Je wilt je gewoon niet in die ander verplaatsen, hè? Je kunt het je gewoon NIET voorstellen hoe het op den duur voelt als iedereen maar hulp blijft aanbieden terwijl je het prima zelf kunt, ook al zit je in een rolstoel. En dat je dan steeds maar vriendelijk en dankbaar moet zijn.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 18:06 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Niet iedereen durft dat, bijvoorbeeld vanwege de angst om anderen tot last te zijn. Verwacht je nou dat mensen ook even je gedachten gaan lezen voor je, om erachter te komen of je geen hulp durft te vragen of niet wilt? Alleen maar omdat jij te ondankbaar bent om het te waarderen als iemand je hulp aanbiedt? Goddamn
Mijn ervaring is dat de meeste mensen dat absoluut niet zijn. Maar goed, ik werk dan ook in de zorg waar mensen (op de werkvloer) graag iets doen voor andere mensen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 18:13 schreef valek het volgende:
De mens is gewoon door en door verrot. Is altijd zo geweest.
Ik werk ook in de zorg. Op een ictafdeling maar kom genoeg mensen tegen die in de zorg werken. Ik zal het zo zeggen, mijn geloof in de mensheid is totaal verdwenen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 18:14 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat de meeste mensen dat absoluut niet zijn. Maar goed, ik werk dan ook in de zorg waar mensen (op de werkvloer) graag iets doen voor andere mensen.
Ja boehoe, al die stomme vervelende mensen die een helpende hand naar je uit willen steken, verschrikkelijk hoor. En stel je voor, dan moet je ook nog 'nee, bedankt' zeggen, wel twee woorden, elke dag weer!quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 18:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je wilt je gewoon niet in die ander verplaatsen, hè? Je kunt het je gewoon NIET voorstellen hoe het op den duur voelt als iedereen maar hulp blijft aanbieden terwijl je het prima zelf kunt, ook al zit je in een rolstoel. En dat je dan steeds maar vriendelijk en dankbaar moet zijn.
Gefeliciteerd, dat je dit duidelijk nog nooit van nabij hebt hoeven meemaken. Houwen zo.
Je wilt je gewoon niet in die ander verplaatsen, hè? Je kunt het je gewoon NIET voorstellen dat iemand je hulp aanbiedt omdat die persoon denkt dat hij.zij je misschien van dienst kan zijn en wel een minuutje tijd heeft om dat te doen?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 18:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je wilt je gewoon niet in die ander verplaatsen, hè? Je kunt het je gewoon NIET voorstellen hoe het op den duur voelt als iedereen maar hulp blijft aanbieden terwijl je het prima zelf kunt, ook al zit je in een rolstoel. En dat je dan steeds maar vriendelijk en dankbaar moet zijn.
Gefeliciteerd, dat je dit duidelijk nog nooit van nabij hebt hoeven meemaken. Houwen zo.
Juist.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 18:34 schreef Luxuria het volgende:
Als iemand in een rolstoel zit en gewoon zijn ding doet, is het natuurlijk niet nodig om te helpen.
Als je ziet dat die ergens moeite mee heeft, kun je best vragen of hij/zij hulp nodig heeft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |