abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117845738
Hai!

Met pijn in m'n hart moet ik toch deze stap zetten. Mei 2009 hebben wij 2 kittens in huis genomen. 2 vrouwtjes. Uit het zelfde nestje. Waren van plan een kat te adopteren bij het asiel, maar toen we bij de dierenwinkel aankwamen merkten we een nestje kittens op. Ik was verkocht. 2 daarvan dus in huis gehaald. Paar weken daarna meteen laten steriliseren. Namen luidden Rory & Lorelai. Toen we ze haalden waren ze net 8 weken.

Voor 3,5 jaar hebben ze een zeer liefdevol huis gehad. Woon bij m'n moeder in en we zijn beide dierenliefhebbers maar bij haar is dat langzaam veranderd ( paar maanden terug heeft m'n moeder om die reden haar hond weg moeten doen ). De katten zijn officieel van mij, dus daar heeft zij op zich weinig over te zeggen..behalve dat ik bij haar inwoon.

Echter ga ik binnen een paar weken hier uit huis om bij m'n vriend in te trekken. Helaas heeft hij een vrij nieuw appartement met nieuwe meubels en hij wilt dus niet riskeren dat de katten daar de nagels inzetten. Dat respecteer ik ook gewoon. Het gaat hier thuis bij mijn moeder gewoon niet goed door haar psychische problemen, dus de verhuizing is voor ons allen goed. Behalve voor de katten dus, want die kunnen niet mee ; en mijn moeder gaf aan dat zij het niet aan zou kunnen om er voor te zorgen. Maar ze wou me wel de kans geven een goed plekje voor ze te vinden.

Ze zijn nooit ziek geweest, erg gezonde katten. Ze zijn beiden gesteriliseerd. Compleet ontvlooid en ontwormd. Altijd goed bijgehouden. Ze hebben geen chip omdat we ze altijd binnen hebben gehouden. Ze zijn nooit buiten geweest ( wonen in een flat ). Volgens onze vaste DA was inenting niet nodig als ze nooit buiten kwamen. De verplichte vragenlijst hieronder :

Naam huisdier: Rory & Lorelai
Soort: (kat/hond/vis/vogel) : katten ( 2 vrouwtjes )
Ras: (maincoon/rottweiler/koi karper/zilverrug gorilla/Afrikaanse bosolifant) het zijn kortharige katten volgens mij. Niet bewust dat ze een speciaal ras zijn.
Leeftijd: beiden zijn 3,5
Dierenpaspoort beschikbaar: nee, helaas
Gechipt: nee, omdat ze dus nooit buiten komen hier.
Gesteriliseerd/Gecastreerd: Ja, allebei
Datum laatste inenting (indien noodzakelijk): zijn niet ingeënt.
Datum laatste dierenartsbezoek: Inmiddels al bijna 3 jaar terug voor sterilisatie. Ze zijn nooit ziek geweest verder.
Reden laatste dierenartsbezoek: sterilisatie
Aard van het beestje: (omgang met mensen, omgang met soortgenoten in huis en buiten, zindelijk): Oh, ze zijn allebei echt onwijs lief O+ Tegenover nieuwe mensen zijn ze de eerste paar minuten erg afwachtend en verlegen, maar zodra ze wat langer binnen zijn worden ze enorm nieuwsgierig. Lorelai ( de zwart-witte ) is een schootkat. Ze eet veel, en de rest van de tijd ligt ze bij je op schoot of zoekt ze andere warme plekjes op. Enorm dol op aandacht. Ze is actief en ook vriendelijk naar kleine kinderen ( al is het niet voorgekomen dat die kinderen enorm druk waren, dus ik weet niet hoe ze daarop reageren ). Rory is iets afstandelijker. Ze komt ook haar aandacht eisen maar minder. Enorm dol op water ( ze gooit al haar speeltjes bv in de waterbak ), en ze houdt ervan om met haar zusje te spelen. Ze zijn enorm gehecht aan elkaar. Ze kunnen overweg met honden. Andere katten weet ik niet, want we hebben er maar 2. Ze zijn zindelijk.
Omgang met kinderen: Is prima! Al is extreme drukte niet getest bij ze.
Bekende gezondheidsproblemen (indien aanwezig): Niet aanwezig. Erg gezond!
Volgt het dier een speciaal dieet?: Nop, gewoon whiskas brokken. Af en toe natvoer. Ze zijn er dol op :)
Hoe ben je zelf aan het dier gekomen?: gratis mee kunnen krijgen bij de dierenwinkel
Waarom word er afstand gedaan van het dier?: wegens een verhuizing ( zie inleiding )
Verdere dingen: (gevolgde hondentrainingen, gedrag aan de lijn, verzekerd etc): Verder valt er niet veel te vertellen, alleen dat je ( en ik ben niet objectief ) geen betere katten kunt vinden. Ze hechten zich enorm snel en doen geen vlieg kwaad. Heel gezond, en nog steeds speels.

Ik zoek eigenlijk een huisje waar ze allebei terecht kunnen. Ze zijn enorm hecht en ik wil het ze niet aandoen om uit elkaar te moeten gaan. Vind het al erg genoeg dat ik ze zelf weg moet doen, dus vandaar.

Verder krijg je er een hoop gratis bij. 2 krabpalen, eetbakjes, kattenbakken, kattenkleedjes/mandjes en dergelijke. Ze zijn deze week nog ontvlooid en ontwormd dus ze kunnen er weer een tijd tegenaan.

Je mag ook altijd gewoon komen kijken voor een indruk natuurlijk! Geen probleem! Meer vragen...je kan altijd PM'en of hier in het topic vragen stellen.

Een paar foto's :

Rory :

Lorelai :

Af te halen in Veenendaal :)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2012 14:06:09 ]
pi_117846414
Bedankt voor de reacties. Maar wat moet ik dan? Ongelukkig blijven in mijn huidige woonsituatie? Hoe dol ik ook ben op dieren - maar mijn eigen woonsituatie staat nog altijd bovenaan. En jullie kunnen niet oordelen hoe mijn huidige woonsituatie is. Dit is voor mij ook absoluut niet makkelijk want ik hou enorm veel van ze - dus op zulke reacties zit ik absoluut niet te wachten. En mijn vriend is er altijd al duidelijk over geweest. Hij verdiend dus al helemaal geen commentaar.
pi_117846581
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 11:08 schreef AlwaysHappy het volgende:
Bedankt voor de reacties. Maar wat moet ik dan? Ongelukkig blijven in mijn huidige woonsituatie? Hoe dol ik ook ben op dieren - maar mijn eigen woonsituatie staat nog altijd bovenaan. En jullie kunnen niet oordelen hoe mijn huidige woonsituatie is. Dit is voor mij ook absoluut niet makkelijk want ik hou enorm veel van ze - dus op zulke reacties zit ik absoluut niet te wachten. En mijn vriend is er altijd al duidelijk over geweest. Hij verdiend dus al helemaal geen commentaar.
Nee kies gewoon lekker voor jezelf. Het was al duidelijk dat je zo'n persoon bent, het is alleen zo verdomde sneu voor die beestjes. Jammer dat niet meer mensen of beter nadenken over zo'n beslissing, of gewoon verantwoording nemen voor hun keuzes.
Misery, complaints, self pity, injustice!!!!
pi_117846628
Ja, ik wist dat ik uit huis zou gaan. Maar ik dacht dat ik gewoon op mezelf zou gaan. Ik had toen nog geen relatie of iets dergelijks. Hoe kon ik weten dat ik 3,5 jaar later ging samenwonen met iemand die liever geen katten had? Niemand kan in de toekomst kijken. En ik ga geen relatie uitmaken of niet samenwonen ( en hier verder ongelukkig gaan zijn ) omdat hij geen katten wil.

Dit kost mij al enorm veel moeite, en ik doe het echt niet omdat ik het zo leuk vind. Ik probeer er eerlijk over te zijn en ze een goede toekomst te geven. Voordat jullie me egoistisch noemen of zeggen dat het niet de echt reden is..stap maar eens in mijn schoenen en maak mee wat ik dagelijks mee maak. En dan merk je ook vanzelf dat ik enorm veel om ze geef. Ipv dat jullie met andere ideeen komen ( omdat mijn idee zo verschrikkelijk is .. ) lopen jullie mij te bekritiseren, terwijl jullie geen idee hebben van de situatie.
pi_117846834
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 11:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ja, ik wist dat ik uit huis zou gaan. Maar ik dacht dat ik gewoon op mezelf zou gaan. Ik had toen nog geen relatie of iets dergelijks. Hoe kon ik weten dat ik 3,5 jaar later ging samenwonen met iemand die liever geen katten had? Niemand kan in de toekomst kijken. En ik ga geen relatie uitmaken of niet samenwonen ( en hier verder ongelukkig gaan zijn ) omdat hij geen katten wil.

Dit kost mij al enorm veel moeite, en ik doe het echt niet omdat ik het zo leuk vind. Ik probeer er eerlijk over te zijn en ze een goede toekomst te geven. Voordat jullie me egoistisch noemen of zeggen dat het niet de echt reden is..stap maar eens in mijn schoenen en maak mee wat ik dagelijks mee maak. En dan merk je ook vanzelf dat ik enorm veel om ze geef. Ipv dat jullie met andere ideeen komen ( omdat mijn idee zo verschrikkelijk is .. ) lopen jullie mij te bekritiseren, terwijl jullie geen idee hebben van de situatie.
- Zeggen dat je vriend niet zo egoistisch moet zijn om wat meubels boven jouw huisdieren, waar je schijnbaar veel om geeft, te plaatsen. Ik zou het mijn vriendin niet aan kunnen doen om om die redenen haar te dwingen haar dieren weg te doen. En dan ook nog uit pure voorzorg, uit angst dat z'n meubels wat sneller kapot gaan.
- Die katten gewoon meenemen en hun nagels regelmatig knippen.
pi_117846897
Ik hoop dat ze snel een liefdevol plekje hebben, ben het niet eens met de reden waarom.
Je zegt wel dat je het doet voor je vriend, maar je eerste verantwoording ligt bij je katten. Tenminste zo denk ik. Ik heb honden, mijn vriend hield totaal niet van honden, had er niets mee blabla.
Als hij mijn hond niet zou accepteren, dan waren we nooit gaan samenwonen. Ik heb haar uit het asiel en toen al besloten dat ze voor altijd bij mij zal blijven. Niet nog een keer naar andere mensen.

Je vriend zou op zijn minst kunnen proberen met de katten. Ze gelijk afschrijven terwijl ze eigenlijk een onderdeel van jou zijn, dat wat jou heeft gemaakt zoals je bent. Daar houdt hij toch van?
Voor meubels, vervangbare dingen... een levend wezen aan de kant schuiven vind ik wat grof.
Maar goed, zoals ik zei, hopelijk krijgen ze een plekje waar ze wel gewenst zijn.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 11:25:54 #7
233921 DahBigKahuna
Vrijetijdsstrijder
pi_117846939
Je kunt het toch eerst aankijken hoe het gaat met de meubels als je ze meeneemt? Je probeert het niet eens! Dat is wat veel mensen hier in het verkeerde keelgat schiet!

Op de foto's te zien heb je krabpalen voor ze gekocht, neem die gewoon mee. Waarschijnlijk is dat bekend en gaan ze die gebruiken ipv de banken van je vriend.

Mocht het dan echt niet lukken, nadat je het een tijdje hebt geprobeerd, (Dan nog ben ik er niet voor om ze weg te doen), dan kun je dan alsnog een nieuw huis voor ze zoeken.

Bovendien: misschien gaat je vriend het wel heel leuk vinden, 2 katten in huis!
Real men don`t play with fire, they play in it!
pi_117847092
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 11:25 schreef DahBigKahuna het volgende:
Je kunt het toch eerst aankijken hoe het gaat met de meubels als je ze meeneemt? Je probeert het niet eens! Dat is wat veel mensen hier in het verkeerde keelgat schiet!

Op de foto's te zien heb je krabpalen voor ze gekocht, neem die gewoon mee. Waarschijnlijk is dat bekend en gaan ze die gebruiken ipv de banken van je vriend.

Mocht het dan echt niet lukken, nadat je het een tijdje hebt geprobeerd, (Dan nog ben ik er niet voor om ze weg te doen), dan kun je dan alsnog een nieuw huis voor ze zoeken.

Bovendien: misschien gaat je vriend het wel heel leuk vinden, 2 katten in huis!
Njah dit dus..
De katten hebben recht op de kans en om mee te gaan. :)
pi_117847330
quote:
15s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 11:24 schreef Bengeltje het volgende:

Je zegt wel dat je het doet voor je vriend, maar je eerste verantwoording ligt bij je katten. Tenminste zo denk ik. Ik heb honden, mijn vriend hield totaal niet van honden, had er niets mee blabla.
Als hij mijn hond niet zou accepteren, dan waren we nooit gaan samenwonen. Ik heb haar uit het asiel en toen al besloten dat ze voor altijd bij mij zal blijven. Niet nog een keer naar andere mensen.

Precies dit.
pi_117847690
Wow, wtf. Als mijn vriend mijn kat niet zou accepteren dan zou ik überhaupt niet samen gaan wonen. Mijn kat hoort bij mij, ik hou zielsveel van haar en zou het niet over m'n hart kunnen krijgen om haar weg te doen. Wat een rare vriend zeg.
Kom voor jezelf op en laat het hem in ieder geval proberen!
  donderdag 11 oktober 2012 @ 11:48:53 #11
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_117847719
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 11:48 schreef MultiMarrit het volgende:
Wow, wtf. Als mijn vriend mijn kat niet zou accepteren dan zou ik überhaupt niet samen gaan wonen. Mijn kat hoort bij mij, ik hou zielsveel van haar en zou het niet over m'n hart kunnen krijgen om haar weg te doen. Wat een rare vriend zeg.
Kom voor jezelf op en laat het hem in ieder geval proberen!
Ja dat dus.
Ik kan er niks aan doen want mijn vriend wil het niet, die gaat er bij mij niet in als het om twee geliefde huisdieren gaat hoor.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_117847827
Tis duidelijk wat de mening van de mensen hierover is, en geloof mij.. ik ben het er compleet mee eens.

Maar het wel erg fijn zijn als die beestjes gewoon een leuk nieuw baasje kregen, eentje die niet de bank boven katten verkiest.

Dus beter wordt daar op geconcentreerd voordat iemand wegblijft door deze felle reacties en ze gewoon via marktplaats wegdoet ofzo.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_117848083
Alsof die katten daar een seconde wakker van liggen, zolang ze goed terecht komen!

Mogen ze ook los van elkaar?
pi_117848385
Goed dat ze een nieuw tehuis krijgen, beter nu dat dat vriendje ze meteen het huis uittrapt bij het eerste foutje....
Ik hoop dat je een goed tehuis voor ze kan vinden, 3,5 jaar zijn ze gelukkig nog net jong genoeg om een ander huisje te krijgen, zeker in de komende periode waarin minder "schattige"kittens geboren worden en hopelijk volwassen dieren weer een kans krijgen.

[ Bericht 17% gewijzigd door Greys op 11-10-2012 23:06:15 ]
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_117848728
Ik had ook twee katten toen ik mijn man leerde kennen, hij zei toen dat hij niet van katten hield een van de redenen was ook vanwege het krabben aan de meubels en nog een paar.
Mijn katten hadden ook de leeftijd van jouw katten en ze hebben nog nooit aan de meubels gezeten omdat ze de krabpaal gewend waren.
Ondertussen hebben we al 26 jaar katten :)
7 jaar terug een kitten genomen en het barst nu van krassen in onze toen 3 maanden oude (leren) bank ;( maar tot mijn grote verbazing maakte mijn man er eigenijk geen punt van ik vond het erger.
Nouja in ieder geval net als wat er al gezegd is probeer het gewoon nee heb je ja kan je krijgen en anders hoop ik dat je katten een goed ander huisje krijgen
pi_117849453
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 11:25 schreef DahBigKahuna het volgende:
Je kunt het toch eerst aankijken hoe het gaat met de meubels als je ze meeneemt?
Ja, is dat geen optie? De krabpalen meenemen en ze desnoods in de gang ofzo laten als jullie niet thuis zijn?
"The problem with common sense is that most people are morons."
pi_117849595
Heel wat dieren gehad in mijn leven en nog nooit eentje weggedaan. Zelfs de parkieten niet waar ik als meisje allergisch voor was (nou ja het stof dan).

Een huisdier neem je voor het leven of het moet echt niet anders kunnen. Maar meubels, kom op zeg!

Ik zou niet eens zo'n gast willen.

Laten we hopen dat ze bij iemand terecht komen die wel van ze houdt.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_117849923
Met welke insteek heb je die katten überhaupt aangeschaft ?
pi_117849925
quote:
11s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 12:43 schreef TJV het volgende:
Wat nou als je vriendje een ongelooflijke eikel blijkt te zijn en je na 2 maanden weer bij hem weg bent? Wil je ze dan terug, of mag ik ze doorverkopen?
Ja, maar niet aan de Chinees.

