Hai!
Met pijn in m'n hart moet ik toch deze stap zetten. Mei 2009 hebben wij 2 kittens in huis genomen. 2 vrouwtjes. Uit het zelfde nestje. Waren van plan een kat te adopteren bij het asiel, maar toen we bij de dierenwinkel aankwamen merkten we een nestje kittens op. Ik was verkocht. 2 daarvan dus in huis gehaald. Paar weken daarna meteen laten steriliseren. Namen luidden Rory & Lorelai. Toen we ze haalden waren ze net 8 weken.
Voor 3,5 jaar hebben ze een zeer liefdevol huis gehad. Woon bij m'n moeder in en we zijn beide dierenliefhebbers maar bij haar is dat langzaam veranderd ( paar maanden terug heeft m'n moeder om die reden haar hond weg moeten doen ). De katten zijn officieel van mij, dus daar heeft zij op zich weinig over te zeggen..behalve dat ik bij haar inwoon.
Echter ga ik binnen een paar weken hier uit huis om bij m'n vriend in te trekken. Helaas heeft hij een vrij nieuw appartement met nieuwe meubels en hij wilt dus niet riskeren dat de katten daar de nagels inzetten. Dat respecteer ik ook gewoon. Het gaat hier thuis bij mijn moeder gewoon niet goed door haar psychische problemen, dus de verhuizing is voor ons allen goed. Behalve voor de katten dus, want die kunnen niet mee ; en mijn moeder gaf aan dat zij het niet aan zou kunnen om er voor te zorgen. Maar ze wou me wel de kans geven een goed plekje voor ze te vinden.
Ze zijn nooit ziek geweest, erg gezonde katten. Ze zijn beiden gesteriliseerd. Compleet ontvlooid en ontwormd. Altijd goed bijgehouden. Ze hebben geen chip omdat we ze altijd binnen hebben gehouden. Ze zijn nooit buiten geweest ( wonen in een flat ). Volgens onze vaste DA was inenting niet nodig als ze nooit buiten kwamen. De verplichte vragenlijst hieronder :
Naam huisdier: Rory & Lorelai
Soort: (kat/hond/vis/vogel) : katten ( 2 vrouwtjes )
Ras: (maincoon/rottweiler/koi karper/zilverrug gorilla/Afrikaanse bosolifant) het zijn kortharige katten volgens mij. Niet bewust dat ze een speciaal ras zijn.
Leeftijd: beiden zijn 3,5
Dierenpaspoort beschikbaar: nee, helaas
Gechipt: nee, omdat ze dus nooit buiten komen hier.
Gesteriliseerd/Gecastreerd: Ja, allebei
Datum laatste inenting (indien noodzakelijk): zijn niet ingeënt.
Datum laatste dierenartsbezoek: Inmiddels al bijna 3 jaar terug voor sterilisatie. Ze zijn nooit ziek geweest verder.
Reden laatste dierenartsbezoek: sterilisatie
Aard van het beestje: (omgang met mensen, omgang met soortgenoten in huis en buiten, zindelijk): Oh, ze zijn allebei echt onwijs lief

Tegenover nieuwe mensen zijn ze de eerste paar minuten erg afwachtend en verlegen, maar zodra ze wat langer binnen zijn worden ze enorm nieuwsgierig. Lorelai ( de zwart-witte ) is een schootkat. Ze eet veel, en de rest van de tijd ligt ze bij je op schoot of zoekt ze andere warme plekjes op. Enorm dol op aandacht. Ze is actief en ook vriendelijk naar kleine kinderen ( al is het niet voorgekomen dat die kinderen enorm druk waren, dus ik weet niet hoe ze daarop reageren ). Rory is iets afstandelijker. Ze komt ook haar aandacht eisen maar minder. Enorm dol op water ( ze gooit al haar speeltjes bv in de waterbak ), en ze houdt ervan om met haar zusje te spelen. Ze zijn enorm gehecht aan elkaar. Ze kunnen overweg met honden. Andere katten weet ik niet, want we hebben er maar 2. Ze zijn zindelijk.
Omgang met kinderen: Is prima! Al is extreme drukte niet getest bij ze.
Bekende gezondheidsproblemen (indien aanwezig): Niet aanwezig. Erg gezond!
Volgt het dier een speciaal dieet?: Nop, gewoon whiskas brokken. Af en toe natvoer. Ze zijn er dol op
Hoe ben je zelf aan het dier gekomen?: gratis mee kunnen krijgen bij de dierenwinkel
Waarom word er afstand gedaan van het dier?: wegens een verhuizing ( zie inleiding )
Verdere dingen: (gevolgde hondentrainingen, gedrag aan de lijn, verzekerd etc): Verder valt er niet veel te vertellen, alleen dat je ( en ik ben niet objectief ) geen betere katten kunt vinden. Ze hechten zich enorm snel en doen geen vlieg kwaad. Heel gezond, en nog steeds speels.
Ik zoek eigenlijk een huisje waar ze allebei terecht kunnen. Ze zijn enorm hecht en ik wil het ze niet aandoen om uit elkaar te moeten gaan. Vind het al erg genoeg dat ik ze zelf weg moet doen, dus vandaar.
Verder krijg je er een hoop gratis bij. 2 krabpalen, eetbakjes, kattenbakken, kattenkleedjes/mandjes en dergelijke. Ze zijn deze week nog ontvlooid en ontwormd dus ze kunnen er weer een tijd tegenaan.
Je mag ook altijd gewoon komen kijken voor een indruk natuurlijk! Geen probleem! Meer vragen...je kan altijd PM'en of hier in het topic vragen stellen.
Een paar foto's :Rory :![2iqbtf_th.jpg]()
Lorelai :![10746kh_th.jpg]()
![2uglx1d_th.jpg]()
Af te halen in Veenendaal
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2012 14:06:09 ]