Ik heb genoeg lelijke vrouwen gezien met prachtig, en ook mooie vrouwen met minder mooi haar.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 16:57 schreef Kostyan het volgende:
Inderdaad veel islamitische vrouwen op de universiteit, en dan volgens mij vooral in de sector zorg en techniek. Ik denk dat het komt omdat die meiden allemaal wel een duidelijk voorbeeld in hun omgeving hebben van vrouwen (moeder/oma/tante) die die mogelijkheden niet hadden door cultuur en/of geloofskwesties. Dit willen zij niet ook en zijn dus bereid goed hun best te doen. Ze zijn zich hierdoor veel meer bewust van hoe belangrijk school is.
Maar Arabische vrouwen kunnen vaak heel mooi zijn alleen door hun hoofddoek zie je dat niet altijd meteen. Meestal is het het haar van een vrouw wat een vrouw mooi maakt. Het is ook niet voor niks dat die hoofddoek op moet.
Voor mezelf zou ik er niet zo snel een relatie mee krijgen, puur omdat ik altijd als eerst naar het haar an een vrouw kijk. Mooi haar hebben ze meestal wel, alleen jammer dat ze het verbergen. Alhoewel zo'n opgedirkte dure fashion kip lijkt me ook niks, dan liever een hoofddoek.
Relatie beginnen is natuurlijk wat anders. Ik ben ook niet van plan met iedereen waarmee ik flirt een relatie aan te gaan. Daarom ging de vraag hier over flirten met meiden met hoofddoek. Doe jij dat wel-zou je dat doen? en zo ja, is dat op een ander manier flirten dan met andere meiden, die geen hoofddoek dragen?quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 16:57 schreef Kostyan het volgende:
Inderdaad veel islamitische vrouwen op de universiteit, en dan volgens mij vooral in de sector zorg en techniek. Ik denk dat het komt omdat die meiden allemaal wel een duidelijk voorbeeld in hun omgeving hebben van vrouwen (moeder/oma/tante) die die mogelijkheden niet hadden door cultuur en/of geloofskwesties. Dit willen zij niet ook en zijn dus bereid goed hun best te doen. Ze zijn zich hierdoor veel meer bewust van hoe belangrijk school is.
Maar Arabische vrouwen kunnen vaak heel mooi zijn alleen door hun hoofddoek zie je dat niet altijd meteen. Meestal is het het haar van een vrouw wat een vrouw mooi maakt. Het is ook niet voor niks dat die hoofddoek op moet.
Voor mezelf zou ik er niet zo snel een relatie mee krijgen, puur omdat ik altijd als eerst naar het haar an een vrouw kijk. Mooi haar hebben ze meestal wel, alleen jammer dat ze het verbergen. Alhoewel zo'n opgedirkte dure fashion kip lijkt me ook niks, dan liever een hoofddoek.
Maar ik flirt ook lang niet met iedereen en ik denk meerdere jongens ook niet.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 21:46 schreef Zonneschijn90 het volgende:
[..]
Relatie beginnen is natuurlijk wat anders. Ik ben ook niet van plan met iedereen waarmee ik flirt een relatie aan te gaan. Daarom ging de vraag hier over flirten met meiden met hoofddoek. Doe jij dat wel-zou je dat doen? en zo ja, is dat op een ander manier flirten dan met andere meiden, die geen hoofddoek dragen?
het is dan ook meer een statement hier dan een geloofsovertuiging heb ik het idee. In Nederland dus.quote:Op maandag 15 oktober 2012 12:34 schreef Re het volgende:
wat ik nooit snap is dat het symbool van de hoofddoek, het ontseksen van de vrouw, compleet teniet wordt gedaan met de manier van kleren en make-up dragen... complete modepopjes lopen er rond maar nee, die hoofddoek moet om...
ze missen dus duidelijk het punt, maar ja... misschien zie ik liever dat dan zo'n zwarte tentquote:Op maandag 15 oktober 2012 12:36 schreef HeatWave het volgende:
[..]
het is dan ook meer een statement hier dan een geloofsovertuiging heb ik het idee. In Nederland dus.
Ja, wie nietquote:Op maandag 15 oktober 2012 12:38 schreef Re het volgende:
[..]
ze missen dus duidelijk het punt, maar ja... misschien zie ik liever dat dan zo'n zwarte tent
Zou je daar wat meer over kunnen vertellen, over het feit dat je interesse hebt in een meisje met hoofddoek? Heeft zij ook interesse in jou, hoe laat jij dat zien, waarom zij en niet iemand die makkelijker te krijgen is en geen hoofddoek draagt etc.?quote:Op maandag 15 oktober 2012 10:20 schreef psymeuk het volgende:
Denk eerder dat ze een open spontane persoonlijkheid heeft o.i.d. en / of signalen afgeeft aan de mannen. Gok dat het vrij weinig met de hoofddoek te maken heeft, ik denk zelfs dat de hoofddoek er eerder voor zal zorgen dat er niets verder uit voorkomt dan extra aandacht. Heb zelf ook interesse in een meid met hoofddoek op het moment, maar weet gewoon dat als je je haar al iedere dag verbergt voor je geloof, het vast geen relatie wordt waar je even ontspannen in rolt...
Waar heb je je statement uit geconcludeerd? Waar baseer je deze op?quote:Op maandag 15 oktober 2012 12:43 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, wie niet. Ik heb ook niet zoveel tegen de hoofddoek an sich, maar hier in NL lijkt het meer afzetten tegen Nederland dan echt moslim zijn.
Tjah, 21e eeuw hè.quote:Op maandag 15 oktober 2012 12:34 schreef Re het volgende:
wat ik nooit snap is dat het symbool van de hoofddoek, het ontseksen van de vrouw, compleet teniet wordt gedaan met de manier van kleren en make-up dragen... complete modepopjes lopen er rond maar nee, die hoofddoek moet om...
