Ja je hebt gelijk, er is hier natuurlijk sprake van koop op afstand. Mijn excuusquote:Op donderdag 11 oktober 2012 10:52 schreef DonJames het volgende:
[..]
Maar dan moet je aantonen dat het artikel niet voldoet aan jouw verwachtingen etc. Er is een veel eenvoudigere weg: de overeenkomst ontbinden o.g.v. art. 7:46d BW, eerste lid:
Gedurende zeven werkdagen na de ontvangst van de zaak heeft de koper het recht de koop op afstand zonder opgave van redenen te ontbinden.
...
TS kan dus nog gewoon een mailtje sturen met "ik zie van de overeenkomst af." Ben je gelijk klaar.
[..]
Voor andere overeenkomsten.
Maar moet je die ingebrekestelling niet alsnog sturen om een kans te maken om je geld terug te krijgen?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 10:52 schreef DonJames het volgende:
[..]
Maar dan moet je aantonen dat het artikel niet voldoet aan jouw verwachtingen etc. Er is een veel eenvoudigere weg: de overeenkomst ontbinden o.g.v. art. 7:46d BW, eerste lid:
Gedurende zeven werkdagen na de ontvangst van de zaak heeft de koper het recht de koop op afstand zonder opgave van redenen te ontbinden.
...
TS kan dus nog gewoon een mailtje sturen met "ik zie van de overeenkomst af." Ben je gelijk klaar.
[..]
Voor andere overeenkomsten.
Mijn gedachte dus ook. Je stelt hem in gebreke wat betreft het niet terugsturen van het geld.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 11:00 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Maar moet je die ingebrekestelling niet alsnog sturen om een kans te maken om je geld terug te krijgen?
Die van de webshop stort dat niet zomaar terug.
quote:Op donderdag 11 oktober 2012 11:00 schreef Luxuria het volgende:
Maar moet je die ingebrekestelling niet alsnog sturen om een kans te maken om je geld terug te krijgen?
Die van de webshop stort dat niet zomaar terug.
Kijk, als er geen overeenkomst meer is (na ontbinding van de koopovereenkomst dus) heeft TS van rechtswege al recht op z'n geld, hoeft 'ie verder niks aan te doen. Het gaat hier gewoon om een opeisbare vordering.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 11:03 schreef Patroon het volgende:
Mijn gedachte dus ook. Je stelt hem in gebreke wat betreft het niet terugsturen van het geld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |