Nee kies gewoon lekker voor jezelf. Het was al duidelijk dat je zo'n persoon bent, het is alleen zo verdomde sneu voor die beestjes. Jammer dat niet meer mensen of beter nadenken over zo'n beslissing, of gewoon verantwoording nemen voor hun keuzes.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 11:08 schreef AlwaysHappy het volgende:
Bedankt voor de reacties. Maar wat moet ik dan? Ongelukkig blijven in mijn huidige woonsituatie? Hoe dol ik ook ben op dieren - maar mijn eigen woonsituatie staat nog altijd bovenaan. En jullie kunnen niet oordelen hoe mijn huidige woonsituatie is. Dit is voor mij ook absoluut niet makkelijk want ik hou enorm veel van ze - dus op zulke reacties zit ik absoluut niet te wachten. En mijn vriend is er altijd al duidelijk over geweest. Hij verdiend dus al helemaal geen commentaar.
- Zeggen dat je vriend niet zo egoistisch moet zijn om wat meubels boven jouw huisdieren, waar je schijnbaar veel om geeft, te plaatsen. Ik zou het mijn vriendin niet aan kunnen doen om om die redenen haar te dwingen haar dieren weg te doen. En dan ook nog uit pure voorzorg, uit angst dat z'n meubels wat sneller kapot gaan.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 11:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ja, ik wist dat ik uit huis zou gaan. Maar ik dacht dat ik gewoon op mezelf zou gaan. Ik had toen nog geen relatie of iets dergelijks. Hoe kon ik weten dat ik 3,5 jaar later ging samenwonen met iemand die liever geen katten had? Niemand kan in de toekomst kijken. En ik ga geen relatie uitmaken of niet samenwonen ( en hier verder ongelukkig gaan zijn ) omdat hij geen katten wil.
Dit kost mij al enorm veel moeite, en ik doe het echt niet omdat ik het zo leuk vind. Ik probeer er eerlijk over te zijn en ze een goede toekomst te geven. Voordat jullie me egoistisch noemen of zeggen dat het niet de echt reden is..stap maar eens in mijn schoenen en maak mee wat ik dagelijks mee maak. En dan merk je ook vanzelf dat ik enorm veel om ze geef. Ipv dat jullie met andere ideeen komen ( omdat mijn idee zo verschrikkelijk is .. ) lopen jullie mij te bekritiseren, terwijl jullie geen idee hebben van de situatie.
Njah dit dus..quote:Op donderdag 11 oktober 2012 11:25 schreef DahBigKahuna het volgende:
Je kunt het toch eerst aankijken hoe het gaat met de meubels als je ze meeneemt? Je probeert het niet eens! Dat is wat veel mensen hier in het verkeerde keelgat schiet!
Op de foto's te zien heb je krabpalen voor ze gekocht, neem die gewoon mee. Waarschijnlijk is dat bekend en gaan ze die gebruiken ipv de banken van je vriend.
Mocht het dan echt niet lukken, nadat je het een tijdje hebt geprobeerd, (Dan nog ben ik er niet voor om ze weg te doen), dan kun je dan alsnog een nieuw huis voor ze zoeken.
Bovendien: misschien gaat je vriend het wel heel leuk vinden, 2 katten in huis!
Precies dit.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 11:24 schreef Bengeltje het volgende:
Je zegt wel dat je het doet voor je vriend, maar je eerste verantwoording ligt bij je katten. Tenminste zo denk ik. Ik heb honden, mijn vriend hield totaal niet van honden, had er niets mee blabla.
Als hij mijn hond niet zou accepteren, dan waren we nooit gaan samenwonen. Ik heb haar uit het asiel en toen al besloten dat ze voor altijd bij mij zal blijven. Niet nog een keer naar andere mensen.
Ja dat dus.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 11:48 schreef MultiMarrit het volgende:
Wow, wtf. Als mijn vriend mijn kat niet zou accepteren dan zou ik überhaupt niet samen gaan wonen. Mijn kat hoort bij mij, ik hou zielsveel van haar en zou het niet over m'n hart kunnen krijgen om haar weg te doen. Wat een rare vriend zeg.
Kom voor jezelf op en laat het hem in ieder geval proberen!
Ja, is dat geen optie? De krabpalen meenemen en ze desnoods in de gang ofzo laten als jullie niet thuis zijn?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 11:25 schreef DahBigKahuna het volgende:
Je kunt het toch eerst aankijken hoe het gaat met de meubels als je ze meeneemt?
Ja, maar niet aan de Chinees.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:43 schreef TJV het volgende:
Wat nou als je vriendje een ongelooflijke eikel blijkt te zijn en je na 2 maanden weer bij hem weg bent? Wil je ze dan terug, of mag ik ze doorverkopen?
Nou wordt het helemaal mooi. Nu hou ik opeens niet van ze? Je hebt geen idee hoeveel pijn het me doet.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:41 schreef ondeugend het volgende:
Laten we hopen dat ze bij iemand terecht komen die wel van ze houdt.
En hier ben ik het helemaal mee eens.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 11:51 schreef DarkElf het volgende:
Tis duidelijk wat de mening van de mensen hierover is, en geloof mij.. ik ben het er compleet mee eens.
Maar het wel erg fijn zijn als die beestjes gewoon een leuk nieuw baasje kregen, eentje die niet de bank boven katten verkiest.
Dus beter wordt daar op geconcentreerd voordat iemand wegblijft door deze felle reacties en ze gewoon via marktplaats wegdoet ofzo.
Het is handig om dat ook even in de OP te vermeldenquote:
Donequote:Op donderdag 11 oktober 2012 14:05 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Het is handig om dat ook even in de OP te vermelden
Ik denk dat je antwoord een beetje is verdwenen in de discussie, maar:quote:
quote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
Aan degene die vroeg of ze ook los weg mogen : Liever niet. Het is al vervelend genoeg voor hen dat ze weg moeten hier. Dan wil ik het ze niet aandoen om uit elkaar te worden gehaald. Bedankt voor de serieuze reactie in ieder geval!
De precieze verhuisdatum is nog niet bekend, maar binnen enkele weken in ieder geval. Mijn moeder heeft wel aangegeven dat ze dan nog best tijdelijk voor ze wil zorgen, maar ze kan het gewoon niet aan om het een definitief iets te maken. We willen geen van allen dat ze in een asiel terecht gekomen. Ik hoop dus echt op een goed nieuw huisje hier of iets dergelijks. Bedankt voor je reactie! Zit me erg zwaar in ieder gevalquote:Op donderdag 11 oktober 2012 23:15 schreef Greys het volgende:
Sterkte met de beslissing TS! Kan me voorstellen dat het je erg aan het hart gaat.
Wat is je 'noodplan', is dat er zeg maar? Ik bedoel, wanneer ga je verhuizen en wat als er dan nog geen nieuw baasje is gevonden, wat gebeurt er dan met de katten? Misschien kan je daar een dealtje voor maken met je vriend of met een kennis of familielid, dat ze dan misschien tijdelijk opgevangen kunnen worden en niet in het asiel belanden? Ik hoop in elk geval dat je snel een hele leuke nieuwe baas voor je katten vindt!
Dit dus. TS neemt de moeite om hier nog haar best te doen om een goede nieuwe blikopenener voor haar katjes te vinden in plaats van ze 'gewoon' te dumpen zoals zovelen doen - zie MP, inderdaad. Ze zit in een moeilijke situatie, en ondanks dat zij haar best doet, krijgt ze een bak sh*t over zich heen. Onverdiend.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 00:27 schreef LatonOne het volgende:
Edit: zoals Senesta nu al twee keer heeft gezegd, we weten het nu wel.
Je mening kenbaar maken is 1 ding, maar getier en TS afbranden heeft geen zin en is ongewenst. Ze had die katten ook op Marktplaats kunnen pleuren of zo bij het asiel kunnen dumpen, geen haan die er dan naar gekraaid had. Ik vind ook dat de katten wel gemakkelijk weg moeten (en dat het niet geprobeerd wordt of ze uberhaupt wel gaan slopen in het andere huis) maar TS neemt in elk geval de moeite een ander huis te vinden. Want nogmaals, op Marktplaats zijn ze zo gegooid hoor.. dan liever via deze weg.
Helemaal mee eens.quote:Wat je er ook van vindt, F&F moet een plek blijven waar mensen dit soort topics durven openen zonder op de brandstapel te komen. Dus tot hier en klaar.
Het is TS nu echt wel duidelijk wat de mening van velen is.
Eventuele verdere discussie mag in het F&F FB topic maar het lijkt me wel duidelijk gewoon zo
TS, wat laat je weg? Je zegt dat je vriend "liever geen katten in huis heeft", maar daarmee bedoel je dat je vriend "absoluut geen katten in huis wil"? Of dat je vriend het liever niet wil en dat zijn vader het absoluut niet wil, wat het voor je vriend erg makkelijk maakt om te zeggen "kan niet"?quote:Echter ga ik binnen een paar weken hier uit huis om bij m'n vriend in te trekken. Helaas heeft hij een vrij nieuw appartement met nieuwe meubels en hij wilt dus niet riskeren dat de katten daar de nagels inzetten. Dat respecteer ik ook gewoon. Het gaat hier thuis bij mijn moeder gewoon niet goed door haar psychische problemen, dus de verhuizing is voor ons allen goed. Behalve voor de katten dus, want die kunnen niet mee ; en mijn moeder gaf aan dat zij het niet aan zou kunnen om er voor te zorgen. Maar ze wou me wel de kans geven een goed plekje voor ze te vinden.
Ze zijn nooit ziek geweest, erg gezonde katten. Ze zijn beiden gesteriliseerd. Compleet ontvlooid en ontwormd. Altijd goed bijgehouden. Ze hebben geen chip omdat we ze altijd binnen hebben gehouden. Ze zijn nooit buiten geweest ( wonen in een flat ). Volgens onze vaste DA was inenting niet nodig als ze nooit buiten kwamen. De verplichte vragenlijst hieronder :
Het huis waar m'n vriend woont is gekocht door z'n pa ( we studeren allebei nog ) dus het is niet alleen aan m'n vriend. Hij is ook dol op mijn katten maar is er altijd eerlijk over geweest dat hij liever geen katten in huis heeft. Dat is zijn goed recht. Dat sommigen van jullie zelfs hem afkraken vind ik niet kunnen.
Deze situatie is voor mij namelijk ook absoluut niet fijn. Natuurlijk heb ik m'n vriend proberen te overtuigen maar hij heeft recht op zijn mening. Waar ik nu woon...daar is het gewoon niet uit te houden. Dus het aanbod van m'n vriend vond ik enorm lief. Om het dan uit te gaan maken omdat de katten niet mee kunnen...vind ik wat ver gaan. Ik ben enorm dol op dieren maar sommige personen gaan wel voor. 3,5 jaar geleden was de situatie compleet anders en kon ik ook niet voorspellen dat het hier toe zou lijden.
Denk nou alsjeblieft niet dat dit zo makkelijk is voor mij of dat ik niet van ze houd. Als ik er alleen maar aan denk dat ze weg moeten schiet ik alweer in de tranen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 01:18 schreef ondeugend het volgende:
Ik kijk nu naar mijn twee hondebeesten en mijn roodbonte kater.. en ik weet dat ze me beperken, maar ik heb voor ze gekozen met mijn volle verstand. Ik moet dingen voor ze laten maar ze geven me veel meer plezier dan ik me ooit had kunnen bedenken.
Ik geef ze dan ook voor niemand op... ze horen bij me.
Ik snap best dat dat niet voor iedereen geldt, misschien ben ik wel abnormaal (niets nieuws)
En alsjeblieft laat ze niet in het asiel belanden... ik hoop dan ook dat er zich een goed baasje voor meldt.
Maar nog niet bewezen bekraste meubels?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |