maken, daarboven stucwerk.

Lijmen kan gewoon met tapijtlijm, echter zul je her en der wel de boel (tijdelijk) moeten vastzetten met nagels of spijkers. En alles natuurlijk met een (zware) roller goed aanduwen, zodat je een vlak resultaat krijgt en geen luchtbellen onder het tapijt.
Is een kloon.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 14:20:01 #5
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_117853009
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 14:12 schreef ralfvos het volgende:
In onze kelder willen we graag vloerbedekking aan de muur hebben, dit om de geluiden wat tegen de houden en de warmte binnen te houden. Alleen weten we niet hoe we dit het beste kunnen bevestigen aan de muur.
We willen rondom tot 1 meter hoogte lambrisering aanbrengen en daarboven vloerbedekking. Ik denk dat de vloerbedekking eerst geplaats moet worden toch? Wie helpt mij?
Ik heb op alle muren van m'n slaapkamer vloerbedekking.
Dit omdat ik van alles wakker wordt wat ik maar hoor.
Het is Zwart op de vloer (dikke vloerbedekking, nog net geen hoogpolig) en zwart op 1 muur waar m'n bed tegen aan staat.
De rest v.d. muren is ook diezelfde vloerbedekking maar dan wit.
Ziet er super luxe uit. Dempt als de hel. Je hoort jezelf zelfs gedempt praten.

Muur vol met vloerbedkkinglijm gesmeerd (soort dikke lijm/pasta), tapijt opgerold en rechtop gezet.
Dan ff met 2 sterke mannetjes die rol uitrollen en hooghouden, en tegen de muur drukken, en met een derde snel mannetje ff een stuk of 3 schroeven door het tapijt in de muur boren.
Dan overal aandrukken.

Randjes afsnijden, en schroeven er uit halen als het droog is.

[ Bericht 0% gewijzigd door RaymondK op 11-10-2012 14:29:14 ]
pi_117853824
Stofzuig je de muren dan ook? ;-)
  donderdag 11 oktober 2012 @ 14:44:15 #7
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_117854011
Misschien moet je zoeken naar muurtapijt, dat is er speciaal voor gemaakt.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_117854440
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 14:20 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Ik heb op alle muren van m'n slaapkamer vloerbedekking.
Dit omdat ik van alles wakker wordt wat ik maar hoor.
Het is Zwart op de vloer (dikke vloerbedekking, nog net geen hoogpolig) en zwart op 1 muur waar m'n bed tegen aan staat.
De rest v.d. muren is ook diezelfde vloerbedekking maar dan wit.
Ziet er super luxe uit. Dempt als de hel. Je hoort jezelf zelfs gedempt praten.

Muur vol met vloerbedkkinglijm gesmeerd (soort dikke lijm/pasta), tapijt opgerold en rechtop gezet.
Dan ff met 2 sterke mannetjes die rol uitrollen en hooghouden, en tegen de muur drukken, en met een derde snel mannetje ff een stuk of 3 schroeven door het tapijt in de muur boren.
Dan overal aandrukken.

Randjes afsnijden, en schroeven er uit halen als het droog is.
Heb je een foto? Kan me er niks bij voorstellen namelijk maar vind het wel interessant
  donderdag 11 oktober 2012 @ 14:56:05 #9
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_117854517
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 14:39 schreef Michael21 het volgende:
haah, nog niet gedaan.
m'n katten (als ze de kans krijgen) lopen zo recht omhoog de muur op.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 14:56:25 #10
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_117854533
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 14:54 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Heb je een foto? Kan me er niks bij voorstellen namelijk maar vind het wel interessant
ik ga ff voor je zoeken want ik had al eens een foto laten zien op fok heirvan.

Edit: Nou, ik kan het niet vinden, maar thuis op m'n pc staat die foto. Ik zal hem vanavond ff posten hier.
Edit2: Die foto is dus nergens meer te vinden :X

[ Bericht 9% gewijzigd door RaymondK op 12-10-2012 09:40:16 ]
pi_117899016
Grappig, de laatste post hierboven linkt naar een artikel dat ik jaren geleden heb geschreven. :) Die vloerbedekking zit overigens nog steeds muurvast op de muur, waterkit is dus prima.

Maar... vloerbedekking om geluid van buiten tegen te houden heeft maar een zeer beperkt effect. Wel is het effectief in het dempen van reflecties binnen de ruimte, echo verdwijnt er bijna helemaal door waardoor de kamer wat stiller klinkt.

Wil je geluid van buiten weren dan moet je eventuele kieren afwerken en als je een dunne wand hebt zul je een buigslappe voorzetwand (google daar maar eens op) moeten plaatsen.
pi_117900626
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 16:32 schreef EricvanB het volgende:
Grappig, de laatste post hierboven linkt naar een artikel dat ik jaren geleden heb geschreven. :) Die vloerbedekking zit overigens nog steeds muurvast op de muur, waterkit is dus prima.

Grappig.... ik heb gewoon Google even aan geslingerd :P
pi_117951312
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 14:39 schreef Michael21 het volgende:
Stel je voor dat je Roomba vaststaat in de linker bovenhoek, Moet je een trap gaan halen om hem te resetten. :?
Vorwerk Kobold VR100
http://youtu.be/HEMHDG75aQA?t=10s
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')