TS heeft er duidelijk moeite mee dat de katten weg 'moeten' en geeft aan naar een appartement te verhuizen. Als je nou zo'n geweldige beschermer bent van de kattenbelangen vertel haar dan ook even dat ze haar vriend niet alleen moet vertellen dat hij het zuur kan krijgen met z'n meubels maar ook dat hij verplicht een woning moet betrekken waar de katten buiten hun dingen kunnen doen met voldoende ruimte.

Sowieso helpt het zeiken over de keuze van TS niet behalve dat het er alleen maar moeilijker op wordt waarschijnlijk. Ze vraagt hier om een oplossing (wat prijzenswaardig is imo) en niet op een standje van de PvdD...

[ Bericht 3% gewijzigd door Greys op 11-10-2012 23:10:49 ]
pi_117850860
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 12:41 schreef ondeugend het volgende:

Laten we hopen dat ze bij iemand terecht komen die wel van ze houdt.
Nou wordt het helemaal mooi. Nu hou ik opeens niet van ze? Je hebt geen idee hoeveel pijn het me doet.

Het huis waar m'n vriend woont is gekocht door z'n pa ( we studeren allebei nog ) dus het is niet alleen aan m'n vriend. Hij is ook dol op mijn katten maar is er altijd eerlijk over geweest dat hij liever geen katten in huis heeft. Dat is zijn goed recht. Dat sommigen van jullie zelfs hem afkraken vind ik niet kunnen.

Deze situatie is voor mij namelijk ook absoluut niet fijn. Natuurlijk heb ik m'n vriend proberen te overtuigen maar hij heeft recht op zijn mening. Waar ik nu woon...daar is het gewoon niet uit te houden. Dus het aanbod van m'n vriend vond ik enorm lief. Om het dan uit te gaan maken omdat de katten niet mee kunnen...vind ik wat ver gaan. Ik ben enorm dol op dieren maar sommige personen gaan wel voor. 3,5 jaar geleden was de situatie compleet anders en kon ik ook niet voorspellen dat het hier toe zou lijden.

Ik had speciaal hier wat gepost omdat ik dacht dat mensen hier mee dachten ( bedankt aan diegene die dat ook daadwerkelijk doen! ) en je niet zouden afkraken zonder de situatie te kennen. Blijkbaar heb ik dat verkeerd gedacht. Ik voel me al schuldig genoeg. Ondanks de nare situatie probeer ik wel het beste te doen ( naar omstandigheden ) voor de katten. Genoeg mensen die ze gewoon op straat zouden zetten of op MP of iets zouden zetten. Ik zoek tenminste verder dan dat en geef enorm veel om ze. Raar dat dat niet begrepen word door de meesten hier.

Aan degene die vroeg of ze ook los weg mogen : Liever niet. Het is al vervelend genoeg voor hen dat ze weg moeten hier. Dan wil ik het ze niet aandoen om uit elkaar te worden gehaald. Bedankt voor de serieuze reactie in ieder geval!
pi_117850976
Je vriend dus niet....daarom is het idd beter dat ze ergens komen waar ze wel gewenst zijn.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_117851341
Nou hopelijk vinden ze een liefdevol plekje. In welke buurt wonen ze?
Denk dat het wel handig is om te weten als mensen geinteresseerd zijn. Iemand die dichterbij woont kan wat sneller komen kijken.
pi_117851391
Bij Veenendaal :)
  Moderator donderdag 11 oktober 2012 @ 13:52:25 #24
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_117851913
Ik heb een beetje opgeruimd, een mening hebben over de reden van herplaatsing is helemaal prima maar er hoeft hier niemand afgebrand te worden.

quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 11:51 schreef DarkElf het volgende:
Tis duidelijk wat de mening van de mensen hierover is, en geloof mij.. ik ben het er compleet mee eens.

Maar het wel erg fijn zijn als die beestjes gewoon een leuk nieuw baasje kregen, eentje die niet de bank boven katten verkiest.

Dus beter wordt daar op geconcentreerd voordat iemand wegblijft door deze felle reacties en ze gewoon via marktplaats wegdoet ofzo.
En hier ben ik het helemaal mee eens.

Ik neem aan dat TS goed nagedacht heeft voor ze dit topic opende en laten we ons dan ook gewoon richten op het vinden van een super nieuw gouden mandje voor deze twee mooie dames.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  donderdag 11 oktober 2012 @ 14:05:34 #25
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_117852423
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 13:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
Bij Veenendaal :)
Het is handig om dat ook even in de OP te vermelden
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')