abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117800800

Laatste posts:

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 20:18 schreef Slobeend het volgende:
Steve Houanard van AG2R is op EPO betrapt. :') In een buiten competitie controle.
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 20:31 schreef THEFXR het volgende:
Het wordt eens tijd dat ze die voetballers en tennisers bekend maken ipv het onder de grasmat te vegen!
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 21:40 schreef Ericr het volgende:
Leinders er uit bij Sky maar gelukkig hebben ze hun zwemcoach nog.
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 22:03 schreef Ericr het volgende:
[ afbeelding ]

Uit de oude doos, een artikel uit 1989. EPO werd overigens al genoemd in 1988 tijdens de OS van Calgary. Aangezien de pers meestal achterloopt qua berichtgeving mag duidelijk zijn dat EPO reeds eerder zijn intrede had gedaan in diverse sporten.
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 22:09 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Werkte goed dan!
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 22:11 schreef Zelva het volgende:

[..]

Moest waarschijnlijk toch al weg bij AG2R, en dan proberen ze zich wanhopig zo nog in de kijker te rijden. Zie je wel vaker.
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 22:11 schreef TheArt het volgende:

[..]

Einde contract, probeerde vast nog wanhopig een contractje te verdienen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 22:12 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ik was eerder :6
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 00:10 schreef wimderon het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Groetjes, Yvonne.
pi_117804748
Goede kans dat van Gennip in de voorbereiding op Calgary de beschikking had over EPO.

Een artikel uit een krant tijdens de OS van Calgary :

pi_117805040
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 09:27 schreef Ericr het volgende:
Goede kans dat van Gennip in de voorbereiding op Calgary de beschikking had over EPO.

[ afbeelding ]
Jeuj, dat jij die oude kranten bewaart. _O_
pi_117805887
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 09:27 schreef Ericr het volgende:

[ afbeelding ]
Dat dacht ik ook toen ik het vorige artikel las uit het vorige topic. Hoe kun je anders van die gedrogeerde oost duitsers winnen.

Ik heb wel eens een programma gezien dat één van die favoriete hopeloos verliefd was. En dat dat als reden is gegeven dat van Gennip won.
pi_117806005
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 09:41 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Jeuj, dat jij die oude kranten bewaart. _O_
Archief van de KB ;) Altijd handig die oude kranten van de Koninklijke Bibliotheek.
  Moderator woensdag 10 oktober 2012 @ 18:11:15 #6
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_117822214
Hincapie bekent doping te hebben gebruikt tot 2006. Niet verrassend op zich, maar zijn bekentenis toch wel. Hij wil het rapport-Armstrong voor zijn waarschijnlijk.
http://www.telegraaf.nl/t(...)BEKENT_DOPING__.html
pi_117822822
1000 pagina's aan onweerlegbaar bewijs dat USPostal het meest ontwikkelde dopingsysteem ooit had, komt vandaag/vannacht publiek beschikbaar. Aldus de USADA.

-edit: wat in het artikel hierboven staat dus. -

[ Bericht 16% gewijzigd door marcodej op 10-10-2012 18:38:53 ]
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_117823585
Ik word altijd zo moe van dat 'it's impossible to compete at the highest level without drugs'. Schuif de verantwoordelijkheid maar weer af. Nee, ik wilde het eigenlijk niet maar werd erin gezogen door het zondigen van anderen. Je bent zelf net zo goed een deel van het probleem i.p.v. een slachtoffer van het systeem.
pi_117823862
quote:
15s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 18:53 schreef Leatherface het volgende:
Ik word altijd zo moe van dat 'it's impossible to compete at the highest level without drugs'. Schuif de verantwoordelijkheid maar weer af. Nee, ik wilde het eigenlijk niet maar werd erin gezogen door het zondigen van anderen. Je bent zelf net zo goed een deel van het probleem i.p.v. een slachtoffer van het systeem.
oftewel, je krijgt geen contract, geen geld, dus kan je weer terug naar de amateurs!
pi_117824047
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 19:00 schreef THEFXR het volgende:

[..]

oftewel, je krijgt geen contract, geen geld, dus kan je weer terug naar de amateurs!
Ja, dat zal vast. Maar praktisch iedere betrapte renner ziet zichzelf als slachtoffer van het systeem, terwijl ze het probleem natuurlijk in stand houden.
pi_117824088
Laat Bruyneel ook maar eens oprotten. Die heeft de wielersport lang genoeg verpest.
pi_117824108
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 19:05 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Laat Bruyneel ook maar eens oprotten. Die heeft de wielersport lang genoeg verpest.
Riis ook.
pi_117824860
En Hincapie die het zo erg vind :'). Ondertussen wel jaren hoge salarissen en bonussen binnentikken. Vond ie zeker ook zo erg. Hij zorgt er doodleuk voor dat het systeem in stand bleef.
Hij zegt laatste jaren zonder doping te hebben gereden. Ik geloof er weinig van maar als het waar is klopt het niet dat je zonder doping niet kan meerijden.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_117825055
Dus na 2006 was het wel mogelijk zonder doping op het hoogste niveau te presteren?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_117825231
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 19:04 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Ja, dat zal vast. Maar praktisch iedere betrapte renner ziet zichzelf als slachtoffer van het systeem, terwijl ze het probleem natuurlijk in stand houden.
nee, het zijn de doktoren die het probleem zijn, dat zijn nl de dealers van de drugs
pi_117825291
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 19:26 schreef marcodej het volgende:
Dus na 2006 was het wel mogelijk zonder doping op het hoogste niveau te presteren?
nee, dat zegt hij om de actieve renners met wie hij heeft samen gereden te beschermen.
pi_117825402
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 19:30 schreef THEFXR het volgende:

[..]

nee, het zijn de doktoren die het probleem zijn, dat zijn nl de dealers van de drugs
Ze kunnen toch ook collectief weigeren?
pi_117825448
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 19:26 schreef marcodej het volgende:
In 2005 won ie de koninginnerit, het jaar erop zou ie de kopman worden, maar faalde toen. Geen toeval dus.
pi_117825620
quote:
Na George Hincapie heeft ook Michael Barry openlijk het gebruik van doping toegeven. Op zijn eigen site meldt Barry dat ook hij de dope niet kon laten liggen. ''Doping werd een epidemisch probleem in het profpeloton.''

''Recentelijk ben ik in contact gekomen met het Amerikaans Anti-Doping Agentschap, die mij vroegen over mijn tijd bij US Postal Service. Ik ben akkoord gegaan en heb mijn ervaringen gedeeld, welke ik denk dat het de jeugd van nu kan helpen om waardige en eerlijke kampioenen te worden'', vertelt Barry.

''Nadat ik aangemoedigd werd door het team, ik druk kreeg om te presteren en werd gedwongen over mijn fysieke limiet te rijden, overschreed ik een lijn die ik mezelf en anderen had beloofd nooit te doen: ik gebruikte doping'', vervolgt de Canadees. ''Het was een beslissing die ik nu betreur. Ik kreeg slapeloze nachten, en het nam het plezier weg van het fietsen. Het was niet de manier waarop ik wilde leven of koersen.''

''In de zomer van 2006 besloot ik te stoppen met het gebruik van doping en werd ik een voorstander van 'schoon wielrennen'. Vanaf 2006 heb ik alleen maar voor teams gereden die streng tegen dopinggebruik waren'', zegt de man uit Toronto. ''Wielrennen is nu een schonere sport, veel teams hebben anti-dopingbeleid en het belangrijkst is dat ik weet dat een schone renner nu op het hoogste niveau kan winnen.''