TS draagt zelf een hoofddoek.quote:Op maandag 15 oktober 2012 17:35 schreef Gary_Oak het volgende:
Maar TS is wel echt nieuwsgierig, zeg!
Zij is een spontane leuke knappe meid. Nee, toon geen interesse in haar, weet ook niet of ze interesse heeft in mij en zal ik ook niets mee doen als dat zo is. Haar geloof is iets wat mij afschrikt, zo vrij als ik leef, zo beperkt als zij leeft. Zie daar gewoon niets in.quote:Op maandag 15 oktober 2012 15:11 schreef Zonneschijn90 het volgende:
[..]
Zou je daar wat meer over kunnen vertellen, over het feit dat je interesse hebt in een meisje met hoofddoek? Heeft zij ook interesse in jou, hoe laat jij dat zien, waarom zij en niet iemand die makkelijker te krijgen is en geen hoofddoek draagt etc.?
Jaartje of 10 geleden.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 21:19 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Wanneer heb jij gestudeerdIn de jaren '60? Er zijn er legio op de uni met hoofddoek.
Dit dus inderdaad. En dan is dit nog een beschrijving van een net meisje.quote:Op maandag 15 oktober 2012 21:20 schreef Morera het volgende:
Grappig, ik zag dit topic vanmorgen en zag vervolgens vandaag een hele knappe meid met een hoofddoek op de campus van de universiteit rondlopen. Even een belangrijke noot: Ik val niet op vrouwen ofzo ,maar het was echt zo iemand met een knap gezicht, lange benen etc etc.
Dat gezegd hebbende, omdat ik aan dit topic moest denken hield ze mijn aandacht vast. Wat mij opviel is dat deze dame "gewoon" een skinnyjean aan had, hoge hakken droeg, een toffe tas had en een leuke jas aan had. Ook had ze heel erg mooie make-up op ( oogschaduw, mascara, rouge/blush en jaja zelfs een lichtroze lipgloss ). Daarnaast had ze een hele lekkere parfum op gedaan en tsja een hoofddoek op omdat zij zich daar blijkbaar prettig bij voelt en dus niet omdat ze onderdrukt is en niks mag. Anders liep ze echt niet op hakken, in moderne leuke ( wel beschaafde ) kleding en droeg ze geen make-up.
Verder zag ze er heel erg zelfverzekerd uit, niet arrogant maar heel zeker van zichzelf en kan ik me dus wel voorstellen dat ze de aandacht van Nederlandsje jongens zou kunnen trekken, zeker als ze in gesprek ook nog eens gezellig en intelligent is etc. etc.
Oftewel, dit topic is een beetje kort door de bocht omdat er een stereotype hoofddoekdragende vrouw geïmpliceerd wordt, terwijl daar, net als in alle geloven, rassen, samenlevingen etc, onderling ook altijd genoeg verschillen zijn. Goed, ik ben zelf geen moslima oid.
Het viel me gewoon op nadat ik dit topic had gelezen
Dus dat!quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:36 schreef Watergesteente het volgende:
[..]
Ik heb genoeg moslimvriendinnen, geen een draagt een hoofddoek. Ze voelen absoluut geen druk en niemand die ze uitscheldt. Het zijn gerespecteerde meisjes.
En wat die jongens betreft die een maagd eisen, terwijl ze zelf al flink in de rondte hebben geneukt: zak in de stront.
Wat heeft intelligent en religie met elkaar te maken?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 15:05 schreef SpCore88 het volgende:
Als ik een hoofddoek zie denk ik altijd, bah haalt dat ding er toch af. Je geeft zelf aan dat het om intelligente meisjes gaat, waarom zijn ze dan niet intelligent genoeg en ''geëmancipeerd'' genoeg om te realiseren dat een hoofddoek niks met religie te maken heeft maar met een onderdrukkende cultuur.
Mijn antwoord: Ik vind het afstotelijk.
Dit vind ik nou ook dus helemaal waar.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 09:16 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dit dus inderdaad. En dan is dit nog een beschrijving van een net meisje.
In de zomer loopt het hier (Rotterdam) ook vol met shorts dragende, half doorzichtige topjes en 3 lagen make-up. Dan vraag ik me wel af wat de hoofddoek nog voor doel heeft.
Aan de andere kant heb je ook een hele groep die het wel altijd heel erg rustig is en gekleed gaat. Dus die verschillen zie je eerder aan de rest van de kleding dan aan het feit of ze wel of geen hoofddoek dragen.
Je geeft zelf het antwoord eigenlijk al.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 15:06 schreef sneeuwtjeem het volgende:
[..]
Wat heeft intelligent en religie met elkaar te maken?
Helemaal niets. Maar omdat er binnen een religie veel mensen rondlopen die kritische vragen weren (godzijdank (pun intended) niet iedereen), lijkt de intelligentie wellicht wat lager te liggen onder gelovigen, terwijl dat natuurlijk nergens op slaat.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 15:06 schreef sneeuwtjeem het volgende:
[..]
Wat heeft intelligent en religie met elkaar te maken?
Als je leefomgeving zwaar gelovig is, is het vaak niet verstandig om (ook al is het terecht) kritische vragen te stellen tov het geloof, omdat je dan door je omgeving verstoten of raar aangekeken kan worden. Het is dan gewoon zo slim om gewoon met de massa mee te doen.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 15:09 schreef Tanin het volgende:
[..]
Helemaal niets. Maar omdat er binnen een religie veel mensen rondlopen die kritische vragen weren (godzijdank (pun intended) niet iedereen), lijkt de intelligentie wellicht wat lager te liggen onder gelovigen, terwijl dat natuurlijk nergens op slaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |