abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117849636
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 12:45:26 #2
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117849729
tvp.
Niet meer actief op Fok!
  Moderator donderdag 11 oktober 2012 @ 12:51:55 #3
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117849927
:W Ik ben goed bezig al zeg ik het zelf :D Ik heb namelijk ontbeten :o En dat doe ik dus echt bijna nooit!

Mijn lijstje voor vandaag:

O: Twee geroosterde boterhammen met filet american, kop rooibosthee (met een zoetje in plaats van 3 scheppen suiker :@ )
T: Banaan, mandarijn
L: Salade met pasta en kip (restje van gisteren)
T: Mandarijn, cup a soup
D: ? Vriend kookt, hopelijk iets gezonds (heb er wel om gevraagd)

Als ik nog wat energie over heb zal ik vanavond nog op de hometrainer klimmen maar dat ligt echt aan hoe ik me dan voel :)

Beter lijstje dan gisteren toch? *O*
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_117849972
:Y
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_117850161
stuk beter, Majo!

Die van mij:

O: 2 boterhammen met hagelslag
T: boterham met boter, plak meloen, druiven.
L: 2 stukjes volkorenpizza, wortelen, komkommer en edamers, gekookt ei
T: ?
D: misschien gewoon wel brood met een gekookt ei ofzo. Niet zoveel inspiratie.
pi_117850163
Zo, gewerkt, motor aan de voorkant gezet, nu lunch erin aan het schuiven (althans, omelet is nog aan het bakken in de pan :') ) en dan naar de uni, lesgeven en daarna aan m'n rondje Leeds beginnen zodat Mr.Mo ook nog naar huis kan komen vandaag (z'n koppelingskabel was gebroken).

Zijn gesprek viel mee, maar hij weet nog niet of hij afgestudeerd is :') want ze moesten nog naar de scriptie kijken :% Nu ja, het gesprek viel iig alles mee. Dat is fijn.
Ja doei.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 13:00:58 #7
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117850182
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 12:51 schreef MaJo het volgende:
:W Ik ben goed bezig al zeg ik het zelf :D Ik heb namelijk ontbeten :o En dat doe ik dus echt bijna nooit!

Mijn lijstje voor vandaag:

O: Twee geroosterde boterhammen met filet american, kop rooibosthee (met een zoetje in plaats van 3 scheppen suiker :@ )
T: Banaan, mandarijn
L: Salade met pasta en kip (restje van gisteren)
T: Mandarijn, cup a soup
D: ? Vriend kookt, hopelijk iets gezonds (heb er wel om gevraagd)

Als ik nog wat energie over heb zal ik vanavond nog op de hometrainer klimmen maar dat ligt echt aan hoe ik me dan voel :)

Beter lijstje dan gisteren toch? *O*
^O^ Top!
Niet meer actief op Fok!
pi_117850204
jeetje Mo, wat irritant. Ik hoop dat hij snel duidelijkheid krijgt!! Wel fijn dat het gesprek goed ging.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_117850218
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 12:45 schreef Viking84 het volgende:
tvp.
Je post in een reeks, dat weet je, hè? :D
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 13:02:08 #10
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117850228
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 13:01 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Je post in een reeks, dat weet je, hè? :D
Ja, blond momentje :').
Niet meer actief op Fok!
pi_117850264
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 13:00 schreef motorbloempje het volgende:
Zo, gewerkt, motor aan de voorkant gezet, nu lunch erin aan het schuiven (althans, omelet is nog aan het bakken in de pan :') ) en dan naar de uni, lesgeven en daarna aan m'n rondje Leeds beginnen zodat Mr.Mo ook nog naar huis kan komen vandaag (z'n koppelingskabel was gebroken).

Zijn gesprek viel mee, maar hij weet nog niet of hij afgestudeerd is :') want ze moesten nog naar de scriptie kijken :% Nu ja, het gesprek viel iig alles mee. Dat is fijn.
Wat suf dat ze dat op voorhand nog niet gedaan hadden. :')
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_117850324
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 13:03 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Wat suf dat ze dat op voorhand nog niet gedaan hadden. :')
Ja, dat vond ik ook 'wat jammer'. :')
Ja doei.
pi_117850589
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 13:04 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja, dat vond ik ook 'wat jammer'. :')
Was er gezegd dat hij toen nog geen uitsluitsels kon krijgen?
Falers zeg.

Ik ben ook niet zo slim geweest, ik wilde voor het chinezen een treinkaartje kopen bij kruidvat voor de hele dag onbeperkt (kon ik ook weer eens naar mn ouwelui), is het kaartje alleen voor in het weekend... Nou ja :(
pi_117850703
We waren beide in de veronderstelling dat hij vandaag gewoon het 'verdict' zou krijgen. Nu ja. Hè? :')
Ja doei.
pi_117850873
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 13:13 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Was er gezegd dat hij toen nog geen uitsluitsels kon krijgen?
Falers zeg.

Ik ben ook niet zo slim geweest, ik wilde voor het chinezen een treinkaartje kopen bij kruidvat voor de hele dag onbeperkt (kon ik ook weer eens naar mn ouwelui), is het kaartje alleen voor in het weekend... Nou ja :(
Heroïne is slecht voor je Puff! :{
pi_117850903
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 13:22 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Heroïne is slecht voor je Puff! :{
Bezoek aan de ouders is stresserend mèn, begrijp je toch wel :{w
pi_117851037
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 13:23 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Bezoek aan de ouders is stresserend mèn, begrijp je toch wel :{w
Begrijp het, maar trek dan de la bètablokkers open op je werk of zo :P
pi_117851062
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 13:26 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Begrijp het, maar trek dan de la bètablokkers open op je werk of zo :P
happy pills zijn beter :9
pi_117851117
Ohai! Honger :') zenuwen waren niet nodig!
pi_117851249
Naamtopic O+
Be someone that makes you happy
  Moderator donderdag 11 oktober 2012 @ 13:51:57 #21
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117851893
Thanks allemaal, blijkbaar zit ik op de goede weg :s) Nu hopen dat vriendlief niet vanavond weer een pizza op het menu heeft staan net als vorige week :')
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator donderdag 11 oktober 2012 @ 13:57:16 #22
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117852091
Geweldige site waar meiden om advies vragen over smsjes van jongens: http://hetexted.com/
De meeste meiden zijn zo blind, je ziet gewoon van mijlenver dat de jongens totaal geen interesse hebben :')
pi_117852692
Ik ben zo blij als een klein kind met mijn nieuwe vloer en afwasmachine. :P Ben wel zo'n beetje afgedraaid nu en ben ook nog wel een paar dagen bezig met alles weer op zijn plaats te krijgen, maar niet erg, want nieuwe vloer en afwasmasjien! O+

Lijstje:

O: 2 beschuitjes met boter en extra pure hagelslag (65%)
L: 1x geroosterd boerenvolkoren met Milnerkaas en 1x met een halve avocado, zout, peper en beetje mayo
T: banaan
T: appel
T: wodka, snack a jacks
D: uit eten
pi_117853506
fijn, co!

Ik ben ook doodmoe nu. Nog een skypemeeting, en dan maar ens kijken of ik al naar huis kan. Nog 1 dag, en dan is het weekend!
pi_117855831
Ook moe, jezus wat een laatste meeting. Daar had ik zenuwachtig voor moeten zijn, niet de eerste!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')