''Ik bied mijn excuses aan aan degenen die ik heb bedrogen. Ik aanvaard mijn schorsing en andere gevolgen. Ik ga alles eraan doen om het vertrouwen van mensen terug te winnen. Ik heb een les geleerd, en die ervaringen zijn waardevol. Mijn doel is nu om mensen te helpen om niet naar doping te grijpen, dat ze coaches hebben die ze kunnen vertrouwen, racen bij teams die talenten laten ontwikkelen en dokteren hebben die goed zijn voor hun gezondheid. Het is al aardig op weg, maar het moet overal zo gaan.''
Who's next? Leipheimer? Danielson? Zabriskie? Trouwens: 'ik aanvaard mijn schorsing'. :') Komt het even goed uit dat hij net gestopt is.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2012 19:39:54 ]
pi_117825698
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 19:34 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Ze kunnen toch ook collectief weigeren?
je leeft niet in de sportwereld, merk ik
pi_117825731
quote:
Six former Armstrong USPS teammates receive bans from USADA

Leipheimer, Vande Velde, Zabriskie, Danielson, Barry and Hincapie suspended

As a result of USADA's investigation into doping practices carried out by Lance Armstrong and the US Postal team, several of the American's former teammates have been suspended by the anti-doping agency.

In their investigation, which found Armstrong guilty of several doping related charges, 11 former teammates testified under oath. Armstrong was stripped of his seven Tour de France titles as a result of the investigation, and chose not fight the charged levelled at him. Six active riders have been suspended.

Frankie Andreu, Michael Barry, Tom Danielson, Tyler Hamilton, George Hincapie, Floyd Landis, Levi Leipheimer, Stephen Swart, Christian Vande Velde, Jonathan Vaughters and David Zabriskie were part of a 26-strong group that gave written testimonies.

According to USADA the evidence gathered includes: "direct documentary evidence including financial payments, emails, scientific data and laboratory test results that further prove the use, possession and distribution of performance enhancing drugs by Lance Armstrong and confirm the disappointing truth about the deceptive activities of the USPS Team, a team that received tens of millions of American taxpayer dollars in funding."

The six active former teammates, Levi Leipheimer (Omega Pharma-QuickStep), Christian Vande Velde (Garmin-Sharp), David Zabriskie (Garmin-Sharp), Tom Danielson (Garmin-Sharp), Michael Barry (Sky) and George Hincapie (BMC) have subsequently been suspended. All actively race but ended their seasons in September. Any ban may be backdated meaning if a suspension of six months is ratified then each rider could return to racing by the time of Paris-Nice, next Spring.

Both Hincapie and Barry announced they would retire this season.

"The riders who participated in the USPS Team doping conspiracy and truthfully assisted have been courageous in making the choice to stop perpetuating the sporting fraud, and they have suffered greatly," USADA said in a written statement.

"In addition to the public revelations, the active riders have been suspended and disqualified appropriately in line with the rules. In some part, it would have been easier for them if it all would just go away; however, they love the sport, and they want to help young athletes have hope that they are not put in the position they were -- to face the reality that in order to climb to the heights of their sport they had to sink to the depths of dangerous cheating."

"I have personally talked with and heard these athletes' stories and firmly believe that, collectively, these athletes, if forgiven and embraced, have a chance to leave a legacy far greater for the good of the sport than anything they ever did on a bike. Lance Armstrong was given the same opportunity to come forward and be part of the solution. He rejected it."
  woensdag 10 oktober 2012 @ 19:45:41 #22
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_117825952
quote:
, a team that received tens of millions of American taxpayer dollars in funding."
Bullshit!
pi_117826131
Nou, nieuws en het is nog lang geen Tour de France, behoorlijk wtf momentje hier
pi_117826181
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 19:40 schreef THEFXR het volgende:

[..]

je leeft niet in de sportwereld, merk ik
Doet niet ter zake.
pi_117826456
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 19:45 schreef Zelva het volgende:

[..]

Bullshit!
US Postal was destijds een staatsbedrijf misschien?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')