quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 20:18 schreef Slobeend het volgende:
Steve Houanard van AG2R is op EPO betrapt.In een buiten competitie controle.
quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 20:31 schreef THEFXR het volgende:
Het wordt eens tijd dat ze die voetballers en tennisers bekend maken ipv het onder de grasmat te vegen!
quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 21:40 schreef Ericr het volgende:
Leinders er uit bij Sky maar gelukkig hebben ze hun zwemcoach nog.
quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 22:03 schreef Ericr het volgende:
[ afbeelding ]
Uit de oude doos, een artikel uit 1989. EPO werd overigens al genoemd in 1988 tijdens de OS van Calgary. Aangezien de pers meestal achterloopt qua berichtgeving mag duidelijk zijn dat EPO reeds eerder zijn intrede had gedaan in diverse sporten.
quote:
quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 22:11 schreef Zelva het volgende:
[..]
Moest waarschijnlijk toch al weg bij AG2R, en dan proberen ze zich wanhopig zo nog in de kijker te rijden. Zie je wel vaker.
quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 22:11 schreef TheArt het volgende:
[..]
Einde contract, probeerde vast nog wanhopig een contractje te verdienen.
quote:
quote:
Jeuj, dat jij die oude kranten bewaart.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 09:27 schreef Ericr het volgende:
Goede kans dat van Gennip in de voorbereiding op Calgary de beschikking had over EPO.
Een artikel uit een krant tijdens de OS van Calgary :
[ afbeelding ]
Dat dacht ik ook toen ik het vorige artikel las uit het vorige topic. Hoe kun je anders van die gedrogeerde oost duitsers winnen.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 09:27 schreef Ericr het volgende:
Goede kans dat van Gennip in de voorbereiding op Calgary de beschikking had over EPO.
Een artikel uit een krant tijdens de OS van Calgary :
[ afbeelding ]
Archief van de KBquote:Op woensdag 10 oktober 2012 09:41 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Jeuj, dat jij die oude kranten bewaart.
oftewel, je krijgt geen contract, geen geld, dus kan je weer terug naar de amateurs!quote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:53 schreef Leatherface het volgende:
Ik word altijd zo moe van dat 'it's impossible to compete at the highest level without drugs'. Schuif de verantwoordelijkheid maar weer af. Nee, ik wilde het eigenlijk niet maar werd erin gezogen door het zondigen van anderen. Je bent zelf net zo goed een deel van het probleem i.p.v. een slachtoffer van het systeem.
Ja, dat zal vast. Maar praktisch iedere betrapte renner ziet zichzelf als slachtoffer van het systeem, terwijl ze het probleem natuurlijk in stand houden.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 19:00 schreef THEFXR het volgende:
[..]
oftewel, je krijgt geen contract, geen geld, dus kan je weer terug naar de amateurs!
Riis ook.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 19:05 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Laat Bruyneel ook maar eens oprotten. Die heeft de wielersport lang genoeg verpest.
nee, het zijn de doktoren die het probleem zijn, dat zijn nl de dealers van de drugsquote:Op woensdag 10 oktober 2012 19:04 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ja, dat zal vast. Maar praktisch iedere betrapte renner ziet zichzelf als slachtoffer van het systeem, terwijl ze het probleem natuurlijk in stand houden.
nee, dat zegt hij om de actieve renners met wie hij heeft samen gereden te beschermen.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 19:26 schreef marcodej het volgende:
Dus na 2006 was het wel mogelijk zonder doping op het hoogste niveau te presteren?
Ze kunnen toch ook collectief weigeren?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 19:30 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee, het zijn de doktoren die het probleem zijn, dat zijn nl de dealers van de drugs
In 2005 won ie de koninginnerit, het jaar erop zou ie de kopman worden, maar faalde toen. Geen toeval dus.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 19:26 schreef marcodej het volgende:
Dus na 2006 was het wel mogelijk zonder doping op het hoogste niveau te presteren?
Who's next? Leipheimer? Danielson? Zabriskie? Trouwens: 'ik aanvaard mijn schorsing'.quote:Na George Hincapie heeft ook Michael Barry openlijk het gebruik van doping toegeven. Op zijn eigen site meldt Barry dat ook hij de dope niet kon laten liggen. ''Doping werd een epidemisch probleem in het profpeloton.''
''Recentelijk ben ik in contact gekomen met het Amerikaans Anti-Doping Agentschap, die mij vroegen over mijn tijd bij US Postal Service. Ik ben akkoord gegaan en heb mijn ervaringen gedeeld, welke ik denk dat het de jeugd van nu kan helpen om waardige en eerlijke kampioenen te worden'', vertelt Barry.
''Nadat ik aangemoedigd werd door het team, ik druk kreeg om te presteren en werd gedwongen over mijn fysieke limiet te rijden, overschreed ik een lijn die ik mezelf en anderen had beloofd nooit te doen: ik gebruikte doping'', vervolgt de Canadees. ''Het was een beslissing die ik nu betreur. Ik kreeg slapeloze nachten, en het nam het plezier weg van het fietsen. Het was niet de manier waarop ik wilde leven of koersen.''
''In de zomer van 2006 besloot ik te stoppen met het gebruik van doping en werd ik een voorstander van 'schoon wielrennen'. Vanaf 2006 heb ik alleen maar voor teams gereden die streng tegen dopinggebruik waren'', zegt de man uit Toronto. ''Wielrennen is nu een schonere sport, veel teams hebben anti-dopingbeleid en het belangrijkst is dat ik weet dat een schone renner nu op het hoogste niveau kan winnen.''
''Ik bied mijn excuses aan aan degenen die ik heb bedrogen. Ik aanvaard mijn schorsing en andere gevolgen. Ik ga alles eraan doen om het vertrouwen van mensen terug te winnen. Ik heb een les geleerd, en die ervaringen zijn waardevol. Mijn doel is nu om mensen te helpen om niet naar doping te grijpen, dat ze coaches hebben die ze kunnen vertrouwen, racen bij teams die talenten laten ontwikkelen en dokteren hebben die goed zijn voor hun gezondheid. Het is al aardig op weg, maar het moet overal zo gaan.''
je leeft niet in de sportwereld, merk ikquote:Op woensdag 10 oktober 2012 19:34 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ze kunnen toch ook collectief weigeren?
quote:Six former Armstrong USPS teammates receive bans from USADA
Leipheimer, Vande Velde, Zabriskie, Danielson, Barry and Hincapie suspended
As a result of USADA's investigation into doping practices carried out by Lance Armstrong and the US Postal team, several of the American's former teammates have been suspended by the anti-doping agency.
In their investigation, which found Armstrong guilty of several doping related charges, 11 former teammates testified under oath. Armstrong was stripped of his seven Tour de France titles as a result of the investigation, and chose not fight the charged levelled at him. Six active riders have been suspended.
Frankie Andreu, Michael Barry, Tom Danielson, Tyler Hamilton, George Hincapie, Floyd Landis, Levi Leipheimer, Stephen Swart, Christian Vande Velde, Jonathan Vaughters and David Zabriskie were part of a 26-strong group that gave written testimonies.
According to USADA the evidence gathered includes: "direct documentary evidence including financial payments, emails, scientific data and laboratory test results that further prove the use, possession and distribution of performance enhancing drugs by Lance Armstrong and confirm the disappointing truth about the deceptive activities of the USPS Team, a team that received tens of millions of American taxpayer dollars in funding."
The six active former teammates, Levi Leipheimer (Omega Pharma-QuickStep), Christian Vande Velde (Garmin-Sharp), David Zabriskie (Garmin-Sharp), Tom Danielson (Garmin-Sharp), Michael Barry (Sky) and George Hincapie (BMC) have subsequently been suspended. All actively race but ended their seasons in September. Any ban may be backdated meaning if a suspension of six months is ratified then each rider could return to racing by the time of Paris-Nice, next Spring.
Both Hincapie and Barry announced they would retire this season.
"The riders who participated in the USPS Team doping conspiracy and truthfully assisted have been courageous in making the choice to stop perpetuating the sporting fraud, and they have suffered greatly," USADA said in a written statement.
"In addition to the public revelations, the active riders have been suspended and disqualified appropriately in line with the rules. In some part, it would have been easier for them if it all would just go away; however, they love the sport, and they want to help young athletes have hope that they are not put in the position they were -- to face the reality that in order to climb to the heights of their sport they had to sink to the depths of dangerous cheating."
"I have personally talked with and heard these athletes' stories and firmly believe that, collectively, these athletes, if forgiven and embraced, have a chance to leave a legacy far greater for the good of the sport than anything they ever did on a bike. Lance Armstrong was given the same opportunity to come forward and be part of the solution. He rejected it."
Doet niet ter zake.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 19:40 schreef THEFXR het volgende:
[..]
je leeft niet in de sportwereld, merk ik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |