abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117806310

Welkom in het grote DayZ topic!

Welkom in het grote DayZ topic, waar survivalen ingame voorop staat! De bedoeling van DayZ is zolang mogelijk survivalen en alle mooie spullen vinden die je in-game zijn. Ook is het belangrijk dat je een oogje open houd voor andere survivalers, voor bandits en misschien wel een helicopter crash site in de open velden! Het spel bevat nog enkele fouten omdat het nog in de alpha versie is.

Waarmee moet ik beginnen na een verse spawn?

Het is belangrijk dat je weet waar je bent, en dat je jezelf kunt verdedigen tegen zombies en eventuele andere survivalers. Als je spawned staan rechts onderin je beeldscherm, 3 regels met elk een beetje tekst. Als je naar de middelste regel kijkt, kun je zien waar je bent. Als je dan naar een externe map gaat (Klik) kun je zien welke grote stad dichtbij is, en waar jij naartoe kunt lopen om je eerste gear te vinden! :)

Externe maps

Er zijn verschillende externe maps waar je prima op kunt leven als je alleen een GPS gevonden hebt. Enkele goede maps zijn: DayZmap.info, DayZmap.com en DayZdb.com/map, op sommige maps kun je ook zien waar mogelijk voertuigen spawnen, om jezelf nog sneller te kunnen verplaatsen!

Installatie instructies

Andere video's

En alle andere FrankieOnPCin1080p over DayZ. Hij weet exact waar hij mee bezig is. Waard om te bekijken.

Veel succes met survivalen! En veel plezier in dit topic! :)
pi_117806355
Overigens Sherlock, niet doen alsof door de WarZ opeens allemaal haters voor DayZ bijkomen he, het zijn gewoon veel mensen die tijdelijk overstappen totdat de standalone er is met een andere engine. :P Ik gok uiteindelijk dat DayZ toch wel WarZ overtreft, maar niet op dit moment.
pi_117817089
Goede reactie, maar ik heb nog nooit bugs gehad die jij blijkbaar helaas wel ervaart. ;(
Bandages werken altijd, etc.

Overigens, in de day z commander zoek ik gewoon een "cheat-protected by ....." op, dan zit je altijd goed :Y

En in de eerste zin van mijn vorige reactie bedoelde ik dat Day Z eerder was, en dat als ze zeggen dat War eerder was, dat dat niet klopt. :) Heb ik al nagetrokken.

Verder ziet War Z er veel te simpel uit en een beetje console achtig, door de animaties en de zeer simpele gameplay.
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_117817230
weer even een video inelkaar geramd.
over thomas en taken.
pi_117819795
De gameplay die ik zie van WarZ is echt totaal ruk, CoD L4D achtige gameplay en flashy dingetjes
ik heb high hopes voor de stand alone
pi_117822832
iemand zin om te teamen?
pi_117823083
quote:
2s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 16:03 schreef SherlockHolmes het volgende:
En in de eerste zin van mijn vorige reactie bedoelde ik dat Day Z eerder was, en dat als ze zeggen dat War eerder was, dat dat niet klopt. :) Heb ik al nagetrokken.

Verder ziet War Z er veel te simpel uit en een beetje console achtig, door de animaties en de zeer simpele gameplay.
Uiteraard was DayZ eerder, WarZ alpha gaat namelijk pas volgende weken open. ;) Maar het concept was ongetwijfeld eerder van de WarZ makers, aangezien zij de productie al langer geleden zijn begonnen. Vergeet niet DayZ een mod is van ARMAII en WarZ als standalone uitkomt van een andere engine. Verder is WarZ geen simulatie zoals DayZ betreft, maar meer arcade en via een MMO concept. Ik blijf erbij dat de standalone van DayZ gruwelijk word, maar in de tussentijd stap ik wel over naar WarZ (voor hoelang weet ik niet, als het echt bagger is ben ik in 2 weken weer terug op DayZ :P ).
pi_117824389
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 18:30 schreef vannilesoep het volgende:
iemand zin om te teamen?
ben je friendly?

( :') )
pi_117825343
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 19:11 schreef Ties02 het volgende:

[..]

ben je friendly?

( :') )
Beetje te friendly -_- af en toe een speler tegenkomen, wapen omlaag doen... typen dat ik oke ben.. afgeknald :')
pi_117826117
Ik ga zo online alleen ga hele saaie dingen doen (koe slachten en vlees maken) en heb geen headset :(
pi_117826292
ik heb ook geen headset -_-
pi_117826595
Dat is wel handig opzich, ik ben nog opzoek naar een goede voor PC zowel als PS3, iemand aanraders?
pi_117827435
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 18:37 schreef Chef_M het volgende:

[..]

Uiteraard was DayZ eerder, WarZ alpha gaat namelijk pas volgende weken open. ;) Maar het concept was ongetwijfeld eerder van de WarZ makers, aangezien zij de productie al langer geleden zijn begonnen. Vergeet niet DayZ een mod is van ARMAII en WarZ als standalone uitkomt van een andere engine. Verder is WarZ geen simulatie zoals DayZ betreft, maar meer arcade en via een MMO concept. Ik blijf erbij dat de standalone van DayZ gruwelijk word, maar in de tussentijd stap ik wel over naar WarZ (voor hoelang weet ik niet, als het echt bagger is ben ik in 2 weken weer terug op DayZ :P ).
Het wordt een arcade versie van Day Z
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
  woensdag 10 oktober 2012 @ 20:19:05 #14
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_117827724
quote:
2s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 20:13 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Het wordt een arcade versie van Day Z
Dat zeg ik.

quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 18:37 schreef Chef_M het volgende:
Verder is WarZ geen simulatie zoals DayZ betreft, maar meer arcade en via een MMO concept.
Maar behalve dat het een zombie-survival game is (zoals een tiental andere games) zijn er teveel verschillen tussen die 2 games. Heb je ondertussen al wel wat nieuwere filmpjes bekeken?

Anders krijg je wel een guestpass van mij maandag, kan je het zelf zien. :*
pi_117830032
Geef mij zo'n guestpass plx :P
Conscience do cost.
pi_117830211
quote:
14s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 19:57 schreef Ties02 het volgende:
Dat is wel handig opzich, ik ben nog opzoek naar een goede voor PC zowel als PS3, iemand aanraders?
Beste wat je imo kan doen als je nieuwe hardware nodig hebt is op pricewatch kijken naar wat je nodig hebt. Filteren op wat je bereid bent ervoor neer te leggen. Beetje klikken, beetje reviewtjes lezen/kijken op youtube. En dan lekker bij de goedkoopste aanbieder in NL bestellen.
Conscience do cost.
pi_117833970

_O- wat een idioot is het ook

quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 21:04 schreef ems. het volgende:

[..]

Beste wat je imo kan doen als je nieuwe hardware nodig hebt is op pricewatch kijken naar wat je nodig hebt. Filteren op wat je bereid bent ervoor neer te leggen. Beetje klikken, beetje reviewtjes lezen/kijken op youtube. En dan lekker bij de goedkoopste aanbieder in NL bestellen.
ok thx
pi_117834391
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 22:11 schreef Ties02 het volgende:

_O- wat een idioot is het ook

[..]

ok thx
JackFrags _O_
pi_117837640
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 20:19 schreef Chef_M het volgende:

[..]

Dat zeg ik.

[..]

Maar behalve dat het een zombie-survival game is (zoals een tiental andere games) zijn er teveel verschillen tussen die 2 games. Heb je ondertussen al wel wat nieuwere filmpjes bekeken?

Anders krijg je wel een guestpass van mij maandag, kan je het zelf zien. :*
^O^
Wat is een guestpass?
-Don Draper
  donderdag 11 oktober 2012 @ 00:00:35 #20
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_117839877
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 21:01 schreef ems. het volgende:
Geef mij zo'n guestpass plx :P
Klop de 15de nog maar bij me aan, anders vergeet ik het. :@

quote:
2s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 23:08 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

^O^
Wat is een guestpass?
Kan je op de 31ste de volle game downloaden en 2 dagen spelen. Daarna word je account gelocked. Kan je het uittesten. ;)
  donderdag 11 oktober 2012 @ 00:39:09 #21
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_117840688
Best sad. Heb best wat dromen dat ik dayz speel terwijl ik niet eens t spel meer dan een maand heb aangeraakt.

Alleen weet ik nog wel dat ik een veel vettere gamemode had. Helaas heb ik daar geen fuck aan omdat ik de details alweer vergeten was
pi_117841494
Klopt het dat als er een session lost gaat je hele character ook meteen kwijt is? :'(

quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 00:39 schreef RickoKun het volgende:
Best sad. Heb best wat dromen dat ik dayz speel terwijl ik niet eens t spel meer dan een maand heb aangeraakt.

Alleen weet ik nog wel dat ik een veel vettere gamemode had. Helaas heb ik daar geen fuck aan omdat ik de details alweer vergeten was
Hahaha ik heb ook al best vaak over DayZ gedroomd :')
pi_117842544
Day Z zal 15 euro kosten ongeveer en hij zal heel vaak gratis updates krijgen. Precies zoals dat bij minecraft _O_
-Don Draper
  donderdag 11 oktober 2012 @ 08:39:53 #24
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_117843098
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 07:26 schreef SherlockHolmes het volgende:
Day Z zal 15 euro kosten ongeveer en hij zal heel vaak gratis updates krijgen. Precies zoals dat bij minecraft _O_
Moest er een keer van komen dat iemand een MC vergelijking zou maken in dit topic. Nu niet meer doen he. :{w
pi_117843116
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 08:39 schreef Chef_M het volgende:

[..]

Moest er een keer van komen dat iemand een MC vergelijking zou maken in dit topic. Nu niet meer doen he. :{w
MC Vergelijking? Het is gewoon een feit dat DayZ Standalone dezelfde manier van verkopen gaat krijgen, wat stiekem toch best wel goed werkt. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')